Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla totta!?

Vierailija
28.12.2005 |

Tein kesäkuussa vuoden mittaisen jäsensopimuksen lähistöllämme sijaitsevaan kuntosaliin Helsingissä. Nyt olemme muuttamassa toiseen paikkaan Helsingissä. Kuntosalilla väitettiin, että minun pitää edelleen käydä tällä salilla, jonne tein sopimuksen. Salia ei voi vaihtaa, vaikka minulla kestäisi matkustaa uudesta asuinpaikastamme tälle nykyiselle salille lähes kaksi tuntia yhteensä (meno-paluu). Voiko tämä olla totta? Tässähän periaatteessa estetään ihmisiä muuttamasta. Kokemuksia, ideoita ym. otetaan vastaan...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkia jäsenyyttä? Saako siitä jotain etuja suhteessa jäsenmaksuun?

Miksette käy kertamaksu-saleilla?

Vierailija
2/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa velotetaan maksu. En siis halua purkaa sopimusta, ymmärrän sen ettei se onnistu. Mutta haluaisin siirtyä uuden asuinpaikkamme lähistöllä sijaitsevalle salille. Joka sekin kuuluu samaan CMS ketjuun, yrittäjä tosin on eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmat salit " pakottavat" liittymään aina jäseneksi vuodeksi, käyt siellä tai et, asut lähellä tai h* kaukana.

T.6kk turhaa jäsenmaksua maksanut, kun tuli paikkakunnan vaihdos

Vierailija
4/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä minäkään ole tämän 6kk aikana siellä paljon käynyt ja nyt tulen käymään varmasti entistä vähemmän. Kaikkeen sitä ihminen tyhmyyksissään päänsä pistää...

Vierailija
5/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lukaise säännöt uudestaan tai laita paikallislehteen ilmo että haluat myydä jäsenyyden tai sinne salin ilmoitustaululle.

t.8

Vierailija
6/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sopimuksen kanssa vuodeksi. Noh, kävin ennen sopparin tekoa kokeilemassa kerran ohjattua juttua ja tykkäsin. noh, kävin muutaman kerran kuntokeskuksessa ja vanha polvivaivani palasi. En tietenkään voinut käydä siellä. Lääkäri sanoi että en saa rasittaa polvea. salin henkilökunta sanoi siihen että eihän lääkäri voi sanoa noin, sinun pitää vahvistaa näitä polven lihaksia ja käydä salilla. Myin jäsenyyteni pois. Kai se lääkäri tietää mitä saan tehdä ja mitä en. Aika kalliiksi tulee myyminen. Muistaakseni 90e maksamalla pääsi eroon jäsenyydestä. Eli kannattaa yrittää myydä se

Vierailija
7/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan siis kerran kuussa tietyn summan, en ole maksanut koko vuotta etukäteen. Kuinka siis onnistuu sopimuksen myyminen?

Vierailija
8/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elixiassa sai jäsenyyden siis siirrettyä. Eli esim mun kaveri osti oman jäsenyyteni. Sovimme keskenämme että maksoi nimellisen summan jäsenmaksusta ja Elixian vaihtoi minun suoraveloitustilini hänen tiliinsä. Myös jo sen olemassa olevan kuukauden hän maksoi minulle koska Elixia oli jo ottanut sen tililtäni.

Myös olen huomannut että Satsissa myyvät jäsenyyksiä samalla periaatteella tai vuokraavat pidemmäksi aikaa esim matkan takia mutta silloin haluavat koko summan könttänä ja monellako on varaa maksaa esim puolen vuoden maksut kerralla.

Vierailija
9/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ryhtynyt erään kuntosalin jäseneksi, jossa siinäkin oli kuukausittainen maksu. Sitten kun halusin irtisanoa sen, vetosivat sopimukseen, jossa lukee, että sopimuksen voi purkaa ainoastaan lääkärin todistuksen kanssa.

Soitin sitten kuluttaja-asiamiehelle, ja hän sanoi, että kuntosalilla ei ole MINKÄÄNLAISTA oikeutta vaatia lääkärintodistusta, sillä heidän työntekijöillään ei ole salassapitovelvollisuutta. Soitin sitten taas tälle samaiselle kuntosalille, ja kerroin kuluttaja-asiamiehen sanoman.

Johan sain sopimukseni raukenemaan.

Sano niille siellä kuntosalilla, että soitat kuluttaja-asiamiehelle, jos ei he suostu irtisanomaan sopimusta. Jos ei tehoa, niin sitten soitat tosiaan k-asiamiehelle, niin luulis, että alkaisi tapahtumaan..

Vierailija
10/14 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin eri puolella Suomea. Liittyessäni sanottiin, että jos muutan eri paikkakunnalle, jossa on samaan ketjuun kuuluva sali, siirtyy jäsenyyteni sinne (siis jos muutan vuoden sisällä). Luulisi että sama pätee myös kaupungin sisällä muutettaessa.. Mutta jos näin ei tosiaan ole, ehdotan myös sitä jäsenyyden siirtoa jollekin. Eli ilmoittelet ja etsit jonkun, jolle siirrät=myyt jäsenyyden. Itsensä ostaminen ulos jäsenyydestä tulee nimittäin aika kalliiksi. Ilmeisesti siinä maksetaan se erotus joka jäisi maksamatta kunnes se vuosi jäsenyyttä tulee täyteen.. eli esim 5 x 50e.

Vierailija
11/14 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuhuoneen seinälle laitoin ilmoituksen että luovun loppujäsenyys ajastani (n.3kk). Seuraavana päivänä tuli kolme soittoa ja heti ensimmäinen otti jäsenyyden. maksaa minulle saman summan, mikä veloitetaan minun tililtäni ja ilmoitimme uuden ihmisen korttini käyttäjäksi. Eli rahajutut pitää hoitaa omistajan ja " vuokralaisen" kesken. Itse en ehtinyt käymään lapsen takia ja oli henkilökunnasta riittävän pätevä syy. Kaksi kuukautta kuulemma ainakin se aika, joksi kortin saa vuokrata toiselle, mutta kohdallani joustivat.

Vierailija
12/14 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tuollaisia sopimuksia ole, joita ei voi irtisanoa, silloin kun tahtoo.

Vierailija
13/14 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopimus on kohtuuton. Se purkautuu.

Vierailija
14/14 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tyttönä kun kävin paljon salilla, maksoin joko kertamaksun tai kuukausimaksun. Musta on törkeetä, että pakotetaan ihmiset sitoutumaan tollaseen. Tuntuu, ettei sellaisia vaihtoehtoja juuri enää ole.