Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspäiväräha edellisen lapsen mukaan?

Vierailija
29.12.2005 |

Te jotka, ette ole ollut töissä lasten saannin välissä niin miten kela on laskenut uuden päivärähan? Onko suoraan sama vanha vai laskeeko ne kuitenkin kanssa vanhan verotuksen ja viimisten 6kk mukaan ja ottaa siitä äidille parhaimman?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsittääkseni Kela nimenomaan laskee, mikä mainitsemistasi kolmesta vaihtoehdosta on paras ja maksaa sen mukaan. Tosin 6 kk tulojen laskentaa varten sinun pitää vissiin erikseen toimittaa palkkatodistukset (tai pyytää työnantajaa toimittamaan) Kelaan, koska ao. tietoja he eivät automaattisesti saa mistään. Eli jos on mahdollista, että 6 kk vaihtoehto sinulle edullisin, muista hakea 6 kk tulojen perusteella.

Itse olen ollut esikoisesta jo 1,5 v kotona ja ennen toista äitiyslomaa ehdin olla vain 4 kk töissä, joten minulla perusteena tulee olemaan esikoisesta maksettu päiväraha.

Vierailija
2/4 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sinulla silloin ole mitään 6 kk tuloja, joiden mukaan äitiyspäiväraha voisi määräytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehtii täyttää 3v ja ei ole ollut ansiotuloja lasketaan sitten verotuksen mukaan. Ja jos äitiysloma alkaa 06 määräytyy raha 04 verotuksen mukaan.

Itse jään nyt hoitovapaalta uudelleen äitiyslomalle ja tulen saamaan saman rahan kuin esikoisesta. Esikoinen 1v6kk kun toinen syntyy.

Vierailija
4/4 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet ollut välillä töissä, joten et voi saada automaattisesti samaa päivärahaa kuin esikoisesta! Saman rahan saa vain, jos EI OLE ollut välillä töissä, eli jää suoraan hoitovapaalta uudelle äitiyslomalle...

Vierailija:

Itse olen ollut esikoisesta jo 1,5 v kotona ja ennen toista äitiyslomaa ehdin olla vain 4 kk töissä, joten minulla perusteena tulee olemaan esikoisesta maksettu päiväraha.