Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olemmeko köyhiä?

Vierailija
17.06.2008 |

Olen saanut vihjailuja ja suhteellisen suoraakin palautetta siitä, että elämme toimeentulon alarajoille, mutta itse en eikä miehenikään koe niin. Meillä on helsingissä sadanneliön omistus huoneisto ja kaksi autoa. Muuta emme omista. Olen kuullut, että on harmi ja tosi ikävää, ettei meillä ole varaa hankkia kesämökkiä, venettä tai asuntovaunua.

Ovatko todella kaikki niin rikkaita, että tuommoisiin voi investoida tuosta vaan?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla murheet. Mä en hanni ostaa korvapuikkoja vaikka sormet syyhäis putsata korvat puikolla. Siinä sulle köyhyyttä. En muista milloin olisin ostanut jotain itselleni, mitä ei ole ihan pakko. Jokin aika sitten mulla oli vielä varaa ostaa silloin tällöin alennuksessa oleva lehti kaupan kassalta hintaan 2,95. Nyt olen luopunut siitäkin ylellisyydestä.

Vierailija
2/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi edes kuvitella että raha voi jollain olla noinkin tiukalla vaikken rikas ole itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antavat teille "palautetta" toimeentulonne tasosta?

Ei meillä perhe, sukulaiset tai ystävät tuollaista kommentoi! Sukulaiset kyllä antavat silloin tällöin rahaa "lasten menoihin" - ehkä siis ovat huolissaan, mutteivät ikinä kommentoisi päin naamaa! (Ja vielä teidän tilanteesta, joka ei tietenkään vaikuta huonolta, niin kuin ap itsekin ymmärtää).

Vierailija
4/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat arkkitehtejä tai diplomi-insinöörejä.

Itse valitisin hieman toisin ja päädyin kutsumusammattiin, jonka tuotot ovat varmaan 1/4 siitä, mitä lähipiirissämme pidetään kelvollisena.

Joo, minäkin mietin sitä, että uskaltaisinko esittää kritiikkiä näiden "heittelijöiden" taholle - tähän asti en ole uskaltanut ja olen jotenkin ajatellut, että näinhän se menee, että saan maksaa siitä, että olen pitänyt oman pääni. Tulin vain ajatelleeksi, että pitääkö minun kärsiä jostakin sellaisesta, josta oikeasti en kärsi? Omasta mielestämme meillä on asiat ihan suht hyvin.

Eikä nämä kommentit rajoitu lähisukuun, vaan ihan serkun kummin kaimoihin asti : /

Tuossa joku sanoi, että saa sukulaisilta rahaa lasten menoihin vaivihkaa. Itseäni pistää mietityttämään, että me emme ole ikinä saaneet mitään, vaikka vanhempani aika rikkaita ovatkin, ei sillä että pitäisi saada, me pärjäämme näin. Eikä siis lapsemmekaan ole saaneet. Sen sijaan aktiivista ammatinvalinnan ohjausta ovat saaneet jo kolmivuotiaista lähtien.

tässä vain pistää miettimään, kun sai taas kuulla, ettei ole mistään kotoisin

ap

Vierailija
5/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmasti itsekin, että ette ole toimeentulon alarajoilla. Kuitenkin se, mistä lähtökohdista itse tarkastelee asioita vaikuttaa mielipiteeseen. Jos on talot ja tavarat ja palkka 10000€/kk olette varmaan tosi köyhän oloisia... Tuolla aloituksellasi aiheutat vaan itse katkeruutta niissä, joilla asiat ovat huonommin ja ansioina esim. peruspäiväraha. Lähisukusi ei ilmeisesti ole sisäistänyt sitä asiaa, että raha ei tuo onnea. Voisit vaikka siitä heille joskus kertoa. Mitä ihmettä muuten teette kahdella autolla, jos asutte Hgin keskustassa?

Vierailija
6/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan lähiössä

Vierailija
7/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän ootte hyvin toimeen tulevia ja sukulaisenne/serkun kummin kaimanne rikkaita!

Vierailija
8/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin varaa ostaa lisää omaisuutta, niin pitääkö sitä ostaa? Osta oma asuntovaunu ja taas korjaa, pese, huolla, katsasta... yhtä tavaraa lisää. Mitä järkeä on omaisuuden kartuttamisessa? Mitä enemmän omaisuutta, sitä enemmän huolta.

Kyllä meillä olisi varaa ostaa vene tai asuntovaunu tuosta vain. Mutta minua rasittaa mammonan kerääminen, ellei veneilyyn ole todellista intohimoa.

Vierailija
9/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies tienaamme rutosti alle sen, mitä meidän "pitäisi" koulutustasoon ja ammatteihimme nähden. Olemme varmaan ystäväpiirin varattomammasta päästä. Mutta entäs sitten? Me olemme itse valinneet juuri ne työpaikat, missä olemme, eikä kummallakaan ole hinkua vaihtaa, koska viihdymme hyvin näin. Meillä on oma koti (ja tietenkin siitä velkaa) ja kaksi autoa, mikä on omasta mielestäni yllin kyllin. Ruokaa ja vaatteita voidaan ostaa pennejä laskematta ja vähän jää säästöönkin. Mitä muuta sitä ihminen oikeasti voi haluta?

Itse katson kauhulla joitakin tuttavaperheitä, joissa kaiken pitää olla viimeisen päälle. Edes vauvalle ei kelpaa hyväkuntoiset kierrätysvaatteet ja jos hyllyssä on kaksi tismalleen samanlaista tavaraa, otetaan taatusti se kalliimpi. Eräs tuttavaperhe osti juuri ylihintaisen upouuden asunnon (siis vasta valmistuneen) - ja alkoi ensi töikseen remontoida sitä hulppeammaksi. En tajua.

Jätä, ap, siis sukulaistesi kommentit omaan arvoonsa ja ole iloinen siitä, mitä sinulla on. Voithan vaikka ensi kerralla muistuttaa, että elämässä on muitakin arvoja, kuin materia.

Vierailija
10/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivänpäällisiä (muuta kuin voita), kosmetiikkaa (halvinta mahdollista shampoota ja sitäkin ihan tippa vain), limuja, herkkuja, lihaa (muuta kuin punalappuisena), hedelmiä, maitoa (vain aamupalalla sai vähän ottaa), teetä/kahvia,... You name it. No, opinpa arvostamaan ruokaa ja muutakin "mitä rahalla saa", niin etten ostele ihan mitä sattuu.

Vierailija
11/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mite teillä sitten syötiin?Leipää, perunaa..?

Vierailija
12/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro oli/on tosi halpaa, samoin perunat ja muut kotimaiset juurekset. Äitini oli todella kekseliäs ruokien suhteen. Leipää meillä syötiin myös paljon, koska sukulaisemme oli leipomossa töissä, josta hän sitten aina silloin tällöin toi laatikollisen kaikkea, mitä oli alennuksella leipomosta saanut. Meillä elettiin siis karppaajien kauhudieetillä. :) Lihava en kuitenkaan ole koskaan ollut, vaikkei todella nälkääkään tarvinnut nähdä. Enkä silloinkaan koskaan pitänyt meitä köyhinä, enkä ajattele niin nytkään, siksi "köyhiä" lainainausmerkeissä - enhän meiltä sinänsä puuttunut mitään, vaikka leikkeleisiin ja juustoihin yms. ei varaa ollutkaan. Nyt olen suht hyvätuloinen, mutta en silti tykkää törsätä mihinkään - ostan laadukasta mutta harvemmin.

Vierailija
13/13 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko kaupallisen/teknisen alan koulututetut "akateemiset" kaikki niin idiootteja kuin tältä palstalta voisi päätellä? tulot on hyvät, mutta sivistystä ei tippaakaan, kulutetaan ja porskutetaan vain ja pilataan tulevaisuus niiltäkin joita kerskakulutus ei kiinnosta...

toisaalta, vihreän puolueen johdossa on paljon teekkareita, tekniikan tohtoreihin saakka...

terv. keskiluokkainen yhteiskuntatieteilijä