Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni sf-mitta -> pieni vauva ???

15.02.2006 |

Raskausviikkoja kasassa tasan 39 ja sf-mittani tällä hetkellä n. 31 cm eli vatsa ei ole kooltaan kovin suuri. Millaisia kokemuksia muilla on, että minkäkokoisena vauva on syntynyt, kun vatsakoko normaalikäyrän alapuolella? Vauvelin arvioitu paino tällä hetkellä vähän alle 3 kg.

Nasu-äiti

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli esikoisen kanssa sf-mitta suurimmillaan 31cm, mutta ihan hyvän kokoinen tyttö syntyi rv 40+6, 3380g ja 51cm. Olin koko raskauden alakäyrällä, samoin nyt.

Sf-mittaan vaikuttaa äidin pituus ja muu ruumiinrakenne, lapsiveden määrä, istukan sijainti yms., joten ihan suoraan verrannollinen se ei vauvan kokoon ole.

Lala76 31+4

Vierailija
2/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aiemmissa raskauksissa mennyt näin

sf 31 poika 3070g

ja sf 31 tyttö 2970g

eli kyllä kai siitäkin jotain voi päätellä. Miun kaverilla oli sf 34 ja molemmat mukulat olleet yli 4kg, ollaan samanpituisia esim. riippuu tietysti paljon lapsiveden määrästäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 38+0 poika sf-mitta 32cm ja poika painoi 3630g (syntyi viikolla 38+3)

Rv 38+4 tyttö, sf-mitta 31,5cm ja paino 3525g ( syntyi viikolla 38+6)

Molemmilla kerroilla on povattu alle 3kg vauvoja :o) Mulla ne vain jää aina tuonne lantion sisään, mutta onpa oma olokin helpompi kuin valtavan vatsan kanssa.

Vierailija
4/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin esikoista sf-mitta oli 30,5 ja rv 40+3 syntyi tytär 49 cm 3090 g. Nyt odotan toista ja sf on tällä kertaa mennyt tasaisesti keskikäyrällä.

Vierailija
5/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa mitta ei viime metreilläkään mennyt yli 30 cm ja tyttö syntyi 39+0 ja painoi 2970g, alhainen mitta johtui vauvan asennosta lantion uumenissa, oli pää alaspäin jo 25 viikolta loppuun asti.

Vierailija
6/9 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalikokoinen vauva syntyi. 3,370kg viikolla 40+2.

Viimeisellä neuvolakäynnillä mitattiin sf ja se näytti 29,5cm! Ja viikkoja oli tuolloin 39+6. Että ei sulla vielä pieni se mtta ole.

Mulle sanottiin että vauvan asento, veden määrä ja se että onko lapsi laskeutunut vaikuttaa tuohon mittaan.

Vierailija
7/9 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs tarvi tuota mittaakaan enää miettiä ja murehtia! Kaikkien vauvelit ovat olleet ihan hyvän kokoisia syntyessään, vaikka vatsanmittaa ei ole ollut " liikoja" . Tosiaan vajaa viikko vielä jäljellä h-hetkeen, mutta mitään tuntemuksia ei ole. Vauva liikkuu vielä kovasti ja tuntuu, että tilaa on pyöriä ja potkia. Saattaa mennä (ehkä) ylikin la:n...katsotaan!

; )

Nasu-äiti 39+1

Vierailija
8/9 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus sf mitta suurimmillaan 31 ja vauva 3350gr.Toinen raskaus sf mitta suurimmillaan 31 ja vauva 4215gr.Kolmas raskaus sf mitta suurimmillaan 31 ja vauva 3440gr.Nyt odotellaan neljättä rv27 ja sf mitta huitelee jälleen kerran aivan samoissa mitoissa kuin aiemminkin.Jännityksellä odotan minkä kokoinen tällä kertaa tulee...Eipä taida tuosta mitasta voida vauvan kokoa ainakaan päätellä...Näin meillä.

Vierailija
9/9 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sf-mittaa ei voi ainakaan omien kokemusteni perusteella mitenkään verrata lapsen kokoon, joillain on esim taaksepäin kallistunut kohtu jolloin sf-mitta saattaa jäädä pieneksi vaikka ois isokin vauva. Mulla on itelläni sekä esikoisen, että kuopuksen kanssa ollut sf-mitta suuri, esikoinen syntyi vk 40+4 jolloin mitta oli 41cm ja vauva 4,3kg, kun taas kuopuksen aikana mitta oli syntymäviikolla 37 samoin 41cm, mutta vauveli olikin vain 2,7kg. Itselläni on ahdas sisälantio, joka on tehnyt sen, ettei kohdulla ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin kasvaa suoraan ulos ja eteen, kun taas joillain on tilavampi sisälantio ja näin vauva kohtuineen pääse upoksiin eikä mittaakaan tule huimasti =)