Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**** 2005 -> 2006 SYYSMAMMA-POPPOO!!!!! ****

31.12.2005 |

Siis tajuukohan tota alotusta ees kukaan????

Siis Vuoden Vaihtumis-pinkka Syysbabyt 2004 & Äipät!!!!

Kerppu, joka nautiskelee eikä taida mennä edes nukkumaan ku kerrankin saa OLLA!!!!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kone kotona ja vapaana kun poika nukkuu. Mies läks auttamaan veljen perhettä muutossa, muuttavat Tampereelta Riihimäelle.Mies siis Espoosta ajalee Riihimäelle tunnin, auttaa reilu tunnin ja taas ajelee tunnin kotiin. Kannattavaa:) Mutta, meillä illalla menoa joten parempaan ei pystytty.

Ollaan illalla menossa pojan ja miehen kanssa kaveripariskunnalle joilla kohta 2v kaksoset, joten vilskettä varmaan riittää. Saa nähdä miten poika viihtyy kun on ollut tooosi huonolla tuulella viime päivät. Elo on ollut ihan mahdotonta kun mikään ei ole hyvin.Minä olen parhaani mukaan yrittänyt lohduttaa mutta ei meinaa keinot riittää ja siitäkös itsellänikin alkaa jo pinna kiristyä. Kai niitä hampaita on pojalle tulossa, joten siinä ehkä yksi syy. Muutenkin jännittää vähän että miten saan pojan vieraassa paikassa ja mahdollisesti kovassa paukkeessa illalla nukahtamaan. Meinataan tulla vielä puolen yön jälkeen kotiin, joten pitäisi nukkuva poika saada siirrettyä autoon ja autosta kotiin.Mitenköhän käy...

Paljon on monella syyslapsosella jo sanoja ja jopa aakkosetkin Enkelin Nealla hallussa. Aika hienoa:) Meidän pojalla sanat vielä aikalailla kateissa, viime päivinä on sanonut anna ja äiti-sanakin taas ilmaantui. Sen osasi jo puoli vuotta sitten mutta kävelyn oppimisen myötä sekin katosi. No, kyllä tuolla anna-sanallakin aika pitkälle pärjää, se sanotaankin yleensä vielä huutaen;)

Ai niin, Lilalle synttärionnittelut, ihan uudelle vuosikymmenelle pääset:)

Mimmulle tsemppiä viimeisiin päiviin! Huomennako se eräpäivä on?

Kaikille mukavaa sylvesterinyötä (opin tänään uuden asian, tätä vuoden vaihdetta kutsutaan myös sylvesterinyöksi)

Helli+poika

Vierailija
22/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupassa(tai en sit mennykää ku oliniin pitkät jonot)mutta huomasinpa et mun ns.talvikengät ei pidä yhtää vettä!!!!Vähä matkaa olin menny ni vesi ihan litisi sukissa.Mä todella tarviin kengät!!!

Tuttis:mul joskus puhkes korva,lääkäri katto ja korva oli ihan verinen mut ulospäin ei tullu mitää.Kipu kyllä yöllä loppu ihan yhtäkkii et se sen varmaa teki.

Ynikselle ja miehelle hauskaa iltaa!!toivottavasti kaikki menee hyvin.

Ja tietysti kaikille hauskaa iltaa,mut ku nuo juhlii ihan ilman lapsosia..

Meillä poika on aina nuhatanu varmaa viimestää kymmeneltä(paitsi vauvana)eikä ole paukkeesee heränny ni ei ole sen kummemmin valvomista mietitty..Jos se valvos ni ei me ulos lähettäs.En mä itekää jaksa!

Typyn rytmi:yö n.22-9,puol8-8juo vellin mikä on paha..päikit 14-16välillä n.1,5tuntii .puuron syö aamulla ja illalla,lounas,välipala päikkien jälkee ja illalla ruoka ja yleensä viel joku pieni välipala.Tämä rytmi sopis mulle,mut ku pojan tarha alkaa ni kaikki tunnilla aikasemmaks...ja aamulla saattaa heräillä aikasemmin.

On nii nihkeetä ku ei pääse ulos,poikaki vaa nuohoo sohvalla eikä leiki mitää järkevää ja typyn kasn riehuvat..

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä vanhan ja uuden vuoden välistä yötä kutsutaan sylvesterin yöksi, ei koko vuoden vaihdetta:)

Helli, the epätarkka ilmaisija;)

Vierailija
24/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kriisi puhjennu ;-)

jatu,samaa vuosimallia-edelleen kriisissä

Vierailija
25/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt lähden. Ensin sinne kahville ja kaupaan, sitten kekkereihin...

Hyvää vuodenvaihdetta kaikille!

T: Ynis

Vierailija
26/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa ilman huonoa omaatuntoa!

Vierailija
27/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi sana: N A U T I !!!!!

Vierailija
28/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suloisia unia kaikille tarvitseville, juu mallin mukaan nappaan vähän itsellenikin :-)

Lila-syntsäsankarille tuplaonnea!

Jatu: voi kääk, tietty kaupoissa jonoa...

Aateltiin pian lähteä liikkeelle ja käydä pikaisesti ruokakaupassa, mut aatto ja lauantai niin varmaan hermot menee ja sit ollaan hyvällä tuulella kun vieraisille päästään... Pienoinen kauhuskenaario tuokin.

Ynis ehti jo lähteä, mutta tasapuolisesti kaikille syysporukkaan kuuluville, kuin hengaajillekin lokoisaa vuotta 2006. Vähemmän tauteja, enemmän unta, iloa ja muutenkin hyvää mieltä!

Toivottelee Keilin

Vierailija
29/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustailen nykyään, aktiivisemmin kirjoittelen tuolla vauvakuumepuolella. Eka kierto vasta menossa, täti tulee tänään tai huomenna aivan varmasti. Kattellaan sitten ensi kierrossa =)

Sairastupiin parannustuulia ja muutenkin jaksua kaikille, jotka sitä tarvitsevat----------------------------

Minä lupaan kiroilla vähemmän ja koittaa olla ressaamatta. Ma alkaa työt, joten luulen, että paineilta ei voi välttyä. Mutta nautin siis tästä ja huomisesta vielä täysin rinnoin!!!! Näin se puolitoista vuotta kotona meni, että vierähti =/

-frodo ja tyttelistyy-

Vierailija
30/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä nökötetään kotosalla lasten kera. Mies on töissä. Antsa on jo hiukan parempi, vaikka yskii kyllä kovasti vieläkin ja pientä lämpöäkin on. Söi kuitenkin ihan mukavasti.

Päiväunet nukuimme pikkuisen kanssa sylikkäin klo 12.30-14.30 :) Tähän voisi ihan tottua. Kolmas päivä peräjälkeen, kun nukun Antsan kanssa päiväunia (eilen yhteensä 4,5h!).

Meilläkin ei-sanan teho alkaa hälvetä :( Antsa sai myös kipeänä ollessaan sellaisen kuvan, että hän voisi itse valita, mitä syö. Koskematon ruokalautanen edessään pyytää leipää ja leikkeleitä (anna,ANna!). Noh, eihän tuo niitä toki saa, joten kohta kai jo huomaa sen itsekin (vaikuttaa kyllä kovasti kovatahtoiselta).

Illan ohjelmassa olisi tinan valantaa ja sädetikkuja. Meillä on myös isompia ulkosädetikkuja, joita käyn laittamassa hankeen. Mies oli käynyt ostamassa raketteja ja pääsee EHKÄ käymään kahdeksan maissa. En kerro vielä lapsille, etteivät pety, jos ei pääsekään.

Välillä olen antanut isompien valvoa uuden vuoden aattona vuodenvaihteen yli, välillä ovat nukkuneet jo pitkään ennen sitä. Nyt ovat kovasti haluamassa, jotta pitäisi saada valvoa. Jee-jee, mutta entäs minun rauhallinen lukuhetkeni? ;) Antsahan kyllä menee nukahtaa viimeistään kymmeneltä.

Juu, Alli, kyllä miehelle tulee joskus meikäläiselläkin sanottua turhan tiukkaan äänensävyyn asioita. Pitäisi vain oppia miettimään ensin.

Mukavaa iltaa kaikille!!!

Saamuska kera pesueen (joista kaksi halaa juuri minua ja toinen yrittää tavata, mitä oikein kirjoittelen..) :))

Vierailija
31/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄÄ JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2006 KAIKILLE SYYSMAMMOILLE PERHEINEEN!

Tervetuloa Alli minunkin puolesta.

En oo taas pariin päivään ehtinyt kirjoittaa. Veeti on taas kipeänä. Torstaina oli kuumetta 39 astetta ja perjantaina 38.5 astetta. Lääkärissä käytiin ja korvat oli kunnossa. Taitaa poitsulla vaan flunssa olla.

Mun vanhemmat tulee meille kohta puolin syömään ja juomaan. Saas nähdä tajuuko vanhemmat että oon raskaana kun en juo. Paljon raketteja tuli ostettua.

Nyt täytyy miestä mennä auttamaan.

Hauskaa iltaa kaikille!!!

Öttis ja Veeti

Vierailija
32/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas niin paljon tekstiä, etten oikein muista yhtään mitään mitä olisin halunnut sanoa!

Heh, mitään ette menettäneet;)

Uuden vuoden juhlintaa kaikille! Motti juhli tekemällä ison kakan, tulipa hyvä mieli, mietin jo että onko lopettanut kokonaan kakkaamisen. On mulla taas jutut!

Ynis: En pitänyt tahallani jännityksessä, nyt vasta kerkesin koneelle;) TUkasta tuli hyvä, helppo tosin nyt sanoa kun en ole itse vielä laittanut. Pohjaväri pysyi samana, mutta nyt laittettiin reippaasti oikein punaisia raitoja. Näkyvät nyt hyvin. Lisäksi leikkautin sitten oikein kunnolla, kerrostettiin ja ohennettiin. Taisipas näillä keskusteluilla olla merkitystä siinä, että uskalsin vähän rohkeammin! Mieskin sanoi että on tosi hyvä, jotenkin pirteämpi.....

Jatu: Sun mielikuvat hennesin kuvastoa selatessa on hyvin samankaltaisia, mutta toteutettavia. Mä kun vielä kuvittelen lopuksi että kuppikoko on astetta suurempi;) Mutta kutsukaamme mielikuvaharjoitteluksi matkalla kohti uutta hoikempaa minuutta! Heh, taisi kuulostaa todella epätoivoiselta uudenvuodenlupaukselta.

Lila: Lämpimät Onnittelut! Jännänä päivänä olet syntynyt!

Olen ennen Mottia mahtunut vaatekokoon36-38 eli ei toivoakaan että menisivät päälle, varsinkin kun ovat malliltaan tyköistuvia. Painoa on tosiaan se 8kg ja monta senttiä samaan kuntoon. Silloin söin terveellisesti ja liikuin tosi paljon, en todellakaan mättänyt joka viikkoa järkkyjä määriä makeaa....

Teukka: Tää kanssa tietää, mitä on ne Kuopion jäät, tuli oikein ikävä sinne kun eilisen viestin luin. Asuin monta vuotta aivan siinä rannan tuntumassa, Puikkarin lähellä. Sniif....

Kerppu: Älä ole itsellesi liian ankara, varsinkaan tässä allergia asiassa. Vahinkoja sattuu, vaikka se ikävää onkin. Varsinkin nyt kun nämä pienet tulevat siihen ikään että hakeavt itse syötävää. Myös Mottia saa vahtia jo ihan eri tavalla.

Mun vauva on hävinnyt. Tilalla on lapsi, joka järjestää kiukkukohtauksia kaupassa, syö istuen tavallisella tuolilla ja pyytää itse päästä vaipanvaihdolle kylppäriin kun on kakka housussa.

Eikö niillä ihmisillä tosiaan ole siellä kaupassa muuta tekemsitä kuin tuijottaa suu auki huutavaa ja potkivaa lasta?!? Grr...

Kotissa ollaan kaikessa rauhassa.Nannaa....Mulla viimeinen päivä vetää herkkuja, sit alkaa lakko, olen kyllä hyvin kunnostautunut;)

Lopuksi kiusaan teitä oikein perinne gallupilla:

G: Mitä toivot, tavoittelet, lupaat uudelle vuodelle elämäsi eri osa-alueilla?

Vastaan itse myöhemmin, laps ei jaksa enää äitin kirjuuttelua.

Aavis ja Motti

Vierailija
33/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napa täys nakkia,patonkia,perunasalaattia...Raketit käytii ampumassa,onneks ei satanu mutta niin märkää oli-YÄK!!!!

Vähä käveltii lähipuistossa mut melkein pelotti paukut..joku paukku tuli joka sinkos sinnetänne ja matalalla...

Niin se herkuttomuus alkaa maanantaina..Ensiviikolla me kaikki olemme terveitä-HAH,Nuktaan yöt hyvin-suurempi HAH ja Hesassa on ihana talvinen ulkoilu sää-HAH HAH HAA!!!Aamupäivällä menemme lasten kanssa ulos ja sitten tullaan kotiin syömään hyvää kotiruokaa ja näin helposti vierotumme jouluajan mässäilystä eikä suklaa käy edes mielessä....

Aavis:Niin kyllä se mun ihana kesä toppi näyttää paremmalta ku tissit on kohallaa ;)

Miehellä on huono olo...toivottavasti ei mitää vatsatautia-saan kai uudenvuoden kilistellä itsekseni..

Mullakin kyllä nokka ihan tukossa...

Täytyy noita lapsia alkaa nukkumaan laittaa...

jatu

Vierailija
34/34 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottaa Lilalle hyvää syntymäpäivää! :))

Isommat valvovat vielä. Leikkivät leikkiä, jossa seikkailevat Bionicle-hahmot sekä Witchit ja Wingsit :) Lupasin, että saavat valvoa vuodenvaihteeseen ja tiirata ikkunasta raketteja. Me ulkoilimme rakettisessiomme jo kahdeksan maissa. Mies ehti ampumaan lasten kanssa raketteja ja sitä ennen valoimme lasten kanssa tinat ja polttelimme ulkona isoja sädetikkuja. Antsa istui vaunuissa ja ihaili silmät pyöreänä.

Lapset (=isommat, ei Antsa) saivat sitten iltapalan jälkeen syödä sipsejä ja juoda mehua. Meinasivat, että tämä on ollut ihan täydellinen päivä :))

Saapi nähdä, miten hyvin otamme rytmistä kiinni, kun maanantaina pitäisi jo viedä lapset (=kaikki 3) hoitoon. Koulu ja eskari alkavat vasta seuraavalla viikolla, mutta sain onneksi esikoisellekin hoidon ensi viikoksi. Mies on vielä ensi viikon töissä ja on sitten taas 1,5kk pelkästään opiskelija (1vko/kk lähiopiskelua).

Viime yönävalvoimme taas puoli yötä miehen kanssa jutellen. Puhelimme kaikista vanhoista ja mietimme, miten mekin aikoinaan päädyimme yhteen. Niin monesta pienestä osasesta on tämä elämän ketju tehty.

Minä en ole ikinä tehnyt uudenvuodenlupauksia. En oikein tiedä, osaisinko aloittaa...mietin hetken...

Mutta kohtapuoliin vaihtuu vuosi. OIkein mukavaa loppuvuotta ;) ja ihanaa, onnellista ja tapahtumarikasta vuotta 2006 rakkaat syysmammat!!!

Saamuska ja päälaellaan olevat rytmit :0)