neuvokaa lapsetonta miten toimia kyläilyissä kun kaveri sai lapsen?
ennen oli tapana että poikkeiltiin puolin ja toisin ja usein soiteltiinkin että tulkaa illalla käymään. lapsen jälkeen soitot ovat vähentyneet noin pariin kertaan kuukaudessa eikä silloinkaan ole kutsuttu kylään. olen ajatellut sen niin etteivät he nyt jaksa kyläilijöitä ja osin luullutkin että heillä ei mahtavaa vierastulvaa ramppaa. nyt kuulin kuitenkin että moni muu siellä poikkeilee ja yksi jopa sanoi minulle vähän siihen tyyliin että kun ei teidän enää kelpaa käydä kylässä. olin ihan häh, koska luulin että kun kaverini ei enää kutsu kylään, kuten ennen, se tarkoittaa ettei hän halua vieraita. odottaisiko äiti nyt että itse kysyisin että saako tulla esim vauvaa katsomaan, tai kaipasi jotain tämän tapaista huomioita?
Kommentit (5)
Jos jäät vain odottamaan kutsua, ei ole ihme jos äiti kokee ettet ole heistä enää kiinnostunut. Lapsi on hyvin tärkeä, sinun kannattaa olla innokas näkemään häntä :-).
huomasin kyllä heti etteivät puhelut lopu samallalailla kuten ennen että on sovittu näkeminen, usein jopa että poiketaan vielä sen päivän aikana tai lähipäivinä ja oon todellakin tulkinnut sen niin että äiti haluaa viestittää ettei halua vieraita. kai hän muuten olisi toiminut vanhaan tapaansa! ehkä tosiaan teen niin että sanon jotain että olisi kiva poiketa sitten kun teille sopii, se oli hyvä neuvo.
terveisin ap
No sano hyvä ihminen,mitä ajattelet!Kysy milloin vauvaa voisi tulla katsomaan ja korostat että tulet silloin kun heille sopii.Vauvan kanssa on kädet täynnä töitä.
Itse en välittänyt vieraista mutta niitä vain tuli vaikka olin aivan poikki. Tilannehan on saattanut olla esim. että toinen on kysynyt oletko käynyt johon äiti on vastannut kieltävästi ja toinen vetänyt siitä omat johtopäätöksensä. Mitä jos seuraavan kerran keskusteltuanne sanot että pyytää sinut käymään heti kun voimat riittää niin tulet kyllä mielelläsi. Silloin pallo on äidillä.