Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut hassuhin tilanteisiin murresanojen tms. takia?

Vierailija
02.01.2006 |

Olin kampaajalla Savossa viime kesänä ja yli 70-vuotias hämäläisturisti tuli ostamaan hoitoainetta. Kampaaja tiedusteli, että haluaako asiakas huuhottavvee ja jätettävvee ainetta. Asiakas ei meinannut ymmärtää millään, oli tosin sen ikäinen ettei varmaan ollut kuullutkaa muista kuin perinteisistä hoitoaineista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavattiin rautatie asemalla ja jatkettiin matkaa ratikalla, jäin työpaikan lähellä pois ja anopii jatkoi vielä muutaman pysäkin välin, lähtiessäni hän huikkasi perääni " Älä osta pulloo" tien toisella puoleella oli Alko ja tuntui että sain kanssamatkustajien katseet perääni. Anoppi oli tietysti leiponut ja hänellä oli pullat mukanaan.

Vierailija
2/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihmetteli, että mitä hyötyä siitä nyt on. Sanoin, ettei ala haista. Mies sanoi, että hän on luullut, että pitää huuhdella ja minä tietysti, että niinhän mä juuri sanoin. Mies kun viruttaa, niin se venyttää ja minä taas huuhtasen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin, että lähti ostamaan lapselle punkkaa. Ei ymmärtänyt ja luuli, että puhun pulkasta ja alkoi kysellä, onko meillä sittenkin jo isompiakin lapsia. Minä ihmettelin,että ei ole, miten niin. Täti vastasi, että kun pulkkaa lähti ostamaan...

Tapahtui Kuopiossa. Minä muualta muuttaneena puhuin siis ammeesta.

Vierailija
4/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli sellainen sattunut että oli jyväskyläläiselle sukulaiselleen sanonut että laitas ne housut konttiin että päästään lähtemään! Toinen ihmetteli että miks ne arkkuun laitettais (heillä eteisessä sellainen) ku eiks ne pitäis laittaa jalkaan? :)

Vierailija
5/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he olivat lähdössä ulos kysyi toinen kundeista, että onks yhtää hilloo? Ystäväni selitti, että on mul mansikka- ja omenahilloo, kumpaa haluaisit... ;)

Vierailija
6/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mentäisiin :-)

Vierailija
7/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun he olivat lähdössä ulos kysyi toinen kundeista, että onks yhtää hilloo? Ystäväni selitti, että on mul mansikka- ja omenahilloo, kumpaa haluaisit... ;)

Vierailija
8/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö... Mennin ihan noloksi kun en tiennyt mitä ne on ja vastasin, että ei. Kaverin äiti ilmeisesti tajusi, että en ymmärtänyt ja sanoi, että olisi ollut hyvä olla välihousut mukana kun täällä on niin paljon kylmempi kun eteläsuomessa.

Nolona sitten mutisin, että ehkä se äiti yhdet mukaan laittoi :)

Vierailija
9/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä tulikin mieleen tamperelainen ystäväni joka oli tulossa helsinkiin ja mietti matkaa sitten näin

pitää pysähtyä keimolaan vaihtaan rahat fyrkaksi

Vierailija
10/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, keskipohjanmaalainen, aloitin Oulussa talouskoulun. Ensimmäisenä päivänä oululainen luokkatoverini (tyttö) kysyi minulta että " alakko nää mua" . En ottanut kuuleviin korviini ja toverini toisti kysymyksen. Ajattelin, että on se kun maalaistyttö tulee kaupunkiin niin heti ehdotellaan lähempää kontaktia..... Hän vain tarkoitti, että jos samaa koulumatkaa mentäisiin kun samalla suunnalla asuttiin.

Vierailija
11/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas: Puolukat on kaikki.

Minä: ???

kaikki=loppu

Asiakas: Punane malporo. Ja valkiaa kans.

Minä luulin, että sekä punaista että valkoista mallua ;)

Poikaystävä ensimmäisen rakastelun jälkeen: Kavuttaako?

Minä: ???

kavuttaako=kaduttaako

Vierailija
12/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme seurustelleet mieheni kanssa jo jonkin aikaa ja tiesin hyvin, että kehtaa tarkoittaa hänen murteellaan hieman eri asiaa kuin omallani, mutta silti saimme melkein riidana aikaiseksi hassusta väärinymmärryksestä.

Mies pohti saavuttuamme hänen kotikaupunkinsa rautatieasemalle, että pitäisikö mennä käymään pankissa ja totesi samassa, että ei kehtaa mennä sinne. Minä siihen ihmettelemään, että miksi ihmeessä et kehtaa mennä pankkiin?

Mietin jo kaikkia mahdollisia noloja vaihtoehtoja, miksi mies häpeää pankkiin menemistä, kunnes tajusin hetken väännön jälkeen, että hän ei vaan jaksanut mennä sinne.

Vierailija
13/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eräällä hevostallilla Haminan lähellä (itse treen seudulta) ja pestiin varsoja. Opettaja kysyi että oonko jo valmis ja vastasin että pitää vielä viruttaa niin kyllä katsoivat kieroon siellä. Siskolleni puhuin tästä (asuu kymenlaaksossa) ja hän sanoi että viruttaa on venyttämistä. Oli itsekin oppinut kantapään kautta tämän. oli anoppilassa ollut saunassa ja sanoi viruttavansa ämpärin niin anoppi oli naureskellut että älä kovin muodottomaksi sitä tee.. :)

Itsellä meni suht kauan myös ymmärtää erään pohjois-suomesta kotoisin olevan koulukaverin sana kehdata (viitsiä)

Vierailija
14/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin kanssa ensin, että valkosta=)

Vierailija
15/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteli, miksi hänelle kerrottiin, että petivaatteet on puristeltu. Ei tajunnut, mitä järkeä siinä on.

Puristella = pudistella (eli siis ravistella pihalla)

Vierailija
16/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku nokkela sanoi et kova homma jos meinaat montaki käkeä pestä

Vierailija
17/17 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille selitin, että mieheni kehui käyneensä kaupassa ja kaveri ihmetteli, että mitä hienoa siinä nyt on, että kaupassa käy.

Minun vanhempieni murteessa kun kehuminen tarkoittaa puhumista, ei mitään retostelemista:)

Sama juttu tuon kehtaamisen kanssa, mies ihmetteli alkuun, että olenpa kaino tyttö kun en telkkariakaan kehtaa katsoa, minä kun meinasin vaan sanoa, etten jaksa tai viitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi