Uuteen viikkoon, JOULUISET!
Kommentit (18)
Mielelläni päivitän teidätkin nopeasti listalle ;)
-Anu ja tyttö jo 5vko
Nukuin huonosti. Pari kipeempää supparia tuli, yksi jumalaton polte suoliston kohdin ja menin yöllä isommalle asialle.. lisäksi häpyluun kivut niin kovat että kääntyä ei voi :(
Huomenna vasta yliaikaiskonrtolli, joten mie olen varmaan kasassa silloin. Lauantaina lähti vähän limatulppaa, sen jälkeen on tullut siis noita suppareita muutamia.
Jeps.ootellaan... ;)
beal rv 41+2
vai että limatulppaa! No mutta sehän on jo sentään jotain! Itse en ole koskaan limatulppaa nähnytkään :)
Nyt on minulla ilo ja kunnia ilmoittaa, että Amanda sai eilen illalla,
1.1.2006 klo 20.10 potran POJAN (4 150g). Viikkoja 42+0.
Molemmat voivat hyvin!
Tsemppiä teille masua vielä kasvattaville, kyllä se palkinto vielä maailmaan putkahtaa ennemmin tai myöhemmin!!!
Lahja ja suloinen pieni poika 12 vrk
Jep, edelleen kasassa ja olo on tukala. Vauva liikkuu niin paljon että tosiaan sattuu ja varsinkin iltaisin.
Turvotusta on vähän sormissa ja sormen nivelet todella kipeät, pauke vaan käy.
Huomenna olisi neuvola ja silloin varaavat ajan yliaikaiskontrolliin.
Eilen illalla syönnin jälkeen tuli aika huono olo ja sitä taisi kestää pari tuntia mutta onneksi meni ohi, kyllä sitä pahoinvointia oli aivan tarpeeksi alkuraskaudessa.
Esikoista odottaessa en kärsinyt loppupahoinvoinnista ollenkaa.
Mutta tsemppiä kaikille:)
Äiskä 40+5
Kovasti tsemppiä ja jaksamista loppumetreille!! Hitaasti aika matelee mutta ei enää kauaa odotusta jäljellä db
ei tullut vuoden ensimmäinen täältä.. Minneköhän syntyi?
Joko -puhelut hieman tympäisee. Ei paljon viitsisi vastailla puhelimeen mutta kun jotain tekemistä pitää keksiä niin helpompi se on seurassa.. Mies on töissä kunnes vauva syntyy. Ihan hyvä; on vielä minuakin käsimättömämpi.
Vointi on yhä ollut liiankin hyvä (paitsi kun olen syönyt liikaa suklaata) enkä vieläkään edes tiedä millaisia ovat oikeat supistukset, ne kivuliaat. Niitäkin saisi kai tulla jo etukäteen; eikö yleensä jotain vinkkejä tule vai saako esikoisestavähemmän vinkkejä kuin muista?
Alusta asti ollaan asennoiduttu että myöhään menee.. miksi olen kuitenkin niin malttamaton? Toissaalta meillä on kahdestaan olut ihana odotusaika ja kun vointinikin on hyvä niin miksi kiirehtiä ja hoputtaa bongoa..
Kärttyisyysaste on huipussaan, anoppi ja apppi ovat etenkin vaaravyöhykkeellä koko ajan. Kuten tosin kaikki muutkin. Miten teillä?
Turhautunut ja bongo 40+3
Siis eilen oli vielä tosi kärttyinen ja inhottava olo.Käytiin polilla kun pelkäsin raskausmyrkytystä mutta kaikki oli ok.Sain taas mielenrauhan kun näin ja kuulin että vauvalla kaikki hyvin eli tämä päivä menee ainakin mukavissa merkeissä.Painoarvio oli nyt 2900g että ei ole iso kaveri vielä.Varmaan sen vuoksi viihtyykin masussa niin hyvin.
Tänään oli neuvola ja paino oli kerrankin -900g!!!Jee!
Nyt on aamusta asti tullut housuihin jotain märkää.Mitä sitten lienee varmaan valkovuotoa...Asiaan sais kuulemma varmuuden jos menis taas äitiyspolille mut en jaksas millään.
Perjantaina soitan sitten että mihin aikaan sunnuntaina on käynnistys.Täällä kun ei aikaisemmin mitään edes tutkita.Eräpäivä meillä siis 8.1 ja terveydenhoitaja oli sitä mieltä että kun on nyt kahdelle sormelle auki niin ei käynnistyksenkään pitäisi montaa päivää kestää.
Mutta on tämä niin ihanaa kun on hyvä olla.Mieskin jäi lomalle.Tarkoitus oli et olis sitten apuna kun vauva syntynyt mutta on siitä apua toki nyt kun pyörii tuo esikoinen jaloissa.
Nyt sitten nautitaan olosta tämä viimeinen viikko ja koko ajan on sellainen jännittävä olo.
rvko41+1
Hienoa ja rohkaisevaa kuulla, että näistä mahoista tulee sittenkin ulos jotain... Ü itsellä kun alkaa olo olla jo melkoisen toivoton. Viime yönä kyllä tuli jokunen kivulias supistus ja sitten kivuttomia tunnin-parin verran perään, joten nukkunut olen huonosti, mutta ei niin limoja kuin tulppiakaan. olen kuin ylikypsynyt hedelmä, joka alkaa roikkua, paisua, repeillä, pehmetä ja mädäntyä. Olo on sangen uupunut, vaan lumitöitä aion riemuiten illastakin tehdä, josko jotain tehoa niillä olisi (ihania hahtuvia satelee sankasti), kun eivät ässät tehoa lain.
Optimistisin mielin, odottaakohan tämä isänsä synttäreitä 4.1 vai tähtääkö vieläkin pitemmälle? Mielessä vain tuo vähentynyt lapsivesi, joka saattaa merkitä istukan heikentynyttä toimintaa ja muuta kammottavaa. Nla vasta to, ja jos siihen mennessä ei ole mitään tapahtunut, niin meikä kyllä kinuu itselleen ajan äitipolille virtauksia tarkistuttamaan.
Morjens!
Vitanova rv 40+4
Vitsit, kun pääsis jo vauvapuolelle turisemaan! Tikrunkin tekstejä taas oikein kaipaa luettavaksi! Toisaalta en kyllä yhtään tiedä, miten aion sitten ehtiä palstailla, tarpeeksi varmasti touhua tässä muutenkin pienen esikoisen ja sitten uuden tulokkaan kanssa...
Voi että, kyllä kohta viimeinenkin joulumasu poksahtaa, uskokaa pois =) Ei ne vauvat sinne jää (vaikka niin mä kyllä luulin meidän vaavista... ;))
Kaaka, tsemppiä sulle ihan kamalasti! Joka päivä olen miettinyt että joko olet tositoimissa. H-hetki lähestyy koko ajan, jee =)
Tavataan pian vauvapuolella!
Niin, ja oikein mukavaa uuden vuoden alkua kaikille!
Tansku & tyttö 1 vko 3 pvää
Muutaman päivän olen ollut netistä poissa ja sillä välin tapahtui...
Ilolla ilmoitan, että meille syntyi pieni tyttö 30.12. Painoa neidillä oli 3430 grammaa ja pituutta 49 cm. Lääkäri arvioi siis puoli kiloa pieleen vauvan painon, mutta hyvinhän tuo mahtui syntymään.
Synnytys oli edellistä helpompi ja nopeampi. Itse olin hyvässä kunnossa heti synnytyksen jälkeen. Vauvan tulehdus ym. arvoja seurailtiin ja tänään siis kotiuduimme.
Lapset ja tämä pikkuinen vie nyt ajan, joten palailen asiaan myöhemmin. Tsemppiä vielä jakautumattomille!
ps. Ei ollut ed. iltana minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä ja ed. päivänä kävin jopa shoppailemassa kaupungilla. Yöllä sitten alkoivat yllättäen supistukset ja aamulla vauva oli jo maailmassa. Nopsaan alkaa siis tapahtua sitten kun alkaa.
terveisin vipeka ja pikkuinen neiti 3 vrk ja isosisko ja -veli.
Onnittelut Amandalle ja Vipekalle kääröistä!
Sokerirasituskokees tuli käytyä ja puhtaat paperit tuli. Mulle vaan muuten siunaantuu noita isokokosempia kääkylöitä. =D
Joo meinaa ruveta jännittämään, ku huomisaamuna pitäs yhdeksään mennessä olla osastolla. Hyväs lykys ja nopeella toiminnalla mullakin on huomen tähän aikaan käärö kainalos, IHANAA!!!!
Rupes vaan mietityttään et jos se lekuri ei rupeekkaan heti käynnisteleen, pistää ravaamaan jotain rappusia ylös ja alas, plääh! Paikat ku ei ollukku sormelle auki ja sitä kanavaa jäljel...
Virtaukset oli hyvät ja istukas ei näkyny kalkkeutumia (on kuulema lohkoinen???) Sitä nyt täs oon miettinyt et mitä meinaa. Onko kellään kokemusta?
Aattelin täs kyl ottaa illan mittaan vähän apukeinojakin kehiin, siivousta ja lenkkeilyä... Niin ja aattelin tääl kotona ravata ala-ja yläkerran väliä. Sitä mukavaa ässää ei toi ukkokulta rupee etes kokeileen... :(
Vaan lähenpä alottaan vaik sil shoppailu-ässällä.
Seuraavan kerran kirjoittelenkin loppuviikosta vaavi kainalos. (hope so...)
Onnea matkaan muillekkin joulujämille....
T: K ja " melkein perillä" Rv 41+3
Täällä sitä vietellään viimeistä raskauspäivää. Vaavi on Camel-ainesta - kulkee omia polkujaan - ei suostunut alakautta syntymään. Huomenna mennään sitten aamusta sairaalaan ja varmaan kymmenen aikaan on sitten poju maailmassa. Jännittää aika pirusti. Tänään on kyllä ollut ihan jumalattoman pitkä päivä yksin kotona, kun uloskaan ei pääse. Mitenhän ensi yönä tulee uni silmään...
Tsemppiä kaikille jouluisille ja onnea uusille vaaveille perheineen.
Toivotteleepi Tiikuri ja Edward 40+3
Hei!
No nyt ne sitten päätti leikata, ei sovi alakautta! Arvioi jopa että 4500g vois vaava olla.. Eli 4.1. minä synnyttelen sitten lapsosta:) Käyrällä kun olin tuli yks aika kivulias supistuskin, joka kummasti näkyikin paperilla. Toivottavasti vauva nyt sitten malttaa sinne keskiviikkoon ettei tarvi aikaisemmin lähteä hötkyämään..
ON tätä jo odotettukin:)
rocka25 rv 40+2
Kuopuksen yskä paheni yöllä ja puoli neljästä olen ollut hereillä. Harmi vaan, kun se saattaa olla RS-viruksen aiheuttama ja silloinhan vauvalle vaarallinen. Jospa nyt menisi ohitse. Onneksi lapsella ei ole kuumetta. Itselläni oli yöllä muutamat tosi kipeät supistukset, mutta säännöllisyyksistä ei puhettakaan. Aamupalan jälkeen oli pakko ottaa puoletoista tunnin unet, kun ei silmät pysyneet enää auki.
Aamullakin tuossa liikuskellessa tuli muutama supistus ja ensi kertaa liikkeessä, kun tähän asti on tullut vain levossa. Siitä innostuneena menin sitten tytön kanssa ulos ja tein valtavat lumityöt. Selkä tuli kipeäksi ja supistukset hävisivät...
Aloitin uudet hahtuvavillahousut ja ajattelin vielä etsiä ohjeen ponchoon ihan itselleni. Olisi ehkä mukava lämmike imettäessä. Keskiviikkoaamuna siis käynnistykseen 8.00 aamusella. Miehen lähetän suosiolla töihin, tuskin mitään tapahtuu ennen viikonloppua. Aloittakoon lomankin vasta, kun tullaan vauvan kanssa kotiin.
Onneksi jouluisia ihan oikeasti tässä jakautuu, ettei itsellä usko mene. Onnea vain Amandalle ja muille, joitten nimet juuri hävisivät aivojeni syvyyksiin... Ja Rockalle onnea sektioon.
Huomenna toivottavasti viimeinen kirjautumispäivä odotuksen puolella!!!!!!
*Kitta75 ja masuvauva rv 41+3*
Voi hitsi..se on jo tammikuu :P Kaikki loputkin jouluiset ovat siis jo ' yliaikaisia' en tiiä miltä elo tuntuu LA:n jälkeen kun omani tajusi onnekseni syntyä päivää ennen ;)) Mutta itsekin olin aivan totaalikyllästynyt jo rv37-38 että voin vaan KUVITELLA miltä teistä tuntuu.. :/ Niin uskomattoman kornilta kuin se teistä saattaa kuulostaakin:niin kyllä ne sieltä vielä SYNTYVÄT!!!tavalla tai toisella ;) Onnea matkaan ainaki Rockalle (muistinko oikein..) ja muillekin synnyttämään lähteville (oli tapa mikä hyvänsä)
Juu ja AMANDAlle mielettömät onnenhalaukset vauvelista..putkahtihan se sinunkin nyyttisi vihdoin masun tälle puolen!!!
Ja muutkin synnyttäneet:ONNEA!!!
Kohta ollaan kaikki vauvapuolella kera lapsosten ja valvottujen öiden ;D hih.. niin että VITANOVA häntä pystyyn..päästään vielä yhdessä ihmettelemään vauva-arjen ihanuuksia ja nurjapuolia ;)))
aijuu,meinas unohtuu..tulin sanoo viäl tännekkii puolelle että laitoin Nasusta kuvan syntyneet.fi sivulle ja näky Röllikin laittaneen..siellä ovat somasti peräkkäin kuvatukset vaaveista :) käykää vakoilemassa..
-Tiggr&Nasu ylihuomenna jo 5vk (!)
Täällä on kyllä niin katkonainen yö takana, että ihan hirvittää tämä päivä. Unen sain 2.30 ja tyttö heräsi tietenkin kuudelta. Sattuu ja kolottaa ja neuvolaankin pitäisi suoriutua.
No, toivotaan, että tämä viikko vierähtää pian. Ihan odotan sitä ekaa yliaikaiskontrollia, kun siellä tehdään vihdoin se painoarvio. Nyt tämä tuntuu jättiläiseltä. Vauvalla oli taas eilen hikka ja luulin jo, että koko lapsi humpsahtaa mahasta pois. Ois kyllä saanut jo tullakin :)
Mutta, mukavaa viikkoa kaikille, koetetaan vielä kärvistellä!
kaaka ja Tilkku 40+6