Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko nostaa syytteen kunnianloukkauksesta

Vierailija
20.09.2014 |

juoruilevaa ja panettelevaa naapuria kohtaan? Keksii perättömiä juoruja, mustamaalaa ja syyttelee aiheettomasti. Olen aikani kuunnellut ja sanoin kerran, että vien asiat oikeuteen. Nyt juoruaa minusta, että uhkailen häntä.

En tunne tuota juurikaan, mutta riitelee muittenkin naapureitten kanssa ja on kova komentelemaan. Jos suoraan kysyy, miksi teet noin, syyttää muita.

Kauhea tilanne.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.edilex.fi/asiasanat/Kunnianloukkaus#top

Tuossa myös joitain keissejä.

Vierailija
22/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:23"]Et voi nostaa syytettä, koska yksityishenkilö ei voi moista tehdä. Sen sijaan voit tehdä rikosilmoituksen tai haastaa naapurin oikeuteen. [/quote] Häh? Mitä oikein höpäjät. Miten niin yksityishenkilö ei voi nostaa kunnianloukkaus syytettä? Kuka sitten voi? Firma vai perhe yhdessä?

[/quote]

yksityishenkilö voi tehdä rikosilmoituksen, mutta syytteen nostamisesta tekee päätöksen yleinen syyttäjä eli viranomainen. Yksityishenkilö ei voi nostaa syytettä.

Vierailija
24/37 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä juoruihin mukaan...

Ohi kävely vain reippaasti ..

Ei saa mitään juorun aihetta kun et huomaa..

Oma elämäsi on hyvää ..elämisen arvoista !!

Niin minunkin..en kanna naapureita mukanani...painavat liikaa..

Suuntaa ajatuksesi iloisempaa suuntaan.

Kukaan ei riitele yksin ..

Olen siis hiljaa...

Onnea hiljaisuuteen..kaikkeen ei tarvitse osallistua..

Nimittäin selvittelyssä riitelijä saa huomiota ja voimaa !

Annatko sitä...kannattaa miettiä

Vierailija
25/37 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa syytteen XDDD Juu, sinä voit tosiaan nostaa syytteen XDDD

Miksi näitä ikivanhoja täytyy jatkuvasti nostella??? Onpa hauskaa, heh heh.

Vierailija
26/37 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja nää ihmiset, jotka "nostavat syytteitä". 😂😂😂

Vierailija
27/37 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla aika painavaa tekstiä että syytteen saisi. Tässä on oikeastaan kaksi tapaa hoitaa asia. Toki voi tehdä rikosilmoituksen mutta siinä luultavasti suurempi vaikutus olisi sillä jos poliisi alkaisia asiaa tutkia ja naapuri säikähtäisi sitä kuin sillä että tuomio tulisi. Käytännössä aika rahan ja resurssien hukkaa. Toinen helpompi vaihtoehto on alkaa itse sen verran aktiiviseksi että korjaa nuo naapurin väitteet muille kun niistä kuulee ja mielellään niin että epäilystä ei jää ja sitten osoitat tuolla toiminnalla sen, että naapuri on sekopää, joka vainoaa sinua.

Vierailija
28/37 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin poliisilla, kun ex-miesystävä ei jättänyt minua rauhaan, vaan häiriköi minua ja läheisiäni. Tuolloin poliisi ihan vain soitti miehelle, ja kertoi että hänen puuhansa ovat poliisilla tiedossa, ja häiriköinnin pitää nyt loppua, tai asia viedään eteenpäin. Sen jälkeen exästä ei kuulunut pihaustakaan. Kannattaa sinne poliisille soittaa ainakin ja selittää tilanne.

Vierailija
29/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun skitsofreenikkonaapuri jauhaa monista ihmisistä paskaa,mutta näillä kulmilla kukaan ei usko hänen juttujaan. Hän on välillä osastohoidossa. Minua ei haittaa puheet,mutta pelottaa,jos hän äityy fyysisesti väkivaltaiseksi.

Vierailija
30/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pariskunnat naapurissa riitelevät ja ovat kateellisia kun minä olen sinkku,enkä joudu kotona riitelemään kenenkään kanssa. Ihmettelen miksi he eivät eroa jos yhdessäolo on tuommoista tervanjuontia:)

Vierailija
31/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:23"]Et voi nostaa syytettä, koska yksityishenkilö ei voi moista tehdä. Sen sijaan voit tehdä rikosilmoituksen tai haastaa naapurin oikeuteen. [/quote] Häh? Mitä oikein höpäjät. Miten niin yksityishenkilö ei voi nostaa kunnianloukkaus syytettä? Kuka sitten voi? Firma vai perhe yhdessä?

Yksityishenkilö voi tehdä rikosilmoituksen, syyttäjä nostaa syytteen jos nostaa.

Vierailija
32/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietenkin, jos sinulla on rahaa maksaa omasi ja naapurin oikeudenkäyntikulut sekä sakkosi.

Vierailija
33/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi sitten niiiin perättömiä juttuja,että leimaavat naapurisi hulluksi. Vaikka että metsästät kissoja kadulta ja syöt niitä. Majoitat kotonasi kahtakymmentä laittomasti suomessa olevaa lapsi orjaa jne. Ja pidä huoli,että vain kerrot tälle paskan puhujalle. Ja siihen tyyliin,että et mukamas huomaa sitä naapuria vaan sattuu kuulemaan kun puhut puhelimessa.

Ai noinko te mielisairaat vainoajat toimitte?

Vierailija
34/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta leipomosta hyvät bakelssit ja kutsu tuo naapuri kahville.

Vierailija
35/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä voit asianomistajana nostaa syytteen ihan mistä ikinä haluat. Eli ihan vapaasti jos olo on varma.

Vierailija
36/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syyttäjä. Syyttäjä nostaa syytteen poliisitutkinnan jälkeen jos syytekynnys ylittyy. Jos ei ylity, tekee syyttämättäjättämispäätöksen.

Vierailija
37/37 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.09.2014 klo 18:39"]

[/quote]

yksityishenkilö voi tehdä rikosilmoituksen, mutta syytteen nostamisesta tekee päätöksen yleinen syyttäjä eli viranomainen. Yksityishenkilö ei voi nostaa syytettä.

Tietysti voi sen jälkeen kun syyttäjän on tehnyt syyttämättäjättämispäätöksen. Tarvitseeko joku tähän lakipykälän, löytyy tuolta 14 stä Laki oikeudenkäynnistä rikosasioissa.

Asianomistaja saa itse nostaa syytteen rikoksesta vain, jos syyttäjä on päättänyt jättää syytteen nostamatta taikka esitutkintaviranomainen tai syyttäjä on päättänyt, ettei esitutkintaa toimiteta taikka että se keskeytetään tai lopetetaan. Asianomistaja saa nostaa syytteen myös, jos esitutkintatoimenpiteiden suorittamista on tutkinnanjohtajan päätöksellä siirretty.