**##** VIIKONLOPPU pinoon SYYSnollaneloset**##**
Ja tästä löytyy peran minipino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8407278&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (35)
Pilen kanssa tasan samalla kellonlyömällä samalla asialla:) Itsepintaisesti jatkoin tähän omaan pinoon;)
Odotus & synnytys
Vauva & leikki-ikä
Perhe
Ruoka & reseptit
Nimet
Keskustele
Osta & myy
Lähetä kortti
Vastaa & voita
www.perhe.fi | etusivu | info | sivukartta | palaute | asiakaspalvelu |uutiskirje
Valitse tyyli: ilmoitustaulutyyli - puurakenne
Keskustelujen etusivulle | Alueet: Valitse keskustelualueNäin meillä - kerro Vauvan toimitukselle! Kerro meille!Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä Aihe vapaa SeksiOdotus ja vauvakuume Vauvakuume Lapsettomuus Plussanneet lapsettomat OdotusSynnytys SynnytysasiaaVauvat 0¿12 kk Nimet Vauvat KeskosuusLapset yli 1-vuotiaat Taaperoista ja leikki-ikäisi... KoululaisistaVauvat ja lapset Sairaudet ja allergiat Vaatteet ja tarvikkeetMiesten kesken Isien palstaSitä sun tätä Keskustelua raskaudesta ja t... Keskustelua ovulaatiosta ja ... Saitista sanottua; ohjeita j... Etsin ystävää Elämänkatsomus Liikunta, terveys, laihdutus Vapaa-aika, harrastukset ja ...Talot, tekniikka ja kodinhoito Asuminen, puutarha, vaatehuo...Ruoka Ruokaohjeet ja -vinkitErilaiset elämäntilanteet Kotiäitiys Parisuhde, perhe, suku ja ju... Adoption suunnittelu ja adop... Työ, raha, päivähoito, opisk... Keskustelua yhteis- ja yksin... Monikkoperheet Monikulttuuriset perheet Erityislasten perheet Sateenkaariperheet Luomuperheet Nuoret äidit Ulkosuomalaiset äidit Svensktalande mammor&pappor Foreign mothers in Finland Keskenmeno Muut kriisit ja suru
kirjaudu sisään | haku | rekisteröidy | omat tiedot | ohjeet | kirjaudu ulos
Taaperoista ja leikki-ikäisistä vastaa | aloita uusi keskustelu
pirjoleena - 23.09. 07:33 vastaa tähän viestiin (1/3)
***Hyvää viikonloppua Syysystävät***
Mitä kuuluu?
Pilette
Ilmoita asiaton viesti
Vastaukset järjestyksessä: uusin alimpana | uusin ylimpänä
pirjoleena - 23.09. 07:58 vastaa tähän viestiin (2/3)
Tuli sitten T-P:n kanssa sekunnilleen samaan aikaa aloitus
Ilmoita asiaton viesti
pirjoleena - 23.09. 07:49 vastaa tähän viestiin (3/3)
Sumuista aamua.
Ikkunasta näkyy hädin tuskin ulos. Sumu on sankka.
Eilen illalla oli hoidossa ystävän lapsi, jotta äiti pääsi teatteriin, kun iskät (myös meidän) olivat mieron tiellä. Töistä tullessa ajattelin, että voi ei, mitä lupasin. Mutta ilta sujui todella hyvin ja lapset leikkivät ja touhusivat omiaan. Itsekin olin enemmän lässä ja se näkyi lapsissakin.
Päivällä lapset olivat isovanhempinen kanssa katsomassa autotonta keskustaa ja saivat ilmapallot. Otso oli pahoillaan, kun tajus että meille tulee kaveri hoitoon, etteivät he ymmärtäneet ottaa myös kaverille palloa. Ihanaa, että ajattelee myös muita.
Lempo, tosiaan samassa venheessä ollaan. Mulla on nyt parempi olo, kun tiedän, että asialle on tehty ainakin jotain ja torstaina päästään taas vähän lähemmäksi terveyttä. Ja maito jätettiin uudestaan pois, tarhassa kokonaan ja kotona sitten kontrolloidaan määrää. Valma on ollut kuin eri ihminen, kun on kaksi päivää ollut kotona, vaikka on nuhanen perustoiminnot sujuu, eikä ole kovin kärttyinen.
Ynis, meillä tutin jättäminen sotki erityisesti nukahtamisen ja täytyy sanoa, että edelleen nukahtaminen kestää, muttei kuitenkaan enää ihan mahottomasti. Meillä tutin jättäminen oli mulla pitkään mielessä myös terveyssyistä, vaikkei sitä korvatulehdusten ja tutin/pullon syy-seuraussuhdetta ole täysin varmennettukaan.
Kukkuu, olen niin pahoillani että teillä on tämä homeongelma. Toivotaan, että ongelma on kuitenkin pienempi kuin pelkäät :(.
Tänään tiedossa omaa aikaa liikunnan parissa. Menen pitkästä aikaa, joko salille tai sitten oikeen ohjattuun jumppaan. Huomenna vielä lenkille ja Otson kanssa uimaan. Emme ole käyneet uimahallissa sitten vauvauinnin ja Otso kuitenkin tykkään ja voisihan tuo uimataitokin kehittyä paremmin jos kävis vedessä. Liikuntaa siis tiedossa.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja käykää kaikki kertomassa, mitä teille kuulu?
" Saasinko judurttia, äiti?" Kysyy Valma. Kun noin nätisti pyyytää, on mentävä.
Pilette
Mun aamu alkoi klo 6. Uni ei sen jälkeen tullut, kun nenä meni tukkoon ja sitten piti niistellä, köhiä ja röhiä. Onneksi nukuin taas alakerrassa, ettei kaikki heti heränneet siihen. Ja onneksi lähden kohta Jumboon kaverin kanssa:) Kun jostain sais vielä paljon rahaakin ostoksiin:)
Meillä tutti ei huolestuta terveysmielessä. Vain hampaat huolestuttaa hieman. Joten saa nähdä millon luovutaan. Iltaisin on usein nykyään taistelua nukkumaanmenon kanssa ja myös tutti lentää pinniksestä pois monta kertaa. Jos sama meno jatkuu, niin saattaa tutittomuus alkaa nopeastikin:)
Hyvää viikkistä kaikille!
T: Ynis
ei tarvi mennä viideltä saunaan ja kuudelta putkaan.
Vihdoinkin *kop kop* päiväkotitouhut alkaa helpottaa. Pyörsky ei enää joka päivä itke mennen tullen. Väkkäräkin on kuulema jo hymyillyt tarhassa. Kotona tuo hymyilee alvariinsa, eikä Pyörsky ole ollut itkuinen noin niinkun normaalisti.
-Väkkärä ei vieläkään puhu. Alan olla huolissani, kun puhumattomuus ei ole ainoa viive.
-Pyörsky sai uuden lääkkeen astmaan ja voi taas paremmin.
-Kakkonen on tottunut uuteen opettajaansa ja koulu sujuu hyvin.
-Ykkösen yläkouluopinnot ja kaverisuhteet lienevät ihan pulkassa. Torstaina oli vanhempainilta, luokanvalvojasta tuli hauskasti mieleen syysmammojen yläasteenluokanvalvojat :)
-Töissä on kivaa ja stressaavaa, epäselvät ja -varmat asiat on ärsyttäviä. Toimenkuvani on alkanut selkiytyä - eiköhän tämä tästä.
Pilen mieheltä olisi paljon kysyttävää :)
Luen pinot joka päivä, mutta harvoin jaksan kirjoitella - olette ehkä huomanneet :) Elän mukana huolissanne ja toivon kaikille vain parasta...
Melko omanapainen viesti, suokaa antees.
ei tarvi mennä viideltä saunaan ja kuudelta putkaan.
Vilpittämät pahoitteluni.
Yritän keksiä jatkossa parempia :)
Siivota pitäisi, mutta vietänpä ensin hieman laatuaikaa hyvien ystävien = teidän kanssa :-)
Meille on iltapäivällä tulossa kahden lapsen synttärivieraita, yhteensä muistaakseni 20 henkeä mummeja ja kummeja + omaväki 5. Onneksi on remontti sen verran valmis että joka huoneessa voi olla! Ja ihan nättiä ilmaakin luvassa, äänekkäimmät lapset voi laittaa ulkoruokintaan ;-)
Tiiviille onnittelut salamatkustajasta!
Pile, kiitos kysymästä, parina iltana olen käynyt yliopistolla istumassa. Vielä ei ole mitään mullistavaa tapahtunut. Mutta erään opintojakson ohjelma tuli mulle eilen sähköpostiin, ja se aiheutti jo hieman, sanoisinko, paniikinomaisia tunteita. Ohjelma olisi kovin tiivis, pari sellaista viikkoa jolloin pitäisi olla neljänä iltana yliopistolla neljästä kahdeksaan. Siis vain yhtenä iltana näkisin lapseni hereillä! Ja lisäksi nuo työhön liittyvät iltajutut eivät häviä mihinkään. Joten en tiedä voinko ottaa tuota jaksoa, vaikka sen kovasti haluaisinkin. Mies ei ainakaan ole kovin innoissaan nähtyään aikatauluni.
T-P:lle mukavaa iltaa! Pysyhän pirteänä!
Ayppa, kiva että asiat ovat alkaneet loksahdella paikoilleen. Koska pääsette, tai pääsettekö selvittämään tarkemmin Väkkärän juttuja? Jaksua!
Meillä muuten LIlli on tehnyt pottailulakon! Neiti lorottaa pissat ja vääntää pökäleet minne tahansa paitsi pottaan. Jopa housuihin on tullut pari kertaa tällä viikolla kakka, vaikkei ole ikinä vaippojen jättämisen (heinäkuussa) tullut! Mikä lie protesti menossa. Eilen laitettiin jopa vaippa kun ei jaksettu jatkuvasti kulkea rätin kanssa perässä. hö.
Mikä muuten syysmammaraadin mielestä olisi sopiva rangaistus kahdeksanvuotiaalle varastamisesta (karkkeja kodin karkkikaapista) ja valehtelemisesta (" taskussa on leipää, ei karkkia" ). Emme oikein pääse yksimielisyyteen. Karkkipäivä on periaatteessa peruttu tältä päivältä, mutta ei taida olla kovin tehokasta kun on kuitenkin synttärijuhlat eikä niitä voida kieltää... :-/
Nyt imurin varteen!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Possu tervehtii..tein eilen suklaapipareita ja pakastin ne eilen, et en söis kaikkea. No, äsken vedin kahvin kans neljä isoa yksilöä..puuh.. Ja voisin jakaa teille tän ihanan ja helpon reseptin. Nyt en ehdi, mies tulee kohta töistä ja ajattelin vihdoin availla sen äitiyspakkauksen rauhassa, ku Nekku nukkuu. Lähdin tytön kans jo ysin jälkeen kaupungille, oli ihanan rauhaisaa, ku ei vielä paljoa väkea liikenteessä. Haettiin se haalari ja ostin Snuggle Sack unisysteemin Nekulle, kun peitto ei pysy yhtään päällä ja tytön huone kamalan kylmä. Toivottavasti suostuu siinä nukkumaan. Kiva reissu oli!
Ankkis, onnea lapsille ja mukavia synttäreitä. Hankala toi rangaistushomma nyt kun juhlat..
Ayap, toivottavasti Väkkärän asia selviää ja ei olisi syytä huoleen! Kivaa, että muuten asiat hyvällä mallilla!
Lempo, voi kun ei tulisi tautikierrettä poitsulle!
Ynikselle paranemisia! Mitäs tarttui mukaan ostosreissulta?
Kiitos kaikille astiasto kommenteista! Kannattaiskohan ootella joulun alemyyntejä..? Onkohan sillon astioita hyvin tarjouksessa?
Mun vatsaa särkee vasemmalle puolelle ikävästi... Mies tuli, lopetan! Hyvää viikonlopun jatkoa!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv32
Katottiin äitiyspakkaus ja mieskin meni nukkumaan. Tää on helppo ja nopea, jos joku vaikka miettii tarjottavaa synttäreille.
CHOCOLATE CHIP COOKIES
40 pientä tai 20 isoa
300g suklaata
(300g mantelilastuja) -en laittanu, ku en tykkää
2 ½ dl tummaa ruokosokeria
1 ½ dl tomusokeria
2 munaa
4 ½ dl jauhoja
2 tl ruokasoodaa
1 rkl vaniljasokeria
200g huoneenlämpöistä voita
-Hienonna suklaa paloiksi
-Sekoita kuivat aineet keskenään, lisää munat, joukkoon voi
-Muotoile taikinasta rulla tiukasti kelmuun, jääkaappiin puoleksi tunniksi
-Leikkaa rullasta 1 cm viipaleita
-Jätä reilusti väliä, piparit leviää PALJON paistuessaan
-Uuni 150 C 10-15 min
-Piparit jäävät pehmeiksi, kovettuvat hieman jäähtyessään
Tää oli parempi, kuin mun monimutkaisempi ohje, koska niin helppo ja pipareista tulee sellaisia ihanan notkeita, ei sellaisia rouskuvia tavispipareita! :) Anteeksi, kun vainoan teitä näillä suklaisilla ohjeilla! Pakko pistää jakoon, kun niin herkkua!
Vielä jotain piti.
Reeli, kiva kun sait mummolassa levätä! Mä en ois selvinnyt öistä ilman vessaa! En nimittäin saa unta uudelleen, jos vähänkin vessahätä. Viimeyön traaginen saldo noin 7 käytiä pissalla, huoh! Jännää, että kumman vauva syntyy ensin! :-)
Miehelle ja mulle valjennut, että tässä ei oikeasti enää kovin kauan mene, kun vauva syntyy! Alkaa tulla kiire! Tänään vauvan vaatteet koneeseen ja sitten muutama pvä tehokasta silitystä! Vuoden ajalta valokuvat edelleen teettämättä, ne pitäs käydä läpi. KAMALA homma! Se hoitotaso puuttuu edelleen lipaston päältä, ei oo löytyny sopivaa..
Ihana ilma on, mitähän kivaa tekis iltapäivällä, varmaan perheen kans ulkoillaan. Ihana syksyn tuoksu oli tänään ilmassa! Tylsää kun mies huomenna iltavuorossa. Jotain pitäs keksiä! Oisko joku ilman seuraa, tulkaa kylään! :-) Voisin tarjota pipareita! :-)
Enkeli1 taas, matkalla sohvalle lepäämään..
Puuttuu kaikki muu paitsi ruokosokeri kaapista. Olis aika herkun näköinen ohje Enkeli!
LempiI, Pönksytin kaima oli perhekerhossa. Paljon hyvää vointia sinne, samoin toiselle korvakipuiselle, Valmalle.
Ayap, toisinaan jotkut asiat järjestyvät ajan kanssa. Toivon sitä samaa Väkkyrähuoleenkin.
Ynksylle erityiskiitos, ilahduin eilen sinun sydämen pohjasta tulleesta kommentistasi. Kaikille muillekin kiitos välittämisestä. Kotiasiat etenee niin kuin etenee. Askel kerrallaan. Tänään parempi päivä, ei synkistytä niin paljon.
Kaunokainen on löytänyt sormensa.Tutti kelpaa yhä huonommin. Meillä on kohta kolme sormensyöjää = minä olin lapsena kanssa.
Ankkiksen sankareille onnea! Minulle kelpaa rankaisuneuvo kanssa, nimim. samoja murheita.
Kukkuu
Terkkuja Jumbosta. Sain kahdet housut ja 3 paitaa, kipii! Kengätkin ois hakusessa, mutta taidan olla täysin epämuodikas nykyään. Kaupat on täynnä omituisia kenkiä:)
Enkeli, keksit kuulostaa hyviltä! Pitäiskö mies patistaa kauppaan ostamaan tummaa sokeria:) Ja suklaata. Ihana, kun ei tarvi edes vatkata. Mies tykkää just tollasista pehmeistä kekseistä.
Minun molemmin puolin on tyttö jolla kynä ja paperia ja mopoja paperilla:)
Täytyy mennä...
T: Ynksy
Onko Väkkärällä ollenkaan sanoja? Ymmärtääkö kuitenkin puhetta ja yksinkertaisia pyyntöjä yms.?
Sinuna pyytäisin lähetteen puheterapeutille. Tai jos muitakin huolia, niin neuvolaan ylimääräisen ajan. Parempi on olla aikaisin liikkeellä, jos tarvetta on. Eihän se haittaa, jos kaikki onkin ok. Tsemppiä!
Kukkuu, noi voi, ei kun ruokosokeria ostamaan! :) Kiva, että parempi päivä ja toivotaan, että pian asiat järjestyy! Voimia!
Ynis, mäkin kengät tarttisin! Ostan sit kun vaavi on syntynyt.. Nyt ei tee mieli testailla kenkiä äitiyshousujen kanssa.. Laitahan mies kauppaan! :)
Nea tykkäs kissaunisäkistä! Saa nähdä, meneekö ilta vetskarin availemiseksi..
Nyt Nekulle nektariinia lisää, moi!
anoppi kylässä, rajoittanut palstailua...
T-P:lle hauskaa iltaa! Ja ei, meillä ei enää nukuttu puoli kahdeksan aikaan. Rääkyminen ja kiekuminen alkoi jo 5.35. Istuttiin siis jo aamukahvilla kuuden aikaan, johon anoppikin vain totesi: " aika aikasia nämä teidän aamut" . Anti-aamu-ihmisenä olisi tehnyt mieli motata anoppia noinkin fiksun kommentin voksi kuonoon, mutta en kykene mihinkään ennen kahta kupillista kahvia... Huoh!
Ayapille jaksua!
Enkelin suklaapiparit ois varmaan herkkua. Paljonkohan pointseja niistä menisi... Muuten; vaaka näyttää jo -10 kg vähemmän kuin heinäkuussa :)
Jotain piti muuten kommentoida, mutta kun en muista mitä. Vähäisetkin aivosolut ovat ihan koomassa... Mutta palaan, kun olen virkeämmällä tuulella.
Nyt saunan lämmitykseen!
Mimmu ja muksut x3
Kävin muuten äsken kävelyllä koirien kanssa, ihana ilma!
Mies todellakin kävi kaupassa ja toi sitä ruokosokeriakin. Mutta idiootti minä en muistanut pyytää sitä suklaatakin! Just kun ajattelin, että voitais pitää " koko perheen" keksienleipomishetki. Höh! Joku toinen kerta sitten:)
Suosittelen muuten odottamaankin kenkien oston kanssa. En tiedä miten muilla on käynyt, mutta mulla kengännumero on kasvanut kahden raskauden jälkeen numeron verran. Onneksi koko on edelleen vain 38:) Mulle ei ole tullut paljoa painoa eikä turvotusta raskausaikana, mutta silti vaan puoli numeroa per raskaus tuli kokoa lisää.
Ehkä se on ihan hyväkin, ettet kynene mihinkään ennen aamukahvia! :)
Mies nukuttamassa Nekkua, saas nähdä miten nukahtaa kissapussiin. Ei sitten ehditty ulos. Järjesteltiin laatikoita ja mä pesin kolme koneellista vauvan vaatteita. Ihanaa, kun saatiin paljon aikaiseksi. Mies vaan piipahti takapihalla Nekun kanssa.
Ynis, leipokaahan huomenna! Kiskalta suklaata ja piparit paistumaan! :) Mulla ei Neaa odottaessa kasvanu kengän koko, onneks! Nyt 39-40! Mut saa nähdä nyt. Ehkä tosiaan parempi odottaa.
Voi ei. Nea tuntuu itkeskelevän. Höh. Joka ilta nukahtanu hyvin. Mikähän on..
Mimmu, jaksamisia noin kamalan aikaisiin aamuihin.. Ymmärrän, et teki mieli anopille kilahtaa kommentista!
Mut ei kai muuta. Hyviä öitä!
Enkeli1 taasen
Ayap. Kiva, kun ehdit ees vähän kirjoittaa ja hyvä, että moni asia on hyvin. Toivottavasti saat pian selvyyttä Väkkärän tilanteesta. Voihan olla, että oppii omaa tahtiaan, mutta toki on hyvä selvittää asiaa, jos muutakin viivettä on kuin puhe.
Lila ja Aavis, huhuu! Ja koskas Saamuska palaakaan, olikos juhlat tänään?
Eilinen oli kyllä taas melkoinen päivä. aAmupäivällä kävin lasten kaappeja läpi ja selvittelin, että mitä kukin tarvii. Päivällä sain onneks levättyä parisen tuntia, koska yö oli tosi huono. Pekka näki painajaisia tai jotain. Ja Iika syö aina muutaman kerran yössä. Sitten ajettiin Ylivieskaan ja ekaks mentiin syömään. Roskaruokaa. Mutta hyvää oli ja lapset jaksoi syödä koko annokset :) Sitten ostoksille. Ihmeen paljon saatiin ostettua ja ainakin rahat meni. Loput taidetaan kirjoittaa pukille. Välillä kävin lastenpaikassa ja sattui, että siellä ei ollut muita, joten sain rauhassa huoltaa Iikaa ja toiset sai kiipeillä ja mellastaa. Liina osoittautui taas tosi hyväksi, vaikkei sitä näin kotosalla juurikaan tuu käytettyä.
Saa nähdä, koska meillä on seuraavan kerran siistiä ja milloin saan pyykit kaappeihin asti. No,kotityöt maistuu taas paremmin tuollaisen kauppaurakan jälkeen.
Leanna on kyllä itekin melkoinen sissi. Jaksamisia yhä toivon.
Kukkuulle halaus. Kumpa asiat järjestyis mahdollisimman nopeasti parhain päin.
Mun kirjoitukset on nykyään aina tälläisia töks, töks. Mutta jos liikaa miettii, jää kirjoittamatta kokonaan.
Rauhallisia unia kaikille!
T@hti
Mä tuun hulluksi. Kävin viime yönä vessassa noin 15 kertaa. Kuuden aikaan uni pakeni kokonaan. Voitte kuvitella, miten " levännyt" olo. Sitä paitsi olin illalla kuullut harjoja, ei Nea mitään ollut itkeskellyt, vaan ihan hyvin nukahtanut. Mä näin unta, et oltiin Jatun kanssa lähdössä vuodeksi Australiaan. Viime hetkelle ennen lentokentälle lähtöä aloin itkeä, ja soitin Jatulle, että en voi jättää Nea ja se joutuisi sitten päiväkotiin. Jatu päätti kuitenkin lähteä nauttimaan yksin auringosta, kun ei halunnut jäädä Suomeen talvea viettämään. Sit mua harmitti, kun olisin niin kovin halunnut mukaan.
Jatu, miten meni eilinen, kun olitte miehen kans syömässä? :)
Sellanen olo, et ei millään jaksais mitään aamutoimia, saati sit ulos lähteä. Tällänen väsymys on huono alku päivälle. Nean temppuilut tulee saamaan mut raivon partaalle ja se ei oo kivaa. Nyt olis jopa kiva silitellä vauvan vaatteita, jos sen vaan sais tehdä rauhassa.. Vois tänään vaikka sairaalakassinkin pakata valmiiksi.
Mulla alkaa olla paniikki, et saadaankohan ketään Neaa hoitamaan synnytyksen ajaksi. Voi kun sattuis niin hyvin, et mun äiti olis just sillon täällä kylässä. Yhdelle ystävälle sopii Nekun hoito, jos ei oo töissä ja toiselta vielä kysyn. Mut kumpikaan ei asu täs lähellä ja sit jos kiireessä pitää vaikka yöllä lähteä. :-/ Nea kun niin vierastaa, niin ei voi ihan kelle vaan jättää..
Hilu, mulla oli alkuopiskelu ihanaa, kun oli vielä Kirstinkadun yksikkö olemassa. se oli pieni ja kotoisa. Sitten se lopetettiin ja siirryttiin Alppikadulle, kun nää yhdistettiin Helsingin yksiköksi. Silloin opiskelun luonne muuttui paljon, kun luennoilla olikin yhtäkkiä lähemmäs 100 henkilöä (sairaanhoitajille, terv.hoitajille ja sosionomeille samoja luentoja). Moniammattillisuutta hehkutettiin yksikössä kovasti ja jotenkin se vaan välillä turhautti, kun ei saanut keskittyä juuri siihen, mihin itse oli opiskelemassa. Meidän aikana me opiskelijat valitettiin aika monesta epäkohdasta ja varmasti paljon on parannettu ja toki hyviäkin puolia oli. Mulle suurin pettymys oli se, et kun diakoniks tähtäsin, niin koulutus oli suurelta osin vaas sos.puolta, eikä diakonin työhön saanut paljoakaan valmiuksia. Sanottiin sen sata kertaa meille, et työ sitten opettaa. Niinpä niin. Kun ennen diakoneille oli oma koulutus ja nyt se oli tungettu samaan sosionomin kanssa. No onpa nyt kaksi ammattia. Välillä mietin, et ois paljon kivempi olla terveydenhoitaja, vois neuvolassa mittailla verenpaineita, jutella odottavien äitien kanssa ja punnita pikkuisia vauvoja! :-) Mutta enpä jaksa enää alaa vaihtaa.
Voi miten tää tuleva päivä tuntuu masentavalta. Tälläisinä hetkinä on helppo sortua suklaapipareiden vaativaan kutsuun, vaikka eilen just päätin, et pitää jättää vierasvaraksi.. Itsekuria etsimässä.
No niin. Positiivisempaa mieltä toivon teille kaikille. Vastailkaahan s-postiin siitä 6.10. ravintolareissusta! :)
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv32+1
Ollaan lähdössä koko perheen voimin - myös siis koirat mukaan lukien - katsomaan esikoinen jalkapalloturnausta. Eilenkin oli monta peliä, yksi tappio ja kolme voittoa. Saas nähdä miten tänään käy.
Enkelille ihan oikeasti unihiekkaa ja jaksamista. Tiedän, miltä tuntuu aloittaa aamut jo valmiiksi väsyneenä ja kun joka paikkaa särkee ja kolottaa (vertaistukea roppakaupalla lähettää tämä mamma joka ei ole nukkunut kolmeen vuoteen yhtään hyvää yötä...).
Pikkuisen parempi yö oli kuin edelliset. T heräsi vasta puoli 7. Neitiä yritin tissitainnuttaa aamusta moneen otteeseen. Aamu sisälsi kyllä sitten lukuisan määrän hauskoja ääniä pinniksestä, kuten röyhtäilyä, piereskelyä, ähinää, puhinaa, kiljahtelua, rapsutusta, itkua ja riemunkiljahduksia.
Pitää mennä, että keritään. Palaan myöhemmin. Mukavaa päivää kaikille!
Mimmu ja lapset x3
Vai miten se laulu meneekään. No eniveis. Kuten osasin odottaa eilisen megapitkien aamu-unien (herätys 7.40!!) jälkeen, tänään herätys oli tuollaista aamua seuraavaa normi puoli seiskaa aiempi, 6.20. Tuliko vaikeasti selitettyä:)
Jostain syystä siis Onnin unentarve on sen verran vähäinen, että jos nukkuu aamulla pitkään, eli yli 7 ja päikyt on sen normaalin 1,5-2h, seuraavana aamuna noustaan ennen klo 7 vaikka illalla menis nukkuun mihin aikaan vaan. Pieni onkelma mutta silti. Kun onhan niitäkin aikoja ollut, että nukkuu useana aamuna pidempään. Eikä tämäkään nyt olis muuten onkelma mutta kun on tänään iltarientoihin lähtö. Illalla ei uni meinannut tulla kun sitä mietin ja sitten vielä aikainen aamu;)
Toivottavasti kaikki syysläiset vielä nukkuu, Mimmukin!!! Minäkään en muuten ole koskaan ymmärtänyt tätä aikainen lintu madon nappaa -juttua, aamu-uninen kun olen aina ollut. Tai olin ennen tätä lapsosta.
Kiva kun Lempokin käväisi. Voi hittolainen tosiaan tuota korvajuttua. Toivotaan, että risaiset yöt eivät tulleet häiriköimään teitä pysyvästi.
Vielä kun se Mersu saatais kolostansa piipahtamaan pinossa!
Nyt pitää alkaa testaileen vaatteita iltaa varten. Että sopiiko nuo uudet farkut saappaiden kanssa ja mitä paitaa vois ajatella päälle.
T-P