Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Numeron esto kännykässä: miten toimii käytännössä?

Vierailija
15.09.2014 |

Laitoin erään ei-toivotun henkilön puhelinnumeron estetyksi puhelimeeni. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Kun tämä henkilö yrittää soittaa minulle, tuuttaako numeroni varattua? Pääseekö henkilö edes läpi? Pystyykö tämä henkilö jotenkin kuulemaan tai tietämään että numeronsa on estetty?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä oon ymmärtänyt (korjatkaa jos olen väärässä), että estetty henkilö voi soitella ja viestitellä sydämensä kyllyydestä, mutta soitot/viestit ei koskaan tule perille. Ei siis erityisemmin tuuttaa varattua, mutta piippaa ihan normaalisti...? Eli soittaja ei välttämättä edes tiedä olevansa estetty?

Vierailija
2/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuttaa varattua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuttaa varattua, ei pääse läpi. Siitähän se on helppo arvata että on estetty, jos et muuten koko ajan ole roikkunut puhelimessa. Viestit tulee läpi kyllä ihan normaalisti.

Vierailija
4/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys kolmoseen: Näin ainakin lumiassa. Viestit tulee perille mutta ne näkee vasta jos käy katsomassa estettyjen listalta

Vierailija
5/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiesin että soittaessa tuuttaa varattua, mutta että viestit tulisivat kuitenkin perille? Siis että viestittäjä voisi luulla sun saaneen ja lukeneen ne?

Tuleeko lähettäjälle "toimitettu"/"välitetty"-merkintä lähetettyihin viesteihin, mites lukukuittaus jos henkilöllä sellainen on käytössään?

Vierailija
6/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuttaa varattua, mutta viestit menee näennäisesti perille.

Vierailija
7/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 15:58"]

Tuuttaa varattua, ei pääse läpi. Siitähän se on helppo arvata että on estetty, jos et muuten koko ajan ole roikkunut puhelimessa. Viestit tulee läpi kyllä ihan normaalisti.

[/quote]

Ainakin samsungin joissain puhelimissa pystyy myös laittamaan eston viesteille.

Vierailija
8/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni iPhone. Kun laittaa tietyn henkilön estetyksi, kännykkä osaa automaattisesti estää puhelujen lisäksi kaikki viestitkin. Puhelut tuuttaa varattua mutta viesteistä en itseasiassa tiedä...erityisesti jos käytössä on iMessaget.

Tuleekohan iMessageihin edelleen "toimitettu" teksti vaikka viestit oliskin estetty? Kertokaa joku jos tiedätte!

Vierailija
9/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että asiattomat viestit eivät enää häiritse minun elämääni - ihan sama miten se toisessa päässä näkyy.

Vierailija
10/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:51"]

Pääasia että asiattomat viestit eivät enää häiritse minun elämääni - ihan sama miten se toisessa päässä näkyy.

[/quote]

Ne viestit tulee valitettavasti perille. Luulisi operaattoreiden voivan estää puhelinhäirinnän mutta ei. Aivan sairas ostaa prepaideja ja joskus ainoa vaihtoehto on vaihtaa oma numero. 

Vierailija
11/43 |
27.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun soittaa Lumialla ja puhelin ei edes hälytä mutta näytössä lukee että soitetaan? Onko silloin blokattu?

Vierailija
12/43 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 17:51"]

[/quote]

Ne viestit tulee valitettavasti perille. Luulisi operaattoreiden voivan estää puhelinhäirinnän mutta ei. Aivan sairas ostaa prepaideja ja joskus ainoa vaihtoehto on vaihtaa oma numero. 

[/quote]

Ehkä operaattorit haluaa van rahaa: kun viesti lähettyy, lähettäjä maksaa tekstiviestin hinnan. Jos operaattorit blokkaisi viestit, ei rahaa viesteistä tulisikaan.

Vierailija
13/43 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha viesti mutta mulle valitettavasti ajankohtainen. Olen laittanut eston(puhelin on Samsung)mutta ei siitä ole ollut mitään hyötyä vaan ihan samalla lailla tulee viestit ja puhelut läpi.

Vierailija
14/43 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa viestit samsungissa roskaposteihin.

Vierailija
15/43 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha viesti mutta mulle valitettavasti ajankohtainen. Olen laittanut eston(puhelin on Samsung)mutta ei siitä ole ollut mitään hyötyä vaan ihan samalla lailla tulee viestit ja puhelut läpi.

Oliskohan estetyllä numero siirretty toiselta operaattorilta, silloin SIM-kortin numero on oikeasti jotain muuta kuin liittymän puhelinnumero. Arvailen vain.

Vierailija
16/43 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei iPhonessa tule läpi sen paremmin viestit kuin puhelutkaan.

Vierailija
17/43 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsungin automaattisen hylkäyksen listasta ei ole mitään iloa. Siellä oleva numero soittelee iloisesti kuitenkin. Miksi ? Mitä hiton hyötyä moisesta sitten on.

Vierailija
18/43 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitteli aikoinaan eräs kaveri turhankin useasti, enimmäkseen oli kyytiä vailla milloin mihinkin.

Laitoin sitten hänen numeronsa eri soittajaryhmään ja ryhmän soittoääneksi äänetön.

Soitteluahan tämä ei tietenkään estänyt, mutta sekin oli jo paljon eteenpäin ettei hänen numerostaan tulevat puhelut enää hälyttäneet. 

Vierailija
19/43 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sen soitoneston sais helpoten kun ei oo älypuhelin vaan tavan nokiasta? Ei kehtaa kyllä numeroo muuttaa sen takia. et semmonen kysymys mulla vaan, kiitos jos joku ossais neuvoo.:)

Vierailija
20/43 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten sen soitoneston sais helpoten kun ei oo älypuhelin vaan tavan nokiasta? Ei kehtaa kyllä numeroo muuttaa sen takia. et semmonen kysymys mulla vaan, kiitos jos joku ossais neuvoo.:)

No jos laitat tyypin soittoäänen äänettömäksi, eikö sen pitäisi toimia tavan puhelimissakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän