Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperoimettäjät hoi, onko muita toooosi pitkään imettäviä?

Vierailija
30.12.2005 |

Kai tässä on todettava että meillä imetys vaan jatkuu ja jatkuu. Lapsi on 1 v 8 kk, kumpaakaan ei huvita vielä lopettaa. Miten pitkään olette muut taaperoimettäjät imettäneet? Onko muuta konstia lopettaa kuin huuto ja parku? Sen verran rakas tissi on lapselle, etten osaa kuvitella miten imetys saatais loppumaan ilman suurta surua.

Ps. Ihan turha haukkua, evvk.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetti. vierota se siitä nisästäs ny kumminki ennen armeijaanmenoa.

Vierailija
2/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystä takana 1,5 v. ja loppua ei näy... Imettäminen on muuten ok, mutta yöheräily on välillä raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella nyt ikää 1.5v. Lopetusta olen miettinyt mutta konstit on vähissä. En tahtois pahaamieltä lapselle.

sitten kans turha haukkua, evvk.

(On se kumma kun tämmöistäkin asiaa pitää puolustella)

Vierailija
4/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tyttö on reipas lukiolainen.

Vierailija
5/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

traagista lapselle, mutta lapsi huusi tasan yhden illan. Sen jälkeen ei ole tissiin päin vilkaissutkaan. Lapsi oli 16 kk.

Vierailija
6/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vajaa 1,5 vuotta kuitenkin. Lopetin sitten kun itsestä alkoi tuntua siltä, että on aika. Vieroitus meni meillä täysin ongelmitta: 7 kuukauden iässä lopetimme yösyötöt kertaheitolla, pari yötä meni sylitellen mutta pian poika nukkui yöt läpeensä eikä kaipaillut rintaa lainkaan. Vuoden iässä tavalliseen maitoon siirtymisen myötä aloin vähentää päiväimetyskertoja noin yhden viikossa, parissa niin että viimeisen kuukauden imetin vain kerran vuorokaudessa, illalla. Vähitellen vähensin nämäkin n. joka toiseen iltaan, aluksi niin että mies nukutti " tissittöminä" iltoina ja lopulta niin, että minäkin nukutin, yksinkertaisesti vain jätimme tissittelyn iltarutiineista pois. Välillä poika vähän kyseli tissiä, mihin totesin vain rohkaisevasti, että eihän " Mikko" enää tissiä syö kun on iso poika. Ja tähän hän tyytyi. :) Eli mitä ilmeisimmin homma meni varsin lapsentahtisesti. :)

Vierailija
7/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päikkäreille nukutan imettämällä ja illalla yöunille. Lapsi on aika hyvin oppinut ettei muulloin kannata kysellä. Otti kyllä koville yövierotus! Varmaan kolme viikkoa meni ennen kuin lapsi kokonaan luovutti!

Vierailija
8/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää tarjoa, mutta saa pyytäessään - paitsi yöllä, yövieroituksen tein jo reilu vuosi sitten enkä aio enää palata yöimetyksiin.

Vierailija
9/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuli tisseihin pipit ja niihin laitettiin laastarit. Aina kun lapsi halusi tissiä, näytettiin ettei voi nyt ottaa tissiä, kun on pipi. Nyt siitä on melkein puoli vuotta ja lapsi vieläkin joskus ottaa äidin tissin käteensä ja toteaa: ei maitoa, tissi pipi.

Vierailija
10/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa töihinmeno vähensi imetystä ja oli helppo lopettaa, saa nähdä miten nyt onnistun vierottamaan...

Vierailija
11/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta, tuotahan voisi kokeilla. ap

Vierailija
12/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut lopettaa, kun tyttö on 1v. En näköjään lopettanut. ihan hullulta tuntuis lopettaa vaan jonkun ajan takia...

Vierailija
13/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No mutta, tuotahan voisi kokeilla. ap

Vierailija
14/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisesi imetys? Meillä jo puolitoistavuotisneuvolassa terkka kohotteli kulmiaan kun sanoin vielä imettäväni. Kerroitko ihmisille imettäväsi kolmi-nelivuotiasta? Hassua, että minusta tuntuu jo nyt ihan siltä kuin olisin joku rikollinen =).

Vierailija
15/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lähinnä tarkoitettu tilanteisiin, kun imetystä ei voida tai haluta käynnistää ollenkaan tai imeväinen kuolee tms. Sivuvaikutukset ovat tosi rajut.

Vierailija
16/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sen tietää että WHO suosittelee lapsia imetettävän vähintään 2-vuotiaiksi asti.

No joo, tiedän että se ei toteudu täällä Suomessa, ja että 2-vuotiaan imettäminen alkaa olla jo harvinaista.

Omaa ekaa lastani imetin 1v9kk, silloin olin raskaana ja tuntui että halusin lopettaa imettämisen vähäksi aikaa ennen uuden vauvan syntymää. Imuja oli siinä vaiheessa enää 1-2 kertaa päivässä, aamumaito oli kaikkein rakkain josta viimeisenä luovuttiin. Ja saunatisuttelut sitten toinen =)

Minä ilmoitin pojalle selvällä suomen kielellä, että tisuttelu on nyt loppu ja kielsin kun hän pyysi rintaa. Mitään hirmu isoja huutoja ei tullut. Poika on nyt 4-vuotias ja hän muistaa edelleenkin kuinka hän söi ämmää äidin rinnasta. Uuden vauvan synnyttyä halusi maistaa rintamaitoa muutamaan otteeseen ja niin tekikin, ei vaan osannut imeä enää ja nauruksihan se meni.

Minä en usko että ap tarvitset mitään lääkkeitä. On toki olemassa lääkkeitä jotka lopettavat maidon tulon. Mutta kyllä se loppuu ihan itsestäänkin pikku hiljaa, ei siihen lääkkeitä tarvita. Maidon tuotantosi kuitenkin on sitten siinä lopetteluvaiheessa jo alhaisella tasolla.

Maidon määrää muuten vähentävät mm. keltarauhashormonia sisältävät ehkäisypillerit, joten sellaisten aloittaminen pienentää sitä maidon tuloa vähäsen. Eli jos ehkäisy-asia on ajankohtainen, niin hyvin voit jo " tavalliset" pillerit aloittaa, jos vierotus on pikku hiljaa ajankohtainen niin siinäpä sitten mennään pillerienkin avustuksella kohti sitä imetyksen lopettamista.

Ihania tisutteluhetkiä teille kuitenkin niin pitkään kuin haluatte! Usein pitkään imettävien ei ole tarpeen tehdä mitään kauhean dramaattisia vierotuksia, vaan tisuttelu vähenee luonnostaan pikku hiljaa kunnes on ihan luontevaa sitten jossain vaiheessa pistää sille piste.

Vierailija
17/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mun mielestä imetys tulis loppua siihen kun hampaita alkaa tulee... kertoohan sen nyt järkikin.

Vierailija
18/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeltään maitohampaita? Vastaapa siihen.

Vierailija:

Kyl mun mielestä imetys tulis loppua siihen kun hampaita alkaa tulee... kertoohan sen nyt järkikin.

Vierailija
19/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v11kk),ja pitempäänkin olisin jatkanut jollei yöheräily olis käynyt todella liian raskaaksi:(

Viimeiset puoli vuotta imetys tapahtuikin n.3kertaa pvässä eli aamulla,päikkäreille mentäessä sekä illalla.Niin ja siis öisin,ihan koko imetyksen keston ajan,vaihdellen kausittain2-10krt..Tissi oli siis oiva nukuttaja,tosin totutimme pojun myös siihen että isikin on yhtä oiva:)Eli liikkumaan pystyin aina ihan vapaasti kun todella ajattelen ettei tuon ikäinen sitä tisua ihan PELKÄN ravinnon takia...

Sitten yksi kaunis päivä tää(superväsynyt) äippä pakkas repun ja lähti oman äidin luo yön nukkumaan,isille ohje että nokkamukiin vettä ja poju kainaloon kun yöllä herää.Ihan hyvin oli mennyt.Ja kun oli niin hyvin mennyt,ajattelin että okei saa nyt olla yhden aikakauden loppu,oli tosiaan niin ihanaa nukkua se koko yö ja ihan rehellisesti tiesinkin jo että ainakin meillä yöheräilyn syy oli se tisun ihanuus:)

Iskä nukutteli muutamat illat ja minä selitin pienelle että ihan oikeesti nyt ei ole enää maitoa ja yöllä vaan että tissi on nyt nukkumassa,äiti myös ja nuku sinäkin kulta..N.viikon verran herättiin juomaan sitä vettä nokkamukista joitakin kertoja yössä ja todella pian poika rupesi nukkumaan ihanasti koko yön:)

Elikkä kivuttomasti meillä kävi tuo vierotus ja ainakin itse koin että tuo kerrasta poikki sopi meille parhaiten,helpompi lapsenkin on ymmärtää että nyt ei vaan enää ole mahdollista saada sitä tissiä.Jos olis kovin itkuiseksi mennyt yöt,varmaan olisin taas imettänytkin.

Ja yksi juttu tuli vielä mieleen että jälkikäteen olen ollut iloinen siitä ettei lykännyt tuota imetyksen lopetusta 2.v. synttäreiden jälkeen,kun alkoi tuo uhma pukata..Tämmönen tarina!

Vierailija
20/44 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan lisää lapsen kiinnostusta ja toisaalta tekee mulle laakista lopettamisen vaikeaksi. Ehkäisypillereitä en aio ruveta lähiaikoina käyttämään, joten niistä ei ole apua. Ei me kyllä uutta vauvaakaan aiota, ehkäisy vaan hoidetaan muuten kuin pillereillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä