***MARRASKUISET vuoden ensimmäiseen viikkoon***
Taas mie luuhaan täällä netissä =D. No, aikaa tuntuu olevan ihan liiaksi : tänä aamuna pesin ja keitin neidin pullot, kävin äidin luona kylässä, laitoin tytöt kouluun, riisuin kuusen, purin joulukoristeet jne. Kohtsilleen jatkan tytön hahtuvien tekoa kun on nuo villikset maailman parhaat. Meillä menty nyt täyskestoilua vuorokauden yli =). Ja pitävät kuin pommi : kertikset päästävät läpi ja vaatepyykkiä tulee mahottomasti, mutta kestot ovat tosi luotettavat.
Ties noista hahtuvista ja täysvillaunipussistako johtuu, mutta tyttö on nukkunut jo useempana yönä klo 22:30-07:00 syömättä välillä ja heräilemättä. Ihanaa nukkua ! Tosin kyllä ymmärrän niitä äitejä, joita vauva valvottaa : meillä toinen lapsukainen söi vielä yli vuoden ikäisenä rintaa useesti / yö ja olin kuin kävelevä haamu ! No, ehkä jossain tuolla ylhäällä aateltiin että laitetaan nyt helpompi tapaus tulemaan kun ei äitkään enää " nuori" ole =D.
Miulla on ihan hirvee vauvakuume =DDD. Apuva! Tää on hirveetä kun sairastan tätä erittäin kroonista, parantumatonta vauvakuumetta ja se on TARTTUVAA ! Mies on muuten saanut tartunnan ja ehkäpä taas, jos Luoja suo, on meille jo tämän vuoden lopussa tulossa pikku-kutonen =). Voi ihanaa ! Riippuu ihan siitä miten saan kroppani tervehtymään kun ei nuo raskaudet mitään helppoja ole olleet... =/.
Jokos muut olette alkaneet suunnitella milloin treffataan tuolla odotuspuolella ?
Mutta hulinaa on ollut : 26.12 oli ristiäiset, 1.1. eli eilen tytön 11 v synttärit, 8.1 tytön 5 v synttärit. Alkaa tympimään kakun syönti joka viikko ja kohta näkyy masussa vararavintotilanne =). Huomenna tulisi vielä tytön kaverit kylään..... auts. No ei tässä porukassa pari luokkakaveria tunnu missään....
Tyttö on oppinut hymyilemään =). Juttuakin yrittää tulla vähän, mutta ei vielä paljoa ja eipä tuo juuri valvo niin missähän välissä juttelisi =). Kääntymisyritystä ei ole yhtään ja aika vauva neiti vielä on. Mittoja en tiedä kun ei seur. neuvolasta tietoakaan, joskus parin viikon sisään. Mut kertoilkaas te muut miten kasvetaan =).
Mutta nyt teelle ja tekee niitä hahtuvia, jotka on muuten jo neljännet ite kutomat =).
T : Rapuäiti, Amalia-neiti 7 viikkoa ja 4 isoa siskoa =).
Kommentit (37)
Kerran olen kai tänne vauvapuolelle ehtinyt kirjoittelemaan, monta kertaa aloittanut, mutta aina joku keskeytys on sekottanut pakan totaalisesti, en siis valmiiksi ole saanut mitään.
10kaks, meillä mennään samoissa merkeissä! Päivällä nukkuu autuaasti kolmen tunnin pätkiä, mutta illalla alkaa kukkuminen. Kuuden maissa illalla alkaa kitinät jota kestää noin 22 asti, siitä lähdin ollaan hyväntuulisia, seurustellaan, hymyillään ja killitellään tuonne yhteen kahteen asti yöllä. Ja masu kovalla=/ Meillä syödään Tuttili 1+ korviketta, Nania koitettu ihan vähän. Kakka tulee normaalisti puolentoista vuorokauden välein, nyt aikaa edellistä latingista aika tarkkaan 3 vuorokautta ja sekös kiristää. Vauva on muutenkin syönyt huonommin jo joulusta asti. Meillä jylläsi joku virus, esikoinen aloitti sen jouluaatonaattona ja sit tulin minä ja 2 -vuotias, vauva myös hiukan viiveellä. Kurkku oli kipeenä lähes 2 viikkoa, pikkusen nuhaa ja päälle kunnon hevosyskä. Vauvan kanssa ollaan käyty 2 kertaa lääkärilläkin, mutta kaikki kunnossa. Parempaan päin kuitekin ollaan menossa, vauva ei yski enää niin paljon, mutta syö edelleen vaan puolet normaalimäärästä. Pissaa kuitenkin tulee reippaasti, kunhan se kakka nyt tulis niin toivottavasti ruokakin alkas maistua. Huomenna 2kk neuvola hiukan myöhässä.
Meillä alko IHANA arki, vanhemmat palas jo eilen kouluun ja eskariin. Mä tykkään arjesta, kaikki sujuu paremmin sillon. Meillä tuo 10 -vuotias alkaa olla pikkusen takakireä varhaismurkku ja pian 7 -vuotta täyttävä eskarilainen osaa vetää totaalisen oikeista naruista saadakseen isosiskonsa pimahtamaan. Meillä siis nuo kaksi vanhinta tappelevat ihan koko ajan, paremmin menee kun ovat poissa toistensa silmistä edes osan päivästä=) " -vuotias on myös aika mahdoton. Hänen elämäänsä vauva tulo järkytti melko pahasti ja aikamoinen uhma on päällä. Puree ja kiukkuaa väsyneenä, ei meinaa milään saada nukkumaan päiväunia. Jossain vaiheessa simahtaa kuitenkin ja saattaa herätä niiltä unilta kello 19 maissa vasta ja tietäähän se, ettei siinä uni ennen puolta yötä tule. voin sanoa, että joskus olen aika väsynyt, mutta silti onnellinen lapsistani! Miehen kanssa yhteistä aikaa on pyöreä nolla, se hiukan kiristää parisuhdettakin, mutta eiköhän se taas joskus helpota... Kymmenen vuoden päästä on jo helpompaa=))
Vauvakuumeesta näyttää kärsivän vähintään joka toinen=) Meillä on lapsiluku täynnä eikä vauvakuumetta onneksi ole edes ollut. Miehen piuhat siis poikki eikä enää saatas edes lapsia vaikka tulis kuumekkin. Onnea vaan uuteen yritykseen jokaiselle=)
Mutta nyt menen nostamaan pyykit kuivumaan, 2 vuotias lienee ne jo levitellyt lattialle.
Nauttikaa vauvoistanne!
Vaimo75 ja poitsu 2kk++
ja sen jälken alkoi mahavaivat ja huuto. eikä hellittänyt edes cuplaton, mutta kun oli viikon verran ilman jekovittiä huuto loppu. nyt sitten on alotettu devitol +cuplaton niin huutoja ei ole tullut.
tällä hetkellä poika on hivenen tukkonen ja keittosuolatippoja kuluu. eilen otettiin vesihöyryjä pesuhuoneessa ja valveilla olo ajat meni sylissä ollessa. johonkin jos meinasit laskea muutenkuin nukkuvillaan niin johan alkoi huuto. mutta muuten ainakin vielä hyväkuntoinen. eikä kumetta ollut.
tänään meinasin kysellä jo lääkäri aikaa että tarkastais korvat muuta taidan vielä siirtää kun kerta hymyilee ja jokeltaa.
tässä sitä nyt parhaillaan syötän pullosta sylissä toisella kädellä ja yritän kirjoittaa toisella sut ymmärrettävää tekstiä.
ukule+poika 7vk
Mistä päin olet? Mulle tehtiin kanssa sektio ja jälkitarkastuksessa kysyin seuraavan teosta (vaikkei vielä haluja hirveästi olekaan) niin lääkäri sanoi ettei ole enää sellaisia rajoituksia että milloin saisi alkaa puuhailemaan toista. Taitaa vaihdella nuo neuvot nauvojasta riippuen? Itse olen kyllä niin varovainen, että vaikka vauvaa haluttaisikin niin odottaisin puoli vuotta...
Niksulainen ja Niko 2kk2pv
Meilläkin pohdituttaa toi ehkäisypuoli. Kierukkaa en missään nimessä ota, kun se pikku-kakkonenkin on toiveissa. Ihan vielä en haluais raskautua. Jos vaikka sais vielä jäljellä olevat raskauskilot (viisi vaivaista, näyttävät jumahtaneen nyt paikoilleen) pois. Ja jos hetken nauttis tästä esikoisesta ihan kaikessa rauhassa. Joskus sitten kun neiti on puolivuotias... Tai sitten kun kuukautiset on alkaneet niin olis sitten helpompi seurailla alkaako raskaus. Meilläkään ei ihan helposti raskaaksi tultu, joten ei varmaan suurta vaaraa olis, vaikkei ehkäisyä käyttäis lainkaan. Pillereitäkään en haluais aloittaa, olen sen verran huono muistamaan niiden ottamisen. No täytynee huomenna jälkitarkastuksessa kysellä lääkäriltä mitä suosittelee.
Mukava lukee, että muillakin kukutaan aamuyöstä tai on nukahtamisvaikeuksia illalla. Päivällä kyllä nukutaan hienosti 3-4 tuntia putkeen, mutta sen jälkeen kun 14-16 välillä herätään, niin vain sellasia pikku torkkuja koko ilta. Viime yönäkin sitten 12 aikaan alko huuto, kun ihan väsyksissä vastusti unta. Edes rinta ei kelvannut. Rauhoittui jotenkin syliin ja kun tarjosin rintaa, alko hillitön huuto. Lopulta huoli tissin suuhunsa ja samantien nukahti. Ja taas nukuttiin yö vieressä sillä seurauksella, että mulla selkä ihan jumissa huonosta asennosta johtuen! No pääasia että jotenkin nukuttiin.
Mutta aamulla leveä hymy äidille huomenien yhteydessä korvasi taas koko valvomisen! Neiti meinaan puhisi omiaan vieressä syötön jälkeen. ihan tyytyväisenä niin sain hetken vielä makoilla...
Nyt täytyy tästä lorvimasta lähtee jotain touhuaan tällekin aamulle... tai päivälle!
T: Hertta ja Anni kohta 2kk.
En olekaan kirjoitellut vielä tälle vauva puolelle. Odotus puolella kirjoittelin silloin tällöin. Eli meille syntyi tyttö 28. lokakuuta joten on jo reilusti yli 2kk. Meillä myös samoja nukahtamisongelmia. Päivällä nukkuu hyvin vaunuissa ulkona, sisällä ei muuta kuin torkkuja. Illat pientä kitinää kun on väsy mutta uni ei tule tai torkku tulee, mutta ei riitä. Joskus melkoiset huudotkin ja rinta ei kelpaa kuten joku muukin kirjoitti. Nukahtaa sitten viereen 23-01 välillä. Meillä on koko makuuhuone nyt yhtä sänkyä eli tuotiin ekstrasänky huoneeseen, että vauvallakin on tilaa nukkua, eikä minun tarvitse pelätä kierähtäväni hänen päällensä. Toimii hyvin, mutta parisuhdetta se ei auta. Vatsavaivoihin meidän neuvolatäti neuvoi reladropseja eli maitohappobakteerivalmistetta ja tuntuukin että meidän neiti ei huuda muuta kuin nälkäänsä ja väsyä. Vauvakuumetta ei ole kun väsyttää melkoisesti...ehkä kolmonen saa tulla jos on tullakseen kolmen vuoden päästä. Eli meillä siis on esikoinen joka keväällä täyttää neljä. Ikäero tuntuu hyvältä ja isosisko on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan. Nostan hattua kaikille joilla on pienempi ikäero!!! Itse en olisi kyennyt.
Oikein mukavaa vauva-aikaa kaikille! Ja voimia niille jotka joutuvat valvomaan!
Esikko (vajaa 2 v) sairasti viime viikolla korvatulehdusta ja flunssaa. Viikonloppuna flunssa alkoi tulla mulle ja nyt ollaan sekä vauva että minä kunnon flunssassa. Esikko saatiin jo vietyä hoitoon, että saan levättyä.
Rintamaidolla mennään ja nyt olen flunssan aikana syöttänyt suht tiheään, ettei pikkuiselle vain tule nestehukkaa, kun eilen pompahti jo kuumeenkin puolella. Meillä nukkuu vauva todella paljon, mutta passaa minulle. Jaksaa kyllä jo seurustellakin välillä ja jumpata lattialla jonkin aikaa.
Yöllä herään kans tuohon ähinään, joka usein johtuu kakkimisesta tai muusta. Viime yönä pääsin vasta jälkeen 12 nukkumaan, kun esikkokin pomppi vielä ylhäällä. Annoin nukkua toiset päiväunet ja sekös kostautui illalla. Siitä parin tunnin päästä syöttö ja vauva nukkui viereeni joksikin aikaa, kun itsekin simahdin uudestaan. Sitten uudelleen syötiin joskus viiden maissa ja sit 7. Nyt menen itse lepäämään vähäksi aikaa, kun meidän on pakko käydä kohta ruokakaupassa. Haen sit esikon ja miehen töistään ja mies menee illaksi raksalle. Mun pitää kerätä voimia, että jaksan taas sitä hullunmyllyä illalla kaiken nukutuksen ja syötön ja sairastelun kanssa. Esikko osaa olla todella mustasukkainen väsyneenä.
Meinasin ihan kirjoittaa rv sitä ja sitä. :) Siis pikkuinen 5 vkoa ja äiteellä vielä 10 kiloa ylimääräistä. Eletään toivossa, että parin kuukauden pääst olisin jo omissa mitoissa.
Olenpas kolmena iltana saanut meijän likan nukkumaan 22-23.30 välisenä aikana jo (koputtaa puuta). Yöllä syödään 2-5 kertaa, vähän niin kuin silleen että joka toinen yö on huono, ja joka toinen hyvä.
Likka piti liki viiden päivän kakkalakon, mutta eilen jätin Cuplatonin pois, niin johan illalla tuli kakkakin. Saa nähä alkaako taas masukitinät.
Mulla ei vauvakuumetta, mutta aika suuri haikeus siitä, että nyt tämä kaikki on ohi, ja jokainen eletty minuutti vain muisto. Tarkoitus ei lapsia enää ole tehdä (vaikka isäntä kyllä vielä vois :)). Mä en vaan osaa kuvitella enempää kuin kaksi lasta, ja olen niin kiitollinen näistäkin, että nyt pitäisi sitten osata lopettaa, ihan jo taloudellisestikin.
Aika näyttää.
Ehkäisystä kuitenkin, itse otan hormoonikierukan ja ei mulla sellasta ole ennen koskaan ollutkaan, katotaan miten sopii. Mutta te jotka mietitte ehkäisyä, niin älkää sulkeko pois ehkäisypiikkiä esim. minipillereiden sijaan. Nimi on muistaakseni Depo Provena, ja itse käytin sitä 2 vuotta. Piikki laitetaan lihakseen 12 viikon välein ja se on
100% keltarauhashormooni eli samaa kamaa kuin minipillereissä. Ja hinnaltaankin vieä edullinen. Suomessa ei niin kauhean tunnettu, mutta Euroopassa kovinkin käytetty.
Hyviä vointeja! Lähen lueskelee, kun tyttö päikkäreillä.
Eilen päästiin sitten vihdoin nukkumaan 2.20 ja syömään herättiin 6.30 ja aamupalaa 9.30 aikaan.
Päätin jättää nyt cuplatonit pois. Mietin nimittäin koska nämä vaivat ovat alkaneet. Ensin ne alkoivat D-tippojen (oisko Devitol) alkaessa, sitten aloitettiin cuplaton. Nyt vaihdettu d-vitamiinit Deetippoihin ja ongelmat jatkuneet. Nyt sitten cuplaton pois. Tämän kokeilun jälkeen vaihdan korvikkeen merkkiä.
Siksi en heti ryhdy vaihtamaan korviketta, koska poika sai jo synnärillä Tuttelia. Eikä ne vaivat ihan koko aikaa ole olleet.
Saa nähdä mikä tuo tulosta.. toivottavasti joku auttaa!
Ihanaa huomata pojan kehitystä. Juttelua on alkanut selvästi tulemaan sekä nauruja tai hymyjä oikeastaan. Kyljelle käännytään jo kevyesti ja tuntuu josko mahalleen lähtisi pikkuhiljaa kaatumaan ;)
Nicki83: Riihimäeltä olen. Jälkitarkastusta ei ole vielä ollut, on vasta 17pvä. Olen vain kuullut että kannattaa odottaa 6kk ennen seuraavaa.
Minäkin yritän olla varovainen, pelottaa nimittäin että mitä kaikkea tästä sektiosta voi seurata. Varsinkin, kun ei se mennyt ihan suunnitelmien ja kaavojen mukaan. Menetin 2litraa verta, jonnekin tuli repeämä..
Nyt onneksi vähitellen parantumaan päin. Välillä tuntuu että mahaa särkee, eiköhän tämä tästä!
Pitäisi meillläkin alkaa harkitsemaan että mikä ehkäisy olisi paras.
Nolona pakko myöntää että seksiä on tullut jo harrasteltua. Meidän sairaalassamme se kiellettiin jälkitarkastukseen asti- miten teillä muilla on sanonuttu?
Olen nimittäin siitäkin kuullu erilaisia versioita, joissain sanotaan että kortsun kanssa saa, joissain ehdoton kielto.
Mitenkä teijän vauvoilla on niitä hormooninäppylöitä?
Meijän ukolla tuntuu vieläkin niitä olevan, vaikka niitä on ollut jo parin viikon ajan.
Samoin kuulema semmoinen kuivuva ja märkivä ihottuman tapainen kulmakarvoissa ja hiusrajassa on hormoneista johtuvaa. Kokemuksia?
Noh, poika tuossa sängyllä jumppaa, hauskan näköinen kun kädet huituu sinne sun tänne!
palataan taas asiaan, terkuin 10kaks ja poju 5vkoa 4pvä
Olihan vajonnut jo kauas.
Neiti nukkuu vielä ulkona päikkäreitään niin ehdin vielä tännekin muutaman sanan taas kirjotella. Nyt kun on lauhempaa niin neiti vetelee sellasia neljän tunnin päiväunia ulkona. Kylmemmällä vain noin kolme tuntia. Hyvin jokatapauksessa.
Tälle päivälle on tullut käytyä jo neuvolassa ja kasvettu oli loistavasti. Painoa nyt 5690g ja pituutta 58,5 cm, pipo 39,9. Uusi neuvola-täti vähän jännitti, mutta on onneks nuori toisesta neuvolasta siirtynyt. Sama lääkäri kuin raskausaikana, enkä edelleenkään pidä hänen tyylistään, mutta ei auta valittaa, terveyskeskuksen toinen lääkäri on vielä pahempi, eli kahdesta pahasta parempi nyt kuitenkin meillä. Samalla oli mun jälkitarkastus. Kaikki ok sekä äidillä että tyttärellä.
Ehkäisystä oli puhetta ja lääkärin mielestä paras ratkaisu meille on se kondomi kuukautisten alkuun asti, koska se kakkonen on toiveissa pienellä ikäerolla. Haluan imettää neitiä sinne puolvuotiaaksi (jos vain onnistuu), niin senkään takia ei ihan heti haluais raskautua.
Muistakaa mammat kaikessa kiireessä jumpata niitä lantionpohjanlihaksia, mikään muu ei kuulema ole niin tärkeää omaa tulevaisuutta ajatellen! (lääkäri täti paasas...)
T: Hertta ja Anni päivää vajaa 2 kk
Vähän koominen nyt toi mun nikkis..no nyt odotellaan hyvin nukuttuja öitä :) .Neiti nukkuu kantoliinassa niin ehtii jotain kirjottaa.Meillä itkut päivisin on helpottanut kun alettiin antaa rela-drops maitohappobakteereita sekä disflatyliä.Yöunet kyllä monesti venähtää 24.00-02.00 asti kun neidille tulee ihme huutofiilis viimisen iltasyötön jälkeen ja välillä ei meinaa rauhottuu millään..se vetää pinnan välillä kireelle kun ei mikään auta.Eilen illalla sama juttu..ensin nukahti kympiltä omaan sänkyyn ja alettiin itekin nukkuun..heräs sitten tunnin päästä,annoin tissiä,söi jonkun aikaa ja alko huutaan ,yritin toista tissiä muttei suostunut ottaan..huusi vartin verran kurkku käheenä kunnes kokeiltiin antaa pullosta maitoo ja johan kelpas.Nukahti sitten muutaman tutin laiton jälkeen.Monella on vastaavaa,joka osaltaan helpottaa,yritän yöllä miettiä etten ole ainut äiti joka valvoo..
Aamulla herään kans kun tyttö ähisee..ollaankin nimetty neiti Ähinä-Lyytiksi :)
Ristiäiset on 21.1 ja nimi on vaihtunut monta kertaa,saas nähä mikä on lopullinen nimi.
Neiti jokeltelee ja hymyilee jo kovasti,kääntymistä ei oo vielä yrittänyt.
Ehkäisy ois aiheellista,kierukkaa oon miettinyt mutta vaikee päättää mikä sopis..
neiti heräs,imettään vaan ja äkkiä ..
Onnellista vauva-aikaa kaikille!
äiti&neiti 7,5 vkoa (jo)
Vihdoinkin saimme tietsikan ja netin kotiin, joten nyt pääsee taas seuraamaan näitä palstoja, joilla tuli vierailtua ahkerasti vielä töissä ollessa.
Eli pieni esittely alkuun: minä olen 27v ja esikois-tyttöni syntyi 13.11. Kokoa tytöllä oli 52cm ja 4215g. Perheeseemme kuuluu miehen lisäksi vielä 3 isoa koiraa, joten vauhtia ja vipinää riittää.
Helpotuin todella lukiessani muillakin olevan näitä virkeitä vauvoja, sillä meidänkään tyttö ei nuku kuin aamupäivästä yhdet pitemmät unet ja loppupäivästä lyhyempiä tirsoja. Yöt hän nukkuu onneksi hyvin, 2-3 kertaa herätään syömään.
Ristiäisiä vietämme nyt lauantaina, pääsin tosi helpolla kun tuoreet mummot haluavat leipoa kaiken. Mutta nyt jatkan surffailua vielä kun tyttö malttaa hetken nukkua!
Huomenna ois sitten ristiäiset. Vähön jännittää ja oon niistäkin tapani mukaan ottanut jo stressiä. Vieraita tulee kolmisenkymmentä ja kastetaan kirkossa. Tuntui vaan niin kauniilta kastepaikalta, kun kirkko on kaunis, vanha kaupunkikirkko. Kasteen jälkeen mennään Vanhaan pappilaan kahvittelemaan ja miehen serkku tyttärineen tulee sinne soittamaan selloa.
Nimeksi annetaan Peppi Kaisa Anneli. Tytöllä on nimittäin TOSI vahva luonne ja punaruskea tukka, joten Nomen ist Omen..
Meillä näyttäis neidillä olevan nyt meneillään tissiraivarit. Ei meinaa päivällä syödä rinnasta ollenkaan, huutaa ja raivoaa vaan. Pullosta sitten kyllä jois. Yöllä ei mitään ongelmaa syödä rintaa. Ja nuo perhanan d-vitamiinit tekee hulluksi koko perheen. vauva huutaa niiden aiheutamia vatsakipuja kovasti. On kokeiltu kaikki mahdollinen ja merkkiä vaihdettu, cuplatonit ja reladropsit koitettu, mutta ei vaan auta mikään. Onko muilla ollut em. ongelmia?
Painoa ruvetaan nyt tarkkailemaan, kun neuvolassa painokäyrä alaspäin, vaikka itse en niin olisi huolissaan, kun kakkaa ja pissaa tulee useita kertoja päivässä kunnon satsit, joten jotain kait sinne massuun meneekin. Tyttö on nyt 2kk ja painaa 4850g ja pituutta 58cm.
Kypärämitta 39. Pituutta olikin tullut huimasti viime mittauksesta, joten kasvanee nyt pituutta. Oletteko olleet huolissanne noista painokäyristä?
Mutta nyt vauvan kanssa suihkuun - pitää siitä kovasti! Ja lähettäkäähän tänne positiivisia ajatuksia, että huominen sujuisi hyvin. Oon saanut näistä marrasmammojen ketjuista itselleni paljon voimaa ja tukea, kun joku asia on huolettanut, joten jatketaanhan täällä kuulumisien vaihtamista :-)
Meillä on niitä vatsavaivoja edelleen. Mallasuute auttoi ainakin eilen, kakka tuli ihan itekseen ja oli löysää. Aiempina iltoina ollaan kuumemittaria apuna käyttäen kakatettu. Kakka ollut pojulla TODELLA kiinteää!
Nyt saunomaan!
Oli tuossa äsken pikkaisen liian nopeat sormet. Olen ollut nettipimennossa todella pitkään kun tuo entinen kone sykähti aikaa sitten. Nyt ei taida osta enään käyttää edes koko konetta.
En tie dä muistatteko vielä minua mutta meille tuo tytteli syntyi enne aikojaan, Tyttö syntyi 3.10. Laskettu aika oli 2.11.
Meillä on kaikki sujunut nyt todella hyvin, tyttö syö pari kertaa yössä ja painokin on 5040g ja pituus 57cm. Kaiken näköistä uutta tytön kehityksesä huomaa joka päivä. Nyrkki on todella kiinostava tapaus ja se on erittäin hauska laittaa suuhun. Hymyt ovat aivan valloittavia, ja äidillä on välillä kyynel silmässä katsoessaan niitä ihania hymykuoppia mitkä ovat alkaneet ilmestyä poskiin.
Meilläkin on isi ihan sulannut tämän neidin hymyn edessä ja tuntuu välillä ettei itse pääse edes tyttöä syliin ottamaan, kun neiti on aina iskän sylkyssä, mutta onhan se pientä lepoa aina iskän ollessa kotona.
Nämä meidän muut kolme lapsukaista ovat kanssa aina myytyjä tyttelin suhteen ei tahdo välillä edes omat leikit sujua kun pitää aina tytön luona olla paijailemassa ja jutustelemassa.
Monellakin tuntuu olevan kova vauvakuume. Mekin ajttelimme ettemme ehkäisyä käytä että tulkoon kun on tullakseen ja sitten on tuo viisikko täynnä mikä sitten riittääkin. No tässä sitten uuden vuoden jälkeen tajusin että kuukautiset tulivat ensimmäistä kertaa marraskuun 27 ja sen jälkeen ei ole tullut. Tein sitten testin vaikka ajattelin ettei voi olle totta kun edelleistä yritettin pitempään, mutta tottahan se on testi oli positiivinen ja laskettu aika on minun ja vauva lehden laskurien mukaan 3.9.2006.
Mutta eiköhän tässä ollut taas tarinaa, neitsykkä huhuilee iltamaitoja ja sitten pehkuun. Itselläkään ei ole mikään paras olo kun pari viimeistä päivää on ollut aivan hirveä pahoinvointi.
js79 ja rakas nelikko
Kylmät väreet meni pitkin selkäpiitä!
Suuren suuret onnittelut plussasta, oih kuinka ihanaa.
Onnittelu terveisin 10kaks ja ukko 6vkoa
meillä oli ristiäiset eilen ja poika sai nimekseen Teemu Juhani :), ihaan kotona pidettiin kastejuhla ja olikin sopivan pienet tunnelmaiset juhlat.
mahavaivat ovat olleet himpan vähempinä ja kolme viimistä yötä on menneet jo todella hienosti, yhdellä syönnillä ja illallakin on nukahtanut suht aikasin. vyöhyketerapiassa ollaan poikaa 2 kertaa käytetty, liekö sillä vaikutusta, mutta joka tapauksessa tilanne on ollut parempi.
KOUTSAT nimimerkiltä olisin kysynyt että missäpäin asut?kuulosti toi teidän ristiäisten pitopaikka sellaiselta että asuttasko jopa samalla paikkakunnalla??
t.Tiitis
10kaks : Tutteli aiheutti meidän tytölle masuvaivoja, mutta Semper ja Nan, sekä jauhe että valmis korvike, käyvät mainiosti. Samoin Jekovit aiheutti mahtavat itkut... Joten Tutteli kannattaa vaihtaa johonkin toiseen korvikkeeseen.
Nyt alkaa elämä voittamaan : meidän tyttö on hahmottanut päivärytmin ! Luulin aluksi että tästä ei tuu mitään kun typy valvoi yöllä sellaisen 2-3 tuntia klo 2-5 =/. Nyt on mennyt jo viikko silleen että illat tyttö valvoo ja syö jatkuvasti (pullosta), yöunet alkaa n. 23 ja aamuisin herätään syömään 7-8:30 välillä ja taas otetaan unta ! Sitten syödään ja vähän valvotaan ja taas pitemmät unet ja sitten alkaa se valvominen, mutta onneksi ei enää yöllä =).
Mut nyt itekkin aattelin nukkuu kun isot siskot kattoo videota ja vauva nukkuu. Sit siivoomaan ja tytöt 5 v neuvolaan.
Hyvää pakkaspäivää kaikille
Rapuäiti, Amalia 7 vko ja katras.