Minkälainen paikka nykyään on Kulomäki asua?
Kommentit (6)
Olen kuullut, että siellä joskus ollut levotonta, mutta miten nykyään?
Kulomäen ala-aste vai alakouluksiko sitä nykyään sanotaan veti Vantaan kärkitulokset.
Olen asunut Korsossa 15 vuotta elämästäni, eikä Korso ole musta mitenkaan kauhea paikka noin yleisesti. Kulomäki, Otavantien alue ja Mikkola on tosin melkoisen huonossa maineessa pitkän linjan korsolaisten keskuudessa.
Mukavia alueita on Vierumäki, Leppäkorpi, Metsola, Jokivarsi ja jotain muita, kysy jos muut alueet kiinnostavat. Kulomäestä voi kävellä kyllä Korson keskustaan ja bussitkin kulkevat hyvin, mutta noin yleisilmeeltään se on kyllä aika surullisen näköinen betonilähiö.
Eihän siellä ole kuin muutama 3 ja 4 kerroksinen talo. Sitten on useita puisia ja tiilisiä rivitaloja joista osa taitaa olla Hoasin. VR:llä on siellä ainakin työsuhdeasuntoja. Ja se toinen puolihan on ihan omakotitalo aluetta. Siellä on myös kivat koirien ulkoilutus ja lenkkeily maastot.
6
Siellä asolantien läheisyydessä on yläkulomäen ainoat pari rivitaloa. Kiskan ja kaupan ympäristö on pelkkiä 70-luvulla rakennettuja betonikerrostaloja. Samaten koko pitkä Maauunintie on pelkästään kerrostaloja. Alakulomäki on sitten Hoasin miehittämä. Talot ovat parakkeja, jotka aikanaan piti lähteä YK-joukoille jonnekin kauas. Kauppa purkaantui, hoas osti parakit opiskelija asunnoiksi. Ovat Hoasin halvimpia, meno sen mukaista asukkaiden osalta. Alakulomäessä on myös niitä ikivanhoja omakotitaloja joita mainitsit. Alue paranee kummasti kyllä kun lähtee sinne Salkolanmäelle päin.
Musta todellakaan ei ole kyse parista kerrostalosta vaan nimenomaan lähiöstä. Mulla ei todellakaan ole mitään Korsoa vastaan vaan tiedän sen olevan paljon mainettaan parempi. Vuosikymmeniä Kulomäen läheisyydessä asuneena en silti sen alueen puolesta liputtaisi.
Asuin aikanaan Kulomäessä muutaman vuoden ja viihdyin ihan hyvin. Bussit kulkivat usein ja lähikauppa plus kiska olivat ok. Ei ollut muuta valittamista kuin hoasin melko kehnot äänieristeet.