Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidiksi opiskelijana? Kokemuksia?

Vierailija
03.01.2006 |

Olen 24-vuotias, opiskeluita vielä pari vuotta jäljellä. Mies on 27, sillä edessä vielä kolmisen vuotta.

Onko ihan tyhmää tehdä lapsi tässä vaiheessa? Meillä on molemmilla kova vauvakuume, yhdessäkin ollaan oltu kolme vuotta. Haluaisin kolme lasta enkä kauhean pienillä ikäeroilla (väh. 2 vuotta eroa, miel. 3-4 v.). Siksikin olisi jo " kiire" saada se ensimmäinen käärö.

Kuinka teillä on sujunut opiskelun ja perhe-elämän yhdistäminen? Kertokaa kokemuksistann. Kaduttaako?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva nukkui päiväunia, niin lueskelin tentteihin ja tein harkkatöitä. Itselläni oli opinnot siinä vaiheessa, että luennoilla ei tarvinnut enää olla. Mutta samalla tavalla sitä lapsen saa hoitoon opiskelijakin kuin työssäkäyvä.

Vierailija
2/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kovasti alasta, onnistuuko lapsen kanssa. Jos koulussasi ei ole pakko olla läsnä joka ikisellä tunnilla tietyssä tahdissa, vaan voit pitää kunnon äitiysloman ja mahdollisesti hoitovapaatakin ja sitten opiskelemaan palattuasi voit sitten tarpeen vaatiessa olla sairaan lapsen kanssa kotona, siitä vain lapsen tekoon :). Itse asiassa on helpompaa olla pienen lapsen äiti opiskelijana, voi määrätä pitkälle oman päivänsä pituuden, eikä tosiaan lapsen sairastaessa tarvitse miettiä työasioita (no tämäkin toki riippuu siitä, kumpaa pitää tärkeämpänä, nopeaa valmistumista vai perhettä), voi rauhassa jäädä lapsen kanssa kotiin kunnes on varma, että lapsi on kunnolla terve.

Itse opiskelin siis yliopistossa, kun esikoisen sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain tietää esikoisen syntymästä juuri kun olin aloittanut ammattikorkeakoulu opinnot. pidin taukoa opiskeluista kaksi vuotta (päätimme tehdä toisenkin heti perään) ja tänä syksynä aloitin uudestaan. kesällä olin töissä ja minusta se oli paljon rankempaa! nyt päiväni alkavat yhdeksältä, ja loppuvat paljon aikaisemmin kuin jos olisn töissä, en voi myöskään sanoa että koulu olisi rankkaa pienten kanssa.. päin vastoin.

läksyjen tekemiseen on hyvää aikaa kun lapset nukkuvat ja minulla on apunba myös isovanhemmat.

tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän