('.')TAMMIMASUJEN tiistai ('.')
Linkki edelliseen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (32)
Senniinalle kovasti pahoitteluja, onkos mitään toivoa jäljellä? Siis mitkä viikot sulla pitikään olla nyt?
---
En olekaan käynyt kirjoittelemassa, kuin kerran aiemmin. Pitää etsiä meidän esittelypino ja laittaa sinnekin. Oli reissu tuossa välissä. Parin viikon päästä olisi meillä np-ultra. Mutta se mikä eniten ajoi kirjoittamaan on meidän perheen tilanne. Eli mies on ilmoittanut haluavansa erota :'(
Olen tässä pari päivää vatvonut asiaa ja kirjoittelinkin äsken tuonne parisuhdepuolelle pitkät pätkät meidän tilanteesta. Olen murheen murtama, enkä tiedä miten tästä selviää. Raskaudestakaan ei oikein osaa tällä hetkellä iloita, vaikka onkin ollut enemmän kuin toivottu. On kaikenlisäksi sellainen ruokahaluttomuus taas, että eilen söin pari prinssinakkia väkipakolla ja siinä syömiset, tänään olen syönyt yhden karjalanpiirakan. Oksentaa ei onneksi ole vielä tarvinnut.
Jospa se ruokahaluttomuus ainakin tässä vähitellen häviäisi sitten (ainakin esikoisen raskaudessa hävisi alun jälkeen), helpottaisi fyysistä olotilaa edes vähän.
- Salsatar rv 9+6 (ja 2v kullanmuru päikyillä)
pahoittelut senniinalle täältä oman surun keskeltä.
Minulla oli tänän np ultra,ja tuloksena masiivinen 5.1mm pullistuma.näin heti itsekin että kaikki ei ole niinkun pitäisi.
epäilynä turnerin syndrooma.sain kätilöltä ja lääkärin pikaisesta pyörähdyksestä huoneessa sellaisen käsityksen että vauvalla on aivan varmasti joku vikana,nyt kun olen lukenut netistä,niin olo hieman parempi,kyse on kai kuitenkin suurentuneesta riskistä ei varmasta kromosomipoikkeamasta tai sydänviasta.2 viikonpästä uusi aika ja sitten joskus punktio ja siihen tulokseen voi viedä kamalimmillaan kai jopa 8 viikkoa!!!!jos tulos tulee vasta 20 viikon tietämissä....
pakko kyllä sanoa että minulla on ollut vaistoja tästä asiasta.en ole ostellut mitään vauvalle,vaikka oltiin reisussa viikko,aijemmin olen heti hurahdellut pieniin vaatteisiin jne.
jospa meillä kuitenkin olisi kaikki hyvin,varovaisen toiveikkaasti kimmi ja masukki 11+6
onko kenelläkään mitään kokemusta kohonneesta tuloksesta npultrassa?
sekoilemassa näppikseni kanssa, huomasin kirjoitusvirheitä edellisessä ison kasan... Taitaa olla ajatus nopeempi kuin sormet.
Eikkulille piti vastailla niistä synnytyssaleista: Seinäjoella on ihan UUDET salit, synnytys on siirtynyt ihan eri siipeen, lähelle entistä kuitenkin. Edellinen oli äitipolin 'yhteydessä', sisäänkäyntikin oli äitipolin ovista ja kätilöä odoteltiin odotushuoneessa ainakin yöaikaan. Ja ne seinät ja lattiat oli sitä ihanaa 'sairaalanvihreetä', ei kovin hienot, mutta enpä ole yleensä ehtinyt lattiaa/seiniä tuijottelemaan. Nyt on lisäsiivessä uusi sisäänkäynti ja uudet tilat, otettiin käyttöön muistaakseni virallisesti 24.7.07. Mitä oon kuvia nähnyt, niin näyttää ainakin väreiltään paremmalta. Meidän kuopus kun syntyi jo toukokuussa, niin remontti oli vielä kesken ja kätilön kanssa olikin siitä puhetta. Vierihoito-osastollekin piti kulkea pääoven kautta, kun vierihoito-osastolle vievä oma ovi oli remontin takia pois käytöstä. Mies kyllä kulki pari kertaa talon toiselta puolelta sivuovesta, niin ei tarvinnut kauheesti kävellä.
Jaaha, pitää varmaan palata ruuanlaittoon, kana on jo uunissa ja salaattia ja riisiä pitäis laittaa. Ja sitte pitäis varmaan tehdä jo juhannussiivoja, niinku muutkin... ja vesisateessa täälläkin. Vaikka ei tähän kaaokseen taida auttaa kuin kola ja roskasäkki. Hyvä kun jalansijan löytää jostain. Huoh! Mutta vähän kerralla on paljon viikossa, sanoo äiti. :)
Äippä taas
voimia niin Senniinalle, Salsattarelle kuin Kimmillekin! Yrittäkää jaksaa päivä kerrallaan.
Kimmille! Mulla ei ole noista asioista kokemusta, täällä kun np-ultraa ei edes ole.
Tänään piti olla viikkoja 11. Pienen pieni toivon kipinä on vielä, että viikkoja olis paljon vähemmän ja alkio vaan niin pieni ettei se näkynyt. Sain huomiselle ajan omalle gynelle, joka katsoo tilanteen sitten sisäkautta. En jaksa enää uskoa, mutta haluan kuitenkin tietää mahdollisimman pian totuuden. Nyt kyrsii, etten ottanut yksityisen ultraa aikasemmin. Ei olis tarvinnut odottaa tyhjennystä jussin yli. Ei tämä taida nimittäin itsestään ulos tulla.
Tippa tuli linssiin.. Pidän kuitenkin vielä peukkuja senniina ja kimmi, että kaikki olisikin ok.. Jos kuitenkin pahin tapatuu, niin suren kanssanne!
Salsatar: Hirveä tilanne sinullakin.. Voimia!
Nyt ei tähän fiilikseen irtoa muuta.. Toivottavasti pinomme saa jatkossa enää vain positiivisia uutisia - kenenkään kohdalle en soisi pettymyksiä!
Kimmille voimia kans! Itselläkin ultra tosiaan vasta edessäpäin ja tällä hetkellähän ei ole mitään tietoa kirpusta masussa, paitsi oireet ja plussatesti. Toivotaan siis parasta! Nyt on tosiaan tullut ikäviä uutisia monelle, toivotaan että vastaavasti tulee nyt hurjasti positiivisia!
Kiitos tsemppauksista! Saa nähdä mites tässä selviää...
Olen todella pahoillani teidän kaikkien puolesta. Tänään oli todellakin surun päivä.
Itsellä samoja aistimuksia että kaikki ei ole hyvin. En ole tuntenut näin aikaisemmissa raskauksissa. Laitoin viimeksi väärää tietoa ultrasta, se on siis kahden viikon päästä. Sinne pitäis vielä odotella. Mutta toivotaan parasta.
Tänään kävin ystävän luona kylässä ja siellä vasta on suloinen muksu. Sain jutella myös tästä raskaudesta hänen kanssaan mikä oli mukavaa. Haluan pitää tämän kumminki salassa vielä aika moneltakin tutulta..
kaikille myötäelämisestä. Kävin tuolla km-puolella kurkkimassa ja turhan monta tammikuisista tippunutta siellä oli. Sovitaan niin, että minä olin viimeinen!! Tulen vielä huomenna kertomaan sisäultran tulokset, mutta kovin toiveikas en jaksa olla. Vuosin äsken vähän verta ja oudosti juilii.
Pahoittelut ja halaukset kaikille joilla on rankkaa ja jotka tippuvat pois tammiksista...
Luin siitä syndromasta mistä oli juttua tänään, ei se niin pahalta kuulostanut ja siis vissiin vaan tytöilä havaittavissa. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pysyy matkassa mukana?
Meillä 1 v pojalla mukavasti ripuli siis ihan kauhee, yöllä oli tullut lasti joka poltti ihon tosi pahasti, apuna ollut nytten perunajauho.
En ole tänään taas pystynyt pitään rintsikoita kun on tissit niin hellänä ja jotenkin ne puristaa, ei kyl tarttis kasvaa ku on nyt jo isot tissit.
Nyt muksuja pesemään ja petiin laittamaan.
Meillä korvaamaton apu punapepulle on ollut bepanthen (se punainen). Ja siitä ollaan apu saatu kyllä moneen muuhunkin vaivaan - synnytyksen jälkeen alapäähän, imetyksen alussa rikkoutuneisiin rinnanpäihin, vauvan kuolaleukaan, kun iho meinaa rikkoutua/on jo rikki jne jne. Se tepsii nopeasti. Eli suosittelen hakemaan apteekista ja kokeilemaan!
.... eipä paljon sanoja nyt löydy, mutta jaksamista sinne teille!!! ISO halaus!