Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Numeron esto kännykässä: miten toimii käytännössä?

Vierailija
15.09.2014 |

Laitoin erään ei-toivotun henkilön puhelinnumeron estetyksi puhelimeeni. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Kun tämä henkilö yrittää soittaa minulle, tuuttaako numeroni varattua? Pääseekö henkilö edes läpi? Pystyykö tämä henkilö jotenkin kuulemaan tai tietämään että numeronsa on estetty?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni Honor 6 ja laitoin yhden häirikön mustalle listalle. Oletin että tuuttaa hänelle varattua, mutta kun törmäsin äsken kaupassa niin ihmetteli miksi lyön hänelle luurin korvaan kiinni!? Melko kuumottava tilanne....

Vierailija
22/43 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPhonessa viestit eikä puhelut tule läpi, jos on estänyt ko. henkilön. Tiedän tämän oman kokemukseni perusteella, koska olen joutunut estämään erään häirikön kaikin mahdollisin tavoin (sähköposti, sosiaalinen media, estot myös lapseni puhelimeen jne.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuuva kirjoitti:

Itelläni Honor 6 ja laitoin yhden häirikön mustalle listalle. Oletin että tuuttaa hänelle varattua, mutta kun törmäsin äsken kaupassa niin ihmetteli miksi lyön hänelle luurin korvaan kiinni!? Melko kuumottava tilanne....

Onko Honor 7 sama juttu?

Entä mitä näkyy viesteissä lähettäjälle jos on estetty? näkeekö itse jos viestejä on yritetty lähettää?

Joskus vaan on tehtävä päätöksiä. 

Vierailija
24/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut Elisa viihteen tarjoajia estoon sitä mukaa, kun numeroita on tullut ja ei ole enää soittoja tullut. Voi tietty olla, että vetävät henkeä välillä ennen kuin aloittavat pommituksen uudestaan. Puhelin on Samsung.

Vierailija
25/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun on esto päällä esim vuoden tietylle henkilölle ja hän on lähettänyt viestejä minulle. Jos otan eston pois, näänkö viestit joita estetty on lähettänyt?

Vierailija
26/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Samsung.

Puhelut ei tule estetyltä, mutta viestit tulee.

Estetty kuulee varattua.

Vierailija
27/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut Elisa viihteen tarjoajia estoon sitä mukaa, kun numeroita on tullut ja ei ole enää soittoja tullut. Voi tietty olla, että vetävät henkeä välillä ennen kuin aloittavat pommituksen uudestaan. Puhelin on Samsung.

Joo, näin teen minäkin. Rutiininomaisesti laitan puhelinmyyntifirmojen numeron estoon  ekan soiton jälkeen. On vähentynyt lehtientarjoajat ym. huomattavasti. Mitään vahinkoa tästä ei ole, en kuitenkaan tilaisi lehtiä, vaihtaisi puhelinoperaattoreita tai tekisi uutta sähkösopimusta tms. yhden puhelun aikana vaan haluan aina tutustua vaihtoehtoihin omassa rauhassa silloin kun itselle sopii.

Lapseni alkoholisoituneen toisen vanhemman pidän yleensä estossa kun en jaksa kännijaaritteluja ja vihanpurkauksia kuunnella. Ei tule puheluita sen enempää kun viestejäkään. Puhelin iPhone 6S.

Vierailija
28/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan työn puolesta salaisesta numerosta asiakkaille. Soittava numero ei siis näy soitettavalle. Olen huomannut, että joillakin ihmisillä on puhelimessaan toiminta, joka lyö "luurin korvaan" tässä tapauksessa. Hälyttää kerran pari ja sen jälkeen piippaa varattua. Ihmiset, jotka ovat tienneet odottaa puhelua, ihmettelevät, kun ei ole soitettu.

Vierailija
29/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:51"]

Pääasia että asiattomat viestit eivät enää häiritse minun elämääni - ihan sama miten se toisessa päässä näkyy.

Ne viestit tulee valitettavasti perille. Luulisi operaattoreiden voivan estää puhelinhäirinnän mutta ei. Aivan sairas ostaa prepaideja ja joskus ainoa vaihtoehto on vaihtaa oma numero. 

Viestiesto  on mahdollinen, näin olen ymmärtänyt, puhelinvastaajankin saa pois käytöstä kun pyytää.

Vierailija
30/43 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki viestit.

Vierailija
31/43 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako estetyn mahdollisesti lähettämiä viestejä luettua jos ottaa eston pois päältä hetkeksi? Siis jos ottaa eston pois niin näkyykö viestit joita on tullut eston aikana vai onko niin että niitä ei tule siinäkään tilanteessa enään perille?

Vierailija
32/43 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on?

Vierailija
33/43 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet laittanut mustalle listalle, niin ne näkyvät siellä.

Vierailija
34/43 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy iPhonen musta lista? Jos sinne tullut viestejä? Onko mahdollista tarkistaa? Honorissa tämä ominaisuus oli

Vierailija
35/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos estää numeron, tuleeko wa viestit läpi? Siis, jos ei erikseen laita myös wa:ssa estoa päälle?

Vierailija
36/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuttaa varattua

Paitsi jos laittaa ettei oma numero näy, niin läpi menee.

Vierailija
37/43 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy iPhonen musta lista? Jos sinne tullut viestejä? Onko mahdollista tarkistaa? Honorissa tämä ominaisuus oli

Sieltä roskiksesta. Ne menee sinne suoraan.

Vierailija
38/43 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko merkki estosta se että soi kerran ja sitten tuuttaa varattua vai voiko olla myös "puhelimeen ei juuri nyt saada yhteyttä"?

Vierailija
39/43 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuuttaa varattua ainakaan uusimmissa puhelimissa, caan ihan normi tuuttu. Estetty "ei huomaa", että hänet on estetty.

...ei saada yhteyttä... tarkoittaa, että puhelin on pois päältä, virta lopunut tms.

Vierailija
40/43 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 hatkaa...

Tosiaan, muistakaa varmistaa, että ei pääse läpi muista sovelluksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän