Poikani leikkii 12-vuotiaana vielä Legoilla. Onko järjissään?
Heipä hei! Minun 12-vuotias poikani leikkii vielä Legoilla, tosin ei sellaisilla vanhemmilla pelkillä palikoilla, vaan sellaisilla uudemmilla kuten Lego Chima tai Lego Indiana Jones ja Lego Star Wars. Leikkikaverina on usein naapurin 9-vuotias tyttö, ja joskus muutamia nuorempia poikia. Onko lapseni terve?
Kommentit (61)
Meidän lapsella on lukiossa kurssi, joka käydään Legoilla. Ihan oikeesti. ;D
Niin, kysymykseni siis kuuluukin: onkohan tuo lapsi (tai hänen opiskelukaverinsa) ihan järjissään?
Jos ensikänni on kuitenkin otettuna, niin ei mitään hätää - lapsesi on terve.
Mies 40+ ja leegot on edelleen parhautta. Mitä väliä kunhan hurahti johonkin muuhun kuin viinaan tai huumeisiin. Niin ja todella kovapalkkaisia kaveritä löytyy ja legomiehiä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="16.11.2013 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:50"]
On todellakin. Vai olisitko tyytyväisempi, jos leikkis naapurin tytön pimpalla?
Meillä tyttö leikki 12-vuotiaana vielä Petseillä, mutta leikit loppuivat kutosella.
[/quote]
"...leikkisi pimpalla..." Oletko joku sairas pedofiili, kun tuollainen asia nousee mieleesi?
[/quote] kyllä tulee mieleen mullekki :o OMG OON SAIRAS PEDARI
Leikin legoilla vielä 11- vuotiaana ja sitten se jäi. Mutta sen usko, että sen poikasi vielä kovin pitkään leikkii. Ja jotku aikusetki leikii legoilla. Antaa lasten leikkiä.
Ai kuinka surullista lukea tämmösiä kysymyksiä, että näitä edes tarvii nykypäivänä kysyä :( Niin maailma muuttuu äkkiä. Ihan pelottaa ja harmittaa omien pienten lasteni puolesta, joilla lapsuus jää niin kovin lyhyeksi. Uskaltaisipa omanikin leikkiä vielä tuossa iässä!
Niin ja pakko kertoo yksi tapaus, meillä oli kouluaikoina yläasteella tyttö, joka oli oikeesti todella lapsellinen, siis ainakin meidän muiden mielestä. Jotkut kiusasivat häntä, (onneksi minä en!!!!!!) ja tyttö oli muutenkin tosi kiva kaikille, ylipirteä iloinen.. Hävettävää mutta spekuloitiin muiden kanssa, että se on tosi vajaa jotenkin kun pukeutuu niinku pikkulapset ja kuulemma kotonansa leikki vielä ihan täysillä.
Nyt n. kymmenen vuotta myöhemmin se tekee täysillä mallinhommia, on fiksu, aikuistunut kaunis ja tätä hänelle toivonkin. Voi hitto. Leikkikää niillä leluilla lapset.
On. Minäkin leikin kerran parivuotiaan kummipoikani kanssa legoilla yli kolmikymppisenä.
Legot on kivoja. Anna lapsen olla lapsi. Ihana poika sinulla ap.
Legoissa on ikärajoja 18 vuoteen asti, että onko normaalia jos 12 vuotias vielä leikkii... Niin, mietippä sitä.
Harvemmin 12 v leikkii legoilla. Vaikuttaako muuten normaalilta? koulu sujuu, on harrastus, puhuu, entä muut kiinnostuksen kohteet?
Mun 14v sisko leikkii vielä satunnaisesti Bratzeilla ja välillä jopa yhden kaverinsa kanssa. Ovat muuten niin teiniä ja coolia, mutta sitten suljettujen ovien takana puetaan nukkeja ;) Minusta aika ihanaa, että säilyy tuo leikkimishalu ja mielikuvitus pitkään.
Naisille pitäisi järjestää soveltuvuustestit ennen kuin niiden annetaan lisääntyä.
T:mies (edelleen legoilen 11 v poikani kanssa)
Minäkin leikin joskus legoilla vielä 12-vuotiaana, kuudennella luokalla, ja nimenomaan niillä vanhoilla pienillä legopalikoilla. Tykkäsin rakennella hurjia, futuristisia kerrostaloja :D Ihan terve olin ja olen vieläkin. Tosin hieman se leikkiminen nolotti. Muistan kerrankin, kun kaverit (viides- ja kuudesluokkalaiset) tulivat hakemaan minua ulos juuri kun olin rakentelemassa legoilla huoneessani, niin suljin huoneeni oven ja sanoin ettei sinne nyt saa mennä, kun siellä on niin sotkuista :P
Eipä tuo tietenkään mitään kerro järjissään olosta. Kivaahan se legorakentelu on.
Valitettavasti kovin harva 12 v leikkii enää legoilla. Näin ollen on hankalaa saada kaveria mukaan rakentelupuuhiin ja muut voivat karsastaa "lapsellista" menoa. Tähän voi tietenkin vastata juuri niin kuin moni tässä ketjussa on jo vastannutkin. On paljon aikuisiakin rakentelijoita ja ikämerkintöjen mukaan osa legoista on tarkoitettu paljon vanhemmillekin. Silti voi olla että se 12-vuotiaiden porukka pitää 12-vuotiasta legointoilijaa outona. Koska harva haluaa olla outo ikätovereidensa silmissä, moni lopettaa rakentelun sen hauskuudesta huolimatta.
Itse olen 12v poika, kohta 13 ja leikin legoilla. En oikeastaan leiki mutta rakennan kaikkea miltei jokapäivä. En itse näe siinä mitään hävettävää ja tykkään legoista tosi paljon :)
http://www.vauva.fi/keskustelu/2655007/koukussa-leikkimiseen siitä vähän vertailupohjaa...
Mä oon 37v ja tekis mieli ostaa legoja. Täytyy laittaa vakavasti harkintaan, kun on nyt legot verkkokauppa.cominkin valikoimassa.
Minä olen 53 -vuotias, ja leikkisin edelleen legoilla jos niitä vain olisi jossain jäljellä. Sen parempia tilan mallinnusvälineitä ei olekaan. Pitäisikin ostaa ehkä itselleen muutama peruspaketti niitä peruspaloja...
Kiitos ajatuksesta.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 23:53"]
Hienoahan se on.
Terveisin vanha äijä, joka pelaa pöytälätkää eikä aikomustakaan lopettaa.
[/quote]
No pöytälätkä on vähän eri asia kuin Legot! Legot ovat pikkulapsille, mutta pöytälätkää voivat pelata jopa äijätkin.