Sain tyopaikan pankista ja ens syksyna tarkoitus jatkaa valtsikassa opintoja. Ajattelin vaihtaa sopon kansantaloustieteeseen... Josko sit hyotyis aineenvaihdosta tulevaisuutta
ajatellen?! Mitä luulette... Aloitan siis pankissa ihan " peruspalveluneuvojana" .
Kommentit (9)
kansantaloustiede työllistää. Palveluneuvojan työssä et kyllä opinnoistasi hyödy, mutta kansantaloustieteen avulla voit työllistyä parempiin ekonomistin koulutusta vaativiin tehtäviin.
terv. valtsikasta valmistunut
Itselläni oli kansantaloustiede pääaineena ja olen pankissa asiantuntijana. Nyt kun saat pankkialan työkokemusta, se on hyvä asia jos haet töitä pankista tulevaisuudessa ja saat kylkeen vielä alaa tukevia opintoja.
Miten pystyit kirjoittamaan noin pitkän otsikon??
Ois kiva tietää mitä ap:lle kuuluu, onko jo valmistunut ja töissä pankissa :)
rinnalle ainakin laskentatoimen (rahoituksen) ja oikeustieteen opintoja jos pankkiin tähtäät.
En tiedä miten paljon pankit kansantaloustieteilijöitä työllistää, ainakin omilla tutuilla on ollut vaikeuksia löytää töitä muualta kuin yliopistopuolelta.
Olen kuullut että valtsikasta valmistuneille on tosi vaikea saada koulutusta vastaavaa työtä.
pääaineena ja olen töissä rahoitusalalla, aikoinaan olen myös ollut ihan konttorissa sekä pääkonttorin eri osastoilla, nykyään varainhoitoyhtiössä.
Suosittelen kansantaloustiedettä, mutta jos sitä lukee pääaineena, täytyy olla kohtalaisen hyvä matikkapää, sitä tarvitsee....