lapsivesi asiaa!!
kuulin tossa tulevalta äidiltä aika villin huhun.. hän väitti minulle että lapsivedet vaihtuu KOLMEN tunnin välein?! vaikka minulla on itsellä kaksi lasta ja nuorin pian 11kk niin en ole kuullut moista ja kaikilta joilta olen kysynyt niin ei kukaan ole kuullut!! kertokaa nyt ihmeessä minulle jos olette kuullut moista.. minusta lapsivedet pysyy samana koko raskauden ajan.. minne ihmeeseen se vesi sieltä haihtuis??
ninnukka
Kommentit (6)
kyllä se vesi tosiaan koko ajan vaihtuu, vauvahan juo sitä ja myös pissaa siihen, oilisipa aika tunkkaista vettä jos ei vaihtuisi. jänniä juttuja.
vennymari
Kuten jo aikaisemmatkin totesivat, niin oikein kertoi tuleva äitituttusi.
Mutta sitä tässä lähdin lisäilemään, että minulle oli kuitenkin ihan uutta, että lapsivettä tulee kokoajan lisää myös senkin jälkeen, kun vedet ovat menneet eli siis synnytys käynnistynyt.
Itselläni oli tosi pitkä synnytys ja vettä alkoi tihkua heti aluksi. Ihmettelin siinä yli vuorokauden jälkeen, että miten sitä vieläkin lorahtelee, niin kätilöt siinä sitten ajan kuluksi kertoivat faktoja lapsivedestä :)
Anselmi
nyt tuli sitten mieleeni eka synnytykseni.. se kesti 17 tuntia eikä minulta ainakaan mitään vesiä lurahdellut! mistähän se sitten johtuu?
mullakin puhkastiin kalvot vasta just ennen vauvan syntymää.
no mulla puhkastiin kalvot jo paljon ennen lapsen syntymää muttei sieltä silti tullu vesiä sen jälkeen kun kalvot oli puhkastu ja vedet ulos tullut!
Kyllä se vesi tosiaan vaihtuu sen kolmen tunnin välein.
Ja lainaus vauvakirjasta... =) " Lapsivesi on jatkuvassa kiertokulussa. Se uudistuu sikiökalvojen läpi ja ylimäärä poistuu napavaltimoiden ja istukan kautta äidin verenkiertoon"