Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko väliä syntyykö lapsi alku- vai loppuvuodesta?

Vierailija
03.01.2006 |

Tämä kysymys siis niille, joilla on valinnanvaraa eli lapsi lähtisi alkuun kohtuullisen helposti..

Tiedän, ettei asialla käytännössä ole suurta merkitystä eikä varmuudella voi koskaan tietää miten asiat menee (milloin lapsi saa alkunsa, milloin syntyy, miten koulussa sujuu jne.), mutta silti pohdin lykkäisikö lapsen teon siten, että lapsi syntyy ensi vuoden puolella?

Lykkääminen vaikuttaa myös mahdollisesti äitiyspäivärahaan negatiivisesti eli lapsen syntymä loppuvuodesta takaisi paremman rahan..

Onhan tämä turhaa pohdiskelua ja sisältää paljon JOS-muotoa, mutta miten te tekisitte????

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen verran lainaa, ei nyt hirveän tiukkaa, mutta jokainen penni tulisi joka tapauksessa " kotiin" , vaikka sitten säästöön

Vierailija
2/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ikä, jolloin sillä on väliä taitaa olla 17v. kun kaverit täyttää aikaisemmin 18 kuin itse. Muutoin ei väliä. Itselläni on kaveripiirissä pari loppuvuonna syntynyttä, aina ovat pärjänneet koulussa ihan samalla tapaa kuin muutkin. Myös kaksi siskoani ovat syntyneet joulukuussa, molemmat pärjänneet myös loistavasti, osasivat molemmat lukea ennen kouluun menoa. Siskonpoikani on syntynyt 31.12. ja hänelläkin on mennyt aina ihan yhtä hyvin kuin eskari/luokkakavereilla. En usko, että sillä parilla kuukaudella on mitään merkitystä, luonne, perintötekijät ja älynlahjat sen menestymisen määrittävät...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ollut vanhin joukossa ja minusta se on ollut etu.

moni joulukuussa syntynyt on myöntänyt miten kurjaa on olla luokan nuorin tai viettää jouluna synttäreitä.

raha asioista en osaa sanoa.

Vierailija
4/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomuuskin pelottaa todella ja toista lasta olen toivonut jo jonkin aikaa, mutta mies on hidastanut toteuttamista

raha ei ole meillä iso asia, mutta mieluummin ottaisin tietysti enemmän rahaa kuin minimirahat

ap

Vierailija
5/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on jo esikoispoika syntynyt tammikuun alussa ja tuntuu , että tämä joulunaika a vuodenvaihde on yhtä hulabaloota. Lapsikin on ihmeissään miten koko ajan tulee lahjoja lahjojen perään ja miksi herkuttelu jatkuu ja jatkuu ja sitten loppuu..

Toinen lapsi ennen joulua kyllä vain pidentäisi tätä " juhlaa" , mutta on nämä ongelmat kyllä naurettavan pieniä. Jotenkin varmaan vaikuttaa sosiaalinen paine eli vieraiden ihmisten ongelmina pitämät asiat, kuten tuo loppuvuodesta syntyminen

Vierailija
6/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntynyt joulukuussa,keskimmäinen tammikuussa ja kolmas toukokuun lopussa.Kesällä oli helppoa ulkoilla jne,miehellä oli isyysloma ja kesäloma putkeen,oli 2kk kotona.Ihanaa kun perheellä oli yhteistä aikaa ja lapset lomilla.

Vierailija
7/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen ja kuopus on syntynyt marraskuussa. Keskimmäinen tammikuussa. Tietysti haaveilin kevätvauvasta, mutta eipä sitä tullu. Kiitollinen oon kaikista lapsista.

Vierailija
8/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt edes saisi alulle - edes joskus kun syntyisi.

Vierailija
9/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten sanoitkin ei tiedä milloin se vaavi saa alkunsa. Ja meillä sitä ei ole tapahtunut vieläkään :( Miehen kanssa tästä asiasta puhuttiin n. vuosi takaperin ja mies oli sitä mieltä, että alkuvuodesta olisi parempi, koska saisi mahdollisen mopokortin ja ajokortin aikaisemmin. Itse olin kans sitä mieltä, että haluaisin ennemmin alkuvuodesta mm. sen takia, että jos on syntynyt esim: joulukuussa on mahdollista, että jää aina ns. synttärilahjasta paitsi, kun kaikki sitten satsaavat siihen joululahjaan (tai toisinpäin) joka on sitten arvokkaampi, mutta eipä se lapsi sitä ymmärrä (tästäkin kokemuskia) ja koulussa olisi sitten aina viimeinen jos on syntynyt loppuvuodesta. Tiedän tiedän aika tyhmiä perusteita meillä, mutta kerroinmpa siltikin oman näkökulmani ap:lle.

Kauvanko ap sinulla on pillereitä takana?

Itse söin melkein viitisen vuotta ja jotenkin nyt, niin kaduttaa, koska olen melko varma, että tämä vaavin alulle saanti vaikeiutui pillereiden takia, vaikka tämäkin on tietty yksilöllistä, mutta enää en jatkossa pillereitä aijo popsia. Surullista vaan seurata, kun kaverit ilmottavat odottavansa ja meillä ei edes saada alulle :(

Vierailija
10/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei raha tullut ensimmäisenä mieleen tai ei ole rahasta kiinni, mutta toki mekin ottaisimme mieluiten enemmän :) ja tuo kesävauvan etu on kyllä tosi hyvä se, että isällä on mahdollisuus pitää kesäloma isyysloman perään.

Vierailija
11/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pillereitä olin syönyt jo ties kuinka monta vuotta, ehkä seitsemän. Välillä vaihdoin merkkiä ja sitten taas palasin vanhaan. Eli tämä ei meillä vaikuttanut..

Toisaalta taas tiedän, että nyt tilanne kohdun seudulla on minulla huonompi kuin esikoisen kanssa ja pelkään, että se vaikeuttaa raskautumista ja sitä voidaan joutua leikkaamaan ennen tärppiä. Tuo lapsettomuushan tässä kovasti hirvittää ja sen rinnalla lapsen syntymäkuukausi on kyllä mitätön asia.

Mies meillä kuitenkin uskoo, että kakkonenkin tärpää heti. Minäkin haluan uskoa niin, mutta samalla tiedän, ettei se aina mene niin.

ap

Vierailija
12/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin vielä noihin lahjoihin ei ole mitenkään joulu vaikuttanut. Niitä tulee paljon ja paljon voi itse vaikuttaa, mitä suku ja tuttavat ostavat. (meillä siis poika tammikuussa syntynyt)

TIlanne varmaan muuttuu, kun tulee lisää lapsia sukuun ja kun lapsi kasvaa, mutta vielä tilanne on hyvä

Vierailija
13/13 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan jo luovuttu tuosta... Kun ei sitä tärppiä ole tullut, olisimme vain iloisia, kun se tulisi sama sitten mikä kuukauisi se olisi kun lapsi syntyisi.

Tärppi onnea teille sitten kuin se on ajankohtaista!!

t.10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä