Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärin lastenhoitaja vastaa kysymyksiin

Vierailija
03.01.2006 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen perushoito,voinnin seuranta(lämpö,ihon kunto,painonkehitys,verensokeri,keltaisuus), imetysohjaus,jonkin verran äitien perushoitoa. Joskus auttellemassa kiireessä synnytyksissä.

lh

Vierailija
2/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tässä iässä sen jo kestää...

lh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu,varsinkin jos on sukulainen tai tuttavan vauva ja kyllä ihan vieraissakin eroja on paljonkin.

lh

Vierailija
4/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kokeillaan kaikki imetysasennot ja tekniikat,narrataan ylimääräisellä maitotipalla,mutta jos ei ala imeä,on pakko ruokaa kuitenkin saada,sitten pullosta.

Yleensä oppivat imemään,mutta alku voi olla hankalaa.

lh

Vierailija
5/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksellemme tuli 3 vuotta sitten hiukan lämpöä, ja sanoivat että tulehdusarvot korkealla. Missä tilanteessa tulehdusarvot mitataan ? Sitten poika joutui teholle muutamaksi päiväksi. onneksi oireet jäi vain epäilyksi, mitään ei ollut vialla. en silloin hokannut noita kysyä.

Vierailija
6/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö mitataan ensimmäisinä vuorokausina 1-2 kertaa vrk ja useammin,jos jotain poikkeavaa. Tulehdusarvot mitataan,jos lapsella lämpöä,on käsittelyarka tai veltto,syö huonosti tms.

lh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä av:lla+odotus/syntyneet puolella on arviolta 80% synnytyskokemuksia, joissa imetysohjausta ei olla koettu saadun laitoksella. Mistä voi johtua? Onko koulutuksessa asiasta tietoa? Siis kuuluuko opintoihin imetysohjauksen antaminen äidille? Vaikeahan sitä on ohjata jos ei ole tietoa...?

Vierailija
8/8 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla vaki henkilökunnalla on suoritettuna WHO:n mukainen imetysohjaajakoulutus ja lähes kaikilla myös jo pitkä työkokemus. Ongelmana on hoitoaikojen lyhentyminen,parissa vuorokaudessa ei ehdi ohjata kuin alkuun ja sen jälkeen ongelmat tulevatkin vasta kotona. Rinnalla kirjanen on hyvä,mutta käytännön vinkit ongelmatilanteisiin sillä hetkellä olisi parasta. Suurin osa työajastamme kuluu imetysohjaukseen ja siksi onkin turhauttavaa lukea näitä tilastoja ja palautteita. Kyllä meillä tieto on,ettei kaikkialla olla tyytyväisiä.

lh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän