~*~ENSIKOT TIISTAINA~*~
Kommentit (27)
Arvatkaas testasinko.... no en! =) Hyvä minä, oon oikeen ylpee itestäni et sain pysyttyä erossa noista Aconeista! =D Nyt on kyllä sellanen olo että se täti tänne löytää... Kipuja ei oo mut sellasta mylläystä masussa että enteilee pahasti vierailua... Nyyh!
Onnea vielä Ull-maj!!!! Nyt täytyy kyllä tunnustaa että kateeksi käy, vaikka tietty oon onnellinen sun puolesta!
Just muuten eilen itkin miehelle tosta kateuden tunteesta. Kun tuntuu että läheisistä muille vaan tipahtelee lapsia ja itelle ei näy tulevan millään. En oo kovinkaan tottunut kadehtimaan muita, en vaan oo sen tyyppinen. Nyt taas kun se tunne nostaa vähän väliä päätään ni oon ihan hämilläni. Jotenkin vaikea hyväksyä kyseistä tunnetta itseensä. Tooooosi hyvä ystäväni sai pari päivää sitten haamun ja oon kyllä vilpittömästi onnellinen heidän puolestaan! Mutta silti toisaalta tuntuu pahaltakin, kun on kyseessä asia mitä just eniten maailmassa toivoo itelleen... Ymmärrättehän...?
No, kyllä tästä suosta taas noustaan vaikka miten pahalta tuntuis!
Masu, tuuhan kertomaan tulokset pikimmiten!
Q: Voisin ottaa ton päivittämisen minäkin, mutta en kyllä oo ees kokeillu tota värien kanssa leikkimistä. Toivottavasti Dio tai joku muu sen ottaa asiakseen!
Ull-Maijlle edelleen peukutusta! Luota vaan siihen että kaikki menee hyvin, äläkä murehdi ennenaikaisesti : )
Kiitos Mooli ja Keinuhepo tsemppauksesta (toivottavasti muistin tsemppaajien nikit oikein), tänään elämä näyttää taas valoisammalta. Greippimehua lipittelen ja helokkiöljykapseleita popsin, nyt on tulossa mulle SE KIERTO... Vielä kun täti ymmärtäis lähteä niin elämä hymyilisi taas.
Touhukasta tiistaita Enskat!
Syötkös helokkiöljykapseleiden lisäksi jotain muuta? Ku oon kuullu niistä niin ristiriitasta tietoo, sellastakin et ne ei ois hyväks. Ja sit taas et niitten lisäks pitäis sit syödä jotain muuta (oisko ollu omega3/6)... Oon tosi huono tällasis... =) Kun noita pähkäilin enkä netistäkään varmuutta asiaan löytäny ni otin ja lopetin niiden syönnin kokonaan. Kerrohan mitä sä oot niistä kuullu!
mäkin koitin netin kautta löytää asiasta tietoja aikanaan, mutta eipä sitä (luotettavaa) tietoa juuri löytynyt. Oikeastaan syön niitä kosmetologin suosituksesta, koska mulla on tosi kuiva iho. Ja varsinkin näin talvella tuntuu kyllä auttavan.
Vanha Ensikko-ystävämme NapNap joka siis nyk. onnellisesti Odottajien pinossa (muistaakseni jo aika pitkälläkin odotuksessaan), raskautui hyvinkin nopeasti ko. kapseleita syötyään (ettei peräti seuraavassa kierrossa syömisen aloitettuaan, korjatkaa jos muistan väärin?). Silloinkin keskusteltiin helokkiöljyn hyvistä ja huonoista puolista mutta eipä silloin tän viisaammiksi tultu...
Mutta ajattelin nyt siis kuitenkin kokeilla tätäkin, ainakin kunnes kevät tulee ja iho ei enää tarvitse extrakosteutusta.
Oletteko muuten kuulleet kofeiinin haittavaikutuksista raskautta yrittävillä? Muistan jostain lukeneeni suosituksen, ettei ainakaan paljon kofeiinipitoisia juomia kannattaisi tässä vaiheessa harrastaa. Itselleni kyllä aamukahvikupponen on niin tärkeä etten siitä ajatellut luopua, mutta muuten olen päättänyt " turhan" kahvinlipittämisen jättää pois...
Onpas taas ajatukset AIVAN muualla kuin työssä - nyt pitäis yrittää keskittyä niihinkin.
Jessica: Totta muuten, noitten helokkien pitäis tosiaan auttaa iho-ongelmiinkin. Sillä oon ite selittäny ton valtavan tönikän tossa keittiön pöydällä! =) Toisaalta voi sitäkin epäillä et noinkohan ne on ollu " syynä" raskautumiselle jos noin vähän aikaa oli vasta syöny, luontaistuotekaupassa ainakin sanottiin et ne on toosi hidanvaikutteisia, saattaa mennä jopa kuukausia (2-3 muistaakseni) ennen ku alkavat vaikuttaa - ainakin ihoon. Mutta, mistä sitä tietää... =)
Täällä taas töissä aherretaan. Aika hiljasta on näin pyhien jälkeen eli aikaa on käydä täällä palstalla kurkkimassa kuulumisia:) Maha jo murisee, pitänee varmaan lähteä lounaalle hipsimään pikkuhiljaa..
Oma napa: Mulla jatkunut se inhottava alavatsan vihlominen ja yöllä pamahti kipu myös selkään. Tuolla ihan alhaalla häntäluun kohdalla sellanen jomotus/vihlominen. Ennen ei ole tällaista ollut menkkojenkaan aikaan. Eli taitaa täti olla tulossa kovaa vauhtia. Onko muilla tällaista oireilua? Eilen lämmöt mittasin, 37,2 kun normaali mulla 36,5. Tänään 10pvää oviksesta ja kp 29/25-?. Voiko siis täti ilmoitella ajoissa tulostaan vai voiko olla jotain muuta? Jotenkin tätimäinen olo, vaikkakin toivoisi että nää kivut + tissikipu olisi merkki jostain muusta:))
Sori omaa napaa, mutta alkais jo riittää nää oireet, kun tuntuu että oireetonta aikaa ei ole paljon ollut pillereiden lopettamisen jälkeen, siispä kroppa vähän sekaisin tai jotain!?
Nyt kaikille tsemppiä jotta päästäisiin siihen tammikuun junaan, kun veturikin on jo hankittu=)
" oireileva" Aurora
Käyn välillä lukemassa teidän juttuja, ja nyt on ihan pakko kirjoittaakin, kun minut kerran manittiin=)
Muistat ihan oikein jessica2, tulin raskaaksi juuri siitä kierrosta, jolloin aloitin helokkiölykapseleita syömään. Tosin, oliko niillä loppujen lopuksi vaikutusta, en tiedä. Mutta suosittelen kokeilemaan! Iho-ongelma ei niillä noin nopeassa ajassa tosiaan poistunut, pillereiden lopettamisen jälkeen mulla naama kukki tosiaan kuin kaivopuisto keväällä, nyt finnit ovat onneksi kadonneet!
Siinä kierrossa, missä raskauduin, mentiin joka toinen päivä-systeemillä, joten silläkin on oma osuutensa varmasti asiaan. Edellinen tulokseton kierto otti niin koville, että ilmoitin miehelle heti, että seuraava kierto mennään jtp-systeemillä.
Mutta kannattaa ainakin kokeilla niitä kapseleita, ei niistä ainakaan haittaa ole. Ja kovasti plussaonnea teille toivottelen!
Ei pysty kyllä keskittymään töihin yhtään :/
Aurora:
Mulla ainakin sellaisia kramppeja mahassa tosi kipeitä. Sitten alaselkä onpi kipeä, nuo lämmötkin vaikuttavat lupaavilta, eiköhän saada sullekkien plussa aikaiseksi :)
Testaan tänään illalla uudellee katotaan, mitä testi näyttää :)
Te olette kyllä kaikki aivan ihania, tuli taasen itku :D
On oikeasti ihan tosi herkkä olotila
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ oon tehny niin monta testiä, että annan teille ne ylimääräset plussat :)
huutelee tokkopa nettipimennosta. Kivaa, ensikoissa tapahtuu!
Lyhyt raportti nyt vaan, eli kp 30/29-63 ja aamulämmöt alhaalla edelleen... Olenkohan minä nainen ollenkaan kun ei ole kiertoja. hmmm.
Nyt tarvitaan Ull-maij todella sitä vetoapua!!!
tokkopa
..väkisinkin aina hilaudun tänne! =)
Tokkopa: Tsemppiä sinne! Kyllä se siitä!
Ull-maj: Toinen on ihan onnesta soikeena! Ihanaa! Vaikka kyllä oisin minäkin tossa tilanteessa!!!!!!
En kertonutkaan mun unesta... Käytiin siis eilen ostamassa niitä Aconin kasettitestejä pari kipaletta... Sitten yön tapahtumiin! =) Näin unta että tehtiin toinen testeistä. Siihen tuli himmeä viiva, mutta viiva kuitenkin! Mies oli ihan hoomoilasena että mitä toi nyt sit tarkottaa ja minä änkyttämään että hölmö, etkö tiedä. Sitte tehtiin äkkiä vielä toinenkin, ja siihen se viiva sitte tuli tosi vahvana! Voi että miten ihana uni! Ekaa kertaa näen mitään tollasta, kunpa ois enneuni! =)*toivootoivootoivoo*
Mutta sitte kuitenkin siinä unessa vuosin pikkasen verta koko ajan, ja olin tosi huolissani. Sitä en sit enää muista miten siinä kävi...
Tällasia unia täällä! Ai nii, tänään on muuten tasan puol vuotta ku lopetin tupakan polton! Jee, eikä oo ees ollu vaikeeta!
Täällä toinen unennäkijä ;)Viime yönä näin unta että plussa tuli testiin ja tulosviiva oli vahvempi ku kontrolli!Sit kiikutin miehelle sen ja se sano että Taasko sä oot raskaana?Hih!
Kuka testaa seuraavaks?
Onnea Naksulle tupakoinnin lopettamis ½-vuotis pvstä!
Mulla niin kipeet rinnat etten mahallaa pysty nukkumaa,äske lämmööt 37,3 ja eile ja tänää ollu menkkamaista jomotusta ja välil lonkist ja nivusist vihloo.Täti panee mua varmaa iha kuusnolla!Eilen ostin hiivapuikon ja laitoin sen yöks.jee!!!!
Mitäs mooooolini?
-Pepsi kp22/24-27
Lääkäritäti tuossa juuri soitti. Se sanoi kaikkea kivaa, eli hormoonit, kilpirauhanen, tulehdusarvot kaikki ok. Ja oliko vielä aivolisäke??? no mutta ovulaatio on tapahtunut tässä kierrossa ja kaikki mun osalta ok!! Sinänsä tosi hyviä uutisia, mutta kuitenkin ärsyttää ja ihmetyttää miksei sitten ole jo raskaana. Ja tietenkin toivon vaan että miehuksen " tavarat" on myös hyvää kamaa. Niiden tutkimisesta ei puhuttu vielä mitään. Niin varmaan myöskään sen takia kun kävin työterveyslääkärillä. Niin ja sanoi, että nyt kannattaa alkaa mittailee niitä lämpöjä. En ole niitä oikeastaan mittaillutkaan. Ja pitää tehdä kunnon taulukot, että tietää sitten paremmin miten menee. Niin ja sanoi, että peräaukosta pitäisi mitata. Mutta jospa kuitenkin mittailen vaikka suusta. Ei tuo peräaukosta mittailu niin hirveän kiinnostavaa ole.... Kaipa sitä ovulaatiota täytyy nyt taas alkaa kunnolla bongailemaan. Koska en tosiaan tiedä tarkalleen milloin se tapahtuu.
No joo mutta elellään täällä nyt ensin piinassa.... Ei ole kauheasti täti vielä oireillut. Alkaa oikeesti jo toivon kipinä syttymään. Voi prkle jos sekin täytyy rytinällä sammuttaa!!!
Naksu: Voi kuule rakas kaveri, kyllähän me ymmärrämme sua oikein hyvin. Kateus on mulla ainakin nostanut päätään liiankin usein tässä raskautumisyrityksen aikana. Älä huoli, sitä varten me täällä purnataan, ettei tarvitse sisällensä sitä kateutta jättää =)
Niin ja paljon onnea tupakan lopettamisen johdosta!! Olet tehnyt aivan loistavan teon. Näin juuri joulukuussa miten mummini kuoli kun oli polttanut 60 vuotta tupakkaa, eikä se ollut kaunista katseltavaa!! Kyllä sitä itsekkin sai silmänsä kunnolla taas auki! Olen itse ollut jo vissiin 7 vuotta polttamatta. Poltin meinaan koko yläasteen ja lähes koko lukio ajan. Jossain vaiheessa alkoi ahdistaa hengitystä ja totesin että nyt sen on loputtava ja lopetin kuin seinään! Eikä ole tehnyt mielikään enää polttaa!!! Ja miehenikin on ollut jo vuoden polttamatta =)
Jessica: Olen kuullut myös ettei liikaa kofeiinia. Tuskin siitä mitään haittaa on jos kupin tai kaksi juo päivässä. Ja onhan niissä energiajuomissakin varoitus että ei suositella raskaana oleville. Mutta en tiedä onko se vain sen kofeiinin takia.
Aurora: Sun oireet kuulostaa tosi hyviltä! Ei tämä piinailu kovin kivaa ole. Mutta toivotaan parasta meille molemmille+++++
+++++Nyt sitä plussapölyä tänne ja paljon, sitä meinaan tarvitaan+++++
Pepsi ja Masu: Kiitosta vaan, on kyllä ollu äärimmäisen helppoa toi lopettaminen, jos oisin tienny et noin helposti käy ni oisin lopettanu jo ajat sitten! Kuiteski lähemmäs 11 vuotta tuli tupruteltua... Nyt vielä kun sais miehen lopettamaan! =) On kyllä luvannu lopettaa heti ku tärppää, saa nähdä, helppoa se ei sille kyllä tuu oleen, sen verran koukussa on! Ja masuhan se vasta " miehen työn" on tehny ku noin pitkään on ollu polttamatta. Vaikka kyl itelläkin ois tarkotus etten enää röökiin koske...
Pepsis, mittasin just lämmöt ja oli tasan 37! Ei koskaan oo noin korkeella... Mut toisaalta eikös se oo se aamulämpö mikä merkkaa? En tiä...
Ihania unia sullakin, ja entäs noi oireet! Taitaa olla sun turha ees enää piinailla, tärppi on tainnu käydä!
Masulle vielä onnea tuloksista!
Ull-Maij: On mennyt multa ohi, koska olet varmasti asiasta jo kertonut, mutta mikä kp oli menossa kun +++ tuli ja paljonko aikaa oviksesta? Siis jos olet tietoinen milloin ovis oli?
Vaikka tosi tätimäinen olo itsellä on, niin tekisi mieli jossain vaiheessa testailla kuitenkin eli mikäs herkkyys (10 , 25 vai jotain muuta) testissä pitää olla jos vaikka pari päivää ennen oletettuja menkkoja testailis??
Kerran kun negan testaan, niin sit varmaan osaa pysyä loitolla niistä testeistä seuraavissa kierroissa. Mutta kun nyt ois teoreettinen mahis ++, niin sitä haluaisi korkata sen ihka ensimmäisen testin:))
Masu, milloin ajattelit testailla?? Muistinko oikein nimen?
Aurora:
Testasin 25/29(32) Aconilla todella heikon haamun, ehkä hyvällä tahdolla siihen sai väriä. Nyt eilen kp 29/29(32) prisman testeillä molempiin haamut, joita ei tarvinnut käännellä esiin. Olivat myös selvästi pinkit :D
Päätettiin miehen kanssa että tänään illalla uusitaan tuo Aconin testi... Katotaan mitä sanoo.
Nälkä.. ja töissä tylsää...
[color=violet]Olettepahan olleet tänään aktiivisia! Kivaa! Itse ehdin työkiireiltä nyt vasta kirjoittamaan. :)
[color=blue]Ull-maij¿han se on innostunut testaamaan! Mä oon varmaan ite ihan samanlainen, kun joskus toivottavasti plussaan! :o)
[color=deeppink]Aurora: käsittääkseni Acon10-testit on niitä herkimpiä. Väittävät, että raskauden voisi todeta 7-11 pv hedelmöittymisestä.
[color=blueviolet]Hienoa Masu, kivoja sun uutiset! Toivottavasti saan itse samanlaisia seuraavassa kierrossa (tai siis toivottavasti seuraava kierto on joskus reilun vuoden kuluttua!). Pidän peukkuja, että pääset tammikuun junan kyytiin, mutta jos käy köpelösti, niin vinkkaan, että mä olen käyttänyt pesun sivuilta printattua taulukkoa lämpöjen merkkaamiseen:
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html#ovis
Siihen saa merkattua muitakin asioita, jo innostaa. Tai sit tietty voi tehdä oman taulukonkin. Niin ja mä muuten mittaan suusta enkä pepusta ja hyvin on toiminut! Kannattaa laittaa mittari kielen alle, niin ei mittaa suussa olevan ilman lämpötilaa vaan kehon. Ja jos vielä saan antaa vinkkejä, niin sellainen kuumemittari, jossa on taipuisa kärki on mukavampi suusta lämpöä mitatessa, kuin taipumaton!
[color=violet]Naksulle onnittelut tupakoinninlopettamispuolivuosipäivän johdosta! :) Mä oon kans lopettanut, kahteenkin kertaan kun välillä ratkesin, tosin jo kohta 8 vuotta sitten. Mutta on vielä hyvin mielessä ne ajat.
Niin ja et tosiaan oo ainoo, jolla on kateuden tunteita! Mä en kanssa tiennyt olevani näin kateellinen tyyppi ennen tätä vauvakuumeilua. Mun parilla tosi läheisellä ystävällä on viime vuonna syntyneet lapset ja välillä tuntuu tosi vaikeelta pitää niihin yhteyttä, kun ole niin kateudesta vihreenä! Ne lapset on vielä saaneet alkunsa suurin piirtein kertalaakista, joten tuntuu epäreilulta, kun itsellä ei tärppää vaikka miten tähtäilisi oviksen suuntaan. Kauhee masennus iskee välillä, kun suunnitelmat menee myttyyn. Olin " suunnitellut" olevani raskaana ennen kuin toinen niistä synnyttää, mutta enpä vaan ollut. Parin viikon kuluttua on seuraavan kaverin laskettuaika ja se varmaan taas pahentaa masennusta. Sille kaverille en tosin oo kateellinen: olivat lapsettomuushoidoissa ja tokalla inssillä sitten raskautui. Eikä nyt siis sillä, että en ystävistäni ja heidän lapsistaan välittäisi tai jotain pahaa tahtoisi. Jostain se kateus vaan tulee, en ymmärrä mistä! Mutta siis ymmärrän sun tunteet!
[color=deeppink]Pepsis: piina kasvaa. Täällä on peukut pystyssä! bdbdbdbdbdbd
[color=blue]Ja vielä oma napa tähän pitkään postiin ;) :
kp 25/29-46 eli kohtuullisen pituinen kierto tulossa meikäläisen näkökulmasta. Eilisen positiivisen ovistestituloksen innoittamana tuli huolella pupuiltua (mies varmaan arvasi mistä on kyse, vaikken sanonut). Tänä aamuna lämmöt vielä alhaalla, joten tekisi mieli varmistaa vielä tänään, että simppoja on riittävästi asemissa, mutta tiedän että miehellä on rankka päivä, enkä halua häntä painostaa, joten katotaan onnistuuko viettely!
D.
[color=blue]Aurorallekin piti vielä plussapölyä tuulettaa![/color]
Ja sitten Quieron ehdotukseen: kyllä varmaan voisin ruveta pinoa päivittämään, testasin tuon värien käyttöosaamiseni äsken! Tosin saatan olla ajoittain nettipimennossa muutamia päiviä, joten jos joku muu haluaa sen tehtäväkseen, saa ilmoittautua! Värien käyttö on helppoa, kunhan sen muutaman kömmähdyksen jälkeen lopulta oppii! :D Ja taas kiitokset Quierolle, neuvoista! [color=red]♥
Kyllä niitten Aconin 10 pitäis olla herkimmästä päästä! Eli sellasia vaan metsästämään. Netistä kai saa vaivattomammin, ite kyllä löysin Prisman apteekista ku kaveri vinkkas!
No niin saatiin sitten se veturi tosi nopeasti. Hyvä hyvä.... Nappaa meidät muut mukaan pysäkeiltä, äläkä vaan aja minkään pysäkin ohi!!! =)
Kp 27/25-31 meneillään. Ilmaa on vatsassa tosi paljon. Rinnat on kipeytynyt lisää. Eilen oikein välillä pakotti tuolta alavatsasta. Mutta en vieläkään testaa, sori keinuhepo. On niin vaan sellanen olo että täti on tulossa. Odotellaan ja katsellaan!!! Tänään pitäis saada ne labran tulokset. Hui mitäköhän lääkäri sanoo.... =/ No tulen sitten jossain vaiheessa ilmoittelemaan tuloksia.
Niin ja Onnea Quiero työpaikastasi. Harvoin kuulee että on ihan unelmaduuni!!!!
+++++