Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea nimiasia, loukkaanko läheisiä?

Vierailija
28.12.2005 |

Olen haaveillut eräästä nimestä ties kuinka kauan , jos joskus saan tyttären. Nyt meille on siunaantunut tyttö, mutta voinko antaa lapselleni rakastamani nimen näissä olosuhteissa:

Miehen veli koki intohimoisen salasuhteen, joka selvisi ja on hänen kihlatulleen ja koko perheelle vaikea asia. Rakastetun naisen nimi on huonoksi onnekseni juuri tuo rakastamani tytön nimi, harvinainenkin sellainen. Miehen veljen kihlattua tytön nimi muistuttaisi ikuisesti toisesta naisesta, samoin miehen vanhempia ja veljeäkin. Miheni on sitä mieltä, että jokin toinen nimi tulisi löytää, mutta jos asia on minulle todella tärkeä, hän toivoisi muiden ymmärtävän nimivalinnan.

Tuntuu todella vaikealta, kun tämä salasuhde paljastui vasta ihan äskettäin juuri ennen tytön syntymää ja olin koko odotusajankin mielessäni jo kutsunut tyttöä tuolla ihanalla nimellä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, isäni veljellä on minua vanhempi Tanja-niminen tyttö, Eli ei saanut äitini Tanjaa...

Vierailija
2/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska tuuri sulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin minusta tuossa ei sit ole mitään ongelmaa.

Pikkaisenhan se sit on hankalaa jos se nimi on todella harvinainen,niin kuulostaa tietty pikkasen siltä,et oot keksinyt sen siitä " toisesta naisesta" .

Silti jos se on se yks&ainoa minkä haluat lapsellesi laittaa niin minusta noista ei pidä välittää.

Tää on ehdotus vaan mutta voisitko ajatella laittaa väliviiva nimeä? Se tekisi nimestä kuitenkin vähän erilaisen,jos se oikeesti ajatuksena vaivaa?? Voisitte sitten kuitenkin ottaa kutsumanimeksi vain sen yhden.

Vierailija
4/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapselle annettiin nimi, joka on yhden sukulaisemme kutsumanimi. En edes tajunnut asiaa itse, vasta kun kerroimme nimivalinnasta. Nimi annettiin jokatapauksessa ja suvun selvittyä alku sokista nimi tuntuikin mukavalta juuri meidän lapsen nimenä.

Vierailija
5/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan täytyy nimineen saada aloittaa puhtaalta pöydältä. Kyllähän tyttäresi pian " ottaisi nimen omakseen" , toiset tottuisivat siihen, mutta silti en valitsisi samaa nimeä.

Vierailija
6/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva olla kärpäsenä katossa ristijäisissä kun nimi sanottaisiin.. huh, siitä ei kyllä hyvää seuraisi.

En usko että ymmärtäisivät, varsinkin kun aikaa kulunut niin vähän.

Voi olla että välit moneen viilenisivät kovin, mikä olisi tosi ikävä asia. Suosittelen uuden nimen miettimistä, valitettavasti.

Vierailija
7/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aina halunnut tyttärelle erään perinteisen suomalaisen nimen. Noh veljeni rakastui tulisesti erääseen tyttöön joka oli juuri tämän niminen. Tyttö jätti hänet ja siitä jäi veljelleni paha trauma. En voi laittaa nimeä lapselle hänen takiaan enkä haluakaan sillä veljeni on nimeä tärkeämpi. Pidän nimestä silti salaa...ehkä sitten omille lapsenlapsille...

Vierailija
8/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiä on maailma täynnä ja suosikit vaihtuu.... Mä en laittais.

Vierailija
9/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista mutta onhan noita nimiä.

Vierailija
10/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huono tuuri!!!! En antaisi sitä nimeä ellet pysty puhumaan ennen nimen antoa tämän suvun kanssa ja heistä se on ok. Jos kuulevat sinun vain päättäneen nimen niin varmasti pitävät sinua tunteettomana itsekkäänä, mutta jos puhut heidän kanssaan niin ehkä hyväksyvät.

Vierailija
11/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta outoa olisi sekin.

Vierailija
12/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Rakastetun naisen nimi on huonoksi onnekseni juuri tuo rakastamani tytön nimi, harvinainenkin sellainen.

Jaa mistä arvasin, no tuskin se salapano on " rakastettu nainen"

BUUAAAAAAA AP JÄIT KII!!

Vierailija
13/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ikuisesti jotain hutsua muistelee joka sattui ihan vahingossa olemaan samanniminen niin on kyllä HÄNEN ONGELMANSA.. ei sinun !!!

Jos joku kysyy miksi laitoit saman nimen niin vastaat, ette todellakaan laittanut " samaa nimeä" vaan annoit lapsellesi nimen josta olit jo pitkään haaveillut =)

Vierailija
14/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tämä salarakas on pois kuvioista? Tiesittekö suhteesta vai tuliko se kaikille yllätyksenä?

Tässä sulle kivoja nimivaihtoehtoja, sano tykkäsitkö mistään!

Noora

Veera

Frida

Niina

Lotta

Laura

Emma

Essi

Ilona

Vierailija
15/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Saima->Saimi

Vierailija
16/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vain se jos haluat! Mun mies tuolta huutaa et ei voi laittaa..

Vierailija
17/22 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko sitten täräytti omastaan laurin, vaikka oli puhunut ihan muusta. En minä nyt sitten serkulle samaa nimeä alkanut antamaan, vaikka minusta tuo meidän poika on vieläkin lauri. Sillon kyllä meinasi hermot mennä, kun mies oli tyrmännyt ties miten monta nimeä, kun jollain on jo se nimi, ja lopulta se oli sitä mieltä, ettei erkkiä voi laittaa, kun papan veli oli erkki ja se on kuollut vasta 50-luvulta. Alkaa nimet loppumaan, jos ihan niin laajalti karsitaan pois.

Mutta ihan sillä vaan, että on muutkin joutuneet rakkaasta nimestä luopumaan, kun olosuhteet ei ole suotuisat.

Vierailija
18/22 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myos poikani nimi valittu jo pienesta astien. Menin naimisiin

ulkomaalaisen miehen kanssa ja mieheni kulttuurin mukaan poikani sai mieheni isan nimen. Vaikka tiesin taman jo ennen naimisiin menoa, juttu harmitti kuitenkin. Mutta taytyy rehellisesti sanoa etta pian kastamisen jalkeen, unohdin koko asian, ja nyt vuosia myohemmin en voi edes kuvitella muuta nimea pojalleni.

Loppujen lopuksi se on vaan nimi, poika on tarkeempi.

Ehka sukulaisesi tottuisivat asiaan myos myohemmin, mutta onko se valitsemasi nimi tosiaan kaiken mielipahan arvoinen, varsinkin jos miehesi on sita vastaan.

Vierailija
19/22 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nimen antaa toiseksi nimeksi, tai sitten antaa sen nimeksi mutta kutsua lasta jollakin lempinimellä? Siis esim. Susanna olisi Susa tmv. miehen sukulaisten ollessa kuulolla... Itse en varmaan pystyisi antamaan nimeä lapselle... Jotenkin jäisi paha kaiku, mutta ehkä asia on jo unohtunut jos joskus saatte toisen lapsen, ja nimen voi antaa hänelle?:)

Periaatteessahan lapsen nimi on teidän asianne, mutta on ihan hyvä huomioida myös tälläiset asiat... Kannattaa puhua asiasta miehen veljen ja näiden vanhempien kanssa ja lysyä suortaan mitä ajattelevat asiasta. Jos ovat huumorintajuisia ja ymmärtävät asian, niin ehkä asia järjestyy...;) Itseäni joskus loukkasi (ehkä aiheetta...) kun puhuin entisen poikaystäväni kanssa mistä nimistä hän pitäisi jos joskus saisimme lapsia, hän ehdotti ex-tyttöystävänsä pikku siskon nimeä... Ei sinänsä paha, mutta kun ko. henkilö oli hänen puheissaan ollut sellainen hauska pikku veijari=oli siis pitänyt tästä paljon. Tuntui lähes samalta kun olisi ehdottanut ex:än nimeä... Nykyisen kanssa on se ongelma, etten tunne hänen historiaansa paljoakaan... Eikä ole niin väliksikään etten tunne, ihan ok, mutta olen joskus miettinyt, että jos joskus saamme lapsen ja annamme sille nimen X ja joku päivä joku hänen vanha heila kävelee vastaan ja onkin saman niminen, niin ei ole kiva jos hän ajattelee lapsen saaneen nimen hänen mukaansa...!;) ;)

Vierailija
20/22 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veli koki intohimoisen salasuhteen.:))))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme