Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5-vuotisneuvola?

16.06.2008 |

Minkälaisia juttuja tehdään 5v.neuvolassa? Tuliko rokotuksia??

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v -neuvola on tavallista isompi tarkistus ja siihen kuuluu sekä terveydenhoitajan että lääkärin tarkistukset. Th katsoi normaaleiden pituuden, painon, näön, kuulon

lisäksi monia kehityksellisiä taitoa; mm tasapaino, hieno-ja karkea motoriikka, hahmottaminen ja kyseli kuinka lapsi pärjää päivittäisissä toimissaan (=omatoimisuus, wc-asiat ym). Lisäksi tarhalta oli palaute em. taidoista ja ryhmässä / yksin työskentelystä. lääkäri teki sitten lääketieteellisen terveystarkastuksen. Näiden kaikkien tarkoitus on selvittää lapsen kehitysvalmiudet lähestyvää koulua ajatellen. Jos jotain vajavuutta esim. puheessa, hahmottamisessa, keskittymisessä tai motorisissa toiminnoissa ilmenee, on aikaa vielä erityislääkärin / kuntoutusasiantuntioiden konsultointiin, terapialle ja tehostetuille harjoituksille. Eli tarkoitus on saada seulaan ne lapset, joilla on suurentunut riski oppimisvaikeuksiin koulussa.

Rokotuksia ei nyt tullut.

Vierailija
2/2 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin 5 v neuvolassa ei ole lääkärintarkastusta. Psykologi keskustelee lapsen kanssa ja tekee muutaman testin (oman nimen kirjoitus, saksilla leikkaaminen, piirtäminen) ja muutoin on ihan tavallinen terveydenhoitajan tarkastus. Mun mielestä se psykologi oli ihan hölmö juttu, olin tosi pettynyt, jotenkin ajattelin että se olis jotenkin syvällinen juttu mutta ainakin mun silmissä homma näytti samalta kuin mitä th teki jo 4 v-neuvolassa (lene-tehtävät).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla