Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Disperinin lopetus rv 36

01.01.2006 |

Itseäni pelottaa Disperinin jättäminen pois. Kukaan lääkäri ei ole kunnolla selittänyt, että onko loppuraskaudessa tukosvaaraa jne. Ohjeen mukaan lopetin 100 mg Disperinin ottamisen nyt rv 36 ja jännittää, kun on sitä 7 kuukautta joka päivä popsinut...Kokemuksia tai tietoa? Ja söin sitä siis kolmen aiemman keskenmenon perusteella.

Dagmar rv 36+2

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä suvussani on perinnöllinen verenhyytymishäiriö, joka altistaa tukoksille esimerkiksi raskauden yhteydessä. Tukoksien ehkäisy aloitetaan vasta viimeisellä kolmanneksella, koska tukosvaara ainakin minulla on tällöin suurimmillaan ja hoitoa jatketaan vielä kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen. Tämän jälkeen ainakin minun kohdallani tukosvaara on vasta ohitse.

Elliina 25+0

Vierailija
2/3 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juttelin muutama viikko sitten helsingin naistenklinikan lääkärin kanssa, joka johtaa tutkimusta liittyen mm aspiriinin vaikutukseen keskenmenojen ehkäisyssä. Kysyin juuri sitä, milloin lopetan aspiriinin syömisen. Sanoi, että viimeistään viikolla 36-37, koska muuten voi vaikuttaa jotenkin synnytyksen aikaan (verenvuotoon tms). Mutta aiemmissa tutkimuksissa on kuulemma todettu, että riittää kun aspiriiniä syö viikolle 24 asti, eikä tukoksia sen jälkeen enää tule. Sanoi minulle, että voin harkita lopettavani aspiriinin jo silloin. Ajattelin kuitenkin kyllä syödä viikolle 36 asti varalta... Vaikutus kuulemma muuten päättyy oikeasti vasta 5 päivää sen jälkeen kun käytön on lopettanut.

En tiedä oliko tästä apua, mutta itse lopetan sen käytön turvallisemmin mielin kun tiedän että todennäköisesti voisi lopettaa jo rv 24. Nyt minulla on vasta 22+6 joten vielä ajatus on kaukainen ja juuri tällä hetkellä pähkäilen onko minulla jotain hoitoa vaativaa tulehdusta kun selkää kolottaa ja mahaa nipistelee... Mutta se ei liity enää tähän!

Hyvää uutta vuotta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkin saa kirjoittaa.