Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikani leikkii 12-vuotiaana vielä Legoilla. Onko järjissään?

Vierailija
15.11.2013 |

Heipä hei! Minun 12-vuotias poikani leikkii vielä Legoilla, tosin ei sellaisilla vanhemmilla pelkillä palikoilla, vaan sellaisilla uudemmilla kuten Lego Chima tai Lego Indiana Jones ja Lego Star Wars. Leikkikaverina on usein naapurin 9-vuotias tyttö, ja joskus muutamia nuorempia poikia. Onko lapseni terve?

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288621361623.html

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne leikkii samoilla leegoilla vielä nelikymppisenäkin.

Vierailija
42/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on legot :) Omaan käyttöön hankittiin. Miehen kanssa kahdestaan. 🐪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 37 ja mulla on yhä omia legoja :)

Vierailija
44/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tuossa hyllyn päällä olevassa paketissa lukee ikäsuosituksena 8-14.

Vierailija
45/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain, useammatkin tuon ikäiset saisi vielä mielestäni leikkiä... Eikö noi sitä paitsi ole aika "spesiaali" legoja, semmoisia vaativampia? Asutteko pk-seudulla? Joissain kirjastoissa oli ainakin viime talvena jotain legokerhoja, joissa tehtiin käsittääkseni noita vaikeampia legoja. Tykkäisikö poikasi semmoisesta ja löytyisiköhän sieltä lisää saman henkisiä ja ikäisiä kavereita? Onhan niitä vanhempiakin poikia ja miehiä, jotka harrastaa kaikkia pienoismallijuttuja. Tervehenkinen harrastus tuo on ja parempi legot kuin tietokoneet, some ja kaupungilla hengailu. Eikös sitä myös ollut joku tutkimus, että älykkäämmät lapset leikkii pidempään?

Itekin muistelisin, että ainakin 5. ja ehkä vielä 6. luokallakin leikin barbeilla. Tämä tosin oli 90-luvun alkupuoliskolla, en tiedä minkä ikäiset tytöt nykyään enää leikkii barbeilla?

Vierailija
46/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, antaa leikkiä. Oma poikani keräili vielä teini-iässä My Little Pony -figuureja, ja ihan tavallinen normimies hänestä näyttää kehittyneen, joten jos ap pitää tavallisuutta ja normaaliutta tavoiteltavina asioina, niin saapi olla huoleti - ei nämä lelujutut ainakaan siihen ole vaikuttaneet.

Vierailija
47/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noiden ostoa tarvitse aikuisten hävetä, vaikka tulisikin omaan käyttöön. :-) Voishan ne aina olla jollekin lapselle lahjaksi. Mun isäkin (65v.) on ostellut legoja lapsille lahjaksi ja aikoinaan esikoiselle (1v.) me miehen kans ostettiin lisää perusduplopalikoita, koska ME haluttiin niitä enemmän, lapsi ei vielä hirveästi niistä välittänyt silloin. Ärsytti, kun ei saatu tehtyä haluamiamme rakennelmia... :-D Iltaisin vielä kun oli lapsi saatu nukkuun, rakenneltiin niistä jotain. :-D

Vierailija
48/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 12v poika, kohta 13 ja leikin legoilla. En oikeastaan leiki mutta rakennan kaikkea miltei jokapäivä. En itse näe siinä mitään hävettävää ja tykkään legoista tosi paljon :)

Hienoa! Sinä olet fiksu poika ja selkeästi sulla on itsetunto kohdillaan! :-) Älä anna kenenkään lannistaa sitä koskaan (jos nyt joku keksisi nälviä asiasta tai jotain)!

Vierailija
49/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hieno homma! Rohkaise leikkimään mahd kauan-on lapselle hyväksi: )

Vierailija
50/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 12v voi/saa leikkiä legoilla.

Vierailija
51/61 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. taitaakin tässä tapauksessa tarkoittaa ahdaspipoinen..

Vierailija
52/61 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aikalailla Legoista. Olen syntynyt vuonna 1971, Itse leikin naapurin samanikäisen pojan kanssa Technic-Legoilla (ne oli aika uusi juttu silloin) ihan mopoikään asti, siinä tuli tekniikka tutuksi kun rakenteli hammastanko-ohjauksia, tasauspyörästöjä ja kaikenmaailman ratasvaihteita mitä mielikuvituksellisempiin härveleihin. Tekniikka-Legot oli oikeasti kehittäviä. Millään lego-ukkeleilla ei enää tuolloin kyllä leikitty, oma poika on 11-vuotias ja leikkii Ninjagoilla (ja katsoo Netflixistä niitä hölmöjä lego-ohjelmia) ja Bionicleillä jotka on mielestäni melko lapsellisia, olen koittanut saada myös häntä kiinnostumaan ennemmin tekniikka-legoista.

Vierailija
53/61 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Legoissa on ikärajoja 18 vuoteen asti, että onko normaalia jos 12 vuotias vielä leikkii... Niin, mietippä sitä.

Ne on ikäsuosituksia.🐿

Vierailija
54/61 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järjissään vaan tuossa iässä pitäisi olla jo tietotekniikan maisteri, vaimo, 4 lasta, iso talo ja 4 autoa sekä lentää vähintään 6 kertaa vuodessa ulkomaille sekä olla 5 eri salarakastajaa.

Vierailija
55/61 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se ikäsuositus paketin kyljessä on 4+ =====> anna leikkiä vaan ja nauti siitä, hetken päästä notkuu kaduilla ja sitten voit murehtia.

Vierailija
56/61 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään ihmeellistä ole, antaa leikkiä. Oma poikani keräili vielä teini-iässä My Little Pony -figuureja, ja ihan tavallinen normimies hänestä näyttää kehittyneen, joten jos ap pitää tavallisuutta ja normaaliutta tavoiteltavina asioina, niin saapi olla huoleti - ei nämä lelujutut ainakaan siihen ole vaikuttaneet.

Vierailija
57/61 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kutosella, kun leikin vielä salaa Barbeilla. Ja yläasteella olin salaa täysillä mukana virtuaalitalli ja virtuaali-tylypahka -jutuissa.

Nyt aikuisena sitä vaan miettii, että miksi jo tuolloin on ollut niin "noloa" olla lapsena lapsellinen ja leikkiä.

Vierailija
58/61 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo nyt tietenkään kovin terveeltä vaikuta, koska tuossa iässä normaalin nuoren pitäisi jo olla skeittilautailemassa, kuuntelemassa räppiä, spraymaalaamassa alikulkutunnelin seiniä, ryöstelemässä mummoja jne.

Ja sen olis pitäny jo useasti r a i s  kata tuo tyttö, joutua siitä vankilaan ja liittyä katujengiin ja hankkia naamatatutuointi ja feikki guccin olkalaukku

Eli olis pitänyt alkaa jo täysin naurettavaksi pelleksi

Vierailija
59/61 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi se on kun keski-ikäiset tätsykät leikkii teiniä ja poseeraa pissiksenä kikuuset tyrkyllä somessa. Sun poikashan on terve.

Vierailija
60/61 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika täyttää 22v seuraavaksi ja toivoi Legoja joululahjaksi. Aviopuoliso (nainen, jos sillä nyt on väliä) on, työpaikka on, intti on käytynä ja ihan järjissään tuo tuntuu olevan. Opiskelupaikkaa hakee nyt seuraavassa yhteishaussa kun vihdoin keksi, miksi isona haluaa ja sai ton intin 12kk pois lusittua nyt kesällä.