Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko holmoa haaveilla viidennesta lapsesta. Meneeko se siina kuin neljakin. Onko taalla ketaan joka tietaisi. Ikaahan tassa tietysti on jo kertynyt, mutta viela ei olisi myo...

Vierailija
31.12.2005 |

...häistä yrittää, sillä olen 37 vuotta.

Nim. Jäitäkö hattuun

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni 5. Mikäs siinä jos taloudelliset, henkiset yms. voimavarat riittää.Veljen perheessä on vähän niin että kun on mosta rautaa tulessa, ei oikein ehditä ohjata lapsia, opettaa kannustaa, pestä, yms. (lapset usein aivan näkyvästi likaisia)

Tällä nyt tarkoitan että jos hyvin selviät ja jaksat 4:jän kanssa, varmasti jaksat myös 5. Itse en jaksaisi 2 on maksimi, mutta kyllä on monia tuttuja joilla enenmmänkin lapsia ja hyvin menee.

Vierailija
2/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kyllä mietityttää, että miten sitä jaksaa, miten rahat riittää jne... Mutta toisaalta tässä vaiheessa on turha enää kauheasti pohdiskella. Toivon mukaan kaikki menee hyvin ja saamme ensivuonna nauttia siitä viidennestäkin. Tämä meille kuitenkin ehdoton maksimi, pikkubussia ei aiota hankkia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että on varmaan erilaista saada lapsi näin vanhempana. Vanhimmat sisarukset ovat jo isompia ja olisivat varmaan vauvasta innoissaan. Ei olisi niin kaoottista, kuin aikoinaan, kun oli vain pieniä helmoissa pyörimässä, kun isommat osaavat tehdä itsekin yhtä ja toista ja osallistuvat esimerkiksi kotitöihin taitojensa mukaan.

Vierailija
4/17 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki meni alusta alkaen vaivattomasti, ja vauva veti taas perheen tiiviisti yhteen, kun sitä sai halata ja pitää sylissä, ja kaikki halus olla osallisena vauvasta. Nyt on kaikki jo koulussa, mutta viides lapsi on ollut meille sanoinkuvaamaton onni.

Vierailija
5/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsia on neljä ja ajattelin kuitenkin odottaa vielä 2-3 vuotta, silloin olisi nuorimmat lapset jo kouluikäisiä. Ikää minulla on vasta 28 vuotta ja olen ensi keväänä saamassa opintoni päätökseen ja olisi kivaa olla muutama vuosi ainakin töissä. Voihan olla että vauva kuume vaikka häviää sen muutaman vuoden aikana, ei koskaan tiedä mikä tilanne on silloin.

Vauva kuume on vaivannut vasta muutaman kuukauden. Toisaalta mietityttää taloudellinen tilanne, viiden lapsen kanssa menoja varmasti riittää.

Vierailija
6/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti monista asioista, mutta meillä mennyt aivan hienosti viiden kanssa. Kolme vanhinta ovat jo 10-13- vuotiaita ja sitten on 2-vuotias ja pikkuinen vauva. Isommat hoitavat pienempiä, niin se vaan menee ihan luonnostaan. Mutta mikähän siinä lienee, että sitä alkaa salaa haaveilla jo kuudennesta....? Ikää minullakin 40 v., joten en ihan tyttönen enää ole.

Vierailija
7/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä päättänyt että jos viidennen lapsen vielä saan niin sen jälkeen laitan " piuhat" poikki, ja se todella jää viimeiseksi. Itse taidan olla myös sen tyyppinen että krooninen vauvakuume vaivaa vähän väliä.

Meillä tilanne on nyt se että mies on ollut viimeiset 2 vuotta hoitovapaalla ja minä olen opiskellut ja käynyt töissä. Olisi taas niin ihanaa saada vauva ja saada olla kotona lasten kanssa

Vierailija
8/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kohtalaisen lapsimyönteinen tyyppi, mutta jo kahden leikki-ikäisen hoitaminen imee mehut.On kyllä fysiikkakin ollut kovilla, ei lapsiin liittyen.

Vierailija
9/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei ole miestä enää.

Vierailija
10/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ei ollut kehitysvammainen tms. Meidän suvussa on lapset saatu vanhana, minua lukuunottamatta sillä sain esikoiseni alle 30-v.

Vierailija
11/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi olet sellainen ihminen jolle ei mikään riitä...!!

Vierailija
12/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä, välillä rankaa. Mutta oikeestaan...ei sen kummallisempaa kun ystävälläni jolla on neljä. Ja yhdellä on kahdeksan....

Meno taitaa tasoittua jossakin kohdassa ja siihen tottuu että koko ajan jotakin. Välillä hyvässä ja välillä pahassa :).

Niin, kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen että minulla on viisi lasta...

Vierailija
13/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... pitää kyllä paikkansa. että pidän aivan tavattomasti vauvoista.

Vierailija
14/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku on täällä syytelly jotain...

Me ollaan äiteinä erilaisia ja pidetään eriasioista. Niin lapsissa kuin esim:kodinhoidossakin.

Silti suurin osa meistä on IHAN....hyviä äitejä...

Älkää välittäkö muiden pahanilkisistä puheista...

Vierailija
15/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin minkä itse tiedän on vissiin 8 lasta. Mikäs siinä jos on sen tyyppinen, että henkinen kantti kestää. Mulle riittää 2 lasta + 3 enkelivauvaa. Tai riittää ja riittää, adoptoida tahtoisin oman pikkuisen.

Vierailija
16/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri elämä poikkea neljän kanssa elämisestä.

No, pyykkiä on enemmän, perunoita keitetään muutama enemmän, maitoa ostetaan vähän enemmän. Flunssa-aikana yksi räkänokka lisää.

Kolme vanhinta on jo koulussa, joten päivällä meillä on aika rauhallista. Ja muutenkin koululaiset selviävät jo itse huoneensa siivoomisesta, vessassa käynnistä, suihkusta jne. Harrastukset ovat sellaisia, että niihin ei tarvitse kuskata. Asutaan pk-seudulla, joten kulkeminen on helppoa.

Läksyjä saa sitten tarkastaa urakalla, vanhempainiltoja riittää, vaatteita kuluu ja jatkuvasti saa shoppailla. Luistimia, suksia, monoja, lumilautoja, skeittilautoja, pyöriä, pyöräilykypäriä on kaapit ja varastot pullollaan.

Ps. kuudennesta haaveillaan, töissä käyn n. 20h/vko

Vierailija
17/17 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa odotin jo mutta raskaus meni kesken rv 13..

Uskon että viides menee siinä missä muutkin,kunhan ensi kuukaudet kuluvat.

Onnea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi