Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro joku mukava muisto lapsuudesta

Vierailija
02.12.2013 |

Mä muistan kuinka kiva oli sadepäivinä istuskella navetan vintillä ja kuunnella ja seurata sadetta suojassa olevien pääskysten jutustelua. Siellä katon rajassa hirren päällä istuivat rivissä ja kaikilla oli paljon asiaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin isääni työmatkoilta aina kovasti kotiin. Taas kerran tiesin, että vielä olisi yksi yö, ennen kuin tulisi matkaltaan. Kun tulimme saunasta, ajattelin, että olisipa yllätys, kun isä jo olisikin kotona. Ja hänpä olikin :)

Vierailija
2/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttaretket (useampi viikko kerrallaan) oman ja enon perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiaamun kävelyt isän kanssa, erityisesti syksyisin kun ilma oli kirpeä. Äiti ja sisko ovat aamu-unisia joten aamulenkit olivat minun ja isän kahdenkeskinen juttu.

Vierailija
4/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimin kuppiin mustikoita ja sitten laitoin Timotei heinään niitä vuorotellen metsämansikan kanssa.

Vierailija
5/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilimme isän kanssa uimarannalle jossa vietimme monta tuntia.

Jännä miten tuollainen tuli mieleen hyvänä muistona vaikka matkusteltukin on paljon.

Vierailija
6/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mileikuvitusleikit sisarusten kanssa.

Vierailija
7/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran n. 6-7 vuotiaana kahdestaan äidin kanssa kotona ja äiti otti minut syliin. Halailtiin ja höpöteltiin...Aurinko paistoi ikkunasta ja nojatuolin reuna oli  lämmin.

Jälkeenpäin ajateltuna oikeastaan surullista, koska en muista koskaan muulloin olleeni kahdestaan äitini kanssa...ja vielä hänen sylissäänkin. (meitä oli monta sisarusta).

Vierailija
8/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. Koskettavaa, lapsia monta, mutta äidillä vain yksi syli. Kiitos tarinasta. ap

Vierailija
9/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin isän kanssa "pöllössä". Keskellä yötä ajettiin syrjäiselle metsätielle ja isä huhuili pöllöille. Sitten hipihiljaa kuunneltiin, kun pöllöt vastasivat. Se oli kauhean jännittävää ja olis ollut pelottavaakin, ellei isä olisi ollut niin turvallinen. Kotiinpäästyämme sain lauantai-pussin.

Vierailija
10/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuli itku niin paras lohduttaja oli punaisenruskea lempilehmäni. Se oli ystävällinen ja rauhallinen, kaulan alla oli ihanan pehmeä lerppunahka ja sileä turkki. Joskus se nuolaisi ikävän karhealla kielellä naamaani..

Vierailija
11/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin heinäladossa oli ensimmäistä kertaa pyöröpaaleja. Siis koko lato täynnä niitä suuria pyöreitä heinäpaaleja. Niiden väleihin ja alle muodostui upeita, pitkiä salakäytäviä. Leikittiin veljen ja sen kaverin kanssa siellä salaisia agentteja ja pelmattiin niissä heinissä koko kesä. Minusta oli tosi hauskaa, että sain olla niiden mukana, kun useimiten en saanut olla.

Vierailija
12/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihania lapsuusmuistoja, näitä lisää :)

Minä kovasti yritän miettiä mutta en millään keksi. Tulee vaan kaikkia huonoja muistoja mieleen :/

Ap:n kirjoituksesta tuli kyllä mieleen kun mökillä joskus parvilla kuunteli sateen ropinaa... mutta sitten siitäkin tuli mieleen se kun oli kuuma kun parven alla oli sauna. Ja kaikkea muuta mitä en viitsi kirjoittaa ja pilata tätä ihanaa ketjua!

Vierailija
13/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä leikin että mukahdin sohvan reunalle iltapalan jälkeen. Sitten isäpuoli ja äiti kuiskuttelivat kuinka suloiselta näytin :) Kyllä muutenkin he kertoivat kuinka ihana olen, mutta tuo oli hauskaa kun luulivat etten kuule. Tiesin että puhuvat minusta kauniisti vaikken olisi kuulemassa.

Vierailija
14/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuortuneeseen lehmänkakkaan oli paljain varpain pakko astua. Pakko saada tietää, miltä se tuntuu. :)

Vierailija
15/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa aina mentiin koko perheen voimin tietokilpailuja. Isommilta sisaruksiltani kysyttiin vaikeita kysymyksiä ja minulta, että mitä koira sanoo. Olin ylpeä, kun osasin vastata, että hau hau. Joskus mentiin kestävyyskisaa isän kanssa. Siis kumpi on kauemmin löylyissä. Heitettiin paljon vettä kiukaalle ja minä voitin aina, kun isä lähti voivotellen pois. Vasta vuosi sitten tajusin, että ehkä isä olisi oikeasti voittanut jos olisi halunnut.

Vierailija
16/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihanaa nukahtaa sohvalle päääidin tai isän sylissä, kun he katsoivat tv:tä ja juttelivat hiljaa. 

Vierailija
17/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tultiin viikonlopuksi mökille, syötiin ranskanleipää, jossa oli kurkkua päällä. Se oli tosi hyvää. Isä laittoi leivinuuniin tulen ja savun tuoksua tuli vähän sinne pirttiin. Radiosta tuli merisää.

Vierailija
18/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äiti asui meillä ja saattoi joskus olla aika äksy ja ärhäkkä. Mutta mulla oli nalle, täytteenä sahajauhoa. Nallelta oli yksi käsi vähän rikki. Kävin nallen kanssa aina mummon luona lääkärissä ja mummo vaihtoi siihen puhtaan siteen joka viikko. Mun lempinalleni.

Vierailija
19/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut oli jotain niin uskomattoman ihanaa, ettei sitä voi käsittää. Äiti laittoi pihaan jäälyhtyjä ja oli ihanaa mennä joulusaunaan kynttilänvalossa. Kuunneltiin Sylvian joululaulua ratisevalta vinyyliltä takkatulen loimussa ja syötiin pähkinöitä ja rusinoita. Joulupukki ei käynyt, vaan jätti lahjat metsään. Sieltä oli hienoa käydä hakemassa ne taskulampun valossa.

Vierailija
20/35 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen toka luokka oli vaan jotenkin niin ihana :) Perheeni muutti silloin uudelle paikkakunnalle ja olin aluksi vähän jännittynyt sen suhteen miten alkaa sujua - ihan turhaan! :) Parhaita muistoja siltä tokaluokan vuodelta:

- leikittiin puuhippaa, tervapataa, rosvoa ja poliisia, kukkulan kuningasta (lumikasalla) sekä Keisari seisoo palatsissaan koulun pihalla

- laulettiin koulumatkoilla kavereitten kanssa kaikkia lempilaulujamme, mm. Lähtekäämme maailmalle ja Hyvästit Skotlannille

- rakennettiin talvella lumiukkoja

- leikittiin meillä kotona seriffiä ja intiaania, meillä oli inkkaripäähineitä ja seriffinhattuja, ja jopa leikkipyssy, hyi sentään...

- leikittiin pihalla peiliä, väriä ja hiippaajaa

- käytiin tanhukerhossa - osaan kehruuvalssin askeleet vieläkin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan