Vasta-alkajat syys' 05 uuteen vuoteen~vko1
[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)
Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=darksalmon]aavaaatu
Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.
Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.
Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]
[color=darkseagreen]AliinaK
Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin
takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]
[color=darksalmon]Annu-71
Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v.
2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" .
Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. [/color]
[color=darkseagreen]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=darkseagreen]Birbebek
ikää 28, isännällä 29
takana cornuraskaus 03/05.
Yritystä toukokuusta 04.
Naistenklinikalla aloitettiin tutkimukset nyt lokakuussa
odotellaan tätiä kylään että pääsee tilaa ajan hssg:n.[/color]
[color=darksalmon]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,
tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin
yksityiselle.[/color]
[color=darkseagreen]chocolate_dream
Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.
Mies on 22 ja minä 24.
Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(
Meillä vika löytyi miehestä!
ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]
[color=darksalmon]Daran
Olen 26 v. ja mies 27 v.
Asumme Kainuussa, Kajaanissa.
Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]
[color=darkseagreen]haamaa
Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,
selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]
[color=darksalmon]Hupelo
Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.
Asustelemme Pohjois-Savossa
Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.
Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]
[color=darksalmon]Inka76
molemmat ollaan 29
esikoista ollaan yritetty enemmän ja vähemmän jo elokuusta 04 alkaen.
Perustutkimukset meneillään, verikokeissa olen käynyt ja simpat viety analysoitavaksi[/color]
[color=darkseagreen]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]
[color=darksalmon]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=darkseagreen]Katariina77
Ikää minulla 28 ja miehellä 31.
Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.
Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.
Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]
[color=darksalmon]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]
[color=darkseagreen]LeiaK
Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40
Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.
" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]
[color=darkseagreen]LeiMu
Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.
Asumme Itä-Suomessa.
Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.
Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä
Menkat alkoivat tytön ollessa kahden kuukauden ikäinen, vaikka olimme täysimetyksellä. [/color]
[color=darksalmon]Lilli78
Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.
Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.
Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]
[color=darksalmon]Lupus
Olen 24-vuotias tyttönen Keski-Suomesta.
Avomieheni on 29-vuotias, yhdessä olemme olleet kohta
kolmisen vuotta ja ehkäisyn jätin pois helmikuussa 2005.[/color]
[color=darkseagreen]mambo77
minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan
asutaan Kanta-Hämeessä
pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]
[color=darksalmon]mammax
minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.
Yhdessä 4v, naimisissa 3v.
Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että
ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,
kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.
Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]
[color=darkseagreen]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet
reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=darksalmon]Mennis
mennis 22 ja ukko 25
tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.
ilman ehkäisyä keväästä -04
yksi keskenmeno takana
Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]
[color=darkseagreen]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]
[color=darksalmon]mollamaijanen
Olen 27v ja mies 29v.
Asustellaan Pirkanmaalla.
Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.
Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,
mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]
[color=darkseagreen]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.
Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]
[color=darksalmon]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=darkseagreen]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]
[color=darksalmon]niinu82
Mä olen 23 ja mies 27
Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)
yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]
[color=darkseagreen]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=darksalmon]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=darkseagreen]Pikku-Hilja
vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.
Olen siis Pirkanmaalta
Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]
[color=darksalmon]pikkuinenpeikko
Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.
melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]
[color=darkseagreen]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]
[color=darksalmon]Piutiina
Minä 19 ja mies 21.
Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)
Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty
syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.
Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,
niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.[/color]
[color=darkseagreen]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=darksalmon]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=darkseagreen]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=darksalmon]SanniAnniina
Minä ja mieheni 29v.
pääkaupunkiseudulta ollaan.
Pillerit pois 04/04. Kohtu ultrattu, sperma tutkittu:
niiden mukaan kummallakin kaikki hienosti(?), mutta nyt menossa 6. kierto Lugea ja
toinen Clomikin takana.[/color]
[color=darkseagreen]Sarimari
Olen 31 vuotias, (vm -74) mieheni 32.
Lasta ollaan yritetty kesästä 2004 eli noin 1,5 vuotta.
Tähän mennessä ei ole tullut plussan plussaa.
Ollaan lapsettomuustutkimuksissa, mutta lopullisia tuloksia ei olla vielä saatu.
Ilmeisesti kuitenkaan miehessä ei ole vikaa, sillä spermatesti oli erinomainen.[/color]
[color=darksalmon]soileri
Olen 35 vuotias, Oulusta.
Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.
Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]Tao_tao
Minä 22.v, mies 23.v.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.
Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]
[color=darksalmon]tirppa71
Minä 34v ja mies 32v.
Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri,
tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa.
Punktio ajoittuu viikolle 47.
Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!![/color]
[color=darkseagreen]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]
[color=darksalmon]tuupalainen
Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.
Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.
Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.
Ei ainuttakaan tärppiä.
Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä.[/color]
[color=darkseagreen]vaimonalku
Olen -80 ja mies samaten
joulusta -04 asti on yritystä
ja mitään ei ole edes lupaillut
nyt julkisella puolella lähete menossa
ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin
mennään.[/color]
[color=darkseagreen]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]
[color=darksalmon]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]ViiviWagner
Minä 27, mies 30.
Oulun läänistä.
Esikoinen syntynyt -03.
Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.
Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]
[color=darksalmon]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa
saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
[color=darkolivegreen]************************************************[/color]
[color=darklateblue][size=2]Päivitykset:[/size]
- Onnellista uutta vuotta kaikille!
- tervetuloa Lupus ja vaimonalku
- 50 pinoutujaa[/color]
[color=darkolivegreen]************************************************[/color]
Kommentit (27)
Hetken jo ajattelin, että meillä alkaisi vuosi positiivisissa merkeissä, mutta testasin äsken negan joten se kai sitten taas tästä kierrosta. Nyt on siis menossa kp 29/26 ja ehdin jo hieman elätellä toiveita syysvauvasta. Kaikkein eniten tällä hetkellä harmittaa se, että mun kierto ei pysy säännöllisenä kaikista näistä hormoneista huolimatta. En nähtävästi edes enää tiedä koska menkkojen pitäisi alkaa. Olipa loistava loppu muuten niin kivalle joululomalle.. Harmittaa!
Palailen huomenna uudestaan paremmalla mielellä.
-Tuittu-
Ei täältä näköjään pysty poistumaan, sitäpaitsi miks pitäiskään, kun täällä on niin hirmu mukavaa porukkaa!! :) Tulinpa siis järkiini ja pysyn täällä.
Tänä iltana tapahtu nyt sitten semmonen käänne, että ne menkat tosiaan alko!! Melkein viikon oli myöhässä, enkä kyllä ymmärrä miks, kun inssikin tehtiin, ja yleensä on kyllä oviksesta kaks viikkoo niin menkat alkaa... Oon pähkäilly josko vois olla niin, että oon alitajuntaisesti jänskättänny sitä inssiä niin paljon, että se ei ookaan munis irronnu vasta ku sitte kovasti myöhemmin... en tiiä.
Oon kyllä ollu tosi pahantuulinen tänään, ihan kakkaa tommonen että kerkee jo toiveet herätä, kun noin paljon myöhässä... En tee enää ikään testiä ennen ku menkat on tosi paljo myöhässä!!! Muistuttakaa mua sitte tästä lupauksesta kun ens kerran pähkäilen,että pitäisko jo testata... ;)
Tähän kiertoon nyt pitäis saada jotain hormooneja, lääkäri sano että yritettäis kasvattaa enempi muniksia... Mitähän lääkkeitä ne antaa?
Toivotanpa nyt sitten kaikille tasapuolisesti hyvää uutta vuotta ja hedelmällisyyttä! :)
Huomenta,
Arvatkaa - kirjoitin äsken piiiiiiitkän viestin, painoin ok ja tuli vaan harmaa sivu eteen, että palaa takaisin ja kaikki mun teksti oli hävinnyt! Nyt ottaa päähän! Oon tullut töihin vielä 5am eli pää ei ihan parhaimassa vedossa..kirjoitan nyt sit uudelleen viestiä joka luultavasti tulee olemaan hyvin epäselvää :)
Eli mun PAS epäonnistui :( luulin oikeasti, että nyt menee mielenterveys. Itkin niin paljon etten saanut happea. Pakko kuitenkin yrittää jaksaa ihan miehenkin takia - on hänellekin kova paikka. Tämä tarkoittaa, että nyt alkaa uusi ICSI luultavasti helmikuussa. Mulla oli lääkkeellinen PAS - zumenon ja luget jotka lopetin viime ke ( pp16 ) ja heti seraavana päivänä alkoi tuhru!!la sitten kunnolla. Nyt pitää odottaa yhdet menkat ja sitten kp 21 alkaisi se suihkuttelu 6h välein ja siitä sitten ne piikit ( uskon että samoilla lääkkeillä mennään kun edelliselläkin kerralla )
Jotenkin tää lapsettomuus on iskenyt muhun vasta nyt. OOn ruvennu miettimään et mitä jos vauvaa ei tulekaan. Tuntuu kamalalta. Olo on sellainen, että on peitto pään päällä eikä saa kunnolla henkeä. Ahdistaa enkä saa helpotettua oloa. Ehkä en oo työstäny asiaa vielä kunnolla..mennyt vaan sumussa eteenpäin
Joulu meni oikein mukavasti syöden ja leväten. ehkä oli ihan hyvä että olin luulossa että nyt tärppäsi. Olen puuhastellut oman koiran kanssa - meillä ihana villakoira - mun aarre :)
TUITULLE pahoittelut negasta!!Koska sulla eka lääkärikäynti? Mullakin oli vahva tunne syysvauvaan, mutta ehkä sitten alkutalveen vai mitä!! Tiedän kyllä epätoivon tunteen, mutta kummasti siitä nousee uuteen taisteluun.
TUUPALAINEN ei täältä voi poistua :) mulle ainakin on tärkeä tietää miten muilla menee. Ja yritetään kummatkin muistaa sitten uudessa piinassa ettei testailla - mä sorrun aina :)
VARJOKAS Kiitos kun ylläpidät meidän listaa!! Mulla vois päivittää ton PAS pois ja laittaa että ICSI:tä odotellaan helmikuulle. Älä turhaan jännitä sitä piikkiä. Muistan kun itse itkeä tihrustin ekan kerran kun piti ottaa klinikalla hoitajan edessä, mutta kyllä se siitä sitten lähti käyntiin. Älä suotta tutustu etukäteen - iske vasta sitteen kun on pakko :)
Tsemppiö kaikille ja toivotaan, että tämä vuosi tuo meille ihania, PYSYVIÄ vauvauutisia!
Yritän nyt jos tämä viesti menisi läpi...
Palaillaan
Mörö
Hei vaan!
Pöllämystyneenä palasin tänään töihin yli viikon lomalta, tulikin oltua oikein nettipimennossa koko loman ajan. Meno oli reipasta, tuli vietettyä joulu ja uusivuosi Pohjanmaalla, siinä välissä kävimme miehen kanssa vähän Lapissa lomalla.
Nyt en mitenkään muista muitten tilanteita kuin Tuitun, jonka kanssa mentiin samoja kp:itä, että voihan pahus siitä negasta! Olisi voinut se plussa jo pamahtaa. Mulla on jännäys vielä päällä. Kp 31/~29 menossa ja oireina on armoton rintojen aristus, sehän yleensä kaikkoaa multa paria päivää ennen menkkoja, nyt se on vain lisääntynyt. Etenkin rintojen sivut ovat kipeät ja turpeat. Ja pienen pientä pahaa oloakin on esiintynyt (kunhan en vain taas kuvittele). Janottaa koko ajan.
Kovasti toivoisin, että siellä joku olisi, ajattelin testata torstaina, ellei menkat ole siihen mennessä alkanu. Mullahan oli suunniteltu SSG ensi kiertoon, aikakin on varattu 10.1. joten pitää siirtää sitä (tai parhaassa tapauksessa perua se!)
Mutta kaiketi tässä pitäisi jotain töitäkin tänään tehdä. Plussaista uutta vuotta kaikille!
Toivottavasti tämä on paljon positiivisempi vuosi kaikille meille pinoutuneille.
Rizzun kanssa samoissa tunnelmissa eli pöllämystyneenä loman jälkeen töissä. Hohhoijaa kun on hukassa ja ei osaa oikein mistään aloittaa. Mutta täytynee tässä ottaa pehmeä lasku.. Rizzulle vielä peukkuja - aika mukavan oloiset oireet ainakin on, jospa tässä nyt sitten olisi ihan uutisiksi asti oireita (bd).
Tuupalaiselle vielä pahoittelut menkkojen alkamisesta. Harmin paikka ettei vieläkään onnistunut.
Oma napaa sitten hieman. Kp 13/24-26. Ovistestejä ei ole tehty, mutta eiköhän sieltä yrtellyt taaskin irrota tuossa kp11 seutuvilla. Miehen testituloksethan tuli jo ennen joulua ja siellä suunnalla kaikki on hyvin. Itselläni oli myöskin tänään soittoaika ja tälläkin suunnalla kaikki on normaalia. Kuulemma tässä kierrossakin olisi munasolu varmasti irronnut.. Mutta tärppiä ei vaan kuulu ei näy. Lääkäri oli vähän sitä mieltä, että odottele vielä pari kuukautta ja palataan keväämmällä asiaan jos vieläkään ei ole tärppiä kuulunut. Itse en vielä ole ihan varma mitä tässä tekisi - toisaalta raksa hommat painaa päälle ja siinäkin olisi ajattelemista, mutta toisaalta tämä odottaminenkin käy jo hermoille. Sanokaas te armaat netti ystävät mitä tässä nyt pitäisi tehdä??
Kaikille hauskaa maanantaita - onneksi tämä viikko on hieman lyhyempi työviikko ;)
Terkuin
Leia
Kiitos kaikille pahoitteluista ja jännäyksestä ja kaikesta! Mulla on jo paljon parempi mieli. Ulkona on ihana ilma ja posket punasina lenkkeiltiin just koiran ja miehen kans. Piristi hurjasti!
Lääkäri on vissiin soittanu mulle reseptin tohon läheiseen apteekkiin, jotain pillereita saan ottaa nyt sitte kp3-kp7, oliskohan clomeja...?
VARJOKAS, muaki kyllä jänskättäis ja pelottais pistelyt... Mutta niinhän ne kaikki sanoo, ettei se niin paha sitte loppujen lopuks ookaan. Ja jos kerta muut ni miksei sitte itekki :) Ja hyvä ettei masenna ja joulu oli rentouttava ja mukava! Koitsulle pusuja!
TUITTU, tuo on just tota samaa ku mulla, niin paljon ottaa päästä kun kerkee jo toivoo turhaan. Mutta niin kauan sitä toivoa tosiaan on, kun menkat on poissa! Älkää tulko tyhmät menkat!!!
MÖRÖM, oon niin paljon kovasti pahoillani negasta! Oikein iso rutistus ja myötätuntohali! :) Syö paljon jouluisia suklaita ja pipareita, jos ne helpottais oloa... ja käske miehen pusutella!
RIZZU, kuullostaa lupaavalta! Toivottavasti tärppäis nyt sitten. Peukkuja torstaille!
LEIAK, mun mielestä niitä testejä kantsii kyllä tehä! Ainakin itellä tulee nistä jotenkin rauhallisempi mieli, en tiiä. Ja jos kerta ei oo siittiöissäkään mitään vikaa, niin tosi hyvä! Muista nostaa peppu kohti kattoa yhdynnän jälkeen! ;) hih. Toivon teillekin pikaisia positiivisia uutisia!
PIKKUINENPEIKKO, mitäs tinat näytti? :) Mulla oli joku kummallinen mötikkä. Vauvan näköinen ei ollut kyllä millään, vaikka kuinka tihrustelin... :)
BURDELLE hali!! Tiedän myös tunteen, toivottavasti mieli on jo noussut korkeammalle!
LILLIN asenteesta oon hieman kade! Voisipa olla sellainen ihminen, joka löytää myös niistä vastoinkäymisistä jotain, mistä voi oppia! Tsemppiä tähän kiertoon!
Nyt tiiän että joku unohtuu, mutta ei saa pahoittaa mieltä! Tervetulotoivotukset uusille ja muillekin tärppionnea!
Mä olen täällä ihan ihmeissäni mun kierrosta? Siis viime vkon maanantaista asti on tullu tiputteluvuotoa ja sit perjantaina alko menkat kp23 mikä olisi erittäin omituista. Mutta vuoto ei kuitekaan ole menkkamaista vuotoa vaan enemmän vaaleanpun limaa, mutta sitä kyllä tulee jonkun verran. Ja aina ennen menkkoja mulla on ollut rinnat arat, mutta arkuus on loppunut pari päivää ennen menkkoja. Nyt ne on edelleen arat. Toivoisin tietty että mulla olis joku hämärä vuotohäiriö, mutta silti tulisi plussa testiin, mutta elättelen taas turhia haaveita. Sitten taas itketään ja ollaan maassa pari päivää, kun taas on yksi yritys kuukausi mennyt pieleen.
No ensi viikolla meillä on eka Väestöliiton aika (salaa toivon että voisin perua sen), mutta kai sinne joudutaan menemään pitää vaan toivoa että sieltä saisi apua ongelmaan....
Niillä joilla on tiputteluongelmia niin miten se teillä esiintyy? (olipa tossa taas kysymys:D)
Olipa taas omanapasta höpinää, mut on vaan niin sekainen pää näistä kaikista vuodoista. Ja sitä oloa ei yhtään helpota, että mies tuossa viikonlopuna sanoi " mä niin tahtoisin meille sen lapsen"
t. joalin, joka pyytää anteeksi ettei nyt kommentoinut muiden kirjotuksia
No nyt se sitten pommi putosi heti uuden vuoden alkajaisiksi: lääkärimme oli sitä mieltä, että joudumme (tai pitäisikö sanoa pääsemme??) suoraan ICSI- hoitoon. Muuta ei kuulema kannata edes kokeilla. Voihan pölö! Ihan tällaista vuoden aloitusta en kaivannut. Jono sinne on n.9kk, joten meillä ei ainakaan tämän vuoden puolella päästä toivottuun lopputulokseen. Että näin =(
Hei vaan kaikki naiset!
Uusi vuosi istuttu kiltisti kotona ja suunniteltu häitä. Kiirekin meinaa tulla, mutta kyllä täs vielä aikaa on...
Pahoittelut tasapuolisesti kaikille, joita menkat aina muistaa.(sen verran uusi vielä, että nimimerkit on vähän eturaivos). Kovasti täälläkin jo toivotaan syysnyyttiä, mutta miehen testitulokset oli höh, no surkeet kai. Eli hyvin liikkuvia kavereita oli 0%, hitaita 32%,paikallaan pörrääviä 29% ja täysin tolloja 39%. Mun mielestä tuo kuulostaa niinku tappotuomiolta, mutta josko joku minua valaisis ku tuo lääkärikää ei oo vielä paikalla, lomailee vielä kurjimus.... =0)
Kuitenkin vielä luottavaisin mielin aattelee, että kyllä lääketeollisuus keinot keksii, mutta eipä se kuitenkaan ihan helppoa vaikuta olevan.
t:vielä onnellinen vaimonalku =0)
tokkopa vauvakuumeen puolelta, Ensikoista, tässä vaan heippa :)
Siirryn nyt osittain tänne, kert meillä on yritys alkanut 02/2005 ja nyt on lääkäriaika varattuna. tässä sitä nyt elellään kp 30/29-63, aamulämmöt alhaalla eikä mitään hajua missä mennään. Kolmekymppisiä pk-seutulaisia ollaan. Mennään tutkimuksiin nyt alustavasti yksityiselle puolelle, katsotaan sitten missä vaiheessa loppuu rahat.
nyt täytyy palata työasioihin...
tokkopa
Hyvää uutta vuotta koko poppoolle ja terve taas pitkästä aikaa!
Uusia ' kasvojakin' on ilmestynyt reilun kuukauden aikana aikas paljon.. Tervetuloa!
Oon vähän pihalla:) en nyt oikeen muista kenenkään kuulumisia. Eli ei muuta ku peukkuja kaikille piinailijoille ja pahoittelut niille, jotka mun tavoin aloittivat vuoden tädin kyläilyllä. Ja titenkin onnittelut plussanneille!
Mulla alkoi kolmas clomikierto, viime kierrosta ei ovista tullut, mutta kahden tabun pitäis lääkärin mielestä riittää eli vielä tän jälkeen yks clomikierto jälellä.
Ihme kyllä olo on ihan mukava vaikka nuo menkat taas tulivat. En oikeestaan enää osaa odottaakkaan että voisin joskus raskautua. Eipä ainakaan pety niin pahasti.
Jotain positiivistäkin tän lapsettomuuden keskellä pilkahtelee, mennään ukon kanssa naimisiin tuossa tammikuun lopulla=)
Iloisuuspillerin saanut haamaa:)
Pikaisesti täältä töiden keskeltä huhuilen teille! PLUSSA! Juuri ennen kuin piti aloittaa hoidot Väestöliitossa. " Vähän" on epävarma olo vielä, että olikohan testi oikeassa, pitää ostaa kunnon testi vielä apteekista tänään ja testata huomenna tai perjantaina uusiksi.
Huh, kun alkaa jännittää tää touhu!
Onnea onnea ja onnea! Aivan mahtava juttu, kun ei tarvikaan hoitoihin mennä. Noin kuulee usein käyvän! :) Oikein hyviä vointeja ja mukavaa masunkasvatusta! Ei ole kyllä torstai vielä... ;) Mutta kannatti testata! Onnea vielä!
Mun pitäis tänään alkaa pisteleen poskeen clomeja. Jänskättää ihan taas! Mielenkiintoista kun pitää melkein joka päivä jännittää eri asiaa... Kaikki kun on niin uutta! Mites muut, ootteko saaneet iirotuspiikin munikselle, jos ootte clomeja syöny? Kaikkea sitä kans pähkäilee... :D
No joo, ei muuta ku töihin!
Yritin jo eilen kirjotella tänne, mutta just sopivasti kone tilttas ja päätin jättää sen siltä päivältä sitten väliin...
Rizzu: ONNEA!!! Ihan hirveesti. =) Upee juttu. oon niin ilonen sun puolesta, että en tiä mitä sanoisin... hieno juttu!!!!!!!! =)
Varjokas: Kiva kuulla, että oot pystyny vähän irtautuu lapsettomuusajatuksista. Tänään kuulin, että mullakin on edessä piikitykset. Vaikka oon sairaanhoitaja ja sitä kautta piikkittelyt ym. on tuttuja, niin ei silti kauheesti houkuttele ajatus, että joutuu ITTEENSÄ piikittelee... =/
Tuittu: Osaan kuvitella miltä susta tuntuu, ja kovin oli samoja ajatuksia kun mullakin. Tosin mulla on ollu vaan yks hormonikierto... mut sekin oli melkeen enkat kp 37. Aikasemmin on ollu vuosi sitten kp38. Harmi, että teillä ei alkanu uusi vuosi ilosesti. =( Voimia!
Tuupalainen: No voi itku, että sullakin alko menkat. Se on kyllä tosi v-mäistä, kun menkat on paljon myöhässä ja kerkee jo elättelee toiveita, että olis tärpänny. Voimia sullekin!!
Möröm: Tosi kurjaa kun sun PAS epäonnistui! =( Onneks kuitenkin pääsette yrittää ICSI:tä " jo" helmikuussa. Vaikka odottavan aika on pitkä, niin silti kun aattelee, että helmikuu on jo ens kuu ja se tulee pian. Jaksamisia! Toivottavasti toi seuraava ICSI onnistuu!! Ja toivottavasti ahdistus helpottuu...
LeiaK: Kysyit, että mitähän kantsis tehdä... en kyllä osaa sanoa. Toisaalta kun kerta molemmilla on kaikki ok, ainakin näillä näkymin... niin ehkä kannattais jatkaa lääkärin ohjeen mukaan. Koeksä muuten noi raksahommat stressaavina? Voishan siinä käydäkin niin vanhanaikaisesti, että kun keskittyy muuhun kun vauvajuttuihin ja yrittämiseen, niin tuleekin raskaaksi. =) Mut toisaalta jos tuntuu, että hermot menee, niin ei siitä tuskin haittaakaan ole, että menee jatkotutkimuksiin ja/tai hoitoihin. =)
Joalin: Jaksamista vuotojen keskelle! Toivottavasti oot raskaana. Mun miehen siskolla on koko ajan tullu verta ja se on rv8 ja jotain... Ultrissa on kaikki ollu ok. =) Että bdbdbdbdbd!! =)
Pikkuinenpeikko: Voi ei! Kurja kuulla, että joudutte ICSI-hoitoihin ja jonot on 9kk! =( On varmasti tosi paskat fiilikset. Voimia! Haleja.
Vaimonalku: Oon pahoillani huonoista simppatuloksista. Toivottavasti saat pian lääkärin kiinni ja kuulet, että mitä seuraavaksi. Kiva kuulla, että olet positiivisella mielellä... se on aina plussaa näissä " hommissa" .
Tokkopa: tervetuloa joukkoon!
Haamaa: Onneks olkoon! siis kun meette naimisiin. Nauttikaa siitä päivästä täysin rinnoin... se on ihana päivä!!! Ja onnea myös clomikiertoon... toivottavasti nyt kypsyy muniksia.
).( Soitin väestöliittoon ja sain huomiseks ajan... Aletaan suunnittelemaan piikitysjuttuja. =/ Joko jo tästä kierrosta, jos muniksia kypsyy tai sitten vasta ens kierrosta.
Mun miehen sisko on siis raskaana, niinku oon jo täällä moneen otteeseen maininnu =). Sillä on nyt rv8 ja ilmottautu just neuvolaan. Se on vetäny mun mielen alas... ja oon ollu aika kärttynen, surullinen, masentunu jne... sen takia. Tuntuu tosi kurjalta, että se saa ilmottautua neuvolaan ja mä en. Siis kun tosiaan me oltais melkeen samalla rv:llä, jos viime kierrolta olis tärpänny. On tosi rankkaa, kun toinen elää JUST sitä samaa mitä itekin, jos ei olis käyny niin vittumaisesti (anteeks sana valintani) että menkat alko. Oon aika kateellinen ja katkerakin välillä... ihan perseestä semmonen, mutta mitäs tunteilleen mahtaa.
Mä vaihdoin työpaikkaa 1.1. ja oon senkin takia alla päin. Olisin halunnu jäädä vanhaan paikkaan, mutta ei se onnistunu. =/ Sekin kyrsii.
Että tämmöstä tänne.
Ja ensimmäiseksi: ONNEA RIZZU!!! :)
Meikäläinen aloitti tänään kolmannen kerran terolutit. Ja soitin juuri gynelle ja sain luvan aloittaa sitten ensi kierrossa clomit. Vähän jänskättää että minkälaisia sivuvaikutuksia noista clomeista sitten tulee... no, tulkoot mitä tulee! :)
Nyt pitäisi sitten varata aika spermatestiinkin. Gyne sanoi, että jos siittiöt ovat heikonlaisia, niin sitten voidaan ryhtyä miettimään inseminaatiota (kai tuolle joku lyhenne on olemassa, minä en ole vielä halunnut opetella noita eri lyhenteitä ja toimenpiteitä...). En ole vielä viitsinyt katsoa mitä tuo operaatio maksaa... yksityisellä klinikalla olen siis käynyt.
Ei tässä sen kummempia... jaksamisia kaikille, minä lähden tästä töihin!
Lupus kp 17/30
OIKEIN PALJON ONNEA RIZZULLE PLUSSASTA, PALJON TARRASUKKIA PIENELLE MATKAA. TAIDATKIN OLLA TÄMÄN VUODEN ENSIMMÄINEN PLUSSANNUT. ONNEA VIELÄ!!!!
HAAMAALLE MYÖS PALJON ETUKÄTEIS ONNEA KUN SUSTA TULEE ROUVA IHMINEN. HÄÄT ON NIIN IHANIA.... itsekin täällä kosintaa odotellessa, tosin mies aina sanoo että mun pitää kosia häntä :D
Burde täällä on kyllä sama tunne myös kun joku sukulainen plussaa ja varsinkin kun tässä on jo kauemmin yritetty tulee aina mieleen, että meilläkin voisi olla jne jne. Lapsettomuuden keskellä " kauhein" klisee " eihän se ole meiltä pois" , juu ei ole, mutta miksi meillä ei ole. Kai tää lapsettomuus on sellanen suhteen koetin kivi, että tässä kyllä punnitaan suhteen kestävyys....
).( vielä sen verran, että vuotoa tulee edelleen, mutta erittäin niukasti, jos nämä nyt menkat sitten ovat. Kyllä mä luulen että nä menkat on, mulla on vaan kierto jotenkin sekaisin. Siis tosi sekaisin, koska tiputtelu alkoi jo viime vkon maanantaina. Mä en nyt oikein tiedä kannattaako mun turhaan testata. Oottaa vaan sinne ens viikkoon kun meillä on silloin se lekuriaika. Rinnat on ehkä vähän hellänä...????
Onnea Rizzu aivan hirmusti...On aika mahtava aloitus uudelle vuodelle!!!
Kylläpä meitä on ollut taas pitkä liuta,jotka ovat joutuneet pettymään. Menen ihan sekaisin nimimerkkien ja kuulumisten kanssa kun luin pari sivua viestejä kerralla. Itse jäin ennen joulua miettimään kerran lukiessani juuri sitä, että miten teille möröm kävi? JOtenkin itse haluaisi ajatella, että noilla järeämmillä konsteilla onnistuisi kun meilläkin ne ovat edessä. Tosikurjaa, ettei onnistunut, mutta onhan niissä aika hyvät onnistumisprosentit ja onneksi pääsette pian kokeilemaan uudestaan. Minusta ainakin tuntuu siltä, että mieliala nousee siitäkin, että edes jotain tapahtuu.
Tuupalaiselle siitä asenteesta, että se viesti mistä puhuit oli tarkoitettu tsemppaukseksi myös minulle itselleni. Kyllä täällä on menty pohjamutia myöten useampaankin kertaan, mutta mites se mummo siellä hangessa sanoikaan...eteenpän....eikös niin? Ei kai tässä muu auta. Nyt tuntuu muutenkin ihanan rentouttavalta kun kolmeen viikkoon ei tapahdu mitään.Pelkään vaan saavani raivokohtauksen ellei ne asiat etene siellä sairaalassa. Ollaan päätetty, että ei haluttais enää inseminaatiota edes yrittää. Toivottavasti ne suostuu pistämään meidät järeämpiin hoitoihin.
En nyt muista kuka kertoi joutuvansa jonottamaan 9kk koeputkihedelmöitykseen(pikkuinenpeikko?). Sori termi,mutta mulla menee nämä IVF:t ja PAS:it ja muut ihan sekaisin, vaikka olen sata kertaa lukenut mitä ne tarkoittaa. Mutta siis, oletteko miettineet mahdollisuutta kokeilla yksityisellä vaikka kerran? Siitähän jää maksettavaksi noin 2000 e. Itse olen päättänyt, että käytän säästöni, jos joudutaan odottamaan hirveän kauan. Onhan se toisaalta tyhmää kun kuitenkin sen hoidon saisi julkisella niin paljon halvemalla, mutta alan epäillä ettei mun pää kestä, jos mitään ei edes yritetä ennen kesää.
Kamalan pitkä viesti tulee, mutta vaimonalulle piti vielä sanomani, että meidän simppatulokset oli lähes samanlaiset. Ne parani hieman pesussa, mutta oli silti huonoja. Meille sanottiin yksityisellä, että inseminaatioita voi aivan hyvin tehdä,mutta ei ole kovin hyvät mahdollisuudet.HUOM! On silti mahdollisuus! Yksityisellä sanoivat, että kannattaa itse harkita, haluaako siirtyä järeämpiin konsteihin. Ilmeisesti se ratkaisee aika paljon, millaisia tulokset ovat pesun jälkeen. Kyllä ne sanovat, jos inssiä ei kannata edes kokeilla.
Anteeksi pitkä viesti..
Hyvää uutta vuotta kaikille!
Lilli ihanaa kun pitkä viesti, sitähän on vaan kiva lukea..tosin luin taas kaikki niin nopeasti, et toivottavasti nyt muistan kaiken. Mikä sun tilanne oli nyt? Mäkin aina mietin mitä teille muille kuuluu. Välillä kun rupee ahdistaa muistan miten joku on kirjoittanut tai selvinnyt omista tuskistaan ja sitten vaan sekin etten ole yksin tässä - on muitakin jotka tietävät tasan tarkkaan miltä tuntuu!!
Mulla on nyt ollu kyl tosi huono fiilis..töissäkin on kyyneleet saanut vallan ja mun energia on mennyt siihen etten rupeais itkemään. Oon vielä suorassa asiakaspalvelussa et asiakkailla ihan pirtee tyyppi hoitamassa niiden asioita :)Oon miettiny tosi paljon adoptiota. Mun mies on tosiaan 37 ja eli ikäraja rupee pukkaa vastaan. Sekin on niin mieletön prosessi. En tiedä kestääkö mun pää näitä hoitoja..tuntuu tosi syylliseltä kun jotkut jaksanu " hinaa" eteenpäin 4 vuotta keskenmenoineen jne ja sit multa loppuu puhti reilun puolen vuoden jälkeen. Lueskelin äsken noita adoptiosivuja ja ainakin filippineiltä ja Thaimaasta saa " vielä" 47 vuotias et ehkä meillä ei lopu aika kesken..en tiedä..tuntuu et on kapula rattaissa - ei pääse eteen eikä taakse tässä hommassa. Tää ei ole nyt valittamista vaan ihan analysointia. Elämässä on kaikkea ihanaa ja mulla on paljon ihania asioita ja ihmisä mun ympärillä mut jotenki sitä on nyt jumittunu tähän tilaa. Ehkä tän vaan tekee tää epätietoisuus..
PIKKUINEPEIKKO olen pahoillani et hoidot siirtyy 9kk päähän - ehkä tavallaan hyväkin jos saisi vähän nollattua päätä??Niin miten jos menisitte yksityiselle niinkuin Lilli ehdotti?? Siitä kun saa kelalta takaisin. Me ollaan Felicitaksella jota sanotaan kalleimmaksi ja meidän ICSI maksoi meille korvauksien jälkeen n 2500 eur. Teillä kun on jo testit tehty niin sekin helpottaa.
BURDE mä ymmärän sun tunteet kun miehen sisko raskaana. Toi on kyl suolaa haavoihin. Vaikka kuinka on onnellinen toisen puolesta ei voi olla ajattelematta et se voisin olla minä..yritä jaksaa, kyllä sunkin aika tulee vielä!!Raskasta vaan kun olis ollu samaan aikaan..onneks sulla alkaa uusi suunnittelukierros niin voi sit unelmoida uudesta lasketusta ajasta!!
VAIMONALKU koskas teillä ne häät nyt oli? Onko talvihäät? Meillä on helmikuussa ja oli todella ihanan tunnelmallista. Häitä on niin ihana suunnitella. Muistat vaan et sit hääpäivänä ei mitään stressiä - päivä menee hyvin- nautit vaan morsiammena olosta. Kurja juttu noi simpat. Meillä kans ongelma miehen simpoissa on kans aika paljon noita " täysin tolloja" ( hyvin kuvailtu :D )nykyään onneksi voidan ottaa jopa kiveksestä jossa ne muodostuu ja viljellä sieltä ( ei hirveen lääketiteelliseti selitetty , mut ideana et toivoa on!! )
RIZZU onneksi olkoon!! Ihan mieletöntä. Uskon että jännittää - toivottavasti saadaan kuulla varmistus pe mennessä! Plussia tällä palstalla tarvitaan että jaksaa itsekin eteenpäin.
Apua nyt mullakin tulee taas romaania eli kaikille piinailijoille oikein paljon tsemppiä!! Aika monella ( kolmella ainakin ) tais alkaa clomit?? Ja ainakin uusia hoitoja suunitteilla. Mulla loppu nyt menkat ja uusia odotellessa - välillä näinkin päin :) lääkäri tulee lomilta ens viikolla niin varmaan soitan ja kyselen mitä mieltä hoitojen laadusta. Niin, tietääkö joku millainen on lyhennetty koeputkihedelmöittyshoito?ettei olis sitä 4 viikon kiertoa?
Palaillaan
Halit
Mörö
[color=deeppink][size=3]Hienoa Rizzu! Oikein lämpimät onnittelut sinulle ja miehellesi! ♥[/size][/color]
Vilkutan myös muille tutuille! ;)
-Q-
Ensin omaan napaan: tänään alkoi terot, eli kp 15 menossa. Tämä kierto siis mentiin ihan ilman mitään muita hormoniavustuksia tai toimenpiteitä. Olen ehkä hieman jopa onnistunut irtautumaan kaikista lapsettomuusajatuksista ynnä muista ahdistuksista, en ole itkenytkään kuin kerran koko joululomalla! (lievää itseironiaa ilmassa :D) Joulu oli onnellinen perhejuhla, saimme ihastella siskojeni lapsia (4kpl, ikää 4kk-7v. plus yksi vielä masussa majaileva. Minun puolelta sukua eivät lapsettomuusongelmat ole ainakaan periytyneet... :O ), nauttia hyvästä ruoasta ja pelata yömyöhään hauskoja lahjapelejä. Meidän karvainen vauvamme sai ansaittua huomiota myös.
Alan myös pikkuhiljaa sopeutua ajatukseen piikityksistä, olen jopa harkinnut noihin välineisiin tutustumista. ;) Pakkaus tulikin piilotettua tehokkaasti tuonne konttorin varjoisiin kätköihin, missä se ei hyökkää silmille joka käänteessä.
Huomenna alkaakin taas työn tohinat, enää seitsemän viikkoa hiihtolomaan!
[b]pikkuinenpeikko[/b], minkäs merkksitä koiraa olette hankkimassa?
Tervetuloa joukkoon, [b]vaimonalku ja Lupus[/b]. Toivottavasti ette joudu täällä kauaa kökkimään... ;)
[b]Tuupalaiselle[/b] voimia ja jaksamista, epätietoisuus saattaa olla tässä lapsettomuushelvetissä toiseksi pahinta. Hyvä että sinulla on jokin projekti, johon voi upottautua, vaikkei ehkä aina jaksakaan jaksaa.
Ja [b]burdelle[/b] iso hali. En osaa muuta kuin toivottaa voimia. :/
Kaikille muillekin kovasti lapslykkkyä tulevalle vuodelle. Oli niin pitkä pino, etten taida ihan kaikkia kuulumisia muistaa. :)
-v-