('.')TAMMIMASUJEN tiistai ('.')
Linkki edelliseen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (32)
Eli meillä on esikoiselle aikoineen uutena ostetut oran yhdistelmävaunut. Ovat nyt siis rattaina kolmosen (1v4kk) käytössä, mutta hommasin jo sellaiset abc:n peräkkäin istuttavat rattaat, niin pääsee kolmonen ja tää nelonen sit niihin.
Nyt aamupalalle, ettei ala heikotus/päänsärky!
että jos joitakuita kiinnostaa, niin ilmottautukaa mulle: limoviikuna@gmail.com. Katsotaan kuinka monta listalle tulee, että kannattaako mitään "rinkiä" perustaa, vai jatketaanko juttelua täällä.
Kaipa nää takkuilut joskus saadaan kuntoon eikä tarvii ziljoonaa kertaa kirjottaa samaa juttua ennenku se päätyy pinoon asti :)
Sataa taas, joten tänään täytyy keksiä kivoja sisätilajuttuja, ettei oma ja tytön hermo mene totaalisesti. Ollaan molemmat mieluummin ulkona ku sisällä näin kesäaikaan, ku pitäs olla lämmintä ja mukavaa....
Mukavaa tiistain alkua ja hyviä vointeja!
-Limoviikuna
ihanaa mun lapet on oppinut nukkumaan aamusin...ja sehän on ihanaa. Aikaisemmin nousivat viimestään klo 7 ja nyt ovat alkaneet nukkumaan niin et heräävät vasta klo 9.
Mulla on vissin käynyt niin hyvä tuuri että mulle ei enään töki nää sivut. Ei joudu oleen pimennossa:) Nyt aamupalan laittoon
Oikein hyvää päivää kaikille T:Lootuskukkanen ja pörriäinen rv 10+2
Hei,
en taida enää kestää tätä takkuilevaa palvelinta. Välillä toimii ihan OK, mutta se ei vielä oikein riitä. Vaihdan Helistimen puolelle. Kiitos kaikille matkaseurasta tähän asti ja hyviä vointeja!
t. Trio
Moro kaikki!
Oon jo jonkin aikaa lueskellu tätä tammikuisten ketjua, mut en oo jaksanu sormeani nostaa ja kirjottaa. Nyt on alkanut viimeset kaks päivää olla jotenki kohtuullinen olo ja muukin elämä ku oma napa alkanu kiinnostaa..
Toista lasta odotellaan, tyttö -04 ennestään. Tytön jälkeen kaks km:a ja nyt sit josko tämä pysyttelisi matkassa mukana. Neiti on jo kovasti odotellu sisarusten tuloa ku melkein kaikilla hänen ikäsillään päiväkotikavereillakin on jo pikkusisko tai veli. Vielä ei olla kerrottu vauvan tulosta, kerrotaan sitten joskus ;-) Kovasti on vaan ihmetelly, että äitilläpä on pitkään kestävä oksennustauti..
En oo onneks kertaakaan oksentanut, mut niin huonovointinen oon ollu, että sängyn pohjalta ei mua ihan hevillä oo ylös saanu. Töistä en kyllä oo poissa oo ollu, mut sielläki melko heikkohappisena.. Naisvaltanen ala niin kyllähän töissä jokainen on mun tilani arvannu! Ollaan muutenkin kerrottu vanhemmille ja ystäville ja kaikille jotka on sattunu osata kysymään raskaudesta. Meillä kaikki tietää toisen yrityksestä ja noikin kaks keskenmenoa jotka oli niin kuitenkin sit kerroin kaikille ku meni kesken. Mä en itse oo ollu mikään "voivottelija" noiden keskenmenojen jälkeen (vaikka tottahan se tylsältä ja surulliselta tuntui) eikä kukaan sukulainen eikä ystäväkään oo niin loistavan tuen ja tsempin sitten sain. Toivotaan, että tämä syntyisi ajallaan. ;-)
Eli vointi ollut heikkoa niinku kaikissa neljässä raskaudessa. Rinnat on niin kipeät, että asennon vaihtaminen öisin sattuu ihan turkasesti! Kasvanu ne kyllä ei oo vielä juurikaan, mikä sinänsä on harmi ku pienirintanen oon.. Turvotusta paljon alavatsalla varsinkin iltaisin. Alkuraskauden ultra tehtiin viikko siten ja oikessa paikassa oli pieni elämän alku.. Niskapoimu ja rakenneultrat on varattu, toinen rv 11+4 ja toinen rv 19+0.
Mukavaa tiistaipäivää kaikille!
-Pantsa rv 7+5
Minä kävin elämäni ensimmäistä kertaa tutustumassa noihin trion mainitsemiin helistimen sivuihin, enkä kyllä oikein vakuuttunut.. Aloin tammikuisten listaa lueskella, ja kun tuli sivun vaihdon aika, eipä vaan aukee.. lataa vieläkin tos toisessa ikkunassa. Sama juttu, kun meinasin laskureita siellä sivuilla testata, niin ei vaan avaa niitä. Eli minä kyllä jatkan näillä sivuilla, en usko, että minusta on s-postirinkiin.
Eipä tässä taas muuta.. Ai niin, ne neuvolan viikot näyttääkin jo tasan rv 10! Huh.. Olen kyllä 100% varma, että ultrassa viikot vähenee, mutta nautin nyt tän 2vk vielä näistä suurista viikkomääristä. =) Hassua kyllä toisaalta, että kolmesta aiemmasta ei ultra ole muuttanut la päivää, mutta nyt on pakko.. Viimiset menkat kun oli 9.4.08 ja hedelmöitys vasta 2.5.08!
Tervetuloa uusille!
Mä kävin eilen yksityisellä ultrassa ja pieni sydän siellä sykki, yksi sikiö joka vastasi viikkoja (7+3) ja kaikki hyvin. Kylläpä oli helpotus.
Vointi on edelleen huono, jos ei vähän väliä syö. Mutta kyllä se tästä, ei oo onneksi oksentaa tarvinnu kun muutaman kerran. Väsymyskin tuntuu siedettävältä, kun on valoisaa aikaa. Aikaisemmissa raskauksissa se pahin väsymys on osunut niin pimeään vuodenaikaa, että on tehnyt mieli vaipua talvihorrokseen.
Mäkin olen jo muutamalle hyvälle ystävälle kertonut raskaudesta, niinkuin kerroin keskenmenostakin silloin. Vanhemmat ei vielä tiedä, niiden reaktio tulevaan kolmanteen vähän jännittää. Ehkä ne huomaa Juhannuksena, kun en ota mitään. Tai en tiedä ehtiikö ne kiinnittää siihen huomiota.
Mulla nää sivut pelaa ihan hyvin, ei oo ikinä ollu mitään ongelmia että viestit katois tai mitään. Riippuuko se nettilinjastakin sitten?
T. Jaffa rv 7+3
Uusille teretulemast! Jaffalle onnittelut helpotuksesta!!
Kyllä mä kans pysyn tällä vauvan sivuilla, vaikka välillä tökkiikin. Pääasiassa olen kuitenkin saanut viestini läpi. Lisäksi on tullut notkuttua täällä niin pitkään ja seurailen muutamia muitakin pinoja ja "tuttujen" kuulumisia! Sähköpostirinkiin en varmaan myöskään lähde mukaan, koska onhan se aikamoinen postimäärä mikä tällaisesta seuraa. Tämä kaikki tietysti, jos olen tämän päivän jälkeen vielä kehissä.
Olo on ihan kohtuullinen, vaikka jännitys piinaakin. Yritän täyttää tän aamupäivän kauppareissulla ja muulla häsläämisellä. Nälkä on, joten kaapille!!
Senniina= onko sinulla ultra tänään?? Voi minä joudun viellä odottamaan 23.6 asti no eihän sinne nyt niin pitkä aika oo mut tuntuu siltä.
Jos haluatte oikein kunnon naurut niin käykää synnytys keskustelun puolella ja lukekaa mitä isä on sanonut/tehnyt synnytyksessä! Meniköhän se noin. Siis oon meinannu tippua tuolilta monta kertaa ja lapset ihmettelee mikä on niin hauskaa:)
tänään se ultra on klo 14.30 ja kyllä aika matelee. Elämäni pisimpiä hetkiä kyllä nyt elellään...Edellisessä raskaudessa syöksyin heti varhaisultraan yksityiselle, joten tämä kunnan ultra oli "helpompi". Nyt ei varat antaneet periksi. Pitää varmaan käydä noita isien tekoja lueskelemassa, niin saa edes nauraa ajankuluksi..
Käväistiin juuri toista kertaa neuvolassa... Terkkari yritti kuunnella sydänääniä, mutta vaikka saikin ne pari kertaa näkyville, niin kovasta yrityksestä huolimatta ei saanut niitä kuuluville. Onneksi käytiin eilen ultrassa, missä kaikki oli hyvin, sillä muuten olisin varmaan, terkkarin "kaikki hyvin"-vakutteluista huolimatta, pelästynyt kuoliaaksi. kuitenkin viikkoja eilisen ultran mukaan jo 12+1, joten kaiken järjen mukaan sydänäänten pitäisi, kait?, jo kuulua.... Masiina vaan otti häiriötä jostain ja vinku, että ei vissiin mistään ihan viimeisen päälle uudesta laitteesta ollut kysymys.
No, tosiaan eilinen ultra rauhoitti sen verran, että en lähde tosta panikoimaan. Paino oli jopa tippunut pari sataa gramma. Pelkäsin, että olisi noussut useita kiljoa, kun on tullut syötyä vähän miten sattuu. Hyvä näin.
Nyt pitäisi vielä miettiä, et miten kerrotaan omille vanhemmille. Ensimmäinen lapsenlapsi tiedossa, joten varsinkin anopin pelkään sekoavan aivan totaalisesti. Kun ainokainen saa lapsen. Täytyy varmaan jotenkin varovasti paljastaa uutinen :D
Mä en kanssa varmaan tohon s-postilistaan lähde, ku tulee tosiaan sitä meiliä sitten ihan pilvin pimein. Nää on ainakin mulla viime aikoina toiminu aina ku oon kirjautunu, joten ei oo hermot menny.
Jep, nyt siivoilemaan.
kaikille ja uusille tervetuloa mukaan!
Täältä lötyy myös yksi, joka aikoo täällä jatkaa, vaikka välillä takkuaakin.
Peruin eilen np-ultran aikaa ja sain samalla jo ajan rakenteeseen syyskuun alkuun. Seinäjoella on kuulemma nyt sellainen tapa, että np-ultra tulee postissa ja aika rakenteeseen annetaan sitten ultran yhteydessä. Onneksi selvisi, muuten olis tainnut jäädä rakenne väliin, kun en olisi huomannut siitä soittaa.
Tässä sen taas huomaa, että moni asia muuttuu parissa vuodessa, vuodessakin jo. Aikoinaan huomasin joitakin eroja 2 ensimmäisen odotuksessa, vaikka pojilla oli väliä vain 1v1kk. Ja viimeksi oli asiat muuttuneet vierihoito-osastolla: ennen sai aamupalan sänkyyn, nykyään pitää itse mennä syömään/hakemaan päiväsalista (kuulutetaan kyllä, että on). Meinas ainakin kerran jäädä kokonaan väliin, kun nukahdin kuulutuksen jälkeen ja heräsin 10 min ennen aamupalan päättymistä. Nyt on sitten Seinäjoella uudet synnytyssalit, pitääpä muistaa th:lle mainita tutustumiskäynnistä, ettei sitten tammikuussa ihan hoo-moilasena seisota pihalla, että mihis nyt?. Tai jos mennään taas käynnistykseen, niin tietää isä tulla oikeeseen paikkaan, kun mä siellä jossain ootan. =)
Mutta pitää mennä keksimään lapsille jotain sadepäivän ohjelmaa, kun eivät voi töllön ääressäkään olla. Isännälle pitää tallentaa futista... Argh! Onneksi loppuu nekin kisat kohta! Arvatkaa vaan montako kertaa se niitä katselee jälkeenpäin? Ei ainuttakaan, tai ei ainakaan vanhoja (MM-02, EM -04, MM-06) oo vielä katsellut...
Äippä ja kirppu 9+5
Mä olen ollut hetken poissa koneen ääreltä, koska pahoinvointi vei tiputukseen sairaalaan (tää on siis mulle hyvin tyypillistä raskausaikana...). Mutta nyt ollaan kotona ja joksenkin hengissä. Saikkua on tää viikko vielä ja ensi viikko töitä, mutta sitten alkaakin 5 viikon kesäloma, ihanaa!. Sairaalassa ultrattiin vauva ja siellä näkyi hyvin pieni sydän pompottamassa, vaikka viikkoja oli vasta 6+5 (ultran mukaan 7+0). Meillä jo kaikki lapset tietää tulevasta vauvasta ja samoin sukulaiset yms. Oma olo on edelleen hutera ja heikko, mutta nyt pystyy jo jotain sentään syömään ilman että oksentaa kaikki ulos.
Tänään tuli postista ultraan kutsut ja siihen np-ultraan on enää 3 viikkoa, mutta rakenneultra onkin sitten vasta syyskuussa...
Kesäterkkuja kaikille tammimasuille!!
basilika5, rv 7+5
jatkaa täällä pinoissa, ku pistää pystyyn s-postirinkiä. Suurin osa toivottavasti kuitenkin pysyy täällä kirjoittelemassa ja on totta,että monet postilaatikot menee tukkoon hyvin nopeesti, ellei päivittäi lue ja poistele viestejä.
Masukuvia ym sellasta olis ollu kiva nähä, mutta ehkä selvitään ilman niitä :).
Että taas on huono olo, painun pois koneelta.....
Mukava kuulla ultraterveisiä muiltakin!
Seinäjoen seudun odottajille, minulle sairaala on nyt (taas) uusi, ensimmäiset kaksi ovat kumpikin syntyneet myös eri sairaaloissa... joten aion myös pyytää pääsyä tutustumiskäynnille. Ilmeisesti siellä on ne "migreenilattiat" ainakin pistetty uuteen kuosiin =) (näin yhden ystävän synnytyskuvista)
Kauankohan tuossa np-ultrakutsussa menee oikein ennenkuin posti sen tuo? Nimittäin kun mulla on se eka neuvolakin niin myöhään, vasta 10+0 tän uuden la:n mukaan. Tosin saa nyt nähdä laittaako th edes mua sinne kun en halunnut sitä poimun mittausta...
Eilen oksensin toisen kerran, kiva kun lapset istui vastapäätä ja äiti sai ruoan loppuun, kävi oksentamassa ja tuli takaisin ja otti uuden annoksen ruokaa. Mutta eipä siinä muukaan juuri auttanut... En ole noita vitamiineja voinut ottaa heti aamusta kun on omat lääkkeet ensin, ja niiden kanssa ei saa yhtäaikaa ottaa esim. seleeniä jota siinä valmisteessa on. Mutta tänään otin sitten kuitenkin jo reilusti ennen puoltapäivää, siksi kai olokin on nyt suht järkevä.
Ylihuomenna pitäis lähteä juhannusreissuun, matkaa tulee yhteen suuntaan 6-700 km. Pitäis ottaa itseään niskasta ja alkaa pestä pyykkiä lähtökuntoon, samoin kämppä odottelee sitä "juhannussiivoa" joka näillä näkymin voi valmistua ehkä jouluksi... Ja vettä sataa!
No, asia kerrallaan! Päivänjatkoja kaikille!
Limoviikuna: Siis voihan näihin keskusteluihin myös lisätä niitä masu kuvia jos haluaa ja ultra kuvia. Niin olen minä ainakin meinannut laittaa, meillä kotona skanneri niin saan ultra kuvatkin koneelle! Jos ei vaan ketään haittaa että välillä kuviakin näillä meidän palstoilla????
...ja ilman skanneriakin onnistuu. Itse otin digikameralla kuvan ultrassa saaduista kuvista ja siirsin ne koneelle. Meillä kun tota skanneria ei ole, ni joutuu vähän mielikuvituksellisemmin hoitamaan saman :D
ei tule meille tammivauvaa. Olen aika rikki, vaikka arvasin näin käyvän. Kohtu oli kasvanut, mutta mitään sykettä tms. ei löytynyt. Parin viikon päästä olis uusinta, mutta yritän päästä yksityiselle makso mitä makso. Haluan tietää ja saada sen ulos, jos kerran on kuollut.
juu, tiedän että niitä tänne saa, mutta en ole innostunu itseäni tai perillistäni täällä esittelemään, kun kuka tahansa voi kuvia katsella. Tämä vain korvien välissä oleva ongelma, laittakaa toki muut kuvia tänne :).
Minä olenkin ollut perjantaista asti nettipimennossa, ja vielä on pinojen kahlaaminen vähän kesken, mutta ei kai täällä mitään kauheita ole tapahtunut..?
Itsellä tuntuu kuulumiset olevan vaan sitä samaa.. Olo on ihan ok, kiitos niiden "ihmevitamiinien". Eilen oli sellaista menkkamaista jomotusta alavatsalla melkein koko päivän, toivottavasti ei jatku enää tänään. Vatsa pömpöttää, kuten teki jo mielestäni plussan aikoihin, ei suurempaa kasvua ole mielestäni vielä tapahtunut. Eli äippävaatteita ei ole tarvinnut alkaa kaapeista penkoa, mutta kyllä kohta täytyy, nimittäin minulla sama kuin jollain muullakin (muistelisin jonkun täällä maininneen), että housut pitää olla sellaiset ylivatsan malliset, koska muuten tulee alavatsakipuja.
No mutta, nyt heräs kuopus, pitää mennä hakeen syliin ennen kuin kiukustuu kunnolla.
Minnikki rv.. olisko nyt sit neuvolan mukaan.. 9+6