Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään talossa lautalattiaa? Mä haluaisin sellasen.

Vierailija
02.01.2006 |

Onko lautalattiassa jotain huonoja puolia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä asunnossamme sekä uutta että vanhaa lautalattiaa. Vanha lauta hiottiin puulle ja lakattiin. Uusi lauta on melko leveää kuusilautaa, joka myös lakattiin.

Olen ollut tyytyväinen. Olemme nyt myös remontoimassa vanhaa taloa, jonka lautalattiata säilytämme, tällä kertaa maalattuina tosin.

Huonoja puolia en oikein osaa keksiä, kun ei ole mihin verrata. En tiedä miten laminaatit tai parketit käyttäytyvät. Lautaan tulee koloja, jos siihen tippuu terävä painava esine. Lautojen välit saattavat myös rakoilla (meillä näin ei ole ainakaan vielä käynyt viidessä vuodessa).

Vierailija
2/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono puoli on se, että käsittely pitää uusia muutaman vuoden välein. Erittäin tyytyväinen olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttui joka välissä sukkahousuihin. Ehkä ei tarttuisi, jos hiotaan ja lakataan kunnolla?

Vierailija
4/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluvat kyllä lautalattiaan, joten hyväksyttävä ne vain on. Hyviä puolia kauneus (riippuu tietysti puulajista) ja pitkäikäisyys, lattian voi esim. vaikka höylätä 5 kertaa, jolloin siitä saa kuin uuden. Puulattia myös tuntuu lämpimältä, vaikkei lattialämmitystä olekaan. Kannattaa miettiä puulajia, ihan pehmeintä (mänty) ei ehkä kannata ottaa. Myös käsittely kannattaa miettiä tarkasti. Meillä oli aluksi vaha joka paikassa, muttei se soveltunut keittiöön, koska se tuntunut kestävän kovaa puhdistusta. Vaihdettiin sitten öljyvahaan, joka kestää paremmin puhdistusta. Makuuhuoneissa vaha on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi