Kuttujen Jutut *tiistai*
Aamulla testataan taas... Hoh hoijaa. Masentaa jo valmiiksi :(
Kommentit (52)
Se on kyllä kumma juttu miten sitä vettä tekee mieli juoda just sillä hetkellä kun sitä ei saa... Meillä tosin ei yleensä ees hanasta juoda (haetaan anopilta juomavesi pulloon) kun vesi pahaa ja aina ruskeeta... Siksi siis putkiremontti käynnistyy joten vedettömiä päiviä on odotettavissa jatkossakin..... :(
Mulla oli viidennestä ja juoksuttivat viimeiset 5 vkoa polilla.
Jos on liikaa voi viitata esm munuaisten vajaatoimintaan ja toimimattomuuteen.Mutta nehän Serpun vauvalta oli tarkistettu.Varmuuden vuoksi varmaan tutkailevat tilannetta.
liian vähän vettä taas on ymmärtääkseni vakavempi asia.Munuaisten uuttuminen tai virtsarakon häiriöt/epämuodostumat.
kun tää viides käynnistettiin puhkomalla kalvot ihmetteli lääkärikin veden määrää.ja kun vettä oli niin paljon ei vauva päässyt missäänvaiheessa kunnolla laskeutumaan lantioon vaan vasta vesien menon jälkeen.Silloinkin taisi lääkärin mukaan vielä kääntää kylkeään.
Paljon lapsivettä jos on voi myöskin hämätä enemmän painoarviota tehdessä...
Mutta hienoa Serppu,että kaikki oli hyvin!!!!!!!!
Marieelan innoittamana,väänsin pizzan.Ja join oluen.Että maistuikin hyvältä.
L
veit MIITSU sanat suustani! Kummasti alko janottaa heti kun huomas että vesi on pahaa... mutta en kyllä jaksanut enää kauppaankaan lähteä. Kai sitä juoda voi kunnei oo kukaan tullu varottamaankaan. =)
Mä pistin just tukkaan värin, jospa se vähän piristäis. Alko se juurikasvu olee jo vähän häiritsevä...Mies heti vitsaili että jaahas, värjäyskatastrofi taas. Mä kysyin että kuin ni, se naureskeli että no eikös siitä yleensä oo katastrofi syntynyt? (kun mä oon aika vaatelias se sävyn suhteen, jos se ei oo just niinkun haluan niin yleensä oon nostanu metakan...)
Sauna lämpeämässä. Nyt täytyy olla tarkkana, etten unohda väriä päähän.
Miehen isolla asiakkaalla oli sitte palomuuri kaatunut ja mies siis jäi ylitöihin ja ei päästy edes ruokakauppaan!!! Nyt jo kotona ja pakotinkin huomenna tulemaan ajoissa etten pety taas -> raskaana kun tuo pettymys tuhat kertaistuu ;DDDDDDD
Eli matkakuume vallannut TÄYSIN tän eukon nupin *huoh*
Serppu, uskon et kaikki kunnossa...
Nyt muksut iltapesulle!!!
Mies soitti tunti sitte töistä ja kehotti mua tulemaan nettiin ennen ku hän tulee töistä, aiko pelata jotain peliä. Sit se kysy oonko kertonu jo teille plussasta. Hölmö, tietty oon. ;D Sit se kysykin että joko te ootte lähettäny kukkia. Hmm... vittuilikohan se?;D
NEKKU: Huippua et Minjalla meni hoidossa niin kivasti! =) Siitä se lähtee! Taiskin äitiä jännittää vaan niin paljon, tyttö on kuiten niin reipas ettei hätiä. :)
MIITSU: Mulla tuli jano jo siitä ku luin sun viestin ja kuvittelin ettei tulis hanasta vettä. ;) Juu ei kai täälläkään ultrailla ihan noin vain ja millon vaan, mutta sitä vaan mietiskelin ittekseni että millä ne meinaa selvittää rv:t ja koska.
Voi ku en millään malttas oottaa torstaihin. Huolettaa että saan pissattua purkkiin. Paniikissa kuivun ko sahara. :) Ja närästää niin maan kerpeleesti että %&%&¤# soikoon. Kai rangaistus siitä että söin kuivaa lihaa, mikä on varmaan kiellettyjen listalla ku sehän on niiiiiin ihanan suolasta. No, söin vaan ihan vähän ja se loppukin jo. Täytyy anopille sanoa että sitä ei saa mulle enää antaa...
Nyt meen tästä jaappaamasta, meen surffaan mammavaatesivuille. (luulen että tarvin niitä tosi aikasin ku maha on nyt jo niin pallo) MOI!
Koitan tässä setviä ajatuksiani kirjoittamalla, eli sorry omanapainen sepustus jo etukäteen...
Olin siis tänään gynellä, joka on äippäpolin lääkäreitä, mutta ottaa vastaan myös yksityispotilaita. Oon käyny samalla koko raskauden, koska en tykkää meidän omasta neuvolalääkäristä.
Olin henkisesti valmistautunut siihen, että vauva on nyt n. 3,5kg ja syntyissään täysiaikaisena ehkä n. 4,3kg. Poika oli rv 36 sen 3,5kg ja syntyissään rv 38 oli siis 3,8kg, eli arvio piti.
Noh, kun vauva olikin nyt " vain" 3kg, niin se kuulosti tosi pieneltä! Mutta äsken kun tarkistin mitä vauvat yleensä painaa rv 35, niin se onkin 2300g, eli.... Ei tää nyt mikään liian pieni nyt kuitenkaan oo!!
Syntymäpainosta ei puhuttu nyt mitään, vaan lääkäri takertui siihen vesimäärään. Tutkiskeli munuaisia ja virtsarakkoa ja sanoi että ne ovat hänen mielestään ok, mutta haluaa että asia tarkistetaan myös polilla. Lasku käteen ja kiitos näkemiin. Kutsu polille tulee postissa. Et silleen.
Leanna
Mutta tuo nyt lohduttaa, että sua oli hyppyytetty samalla asialla ja vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin. Tuosta kirjoittamastasi laskeutumisesta tuli mieleen, että viimeksi neuvolassa täti päivitteli kun vauua oli niin ylhäällä, että sf mitaksi saatiin ihan hurjia... Johtuisiko se siis vesimäärästä minullakin..?
Nyt ei auta kuin coolina odotella sitä kutsua polille. Jotenkin mulla on sisäisesti semmonen rauhallinen olo, että vauvalla on kaikki hyvin.
Ostin tänään paketin pikkuvaippoja, tutteja, kynsisakset, uuden pinnasängyn reunapehmusteen... Niin ja hajusteetonta pyykkipulveria että saan alkaa peseen potkuhousuja. Huomaattekos, alan päästä tunnelmaan?!?!
Mut nyt mä menen koisimaan, otti kunnon päälle vaappua kaupungilla. Huomenna muistan taas, että täällä on muitakin ihmisiä, nyt en jaksanut keskittyä kuin omaan pinkeään napaan...
Marieela! Mä alotin mun tän aamusen soittelurumban sieltä prismasta ja yllätys sinänsä, en saanu ketään asiasta tietävää langanpäähän.. siks jatkoinkin suoraan niiden vakuutusyhtiöön. Mokomat ***keleet..
Mutta voi sua mokomaa, nyt alko tehdä ihan simona mieli pizzaa ja just kun pääsin valittamasta miten oon lihonu.. *kipittää pakkaselle hakemaan jemmasalamipizzaa* =D
Johellelle pikaista paranemista!
Matteusk! Ihania ultrauutisia! Pikkuinenhan on jo tosi " iso" ! =D
Mariposa! Kai sä sanoit, että kukkia on tullu virtuaalisesti oikein sylintäydeltä, mutta oikeet me jätettiin sen sun ukon huoleks! ;)
Ja hei, jos sua toi pissaaaminen huolettaa niin voithan ottaa sen kotoa mukaan purkissa, se ei kai oo mitenkään tavatonta!
Katzu! Toivottavasti pääset pelostasi, onneks sulla on noin ihana mies joka varmaan tukee sua koko ajan! Hyvin se menee, usko pois!
Hönttä! Voi sua hassun ihanaa, mä nään sut sieluni silmin ostamassa sitä pikkusta asua siellä kaupassa! Kyllä niitä on niin vaikee olla ostamatta ja ainakin hypistelemättä!
Nekku! Ai kun oli kiva kuulla, että Minjan tarhapäivä sujuikin hyvin!
Serppu! Varmaan on siellä kaikki kunnossa, mutta onneks seuraavat tilannetta!
Mua jäi mietityttämään tuo Leannan kommentti ettei vauva pääse laskeutumaan, jos vettä on paljon. Mullahan on molemmat pysyneet hamaan tappiin asti ylhäällä ja ollu sitten hankalat tapaukset ulospukattaviksi niin yritin muistella oisko joku joskus maininnu mulle tuosta lapsiveden määrästä. Kaippa se mieleen jäis, jos ois. Sopis vaan hyvin kuvaan, koska massu oli molemmissa valtava.
Mutta jos seuraava kerta vielä tulee niin aion kyllä pitää huolta, että tutkitaan tuo lantio yms kunnolla, koska joku " vikahan" mussa täytyy olla, kun molemmat pitää puskea ensin alas ja sitten tulevat vielä naama eeltä mokomat.
Voi kun Talvikki tulis jo pian kertomaan Allu uutisia!
Mii! Mä kuulun samaan sarjaan sun kanssa , eli ajattelen aivan liikaa. Mä oon aina toivonu, että oispa sellanen on ja off nappula jonka vois aina tarvittaessa ottaa käyttöön, kun pää alkaa savuta.. Mikä oot muuten horoskoopiltas? ;) Täällä leijona huhuilee, nouseva vaaka..
Eihän sitä kuulemma ovuloi joka kierrossa, varsinkin mitä vanhemmaks tulee niin ne vähenee. Ikävä juttu, mä oon tainnu ovuloida kaks kiertoa peräkkäin, jääköhän nyt väliin..
En muuten malta olla laittamatta paria muuta oviksenlaskulinkkiä tähän!
http://www.conceptionstore.com/csovucalcin.html
http://www.yourdays.com
http://www.fertilityfriend.com
Ja mä oon vaaka, synttärit 25.9. Eli aika lailla siinä neitsyen ja vaa' an rajamailla.
Mietin just, että pitäskö luopua tästä netistä, kun nää päivät menee nykyään niin, että mä laitan aamulla koneen päälle ja käyn sitten koko päivän välillä vakoilemassa onks kukaan kirjottanu mitään...*sairasta* Eli siis mä en ihan OIKEESTI saa mitään aikaseks kun roikun täällä.
Täti tekee jo lähtöä pikku hiljaa, jee!!! Ja hedelmällisiin päiviin " enää" 12 päivää...=)
MARIPOSA: *ojentaa kauniin virtuaalikukkakimpun* Ole hyvä! Ja nyt voitkin sanoo miehelles, että sait juu Kutuilta kukkia! ;DD
MIITSU ja MIRULII: Kyllähän me aika usein siellä suunnalla käydään. Meillä on pieni mökki A-koskella ja sit tosiaan mun vanhemmat asuu siellä suunnalla. Nyt ollaan tulossa lauantaiks K-kosken suuntaan, kun on mun kummisedän hautajaiset. Nyt en ehdi tavata, mutta ehkä jo seuraavalla kerralla?? Ilmoittelen kyllä! Ja jos sattuis viel kivasti, et Marieelakin olis siellä maisemissa.
Tänä iltanakin tyttömme nukahti aika helposti itsekseen omaan sänkyyn. JEE! Saa nähdä meneekö taas systeemit pieleen, kun ollaan noiden hautajaisten takii yökylässä.
Olohuoneesta kuului äsken miehen kommentti " sä oot jääny netin orjaks" . No, minkäs mä sille voin, että tää kuttulauma on niiiiiin kiva, että viihdyn täällä. :) No, jospas sitä nyt kuitenkin menis tuonne miehen viereen tv:tä katsoo. HYVÄT YÖT JA HUOMISEEN!!
Se on sit varmaan se vaaka, kun pistää ajattelemaan! =D
Mä kävin äsken [size=1]ulkona *hyi hyi mua*[/size] ja näin kaks tähdenlentoo perätysten! Ei oo varmaan vaikee arvata mitä toiveita kerkis mieleen tulla.
Mii, mulla 29.9 synttärit ;) Eli vaaka täälläkin...
Mun isäl on 23.9, siskol 25.9, kaveril 27.9 ja mul 29.9 syntträit, ihan kiitettävästi vaakoja, ja oma tyttö hännän huippuna 5.10, vaaka myöskin ;)
Sanjuska, mistä olet kotoisin? Ootko sielt Ankkalinnasta, eli A:koskelta? Mis päin teil on mökki?? Olen meinaan ko. ankkalinnasta kotoisin ;)
Tosin olen asunut jo 15 vuotta pois sieltä etten usko et tunnetaan, jo ikäeronkin takia ;)
MAriposalle mäkin lähetän onnitteluruusun, ole hyvä @-->--. Miehesi vuoro ;DDD
Öitä, nyt meen.. huomiseen!
mitä se liika lapsivesi sit meinaa? Mä en näistä ymmärrä mitään kun ei oo omakohtaista kokemusta...
MIITSU, me ollaan kohtalotovereita!! :) Meiltäkin nimittäin katkes ihan yllättäen vedentulo kesken iltapäivän, ei oltu saatu mitään varotusta. Ei kivaa. Onneks olin ehtiny pesee nassun ja näin... mut mun mielestä se vesi maistuu edelleen pahalta, ja tottakai mulla on kauhea jano. Luulin että se ois jo normalisoitunu sillä välin kun oltiin pois kotoa. Ruskea väri kyllä katos mut maku ei oo vieläkään paras mahdollinen. Uskaltaakohan sitä silti juoda?...
Mä ostin kaupasta greippimehua *reps* ihan ku se raskautuminen siitä olis kii... mut kun siinä mehuhyllyllä nyt muutenkin käytiin...
Ja sit löysin pesun sivulta ovislaskurin, joka laskee oviksen 3 viimeisten menkkojen perusteella, se oli kiva löytö kun tästä vauvan laskurista ei suurta iloa oo kun on epäs.kierto. Toi laskuri sanoi että mun hedelmällisyys nousee 15.päivä ja loppuu 20. Sinne on törkeen pitkä aika. =/
Hui, kuinkakohan pitkällä mariposan raskaus jo on? =)