Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****PITKIKSET vko 1***********

02.01.2006 |

Se on sitten vuosi vaihtunu ja taas sitä huomaa että ei oo vauvaa tulossa.

Menee aika jotenki hurjan nopeesti, meilläki yritystä reilu vuosi täynnä.

Toivotaan että me kaikki plussattais tän vuoden puolella tai ees osa!!! Ei olis paljoa pyydetty:)

Omaa napaa... Hyvää ei todellakaan kuulu, eilen kp26 alko tuhru ja tänää ihan vähäsen tullu kans. En oikeen ymmärrä mun kehoa, jotain on varmaan vialla. Itkin niiiiiiin paljon eilen ja masennuin tyystiin. Tänään vähän parempi mieli. Mies yrittäny mua lohdutella. Mulla ei oo tota tuhrua tullu pitkiin aikoihin, yleensä tulee päivää ennen ku menkat alkaa. siitä aina siis tiiän et täti tulee. Sitä siis ihmettelen ku tuhru alko jo kp26. Olisko niin et mun kierto tosiaan olis näin paljon lyhentyny. ja sit mun lämmöt laskee aina edellisenä päivänä ku menkat alkaa. Nyt sit hysteerisenä mittailen mun lämpöjä ja ne edelleen on koholla,36.9.

Rintojen kipuilu väheni jo eilen mut tänään on sit taas vähän enemmän kipeet. En jaksais enää tätä ittensä tutkiskelua.

Ja tosiaan tän tokan clomikierron jälkeen enää yks kierto clomeilla ja sit taas pitää mennä gynelle. Tuntuu et keinot alkaa olla vähissä.

Anteeks tämmönen valitusvirsi, mut johonkin pakko purkaa.

Mut kuitenkin parempaa vuotta 2006 ja plussatuulia!!!!!!!!!

-maya-

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]

[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]

[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]

[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]

[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]

[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]

[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]

[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]

[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]

[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]

[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]

[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]

[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]

[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]

[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Yli 3-kymppinen esikoiskuumeilija, yritys aloitettu juhannuksena -05. Kierrot 30-53 päivää, syytä pitkiin kiertoihin ei ole löytynyt.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.[/color]

[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]

[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]

[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]

[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni 30 täyttäneitä, pillerit pois v. -01 ja vasta parin vuoden jälkeen alko kroppa toimia luomusti, vaikkakin pitkällä kierrolla 34-60. Ensimmäistä toivotaan kovasti.[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]

[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]pikkuansku[/color] [color=9BCD9B]kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten[/color]

[color=darkorchid]olivia-80[/color] [color=deeppink]Olemme molemmat kaksvitosia ja esikoisesta haaveilemme molemmat yhtä kovin. Yritys aloitettiin heti pillereitten loputtua, eli 09/05. Elovauva oli haaveena, mutta se oli ja meni. Nyt siis vaan toivotaan että saisin kierrot tasattua ja pääsisimme " oikeasti" yrittämään. Pillereitä tuli syötyä seitsemisen vuotta, joten huonosti muistan, mikä oli kiertoni ennen sitä [/color]

[color=darkorchid]Jeanel[/color] [color=9BCD9B]Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=deeppink]Ikää minulla 23, miehellä 25. Pillerit jätin pois 2/05, Vauvahanke alkaa 4/06. Mun kierrot ei ole koskaan olleet luomuna säännölliset, vaan kierto on vaihdellut " säännöllisenä" 50-70 päivää ja joskus on kulunut puolikin vuotta ilman menkkoja. Ja sitten kun tulee, niin tulee kuin vesiputouksesta ja kauan... [/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=9BCD9B]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la 15.3[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]adalmina[/color] [color=FF6A6A]la 7.8.06[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Veera24[/color] [color=FF6A6A]la 8.8.2006[/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]pikkuansku[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]

[color=43CD80] [size=2]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la [/color] [/size]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]

[color=darkorange] [size=2]Mia79[/color] [color=FF6A6A] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika[/color] ja [color=crimson] tyttö syntyivät 26.11. [/color][/size]

Vierailija
2/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]MAYA79[/color] Samaa olen itsekin miettinyt... En ajatellut raskaaksi tulon olevan näin hankalaa jättäessäni reilu vuosi sitten pillerit pois. Mutta toivottavasti tänä vuonna ne kaikki saamme oman nyytin tai ees plussan!

Omaa napaa... En ole seuraillut mitenkään oviksen tuloa tms. en vaan enää usko, että kuukautiseni tulevat ilman lääkinnällistä apua. Maksimissaan pari kuukautta odottelen ja sitten saisi taas varata aikaa gynelle lisätutkimuksiin. Eli taas ootellaan ja kattellaan mitä tapahtuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuluvaa vuotta kaikille Pitkisläisille!!

Toivotaan, että vuosi tuo tullessaan jotain hyvää meille kaikille!

MAYA: On se vaan niin väärin, että teilläkin jo vuosi yritystä takana eikä vieläkään tulosta. MUTTA jos on tullut vain tuhrua, ja lämmöt koholla ja rintojakin kipuillut, niin älähän heitä vielä kirvestä kaivoon. Tosin vuoden kokemuksella ymmärrän, ettei kauheesti jaksa toiveita elätellä, mutta jos nyt vähän kuitenkin?!

KRISTIIN@82: Tsemppiä sullekkin. Koitetaan jaksella yhdessä! Kyllä mekin sen vauvan vielä joskus saamme, ja kun on näin kova yritys takana, niin tulemme varmasti rakastamaan sitä aivan mahdottoman paljon!!! :)

Voisitko muuten lyhentää tuota mun esittelytekstiä? Laita vaan vaikka:

Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59.

En ole pitkään aikaa kirjoitellut tänne, mutta nyt kun kp. 26 menossa, niin yllättäen tekee taas mieli kirjoitella. Meillä on ekaa kertaa sitten syyskuun alun yritetty oikein tosissaan :) Jtp-taktiikalla yritetty mennä, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta (välillä jopa 2 kertaa päivässä, välillä 3 päivää väliä) ja olinkin vielä viime viikolla ihan varma, että nyt tärppää. Mutta mutta, nyt iski masennus, sillä koko kierrossa ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia, ja ovisnippailuista saati -limoista ei havainnon havaintoa, joten yritykseksi taisi jäädä tämäkin kierto.

Eikös se niin mene, että jos kierrot on paljon yli 30 päivää, niin oviksen tapahtuminen on aina vaan epävarmempaa?? Näyttäisi siis siltä, että taas mennään ainakin sinne 40:ään, blaah. Terolut-resepti odottaa laatikossa, joten kp 40 paikkeilla kun teen negatestin, niin taidan sen käydä aptreekista noutamassa, jos olisi edes jotain apua. Sitten kun vielä löytäisi/saisi sen oviksen syntymään... on tämä niin vaikeaa. Minä kun oikeesti luulin, että heti ekassa kierrossa tärpäää (oikeesti luulin, että niin tulee käymään!!).

-Olivia ♥

Vierailija
4/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Toivottavasti hyvin vauvaisa vuosi tuloillaan!!!

Olivia-80, niin se kuule minäkin luulin, että kerrasta vauva napsahtaa alulle kun kierukka poistetaan, mutta omassa kaikkivoipaisuudessani en sitten ajatellut nenääni pidemmälle. PCO-tyyppisillä munasarjoillani en olisi ovuloinut varmaan koskaan!

Nyt olen sitten popsinut Terolutia ja kunhan menkat alkavat ajallaan (toivottavasti pysyisivät poissa ja olisin raskaana), aloitan Clomien syömisen. Nyt menossa siis kp19. Rinnat ovat todella arat ja alavatsalla vihmoo. Nuo tuntemukset ovat ainakin hyvin positiivisia, sillä pidän niitä merkkinä siitä, että jotakin toimintaa on kehossani " heräämässä" . Jtp-tyyliin mekin olemme taas tässä kierrossa jaksaneet touhuta, joten ei pitäisi olla siitä kiinni, ettei muka yritetty olisi. Toiveet ovat korkealla...ja pelkäänkin putoavani korkealta ja kovaa, jollei Clomikuuri tuo tärppiä.

Miten tämä voikin olla näin vaikeaa! No, ei auta muu kuin pitää pää kylmänä ja jos ne menkat sieltä tulee, niin ei muuta kuin entistä enemmän taistelutahtoa peliin!

Maya79:lle jaksamista myös! Tilanteesi vaikuttaa turhauttavalta, joskaan ei mielestäni ihan toivottomalta. Nuo tuhrut eivät sinällään vaikuta pahalta, voisikohan olla, että se olisi ollut kiinnittymisvuotoa noilla päivillä? Minulla oli edellisessä kierrossa kummaa tuhrua, joka kesti kp13-19, useamman päivän ja silti kierron pituudeksi tuli 53pv...

Hyvää alkanutta vuotta kaikille, koetetaan jaksaa!

Vierailija
5/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kun jaksatte antaa tukea ja toivoa!!!!!Arvatkaa vaan oonko kaivanu tolla haulla kaikki asiat mitkä viittaa tuhruun ja kiinnittymisvuotoon.

Mut en todellakaan jaksa uskoa että tää sitä olisi, miks tää poikkeis edellisistä... no ei sais luovuttaa, ennenku menkat tosissaan alkaa. ja kuumemittari kuluu koht puhki(viel 2 erillaista;)äskön taas 37.1....

pitäsköhän mun mennä hoitooon:)

-maya-

Vierailija
6/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaattes vähän tuosta PCO:sta kokemuksia. Netistä olen siitä lukenut, mutta nyt te joilla se on todettu: mitä oireita se on teille aiheuttanut? Ilmeisesti pitkittynytttä kiertoa, mutta muuta?

Mun labratutkimuksissa prolaktiini (maitohormoni) taso oli rajalla (käsitin, että alarajalla) -> lääkärin mielestä kuitenkin kiikun kaakun normaali (tosin tuolloin juuri menkat alkamassa -> vaikuttikohan se tulokseen?). No joka tapauksessa, onko kellään tietoa onko tuosta prolaktiinin alhaisesta tasosta jotain erityistä haittaa raskautumisessa? Lääkäriltä en sitä tullut kysyneeksi, kun sen kuitenkin normaaliksi luokitteli.

Vierailija
7/19 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia-80: Minun kohdallani oireita ovat ylipitkät kierrot (41-55pv), enkä lääkärin mukaan edes ovuloi. Molemmissa munasarjoissa oli ultrassa nähtävissä useita munarakkuloita helminauhamaisessa rykelmässä, eikä mikään niistä ollut ottamassa " johtoasemaa" , kaikki olivat suht. saman kokoisia.

Hoksasin tuon diagnoosin jälkeen, että finnit selässäni ja kasvojen alueella ovat osa Pco-oireistoa. Tähän olen pitänyt syyllisenä vääränlaista shampoota :-) varsinkin yläselän finneihin. Olen myös ylipainoinen (n 12kg), mikä sekin omalta osaltaan edesauttaa PCO:n syntymistä. Ainoa oire, mitä minulla ei ole, on liiallinen karvankasvu, josta en voi olla muuta kuin tyytyväinen :-)

Tässä nämä minun oireeni. Pahin ongelmani on siis ovuloimattomuus. Mutta eiköhän se tästä :-) Toivossa on hyvä elää. Yritän tässä kevään aikana vähän hoikistua, josko sekin auttaisi myönteisesti vauvaprojektissa. Että minua ärsyttää kun olen päästänyt kroppani taas tähän jamaan. Olen jojotellut painoni kanssa siitä lähtien, kun on ollut ns. " oma jalka pöydän alla" ...osaan syödä oikein, mutta vika onkin korvien välissä ja olen tunnesyöppö, syön suruun, iloon ja ihan kaikkiin tunnetiloihin. Onneksi sain sentään tuon lääkityksen. Toivotaan, että se auttaisi.

Vierailija
8/19 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitos Kanelisokeri vastauksestasi. Toivo siis elää, sillä itselläni ei ole mitän noista sinun mainitsemistasi jälkikäteen huomaamistasi oireista. Olen tässä mietiskellyt, että maaliskuussa, jos tilanne on sama, niin sitten varaan uuden ajan lääkärille. Nyt yritämme tosissamme, ja jos ja kun ei tärppää, niin helmikuussa mennään ainakin tjottailemalla ja tammivauvaa aletaan sit oikeesti taas yrittämään. Toivotaan nyt kaikesta huolimatta, ettö saatais tämä syysvauva, vaikka toiveet onkin haututuneet epätoivon alle.

Vierailija
9/19 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se täti nyt sit tuli, 3 päivää tuhrutti ja tänään alko kunnon vuoto. ja kierron pituudeks jäi jo toisen kerran 29, mikä sentään positiivista. Ennen näitä kahta clomikiertoa, kierto oli luomusti 31 kerran, joten ehkä ollaan menossa parempaam suuntaan. Tiedä sitä.

Ainoo huoli on toi tuhru, tai siis tän muun huolen seassa;)

Nyt tosiaan enää 3.clomikierto ja jos ei tärppiä, niin lääkäriin.

Aijon vaatia kyl lisäverikokeita sun muuta tai sit rupeen ajattelemaan jo kunnon lapsettomuustutkimuksia. Sen mun nykyisen gynen kyl pitäs olla ihan osaava..paitsi et ei pitäny mulla tarpeellisena seuranta-ultria.

Yritän pitää mielen korkeella, viikon pääästä 2viikon brasilian matka alkaa ja sillon jää kuumemittarit kotiin. Mieskin sano et mietitään matkan jälkeen, että pitäskö sen mennä tutkimuksiin. onneks ei tarvi väkisin laittaa..Toivotaan muille parempaa tärppiä!

-maya-

Vierailija
10/19 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maya79, pahoittelut tädin tulosta ja tuosta tuhruttelusta. Toivottavasti lomamatka antaa lisävoimia ja tärppionnea tähän kiertoon!

Paljon omaa napaa: Aloitinkin kirjoittamisen tuonne clomistien pinoon, kun sain gyneltäni reseptin teroihin, että vuoto alkaisi ja clomeihin, että ovulaatio tapahtuisi. Käski aloittamaan, jos menkat eivät tule viikkoon ja en ole raskaana. Ei kuitenkaan uskonut, että olisi ovulaatiota tapahtunut, ja limakalvokin näytti vielä melko ohuelta, 7mm. Tein tänään aamulla acon 10 raskaustestin, näin nimittäin testauksesta unta. Tarkoitus ei siis ollut alunperin sitä tehdä vaan odottaa kiltisti menkkoja. No, sain siihen testiviivan paikalle haalean viivan. Ei siis minkäänlaisia oireita! Aivastaessa on sattunut kovasti oikealle vatsaan ja viikko sitten tuli rinnoista valkoista nestettä pari päivää, joka loppui siihen. Siinä se. Katsotaan, mitä tuleman pitää...

Vierailija
11/19 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi..hetken aikaa oon seuraillu teidän pinoa ja tahtoisinkin liittyä seuraanne.. eli pillerit lopettelin tuossa syyskuussa 05 ja eka kiero oli 47 ja nyt toinen kierto menee kp 60 tai jotain...ja mulla onkin tuossa parin viikon päästä aika lääkärille et katsellaan millä sais tuota kiertoa vähä normaalimmaksi...ekaa siis kuumeillaan ja ikää mulla ja avopuolisollani on 26..

Vierailija
12/19 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö75.... Mikä on tilanne? Olit saanut haamun *isosti onnea* :-) Mietin, että onko siitä nyt kauan kun kävit gynellä? Limakalvothan alkavat sinertää kun odottaa. Muistan kun odotin esikoista ja kävin rv7:llä gynen tarkastuksessa. Tuolloin ei mitään sydänääniä tietenkään kuulunut, mutta gyne sanoi, että hän limakalvojen sinerryksestä pystyy näkemään, että raskaana ollaan :-). Ajattelin vain, että tehtiinkö sinulle sisätutkimusta tuolla käynnillä? Onneksi testasit ennen Clomien aloittamista! Pidän sinulle kovasti peukkuja plussan vahvistumiseksi!!!

Mayalle kovasti pahoitteluja tädin tulosta...tädin vierailuun ei kykene todellakaan varautumaan henkisesti, vaikka miten yrittäisi. Minut täti ainakin yllättää aina ihan puun takaa, on kuin hanan kääntäisi auki ja se on siinä. Ärsyttävää! Onko sinulla pelkät Clomit käytössä? Ajattelin vain että tuo kumma tuhru juuri ennen tätiä voisi kieliä liian vähäisestä keltarauhashormonista ja Clomithan ohentavat kohdun limakalvoa entisestään. Näin olen ainakin ymmärtänyt, korjatkaa jos olen väärässä. En toivoisi kenellekään tuhruja, niiden kanssa eläminen on ärsyttävää. Minulla tuhrutti viime kierrossa useita päiviä siinä vähän ennen kierron puoliväliä... Menee ihan sekaisin, kun ei tiedä, pitääkö alkaa laskemaan kiertopäiviä alusta.

Omia kuulumisiani kirjoitin jo Kolibrien pinoon, eli lyhyesti: Odotan tätiä tulevaksi. Tänään meni siis viimeinen Terolut. Menkkaoireita ei ole, joten en mene vannomaan, onko lääkkeistä ollut hyötyä. Milloin olette muuten testanneet, jollei Terokuurin jälkeen kuulu menkkoja?

Kovasti plussaonnea nyt kaikille ja toivotaan, että se Mytön haamuplussa vahvistuu :-) - Niin ja tervetuloa joukkoomme Tuulia-79!

Vierailija
13/19 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kanelisokeri! En tiedä miten tähän " haamuun" pitäisi suhtautua, kun tosiaan kävin gynellä viikon alussa, kun kp oli 37/? (ovulaatiotikkujen mukaan lh-huippu kp25), ja gyne vähän epäili olikohan edes ovulaatiota tapahtunut, ja sanoi ettei mitään valkovuotoa ainakaan ole. Teki siis sisätutkimuksen. Kerroin myös, että rinnoista oli tullut valkoista nestettä parina päivänä, ja sanoi että prolaktiini voi olla koholla PCO:n takia. Tein testin eilen kp40 ja vielä tänäänkin aamulla, ja molempina kertoina samanlainen haalea punertava testiviiva siihen tuli. Eilen luulin, että menkat alkaa kun housuihin valui jotain, mutta se olikin ihan väritöntä vuotoa. Eihän tässä täydy muuta kuin odotella, mitä tuleman pitää.

Toivotaan, että terot tuo pikimmiten menkat sulle Kanelisokeri, ja tässä kierrossa tärppäisi : ) En muista, oliko sulla ultraseurantaa clomien kanssa?

Kaikille muillekin paljon myötätuulta. Ja tervetuloa Tuulia-79 remmiin.

Vierailija
14/19 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Meiltä pitkisläisiltä voi olettaa ihan mitä vain...ehkä se ovis on todellakin ollut juuri tuolloin kun olet Lh-piikin saanut tikkuun, tai pari pv siitä eteenpäin...Kyllähän tuo sinun lisääntynyt valkovuotosikin jo kertoo omaa kieltänsä plussan puolesta...

Jos useampi tikku sinulle niitä possunpunaisia viivoja näyttää, niin alkaisin sinuna kyllä uskomaan jo niiden antamaan osviittaan :-) Nyt ei tosiaan kait voi muuta kuin odottaa *tuskallista* mitä tuleman pitää. Uskaltaisin kuitenkin jo onnitella sinua plussan johdosta!

Olen ihan kade, kun ei noihin testeihin ole viime aikoina tullut minkäänlaisia viivoja...jos saisi edes haalean :-) Nyt en ole uskaltanut edes testata, mutta kaipa niin täytyy tehdä, ennen kuin ottaa Clomit käyttöön, vaikka vuoto tulisikin. Nyt on siis kp 25...enkä tiedä milloin menkkojen pitäisi alkaa terolutin jälkeen. Silloin joskus kun Teroja viimeksi söin, menkat tulivat jo päivää ennen viimeisen pillerin ottamista, eipä näy nyt mailla halmeilla...

Minulle ei ole mitään seurantaultraa määrätty ja siksi ajattelinkin pyörtää pyhät päätökseni ja ottaa ovistikut käyttöön seuraavassa kierrossa. En yhtään malttaisi odottaa tätiä...toivottavasti pysyy kaukana ja olisin nyt jo raskaana! Huh, olipa tässä nyt omaa napaa...ja minä kun itselleni lupasin, etten käy täällä ennen kuin on jotakin uutta kerrottavaa...kuinkas ollakaan...täällä sitä taas turistaan :-)

Vierailija
15/19 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan sulle positiivista yllätystä jo siis TÄHÄN kiertoon : )

Vierailija
16/19 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö75: Pidähän meidät ajantasalla! Paljon peukkuja sulle, että viiva vahvistuu :) Minulla on kokemusta haamuista tässä raskaudessa. Sain kp31 (myöhemmin ultralla varmistettu rv3+6) haalean haamun Acon10:iin. Seuraavina päivinä testasin Apteekin omalla (aconit loppui), jolla sain aina vain vahventuvan viivan. Tosin en suosittele Apteekin omaa, sillä kun kuulemma saa aina vain noita hailukoita viivoja. Viikko ekasta haamusta sain Predictorilla kontrollipallukkaa vahvemman pallukan.

Mitään viivanpaikkaa en saanut Aconilla ikinä, ja testasin yritysvuoden aikana kuitenkin aika monta kertaa sillä. Clinicin testillä olen saanut 2 kertaa ns. viivanpaikan, mutta olen kuullut, että niin on moni muukin. Eli sitäkään en kyllä suosittele.

Parastahan olisi testata koko ajan samalla testillä, jotta viivan tummenemisen näkee parhaiten. Siksi testasin itse 3 päivänä peräkkäin noilla Apteekin omilla. Kyllähän se viiva tummui, muttei kovin merkittävästi. Predictorilla eron sitten jo huomasikin. Ja kyllä -testasin JOKA PÄIVÄ haamusta lähtien :)

TSEMPPIÄ SINULLE!

t. Mikaela ja " haamu" rv33+0

Vierailija
17/19 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että itselläni oli tärppikierrossa limakalvo vain 4mm ja silti kiinnittyminen onnistui vaikka oltiin jo luovuttu toivosta. Minulla siis limiksen ohuuteen vaikutti clomifen. Ekoissa clomikierroissa limakalvo oli 12mm mutta oheni vain koko ajan. Tämän takia en olisi enää saanut syödäkään kun yhden kuurin clomifeeniä, johon ei kyllä paljoa annettu enää toivoa. Mutta onneksi ei tarvinnutkaan :)

Vierailija
18/19 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein äskettäin apteekin testin, clearbluen, ja siihen tuli selvä plussamerkki. Eli ovulaatio taisikin tapahtua tässä kierrossa : ) ja kiittäminen siitä on osaltaan varmaan syömilläni " menolistica" luontaistuotevalmisteilla, jotka sai elämää aikaiseksi munasarjoissa. Toivottavasti noita Terolut ja Clomireseptejä ei tarvitsekaan käyttää lähiaikoina!

Hyvää loppuajan odotusta sinulle Mikaela. Ja kaikille pitkisläisille tärppionnea!

Vierailija
19/19 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa odotuspuolelle :) Oikein onnellista odotusta sinulle ja turvallista masumatkaa vauvalle!!!!

t. Mikaela