Löytyisikö kiinnostuneita (laihdutusasiaa)
alkaa pitämään laihdutuspinoa???
Pinouduttaisiin vaikka muutaman kerran kuussa ja " seurattaisiin" toisten edistymistä. Saisi vinkkejä ja kannustusta.
Itsellä alkaa tänään ainainen laihdutuskuuri ja tarkoitus olisi saada vähintään 10kg pois.
Pinosta voisi saada hieman motivaatiota...
Kommentit (24)
Hyvä idea! Mutta minä ehdottaisin, että " kokoonnuttas" kerran viikossa - vai onko liian tiuhaan???
Olen itse ollut aikanaan painonvartijoissa ja tänään on taas liput ja laput kaivettu esiin ja sama 10kg pitää minunkin saada pois, ellei enemmänkin.
Mikähän voisi olla meidän " ryhmänimi" , jolla toisiamme huhuiltas...
Toivotaanpa, että saadaan lisää väkeä tähän projektiin!
Minä voisin tähän pinoon osallistua! Ainakin se 10kg olis hyvä saada pois, en oo joulun jälkeen uskaltautunu vaa' alle. Ja tänään minäkin aion aloittaa :). Ollaan kaverin kanssa menossa uimaan ja sitä uutta harrastusta olis tarkotus jatkaa kerran viikossa. Olen myös ollu laiska kävelemään vaunujen kanssa *nolona tunnustaa*, joten ainakin kerran päivässä alkaa lenkit.
candy ja tytöntylleröinen5kk
Jooo, mäkin olen mukana. Paino tippui pojan synnyttyä lähtöpainooni aika pian( odottaessa tuli n.17kg), mutta sitten imetyksen loputtua ja muutenkin vaan salakavalasti on painoni noussut ihan liikaa( nyt n.11kg :( ). Mulla tavoitteena pitää olla n.-20kg ni rupeis olemaan hyvä. Tehtiin uudenvuodenlupaus, että minä lopetan herkuttelun ja mies tupakoinnin! Siitäkin saan tsemppiä itselleni.
Miten meinaatte lähteä liikkeelle täs hommassa? Lisäättekö paljon liikuntaa? Mä käyn pojan kanssa päivittäin reippaalla kävelylenkillä 1,5-2h. Jotain pitää keksiä lisää, koska se ei riitä mulle.
Taas tää perinteinen juttu tuli mieleen, että " Kesäksi kuntoon!" ...Otetaan tavoite :)
Tsemppiä jo kaikille heti tähän alkuun!
PS: Olisko meillä sitten joku vakio punnituspäivä ja tulokset pinoon ;)
Poika on reilu parikuukautinen ja painoa on vielä ylimääräistä useampi kilo! Viisi kiloa olisi siihen matkaa, mitä painoin alkaessani odottamaan esikkoa, mutta sellainen kymmenen kiloa olisi tarkoitus saada yhteensä pois! Tämä pinoutuminen ja toisten tsemppaaminen olisi hirveän kiva juttu, kun jotenkin " yksin" tuntuu olevan hankalaa päästä alkuun! Onneksi joulu ja ylenpalttiset mässäilyt on nyt ohi, aika monta suklaarasiaa tuli kyllä syötyä liikaa.
Minä ehdottaisin myös että kerran viikossa ainakin kävisimme pinoutumassa painoinemme, jos on kauhean pitkä väli niin sitten voipi jo repsahtaa...
Mutta mikä viikonpäivä olisi sitten hyvä käydä pinoutumassa, olisiko se vaikka maanantai jos vaikka heti tänään aloitamme ;)
Minulla tänään vaaka näytti 75.1 kg eli siitä on lähdettävä, tavoite olisi nyt alkuun tiputtaa tuohon 70 kg:aan ja siitä sitten vielä 5 kiloa pois, niin sitten olisin normaali hoikka itseni :)
TA1KA
Tänään aloitin uuden elämän! Imetän vielä joten melko maltillisesti nyt alkuun. Kaikki herkut jätän pois ja lisään liikuntaa. Uskon että jo pelkkä suklaan syönnin lopettaminen pudottaa kiloja.
Paino tänä aamuna 71,2 kg (ennen joulua 69 kg)
Tavoitteena, korjaan, AION painaa kesäkuussa alle 60 kg. Ensimmäinen tavoite on 65 kg, ehkä jo helmikuun lopussa.
Olis joo hyvä pinoutua kerran viikossa, maanantai on hyvä päivä. Voitais ilmotella painot (jotka haluaa), vaihtaa vinkkejä yms.
Jätski + tyttö 4,5kk
Aloitin eilen uuden kevyemmän elämän...
Tavoitteena olisi ensin -10 kiloa ja sen jälkeen vielä toiset -10 kiloa, eli paljon olis tekemistä tässä ruhossa! ;0)
Eilinen oli jo täyttä tuskaa. Suklaasta vierottautuminen tekee todella pahaa!!!
Keittelin epätoivoisena painonvartijoiden suklaakiisseliä pahimpaan himooni...
Onnistumista kaikille!!!
Kun odotin kakkosta, voin niin huonosti, että jäin -1 kg lähtöpainosta synnyttämään mennessä ja jälkitarkastuksessa paino oli -15 kg verrattuna neuvolan ekaan punnitukseen odotusajan alussa.. Nyt kun on taas ruoka maistunut, en uskalla edes vaa' alla käydä.. =( Lähtöpainoa oli silloin vuosi sitten runsaasti, joten tiputettavaa on joka tapauksessa.. Mutta näin alkuun semmonen 10-15 kg tuntuisi ihan hyvältä..
Suklaa on mullakin ongelma, ennen en oikein edes tykännyt suklaasta, nyt on heinäkuun synnytyksen jälkeen ollut pakko saada sitä joka päivä.. =( Siitä jos luovun, lähtee varmaan kilot jo sillä..
Millä tavoin aiotte laihduttaa, olisi kiva vertailla eri tapoja/kuureja.. Vaikka paras tapa kai olisi vain keventää/vähentää ruokaa ja lisätä liikuntaa, mutta onko jollakin hyviä vinkkejä muuten? Itse laihdutin 3 vuotta sitten 15 kg helposti ja mukavasti ( 2 kk:n aikana) lopettamalla valkaistun viljan, sokerin ja perunan syönnin sekä erottamalla proteiinit (liha) ja rasvat hiilihydraattipitoisista ruuista(viljat, hedelmät, leipä), syöden kyllä molempia, mutta eri aikaan. Syödä sai minkä jaksoi, kunhan katsoi ettei sekoitellut rasvaa ja hiilihydraattia.. Ei siis kuuluisa Atkins vaan joku ranskalainen, Montignac taisi olla sen miehen nimi, joka dieetin on kehitellyt.. Se toimi meidän miehelläkin, en vaan tiedä jaksaisiko nyt siihen ruveta, vai tyytyiskö perinteiseen..
Tsemppiä kaikille!
Hmm + neiti 5,5 kk ja pikkuherra 5v
odottaessa tuli 28kg, joista 13 on tippunut, vielä on paljon jäljellä, varsinkin kun tuntuu tuo painon lähteminen nyt loppuneen... eli mammat nyt niskasta kiinni, ja herkut pois, voi kuinka se itkettääkään ,mutta ainakin minä kun katselin vuoden takaisia valokuvia,niin itku tuli kun peiliin nyt katsoin... voi kun saan pudotettua 20kg niin eiköhän se hymy taas irtoa korviin asti... kovaa työtä on edessä.. mut normaali vartalo odottaa =))
t.jeo 2kk tytön äippä... (80kg) SNIIIKS....
Raskauden aikana tuli 25 kg, joista 15 lähti itsekseen. Mutta tuo viimenen 10kg ei tunnu lähtevän mihinkään. Eli vähintään se 10 kg pitäis pudottaa. Se on vaan siinä, kun kaikki karkit ja herkut maistuu tälle mammalle NIIIIN hyvin. Jospa ryhmästä sais niin paljon tsemppiä, että itsekuri riittäisi ja kilot alkaisi karista.
ellu ja poika 3.5 kk
Mulla oli jo raskauden alkaessa ylipainoa ja raskaus toi mukanaan +26kg. Saiaalaan jäi 14 kg ja loput 12kg roikkuu vieläkin mukana. Jos sais sen 20kg pois, niin olis huippua..
mun mielestäkans kerran viikossa oli ihanteellinen kokoontuminen. Jos vaan ehtii..
-Marica
Täähän oli aivan loisto idea!! :)
Mulle raskauden aikana tuli kiloja tollaset noin 20kg ja vielä niistä kiloista mukana roikkuu noin 7kg, mutta sitä ennenkin oli jo muutama liikakilo!
Mun tavoite olis tollaset kymmenen kiloa, jos sais pois niin olisin todella iloinen (tai ennemmän kuin iloinen)!!
Mulla alkoi epätoivoinen yritys eilen, ja kaipaan kyllä vertaistukea tässä asiassa... =) Tavoitteena kesäkuun loppuun mennessä -10kg. Sitten heinä-joulukuun tavoite ois -5kg, eli yhteensä -15kg (vuodelle 2007 jää vielä 5kg:n urakka...)
MIKÄ RYHMÄLLE NIMEKSI? EHDOTUKSIA?
Oma ehdotukseni on TeamPP (=painonpudottajat)
Ja kannatan vähintään kerran viikossa pinoutumista.
NN
Tavoitteena -10kg.
Ja tänään aloitus :)
Joko on nimi keksitty, jotta osaapi huudella? :)
Loistavaa, että tämä sai kannatusta. Idean äidille siis kiitos ja kumarrus!!! :)
Oltaskos me sitten TeamPP-läisiä? Minusta se on hyvä ryhmänimi! Mites muista? Ja jos kerran viikkoon tavataan, maanantaisin?
Mulla on siis aikomus noudattaa painonvartijoiden ohjelmaa eli meikä popsii pisteitä. Se on minulle parhain keino saada paino alaspäin ja syksyn aikana onnistuinkin jo saamaan melkein 9kg pois, joista on nyt sitten jouolukuun aikana tullut takaisin melkein 3kg! :( Hitaasti ne lähtee, mutta nopsaan tulevat...
Tehdäänkös niin, että kuka aina viikon alussa ehtii, laittaa pinon pystyyn, vai onko joku halukas toimimaan " ryhmänvetäjänä" ja kutsuu poppoon koolle???
Tsemiä kaikille!!! :)
Minä ilmoittaudun myös!
Tarkoitus olisi saada 10 kg pois. Eli ennenkuin aloitin odottamaan poikasta (nyt 11 kk) painoin 63 kg ja nyt 73kg.
Yritetään yhdessä laihduttaa.. josko se ois helpompaa muiden kannustuksella..
Tsemppiä kaikille.
Pinoa vois tulla pistämään pystyyn/täydentää aina kun siltä tuntuu, vaikka joka päivä! Meinaan monen kerran runsaasti painoa pudottaneena tiedän että se tuki on tarpeen varsinkin ekan 2 vkon jälkeen! Ainakin mulla menee ekat 2 vkoa suhteellisen helposti mutta sen jälkeen alkaa lipsua ja itsekuri pettää.
Painonvartijoissa suurin ryhmistä poisjäävä porukka on juuri n.4 vkoa laihduttaneet! 5 viikolla putoaa sitten kokonaan pois eniten porukkaa. Sen yli kun jakasaisi ja alkaa tuloksia näkymään ,muualla kuin vaassakin, niin alka mieli kohetua ja innostus on muuttunut jo toivottavasti paremmiksi ruokailutottumuksiksi.
Tiedän että itselläni ainakin heikoimmat hetket on illalla kun lapset on saatu nukkumaan, tai sitten päivällä lounaan jälkeen kun kahvin kanssa pitäis saada jotain hyvää!
Painoa tuli raskausaikana +18kg, ja jäljellä on vielä 4kg. Tavoitteena olis saada 10kg putoamaan, kun ennen raskauttakin oli jo jokunen ylikilo! = )
Varmaa aika haasteellinen tehtävä, kun oon aikas laiska liikkumaan ja yksikseen on niin tylsääkin hommaa vielä kävellä vaunujen kanssa...
Musta toi TEAMPP on hyvä nimi meille. Ja kerta viikkoon pinoutuminen.
Herkut poies ja niskasta vaan kiinni itseään!
Pitää vaan lähteä kunnon vaa' an ostoon, kun toi ikean on aika surkee...
= )
TSEMPPIÄ KAIKILLE TEAMPP MAMMOILLE!!!
suzanne ja arttu 3½kk
...teamPP kuulostaa hyvältä nimeltä!
Huomasin äsken että oikeen innostuin taas painon pudottamisesta kun aloin kirjottamaan tänne juttua...Ihanaa kun voi jakaa ajatuksia täällä muille samassa tilanteessa oleville!
Ehdottaisin myös että täällä vois kertoa Vinkkejä jos on löytänyt jonkun hyvän herkun joka ei lihottaisi! (vaikka tää pino ei olekkaan ruokapuolella)
TeamPP on hyvä nimi, sopii siis minulle että pinoudutaan sillä nimellä. Juuri tulin 1.5 tunnin vaunulenkiltä ja kohta pitäisi syödä kevyt päivällinen. Illalla menen sitten vielä noin tunnin lenkin koiriemme kanssa. Ajattelin lisätä liikuntaa nyt ainakin jonkin verran ja syödä tosiaan kevyemmin. Luulen että pelkästään iltaherkuttelun poisjättämisellä saan tuloksia aikaan, tähän asti kun on tullut iltaisin telkkua katsellessa syötyä suklaata, karkkia, jätksiä ja sipsejä eli tosi " terveellisesti" . Ajattelin vaihtaa nuo iltaherkut vaikkapa mansikoihin, jogurttiin tai hedelmäsalaattiin jatkossa.
Minä myös täysimetän vielä, joten luulisi että liikuntaa lisäämällä ja iltaherkut poisjättämällä alkaisi vaaka näyttää toisenlaisia lukemia. Haikeana minäkin katselin valokuvia häämatkaltamme elokuussa -04, joissa on hyvin paljon hoikempi ja kiinteämpi minä, ja painoa silloin n. 11 kiloa vähemmän kuin nyt. Tavoitetta siis riittää :)
Tsemppiä muillekin painonpudotuksen aloittajille toivotellen! Yhdessä onnistutaan!!!
TA1KA
Täällä pitäisi myös saada painoa tippumaan ja tavoitteena oliski sellanen -20kg. Voi olla ettei ihan noin paljoo saa lähtemään, mutta se olis kuitenki tavoitteena.
Mun laihdutus alkaa huomenna. Tänään syön vielä eiliseltä jääneet juustonaksut :)