Onko jollain teistä " tärpännyt" kaikki lapset todella pian?
Eli tullut nopeasti aina raskaaksi. Varsinkin jos lapsia siis enemmän kuin kaksi.
Kommentit (10)
Esikoista odottaessani olin täyttänyt 37 ennen kuin aloitimme yrittämisen joka ekasta kierrosta jo aloitti raskauden. Toista kertaa raskautuessani olin täyttänyt jo 39. Mutta kuten gynekoloini totesi, niin tilastollisesti hedelmällisyys toki laskee iän myötä, mutta aina on minunlaisiani hedelmällisiä naisia jotka ovat poikkeus tuosta tilastotilanteesta. Kiitollinen tietysti olen että olen näin nopeasti molemmilla kerroilla raskautunut. Sitä en todellakaan pidä itsestäänselvyytenä. Ystäväpiirissäni on muutamia jotka alle 3-kymppisenenä aloittivat " lasten teon" , mutta nuoresta iästään huolimatta joutuivat turvautumaan lapsettomuushoitoihin.
ja eka ja kolmas tuli ennen kuin yritettiin. Toinen ja neljäs vaati molemmat kaksi kuukautta..
Onneksi en ole VL, muuten olisi pikkubussi jo täynnä...
Eka 22v., toka 32v. ja nyt tämä vielä syntymätön 36v.
Tiedän toki miten lapsia tehdään, mutta ehkäisy on pettänyt joka kerta. Myös mun siskolla on kolme lasta tullut niin, että ei ole tarvinnut yrittää. Kai se on geeneissä.
Kahta ensimmäistä tehtiin tosissaan, 1 - 2 vuotta, mutta kolme seuraavaa saivat alkunsa heti, viimeinen jopa ehkäisyn aikana. Esikoisen sain 28-vuotiaana, nuorimmaisen 42-vuotiaana.
toinen raskaus ensimmäisestä yrityskierrosta ollessani 39 vuotta
Ensimmäisellä kerralla tärppäsi kolmannesta kierrosta ja toinen heti ensimmäisellä kerralla, kun oltiin ilman ehkäisyä edellisen raskauden jälkeen (lapset ovatkin alle 1,5 vuoden ikäerolla). Ikää oli ensimmäistä kertaa raskaaksi tullessani 28 v. ja toisella 29.
muut kolme saivat alkunsa heti.