HUHTIKSET VUODEN EKA VIIKKOPINO
Kommentit (40)
Ei mitään kummempia, tuohon pk-seudun huhtisten taapamisketjuun valittelinkin jo että olisi kyllä tosi mukava tavata muita huhtiksia!
Ai niin, mehän kokeiltiin kaikki eri malliset tuttipullot, nokkamukit ja vauvamukit mutta Amandalle ei kelvanntu. Eilen annoin ihan tavallisesta lasista (paksusta) maitoa niin johan maistui. Joi oikeen hienosti mitään sylkemättä. Amandalla taitaa olla jokin kammo kaikkeen sellaiseen mikä etäisestikin yrittää muistuttaa rintaa mutta ei ole " sitä ehtaa" .
Errj, aika hassua miten samanikäset vauvat voi tässä iässä olla jotenkin niin eri vaiheissa, ajattelin vaan kun sanoit että H oli jo ottanut askeleen ilman tukea! Amanda ei kyllä varmaan vielä vähään aikaan eli in my wildest dreams =))). Vaikka kyllä mä huomasin jo keskarin kohdalla kun ei vielä 10-kuisena liikkunut ja jotkut ikätoverit suunnilleen juoksi leikkipaikan päästä päähän... Esikoinen meillä lähti myös tosi aikasin liikkeelle, en tiedä mikä noita pieniä pidätteli/pidättelee ;-) No, kaikki aikanaan. Ja on Amandalla ainakin yritystä, toisin kun isoveikallaan.
Vali vali päivä, kun ei ihan menny vimpan päälle putkeen viime , A heräili illanmittaan hysteeriseen itkuun useita kertoja ja vikalla kerralla päätti, että nyt tämä poika herää oikein kovin tosissaan ja koitti aloittaa leikkimisen, minä siihen laitoin äkkiä stopin ja hirveän huudon jälkeen tuli uni, pitkin yötä sitten heräiltiin, nyt minä taidan aloittaa sen unikoulun, kukaan tälläistä jaksa.
Ja iloisempia asioita, kertokaas kaikki mikä on tällä hetkellä hippusten lempitekemistä?? Mitä puuhaillaan päivisin?
Anton rakastaa, sitä kun joku jaksaa seisottaa häntä, yhtään askelta ei ota, mutta eipä vielä tarvitsekkaan =) Poitsu on kovin laiska, ojentaa hieman kättä lelua kohti ja jos ei saa sitä katsoo anosvasti , antaisko joku mulle ton, kun en saa. Samoin välillä ottaa kiinni sohvalaidasta ja kun tajuaa, ettei pääse ylös, ottaa käden pois ja alkaa kuikuilla ympärille.Lemppari juttuja on sylissä oleminen ja se kun joku kutittaa. Silloin kun viihtyy lattialla, kaikki narut mitkä bongaa haluaa (esim ruokalapun narut) Halii ja pusii paljon kaikkia lähelle tulevia. Ja tottakai kaikkeen kiellettyyn on pakko mennä, aivan ehdottomasti =) Omilla leluilla ei kamalasti leiki, jotkut kilkattavat ja kalkattavat jutut ovat kivoja, mutta muuten veljen lelut ovat kiinnostavimpia =)
Tuossa oli jotain, jotain jäi mutta kertoilen myöhemmin niistä, nyt painun päikkäreille, jos tuo herra vaikka nukkuisi =)
T:Mareila+Anton 7kk
...mutta sitä ennen pikainen katsaus tänne. Ja hirmu iso kiitos kaikille kannustuksesta ja hyväksynnästä. Sydäntä lämmittää!
Nokkamuki ei vieläkään ota tulta alleen.. tai ehkä ottaakin, sillä se lentää mieluusti kaaressa lattialle. Nyt vielä kaiken muutoksen kourissa tehdään kivun kanssa viidettä hammasta, joten voitte kuvitella, miten riemullista on yrittää tunkea suuhun jotain uutta. JOku tuossa antoi tietämättään meille vinkkiä, kun kertoi tuosta mukista/lasista juomisesta. Sitä pitää kokeilla!!
Nyt riennän ottamaan vähän tirsoja. ENs yönä ytsi saa vielä pullonsa ja sitten tulee totaali stoppi yösyötöille. Kääks!
Lyle ja Pihla 30.4
Erityistä uutta vuotta kaikille tutuille Huhtihippusten äideille! Ja uusillekin tietty, keitä on tullut sen jälkeen kun siirryin tuonne msn:n puolelle. Olette lähes päivittäin mun mielessä, vieläkin!
Zitikka & K 9.4.
Pinoudun taas piitkästä aikaa....
Meillä Jessican rytmi on aika lailla seuraavanlainen; Aamulla herätään 6-7. Syödään aaamupuuro (1,5dl) +vettä, kylläkin hyvin vaihtelevalla menestyksellä. klo 8.30 1,5dl äidinmaidonkorviketta ja ulos nukkumaan. Herää klo 10.30, jolloin syö liha-kasvis sosetta(1,5dl)+vettä. Klo 12 jou 1,5dl öidinmaidonkorviketa. Klo 13 syö jogurttia(1,5dl)+vettä ja menee sitten ulos nukkumaan. Herää klo 15, syö kasvissosetta ja hedelmasosetta(1,5dl) +vettä. Klo 16.30 juo 1,5dl äidinmaidonkorviketta. Klo 18 syö iltapuuron(1,5dl) + vettä ja mahdollisesti vielä klo 19 1,5dl äidinmaidon korviketta, jolloin menee nyös nukkumaan...Aamuyöllä n. klo 5 imee tissistä maitoa.
Meillä syö sutkoht hyvin, mutta aloitettiinkin kiinteät jo 3,55 ikäisenä ja syö tällähetkellä kaikkea sallittua...Nyt opettelussa 8kk ikäisille tarkoitetut ruoat, joissa on paloja.
Meillä loppui pariviikkoa sitten päiväimetys kun, tyttö puri mun tissit rikki vaikka pidin kurinpalautusta kiljumalla, vetämällä tissin pois. Lopulta ne oli niin kipeet et en voinu enää imettää itkemättä... Nyt syö vaan yöllä, eikä silloin pure, kun on niin unissaan....alaetuhampaat puhkes 6kk ikäisenä ja nyt tekee ylä kakkosia...
9kk neuvola on 19.1 ja näkee sit miten on tyttö kasvanut, kun 7kk neuvolassa oli kokoa 67,8cm ja 6360g. Aika sirpukka on meidän neiti, vaikka syntyissään oli ihan normaali kokoinen (3500g ja 49cm). TOivottavasti on paino noussu kun viimeks neuvola täti oli vähän ärtyneen olinen kun oli 5kk-7kk välillä tullut painoa vain 185g. Tuona aikana Jessica kyllä oppi ryömimään ja nyt jo konttaa hurjaa vauhtia ja kävelee tukea vasten ja hetkittäin seisoo myös ilman tukea, et ei yhtään ihme jos ei paino nouse, kun on koko ajan liikkeessa...
Meillä opettelussa omassa sängyssä nukkuminen...Illalla nukahataa joko omaan sänkyyn tai viereen jos on kiukkunen, josta siirrän heti omaan sänkyyn. Heräilee siellä aina välillä ja nukutan sen takaisin omaan sänkyyn taputtelemalla tai syliin...Mutta jossain vaiheessa yöllän. klo 2 nostan sen aina viereen, lähes automaattisesti itse edes tajuamatta asiaa, ja sitten nukkuukin vieressä aamuun asti. Yritän totuttaa itseäni siihen, että en nosta viereen vaan herään sen verran, että nukutan sen takaisin omaan sänkyyn...Jessican sängynkin siirsin jo n. 1,5m päähän meidän sängystä että mun on pakko nousta ja herätä (ennen sänky ihna kiiinne meidän sängyssä), mut ei auta asiaa. Olen vaan yöllä sen verta väsynyt, että en jaksa herätä kun pääsen helpommalla ottamalla vaan viereen...
Iltarutiineista sen verran, että joka toinen ilta käydään kylvyssä ja sillon kun ei kylvetä, niin pestään lavuaarissa pylly, kädet ja kasvot klo 18.30, jonka jälkeen pestään hampaat ja puetaan yöpuku päälle. Sit mennään makkariin jossa luetaan iltasatu, iltarukous ja lauetaan unilauluja. Lopulta nukahtaa hiljaisuuteen, kun hengitän pää laelle ja silittelen/taputtelen kevyesti...
Joo, ja vielä kirjotan siitä, kun on ollu puhetta lapsen hoitoonlaittamisesta. Meillä Jessicaa on hoitanut meillä kerran mun kaveri ja 2xmun äiti jakahdella kerralla on Jessica nukkunut jo lähtiessäni ja kerran äitini nukutti. Sitten mun mies, Jessican isi hoitaa tyttöä aina 2x viikossa kun käyn aerobicissa, on hoitanut 4kk ikäisestä asti.Tällöin myös nukuttaa tytön. Baarissa olen käynyt 2x ja toisella kerralla oli mieheni tytön kanssa ja toisella kerralla kaverini. Sillon kun mieheni hoisi otin 2 siideriä, mutta toisella kerralla en mitään. Otan kotona silloin tällöin yhden saunasiiderin. Aloin ottamaan kun Jessica lopetti yösyönnit n. 4,5kk ikäisenä (aamusyöntiä ei lasketa mukaan).
Ei ole kiire päästä ja on mukava kun saa välillä huokasta ihan vaan käymällä yksin shoppailemassa tai sitten pitämässä kunnostaan huolta...
Äippä + Jessica 11.4.2005
Meillä ei tuttipulloa ole ollut 3kk käytössä. Luovuttiin kun vaihdettiin iltavelli puuroon tytön ollessa 6kk...Juo siis maidot ja vedet nokkamukista...
Jep piti aloittaa viime yönä unikoulu, mutta Anton oli pikkuisen tukkoinen, niin jäi tuo väliin. Toivottavasti tapaaminen onnistuu, ei poitsu kovin sairaalta vaikuta, pikemminkin menee tukkoiseksi kun huutaa, mitä teki kiitettävällä volyymilla yöllä, koitin rauhoitella toista, mutta eipä auttanut. ja lopulta A oli niin tukossa, ettei saanut siksi nukuttua. nenu aukesi kun pääsi rintaa imemään ja rauhoittumaan. Aamulla ei meinannut herätä millään, hymyili vaan herätys yrityksille ja hamuili rintaa. Lopulta kun oli metsästänyt sen söi hetken ja heräsi sitten, äiskän poika ilman nestemäistä aamiaista ei pääse hereille, tosin minä juon litran kahvia ja sitten pirtsakkana ylös =)
Illalla syötin puolikkaan purkin sosetta ja desin velliä, ajattelin jos se olisi se nälkä kuitenkin joka herättää, eipä ollut vaikutusta. Nyt ei A mennyt nukkumaan ajoissa, mutta nukahti omaan sänkyyn. Ja tänään sain Antonin TAAS nukkuvana omaan sänkyyn. A nukahti autoon, kun vietiin esikoista hoitoon. Jep nyt lueskelemaan, kun muru nukkuu, varmana en siivoa kun kerrankin voi lukea =) Hauskat päivät kaikille
T:Mareila+Anton, tänään tasan 8kk
hiljaista on, nostelenpa tätä ylös päin =)
Eilen jo kirjoittelin, mutta teksti sitten hävis..
Meille ei oikein uutta, unikoulua piti aloittaa, mutta T varmaan aavisteli jotain ja hankki itselleen nuhan... Elikkä siirtyy taas. Yöt on osittain jopa pahentuneet, T haluaa nukyään jopa nukkua tissi suussa. Jos tutin vaihtaa tilalle, alkaa raivokas huuto. Huh, että pienellä voi olla kova huuto! Ja omaa tahtoa jo löytyy. Tuttia ei saa enää laittaa suuhun, vaan hän haluaa laittaa sen itse, eritotenkin yöllä. Tosin tuttia T käyttää niin vähän, että olenkin miettinyt siitä kokonaan luopumista.
Liikkumisesta, T kävelee tukea pitkin jo sujuvasti, seisoskelee mielellään niin, että pitää vain yhdellä kädellä kiinni. Välillä jo seisoo hetkiä ilman tukea.
Lempileikkejä tällä hetkellä on taaperokärryn työntäminen, palloleikit ja autolla pöristely.
Eroahdistus on vähän hellittänyt ja nyt meillä asustaakin pikku tutkimusmatkailija. T tekee retkiä yksikseen esim. kodinhoitohuoneeseen ja on tosi iloinen, kun tulee sieltä pois, kun on yksinään uskaltautunut niin pitkälle.
Ja äitiyslomani loppuu ihan muutaman päivän sisällä. Sitten saankin ruhtinaallista hoitorahaa. Nyt tosin saan muutaman kuukauden ekstraa, kun säästin lomapalkat ja lomarahat tähän äitiysloman loppuun. Teen myös tunteja töihin, joten siitäkin sitten saa vähän ekstraa. Se jotenkin tuntuu vaikealta, että on jonkun " elätettävänä" (siis miehen), kun on jo yli kymmenen vuoden ajan elättänyt itse itsensä.
Sellaista tähän päivään, mukavaa viikonloppua kaikille!
Meillä on pari yötä nukuttu inhimillisemmin, yleensä A herää, kun tulen makuuhuoneeseen, mutta viime yönä jatkoi unia. Eilen Anton nukkui kahdet unet ja meni sitten myöhään nukkumaan, aamulla heräiltiin vasta 10 aikoihin, esikoinen on isovanhemmillaan kylässä, niin minäkin sain nukkua pitkään, olo on ihan taivaallinen, kulunut viikko kun meni aika huonosti noin unien puolesta.
Noihin leikkimisiin lisään vielä, Anton tykkää purkaa oman lelulaatikon sisällön lattialla, samoin kaikki laatikot, joihin hän pääsee on pop.
Soseiden syömisessä tulee taas takapakkia, ei maistu ollenkaan maitoa vaan söisi. Aikamoista vuoristorataa näiden pienten kanssa elo on välillä. Yksi sujuu toinen ei =)
Nyt lähden pelastamaan miesparan, joka koittaa syöttää Antonia
T.Mareila+Anton 8kk
Ensimmäinen pulloton yö takana päin. IHmeen mukavasti sujui. Pihla heräs 1:40 ja 3:50, mut nukahti hetken huutelun jälkeen. Sitten nukuttiin siihen normaaliin seiskaan. Yöt saadaan siis varmasti menemään, mutta sitten tuo mukista juominen. Pihla rähjää, siis kunnolla kiukuttelee, huutaa, murisee ja itkee, kun ei saa tuttipulloa. Yritän aluksi aina mukista (on eri nokkia ja ilman nokkaa) ja lopulta luovutan. Nyt voin vielä niin tehdä, mutta leikkauksen jälkeen onkin sitten vaan pysyttävä kovana..
Mutta Mareila, me voitaiskin tehdä vähän vaihtaria. Jos PIhla antaa hitusen omasta sosehimostaan teidän Antonille, niin me voitais ottaa vähäsen tuota maidon perään vonkumista. Jookosta?
Mä olen täysin yllättynyt meidän neidin sisukkuudesta. Ja myönnettäköön, että eilen meinasin jo hermostua, kun koko ajan vaaditaan ja karjutaan, jos ei tapahdu nyt!heti! Huomaan, että vauvani on kasvanut, kun sitä huutoa tulee muutenkin kuin nälästä, väsymyksestä tai kivusta. Eilen neiti veti herneet nenään, kun kylpy loppui hänen mielestään turhan aikaisin.
Pihlan isoveli on aina ollut aika " lössykkä" ja helposti suostuteltavissa, mutta tytöstä tulee (ja on jo tullut) aika sisupussi. Hassua, mietin, että hyvä niin. Hän voi sitten hyvällä itsetunnolla ja voimakkaalla tahdolla rökittää mahdolliset kiusaajat. Pihlan neljäs hammas taitaa tulla aika rusehtavan laikukkaana ja vinossa esille. Ja arvatkaa vaan, muljahtaako äitin sydämestä: kiusataanko tuon takia, kommentoidaanko, kyselläänkö? Ei näitä voi olla miettimättä.
No mutta, nyt kotia laittelemaan ja ukkoa ruuan laitossa auttelemaan. Meille tulee tänään ystäväperhe käymään. Mukavaa!
Lyle+P
Meille se ei tosin oo kovin hyvä, Miialla on jo kolmatta päivää nuha, nenä siis vuotaa ja on myös yskä:( Pelottaa, jos se onkin sitä virusta, mitä nyt on liikkeellä ja joka laittaa pikkulapset sairaalakuntoon:(..Tänä aamuna ei meinannut edes aamupuuron syönnistä tulla mitään kun yskitti niin kovasti ja joka unilla eilen ja tänään on useemman kerran herännyt kun yskittää:( Meillä on höyrykaappi, jossa ollaan käyty ja siitä onkin apua, mutta vain tilapäisesti. Panadolia on kans annettu, mut tänään yritetään kyllä jo lääkäriin päästä, en kestä kuunnella/katsoa kun pieni on niin kipeä.
Mulla itsellänikin on kurkku vähän kipeä, ja luulenkin että Miiaan tarttui se nuha miehen pienemmiltä sisaruksilta, siellä kun käytiin viime viikonlopulla niin yskivät mielestäni ihan tyttöä päinkin. Olisi pitänyt varoa vähän enemmän, mutta kun kahviteltiin niin pitivät Miiaa sylissä yms.
Nyt pitää mennä, mies tuli töistä niin mennään sinne lääkäriin.
Ajatella, toinen pulloton yö ja Pihla heräsi vain kerran. Nukahtikin melkein heti uudelleen. Hyvä tyttö! Toivotaan, että jatko sujuu myös hyvin. Hetkeksi jäin jo unelmoimaan tulevasta ajasta, jolloin heräilyt ovat vain poikkeuksia hyvin nukkuttujen öiden jatkumossa. Mutta en uskalla vielä tuudittautua tuohon unelmaan :)
Huomisen ramppaamme asuntonäytöissä (oma kämppä jää pieneksi) ja maanantaina mieheni lähtee muutamaksi päiväksi työmatkalle. Eli säpinää tiedossa. ONneksi on saanut levättyä!
Viikonlopun riemua kaikille!
Lyle
Päivä meni rampatessa maailmalla ja aamulla ei ehtinyt kirjoittaa, kun piti asentaa Tietoturva, meiltä vanheni aikaisempi. No onnistuttiin asentamaan se =)
LYLELLE: Kiva jos teidän yöunet on parantuneet, ja meiltä saapi maitohimoa jos meille tulisi hieman sosehimoa tilalle. Lounaan poju söi tosi hyvin, sen jälkeen ei maistunut juuri mikään.
Yö unia, meillä yöt on parantuneet ( kahden yön kokemuksella) laitan pojan kaksille päivunille ja annan valvoa illalla, niin voila, hyvin nukutaan. Viime yönä A nukahti 22.00 yöunille, nopeasti ilman huutoa (viimeiset pari kuukautta A on huutanut n 30-60 min, ennekin nukahtaa) ja heräsi 02.00, jolloin otin viereen imemään rintaa, siinä nukkui 08.00 asti, hip hei hurraa =)
Pyhien aikana, on tullut käytyä kävelyllä joka päivä, kyllä sitä tuntee itsensä pirteäksi, kun viitsii lähteä ulos. Tänään käytiin miehen kanssa saunassa, minun vanhemmat vahtivat lapsia, suorastaan luksusta =)
Näihin tunnelmiin, lähden leffaa katsomaan, huippu älytöntä Bridget Jonesia, hih vaikea arvata kuka valitsi leffan =)
T:Mareila+Anton-mussu 8kk
Aion nyt valittaa.
Ensinnäkin, ei pidä näköjään ikinä mennä sanomaan että jokin juttu sujuu, sillä seuraavallla hetkellä se lakkaa sujumasta. Kun kerroin, että meillä on syöminen alkanut sujumaan ihan kohtuudella, niin nytpä sitten tökkiikin ihan kaikki mitä lusikalla ja tissistä tarjotaan. Kaikki lattialta löytyvät roskat kyllä kelpaa, ehkä niilläkin sitten voi elää :( Aivan sama noille mössöille, mutta nyt on meneillään joku en-suostu-syömään-tissiä -kausi. Kaikenlaista uutta ja ihmeellistä imetysasentoa saa olla keksimässä, että edes vähän menis alas. Yöllä likka sitten imuttelis senkin edestä, mutta ollaan yritetty rajoittaa, jotta ois päivällä nälkä.
Toiseksi, likalla on nyt myös meneillään seison-sängyssä-pitkin-yötä-ja-huudan -kausi. Kolmekin tuntia on saatu nauttia tästä viihdyttävästä revyy-esityksestä siinä klo 1:30 alkaen jo monena yönä. Tyttö on kuin vieteriukko, se suorastaan pomppaa seisomaan sängyssä ja alkaa itkeä kun väsyttäisi mutta ei osaa rauhoittua. Pariksi minuutiksi sen saa sitten takas unille, mutta likka havahtuu ihan kaikkiin risahduksiin patterin naksahduksesta kyljen kääntämiseen tuossa vaiheessa yötä. Tissille se haluaisi lupsutteleman, mutta oon yrittänyt olla antamatta ennen kuin vasta aamuyöstä, jotta päivällä maistuisi.
On aika väsynyttä ja kärttyistä myös parisuhteessa. Vähän pelottavasti ollaan päädytty sellaiseen tilanteeseen, ettei oikein osata puhua asioita puhki, vaan puheesta meidän ongelmat vasta alkavatkin. Jostain syystä molemmat onnistutaan jatkuvasti käsittämään väärin toisen sanat, ottamaan ne loukkauksina tai syytöksinä, olipa asia melkein mitä tahansa. Hankala tilanne, en ole ollenkaan varma onko meillä jaksamista niin paljon että pystytään selvittämään tilanne kahdestaan. Ollaan mietitty jotain perheneuvolaa tms. jossa ois joku kolmas osapuoli kattomassa objektiivisesti sitä tilannetta. Sitä paitsi monet asiat selkenee itsellekin, kun alkaa puhumaan niitä jollekulle.
No se siitä valituksesta, ehkä se päivä paistaa näillekin rämesoille vielä jonain päivänä.
Loppuun taas niksipirkkaa. Tää ei ole omakeksimä juttu, vaan satuinpa näkemään kaupungilla ja oli mun mielestä loisto-oivallus. Potkurista saa vauva-ajoneuvon köyttämällä siihen vanhan turvaistuimen, siinä on turvavyöt valmiina ja pehmusteet myös. Kirppareiltahan vanhoja istuimia saa ihan pilkkahintaan.
errj & H 14.4.
Errj:lle voimia! Toivottavasti saatte miehesi kanssa asiat taas tolalleen! Toisaalta ehkä sitten helpottaa itsestäänkin kun vauva vielä kasvaa ja perusasiat on kunnossa (tarkotan ettei ole nukkumisten ja syömisten kanssa ongelmia). Minua vähän joskus kauhistuttaa että mitähän tuo mies tuumaa kun meillä on nää sänkypuuhat HIEMAN taka-alalla, tarkoittaen että sekstailtua tulee varmaan harvemmin kun kerran kuussa. On kyllä ymmärtäväinen, mies siis, mutta joskus pistää leikiksi että ei mua taida enää sytyttää jne. Yritän kyllä tosissani selittää että imetys se on joka saa minut tällaiseksi, ja tietysti väsymys.
Amanda on nyt harjottelemassa konttausta. Ryömiminen taitaa sitten jäädä väliin, pari askelmaa (vai mitä ne on) saa kontattua kunnes lätsähtää vatsalleen. Ja harjottelu on meilläkin kiivainta kun pitäisi mennä nukkumaan. Yöt menee joskus paremmin ja joskus huonommin mutta maitoa A ei enää kerjää. Välillä saattaa nukkua 6 t:n pätkän, välillä tuntuu olevan yhtä mittaa hereillä. Rauhottuu kyllä kun otan kädestä kiinni.
Syönnit on yhtäkkiä ruvenneet sujumaan. Jopa niitä 8-kuisten soseita söi vähän, naama virneessä tosin. Mainitsinkin omassa alotuksessa että imetän enää 3 krt/pvä ja sillon A kyllä vetäsee aika määrät (tai siltä musta tuntuu). On kyllä ihan totta ainakin meillä, että aina kun mainitsen että jokin menee hyvin niin takuulla menee sitten seuraavasta päivästä alkaen aivan päin prinkkalaa.
Ei kai tässä muuta, eilen saatin oma ihana auto takas korjaamolta ja tänään kävin konsulaatissa äänestämässä. Ihan hullua, kun ois yhtäkkiä olult joku pikku-Suomi ympärillä kun ovesta vaan tuli ja meni suomea puhuvia ihmisiä...
Täällä kuuluu parisuhteelle hyvin samankuuloista. Olenkin miettinyt, onkohan tämä nyt sitä kuuluisaa vaikeaa vauva-aikaa parisuhteelle. Mua ottaa päähän se, että päävastuu on mulla ja mies voi ilmoittaa ilmoitusasian luontoisesti menoistaan ja rauhantarpeestaan. Juliuksen isä on ulkomaalainen (tai minä hänen maassaan Keski-Euroopassa ulkomaalaisena), joten voi olla, että vähäiset kulttuurierotkin vaivaa ja mun odotukset on liikaa. Vai onko suomalaiset isätkin välillä sellasia??? Eli tsemppiä parisuhteelle, se pariterapia olis varmaan hieno juttu.
Mun väsymys on myös kasvanut, Julius on myös ruvennut nukkumaan levottomasti ja mä olen ma-to miehen töiden takia yksin kotona. Joten, myös tämän palstan inspiroimana, mä päätin aloittaa unikoulun. Pelottaa nimittäin tunnustaa, että Julius nukkui tähän asti meidän sängyssä. Kun se oli niin pieni:-) Nyt siirrettiin kerralla omaan sänkyyn, omaan huoneeseen.
Kaksi yötä meni vähän levottomasti (11.30, 2.30, 4.30, jolloin jo suostuin imettämään), kolmas oli upea (heräsi kello 6 ja nukahti vielä vähäksi aikaa). Nyt on neljäs tulossa, pitäisi mennä itse nukkumaan NYT, että jaksaa aamulla nousta sängystä ylös.
Kaikesta huolimatta, nautitaan nyt tästä ainutlaatuisesta ajasta, tämän ikäiset vauvat on taivaallisia, meidän vauvat tietysti niitä ihanimpia.
Ihan kivankokoinen viikkopino ollaan saatu aikaan =)
ERRJ:lle ja K:KASSISSELLE voimia ja jaksamista. Itse uskon, että lapsen tulo voi tuoda mukanaan kriisin ja miesten on vaikea asettua äidin asemaan, tällä tarkoitan siis yöheräilyä jne. Meillä ainakaan mies ei herää niin helposti kuin minä. Pakostkin vaalvotut yöt vaikuttavat, itsessänkin olen huomannut lievää tai vähemmän lievää kärttyisyyttä, kun on kohta vuoden heräillyt joka yö ;) Toivottavasti saatte asiat selvitettyä.
Mutta nyt omiin kuulumisiin, viimeyökin meni hyvin Antonin kanssa, jospa tämä tastä alkaa suttaantumaan. Syöminen ei edisty vieläkään, tissiä Anton syö kuin viimeistä päivää, mutta soseille ei avaa suutansa.
Nyt täytyy lähteä ruokaa tekemään, palaan asiaan myöhemmin=)
T:Mareila+Anton 8kk
No, mutta piti vielä miehistä sanoa, että mareila, puhuit ihan asiaa. Ei miehet ikinä pysty samalla tavalla tuntemaan kuin äidit. Mä aina esikoisen aikana ihmettelin kun tyttö oli oppinut konttaamaan ja kävelemään että miten mies voi vaan lukea lehteä täysin keskittyneenä kun vauva on omilla teillään. Mä en ikinä pystyisi tekemään niin! Sitten tuo yöheräily... Joko mulla on surkeat unenlahjat tai... Yks yö kun mä nukuin Amandan kanssa kellarissa ja mies isojen kanssa kaksi kerrosta ylempänä niin heräsin kun meidän taapero huutaa sängyssään. Odottelin ja odottelin ja odottelin ja katselin kelloa. 20 minuutin päästä en enää kestänyt vaan menin ylös ja mies kuorsaa sängyssä. Olin aika vihoissani että täytyyks mun nyt juosta täällä kerrosten välissä hoitamassa vuorollaan jokaista. Mies oli ihan tööt " ai mitä, onks emil heränny" Ja siis ei ollut mikään pieni se huuto...
Nyt menen katsomaan kun esikoinen on kuvannut videokameralla hienoja filmejä.
Käytiinpä tänään lääkärillä tytön pitkään jatkuneen ummetuksen takia. Välillä se on siis saanut ihan kohtuullisen hyvin kakattua, mutta melkein viikoittain vatsa on mennyt niin kovalle että tulosten perusteella voisi epäillä meillä asustelevan pupujussin lapsen sijaan. No, lekuri arveli että sekä suoli että tyttö täytyy opettaa uudelleen kakkaamaan. Eli kun vatsa on mennyt kovalle, niin tyttö on oppinut pelkäämään kakkimista, mistä aiheutuu itseään ruokkiva kierre. Katellaan nyt sitten vähän tujumpien ummetuslääkkeiden kanssa tilannetta. Toivottavasti se alkais helpottamaan vähitellen, vaikkakin herra tohtori tuumaili että nämä ongelmat ei yleensä ratkea viikossa ei kahdessakaan.
Muuten tyttö on kyllä ollut tosi aurinkoinen viime aikoina, lukuun ottamatta muutamia yksittäisiä känkkäränkkäpäiviä. Mullakin on ihan riittävästi ohjelmaa, kun tyttö ei muuta enää teekään kuin seistä tojottaa koko ajan ja joka paikassa. Itse asiassa se kai otti jo ensimmäisen askeleen mummolassa, yhden vaan, mutta kumminkin ihan ilman tukea. Huhhuh, ja nyt lähtee kirjat kirjahyllystä eli moi.