Pastakastikkeet+uuniperunan kastikkeet..
Hei! Olisiko teillä ideoita pastakastikkeiksi ja uuniperunoiden lisäkkeeksi. Kumpiakaan ei ole tullut oikeastaan koskaan tehtyä, vaikka hyviä varmasti olisivat.. :) Tuntuu, että sitä samaa on aina, joten jos noilla edes jotain vaihtelua saisi. Kiitos vinkeistä!
Kommentit (7)
Uuniperunoiden täytteeksi voit laittaa seuraavan kasvistäytteen:
1 prk (200 g) maustamonta tuorejuustoa
1/2 dl aurinkokuivattuja tomaatteja
1 punainen paprika
1 pieni salottisipuli tai puolikas punasipuli
1 valkosipulin kynsi
2 rkl tuoretta basilikaa
mustapippuria ja sokeria
Sekoita juuston joukkoon hienonnetut ainekset.
Pastakastike
Keitetyn pastan joukkoon voit sekoittaa olympia sulatejuustoa, paprikan palasia ja käristetyn pekonin palasia, jätä lisäksi pastan keittämisen jälkeen kattilaan jonkin verran vettä eli älä kaada kaikkea pois muuten olympia-sulatejuustosta ja pastasta tulee liian " tahmeaa" .
Kokeilin uutena vuotena seuraavaa ohjetta. Yksinkertainen, mutta maistui:
2 dl ranskankermaa (puolet kevytversiota 10% ja puolet sitä itseään)
0,25-0,5 tl sitruunapippuria
reilut 2 rkl silputtua tuoretta tilliä
reilut 2 rkl silputtua tuoretta ruohosipulia
1/3-1/2 sipuli mahdollisimman pieneksi paloiteltuna
n. 200 grammaa kuorittuja katkarapuja
Oli vieläkin parempaa seuraavana päivänä, eli kannattaa tehdä hyvissä ajoin.
Katkarapusössö syötiin siis uuniperunoiden kera (toim.huom.)
Amatöörit asialla, eli vielä unohtui uuniperunoiden katkarapukastikkeesta jotakin:
1/2 sitruunan mehu.
Nyt syömään ja palstan terrorisointi sikseen...
kinkku-pekoni pasta, helppo ja nopea
sipuli
kinkkusuikaleita
paketillinen pekonia
herkkusieniä tuoreita (voi jättää myös pois)
2 prk tomaatti murskaa
ruokacreme
mustapippuria
valkosipulia
suola
tarjoa spaghetin, juustoraasteen, patonginpalan ja tuoreen salaatin kanssa
pilko sipuli ja kuulota pannulla tipassa öljyä
lisää pekoni suikaleina ja ruskista hetken
lisää kinkkusuikaleet
valuta tomaattimurska siivilässä ja lisää kinkku-pekoni-sipuli suikaleiden joukkoon.
lisää pilkotut herkkusienet, valkosipuli ja mustapippuri ja ruokakerma, tarkista maku ja lisää tarvittaessa suolaa ja muita mausteita, anna kiehua hetken.
kylläkin jauhelihasta löytyi Italialaisesta keittokirjasta:
400 grammaa jauhelihaa
1 pkt pekonia (eli jotain 150 grammaa)
1 sipuli
1 tölkki kuorittuja tomaatteja
1 chilipalko
suolaa ja pippuria
valkosipulia oman maun mukaan
Pilkotaan pekoni ja tomaatit n sentin suikaleiks ja sipuli hienoksi. Leikellään chili pieniksi paloiksi. Kuullotetaan pekoni ja sipulit. Paistettan jauheliha ja sekoitetaan pekoni-sipulisilppuun. Laitetaan kaikki ainekset kattilaan ja annettan muhia 40 minuuttia. maustettan suolalle ja pippurilla.
On muuten tosi hyvää! Tätä oon tehny myös niin että jaan annoksen kaheks ja toiseen laitan chiliä ja valkosipulia ja toisesta teen lasten satsin, johon laitetaan vaan suolaa ja pippuria.
itse en todellakaan voi mainostaa tekeväni pastaruokia, mutta olisitko muita ohjeita vailla? Sain käsityksen, että tulee tehtyä usein samoja ruokia, joka on tietysti aika tavallista=)
Mä olen tehnyt blogin, jossa on meidän perheen pöperöitä, ihan siis kotiruokaa ja kyllä...paljon on tullut jauheliharuokia=)
jos kiinnostaa, käy katsomassa www.Lintu75.vuodatus.net
olen tehnyt sinne kategoriat, mutta jostain syystä niissä ei näy kaikki ohjeet. Selvimmin ne näkee klikkaamalla kuukausia. Taitaa siellä olla muutama pastaohje ja yksi uuniperunatäytekin=)
nimimerkkisi näytti uudelta...siksi uskallan tätä taas tarjota
Terkuin Lintu75