Scrapbooking -löytyykö muita harrastajia???
Eka kertaa eksyin tälle palstalle, ja kysyn, onko muita scrapbooking-harrastajia. Suomennettuna ehkä leikekirja olisi lähellä. Tiimari-lehdessä oli järkyttävä suomennos " skräppäys" :)
Eli siis olen tekemässä esikoisesta kirjaa, ostin kovakantisen tyhjän kirjan, kierteiden kanssa, ja olen siihen alkanut laittamaan kuvia, tekstiä ja koristeita. Olen aikalailla jäljessä, kun teen kuukausittain näin ekasta vuodesta... Kuvia muokkailen Photoshopilla ja vien fotoshoppiin teetettäväksi. Suomesta en ole löytänyt kovin kauniita papereita ym. tarviketta, anoppi USAsta lähettelee papereita ja tarroja, onneksi :)
Lisänä käytän nauhoja, kankaita ja mitä kaapeista penkomalla löytyy.
Olenko ihan ainut, vai löytyykö muita harrastajia???
Kommentit (5)
Itselläkin on haavena tehdä teema-kansiota, esim. matkoista. Nyt vain on tuo vauvakansio meneillään. Valitsetko väri-ja kuvioteemat sivuille? Itse katson vähän mitä värejä kuvissa on ja yritän tehdä papereilla ym. koristeilla väriharmonisen sivun, mutta se on kyllä hidasta eikä aina onnistu. Ja sitten kuvia ottaessa pitäisi aina katsoa että rimmaako vaatteet yms. Olen siis katsellut amerikkalaisia lehtiä ja kylläpäs siellä on ihmeellisiä luomuksia :) ihan hienoja kyllä.
Nuorempana koristelin albumeita ihan vaan värikynillä ja mustekynällä kirjoittelemalla, mutta nyt olen siis alkanut keskittymään enemmän koristeluun, ja laitan vaan muutaman kuvan/sivu.
Onkohan suomalaisia nettisivuja tämän alan harrastajille???
http://www.swapparit.net/viewtopic.php?id=7310&p=1
Törmäsin tuohon skräppäys-sanaan ekan kerran jossain telkkariohjelmassa viime vuonna, jossa harrastaja kertoi kiilto silmissään tekemisistään:) Ja kivalta se näyttikin.
5-vuotias tyttöni aloitti oman kiiltokuvakansionsa kokoamisen aluksi perinteisellä tyylillä ja on nyt sitten halunnut lisäillä yhtä ja toista... Siitä se lähtee:)
Kiitos linkeistä!!! EN ollutkaan kuullut harrastuksesta nimeltä swappaus. Siellä olikin paljon keskustelua siitä, ett minkälaiseen kansioon voi aloittaa ja että materiaalien on hyvä olla happovapaita ett valokuvat ei vahingoitu. Itse tykkään kierrekantisista kirjoista, kun niihin voi huoleti tehdä " paksut" sivut eli liimata valokuvia ja papereita ym. Jos vihkoon tekee, nii siitä tule semmonen aukirepsottava ja vähän tönkkö. " Oikeissa ja aidoissa" skräppäyskirjoissahan on muovitaskut joka sivulle, että sivun saa sinne sujauttaa suojaan kansiota selailevien näpräykseltä. En asu tällä hetkellä Suomessa, joten täytyy taas siellä käydessä tarkastaa miten on tarvikevalikoima laajentunut. Koskahan alkaa joku liike Suomessa erikoistua vain scrapbooking-matskuihin...niitä on nim. Yhdysvalloissa vaikka kuinka paljon. Viime kesänä Tiimari vasta aloitteli ja aika pikkutyttömaisia oli vielä tarrat ja muut tarvikeet...Ei varmaan oo tilausta tuolle erikoisliikkeelle vielä...ehkä Sinooperi laajentaa...
Jahas, pitäisi alkaa sitä tytön neli-kk sivua luomaan...on ollut vähän taukoa tässä harrastuksessa...
Tosin en tiennyt olevani " skräppääjä" ( yöööäk mikä sana) ennen sitä mainosta.
Olen aina tehnyt matkakertomuksia ym. ja lapsista kasvun kuva-albumia.
Hyödynnän Tiimarin, Sinooperin lisäksi kangaskauppoja, halpahalleja, kirppiksiä, kirjakauppoja, divareita ym. Olen myös kortintekijä, joten samoja roinia voi käyttää molempiin. Niin ja mainokset, etenkin kaikki lapsiin liittyvä, niistä on löytynyt kaikkea hauskaa, sekä kuvia että tekstejä.