Ensi viikolla 3 kk
ja nyt ' hankala' vaihe päällä kun sitteri ei kiinnosta, lattialla jaksaa olla ehkä 10 min, ei osaa vielä kääntyä mahalleen...vauva-asento sylissä saa miltei raivon partaalle kun pitää pungertaa istuma-asentoon...
Sylissä ja sitenpäin että näkee ympärilleen on melkein ainut hyvä asento. Rintareppu turha juttu kun mun selkä ei kestä (juuri päässyt issiaksesta eroon). Yöt nukkuu 7-9 h, syö vähemmän/kerta mutta tiheämmin.
Miten teillä muilla joilla suht samanikäiset? Lähinnä se ettei mikään muu kuin syli ja katseluasento ole hyvä, onko tämä ohimenevä vaihe vai mikä..?
Kommentit (2)
Meillä oli vähän sama juttu. Paitsi että sylissä viihtyi vain jos kantaja liikkui. Meillä tepsi se vauvojen jumppamatto. Siihen erilaisia killuttimia roikkumaan ja tyttö viihtyi. Samoiten sitteriin laitettiin semmoinen kaari missä roikkui leluja. Hoitopöydässä oli kiinni pyörivä mobile ja siinä oltais viihdytty vaikka tuntikin :)
5.5 kuisena kävelytuoli toi helpotusta, likka viihtyy siinä vieläkin.
Niin...ja jos kannattelee päätä hyvin niin niitähän on sellaisia Bumbo sittereitä missä vauva istuu hyvin tuettuna melkein pystyasennossa. Niitä saa siis käyttää heti kun päänkannattelu onnistuu. Kaverini vaaveli sai hepulin " tavallisessa" sitterissä ja viihtyi vain Bumbossaan.
Ikää kun on tullut lisää, lattialla viihdytään aina vain paremmin. Nyt siis ikää 10 kk ja eilen likka leikki lattialla 4 tuntia putkeen! Välillä istuin itsekin lattialla leikittämässä mutta pääosin leikki yksin.
..kun ei vielä oikeen mitään osaa, mutta halu touhuta ois kova.
Niin ainakin meillä. Poika kyllä jo 4kk, mutta suunnilleen tuolloin se alkoi.
Itse asiassa ehkä pahentunu vaan koko aika,
kun kääntyä osaa mut eteenpäin pitäs nyt sit päästä, istua ei osaa mut siihenki ois hirmu hinku ja suuhun pitäs kaikki viedä tutkittavaks mut kun käsien koordinaatio ei viel oikeen kunnol pelaa :/
Menettää hermonsa tosi nopeesti kun ei osaa, mut olen kyllä kuullu lohduttavia kommentteja että helpottaa kyllä ajan kanssa kun oppii asioita ja pääsee touhuileen!
Sitä odotellessa :o)