Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskokaa jo, älkääkä viekö pieniä vauvoja kauppakeskuksiin!

Vierailija
28.12.2005 |

Taas uutisissa oli varoitus, että sitkeät infektiot jylläävät ja vauvat joutuvat sairaalaan.

Mutta, silti vain näkee aivan päivien/viikkojen ikäisiä vauvoja ale-ruuhkissa, MIKSI?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi kiva, että sinä pärjäsit sillä yhdellä tuttipullolla ja parilla tuttelipurkilla. Ja myöskin on tosi kiva että omaksuit ympäristöstäsi kaiken tiedon jo odotusaikana eikä mikään asia päässyt sinua yllättämään! Olet mitä ilmeisimmin myös tosi kiva ihminen ja kaikin puolin fiksu, olisitko mun kaveri?

Vierailija
22/84 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan täysin kirjoituksesi!

Luulenpa, että nämä jotka ei kuuntele tässä asiassa lääkärien ym. neuvoja, ei kuuntele neuvoja missään asiassa. Koska luottavat " omaan maalaisjärkeensä" . Se onkin pitkälle kantava voima, kun siihen ei tukeudu liikaa ja osaa kuunnella myös muita. Se ei osoita heikkoutta, eikä omaa riittämättömyyttä, jos kuntelee myös MUITA! Ei ole huono äiti jos pyytää apua ja neuvoa silloin kun ei jotain tiedä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassa sen kanssa ja siitä lähtien ole käynyt ahkeraan jos jossakin tavaratalossa ja kauppakeskuksessa.(Täällä ei kyllä suuria kauppakeskuksia ole).... Ja neiti on nyt reilu 2v. ja tällä hetkellä toista kertaa elämässään kipeä!!!!! Eli HALOOOOO... Ne taudit tarttuu vaikka ostoskärryjen kahvoista jos niikseen tulee, että toivottavasti isäntä tai mummu käy teidän puolesta ruokakaupassakin ettei tartte pöpö-käsillä sitten vauvaan koskea!!! Ja muistakaa ne bakteereita tappavat pesuaineet ne on hyviä...saadaan oikein kunnon restentit bakteerikannat ja ollaan sitten ihmeissään kun lääkkeet ei enää tehoa!!!

Ennen on istuttu lehmän lantakasan päällä ja imeskelty sormia ja vähemmän silloin on tulehduksia ym. ollut kuin nyt!!! JÄRKI KÄTEEN!!!

Ei mulle ainakaan neuvolassa ole kielletty vauvan kanssa kauppaan menemästä..vauvuissahan se on niin ei ne pöpöt sinne itsekseen HYPI!!!!

Vierailija
24/84 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi mies on pitkät päivät töissä. Olen käytännössä päivät yksin. Mikäli haluan olla lapsen kanssa mahdollisimman pitkään kotona, ei ole mahdollisuutta käydä TODELLA kalliissa lähikaupassa. Tottahan sieltä haen maitoa tai leipää mutta viikottaiset ruokaostokset on tehtävä isoissa marketeissa; siinä kun säästää pitkän pennin.

Toisekseen, toisilla ei esimerkiksi ole mahdollisuutta esim. lähikauppaan vaan on pakonsanelemana jonottamassa ruuhkaisissa marketeissa jo pelkän vaippapaketin takia. Ja näin alennusmyyntien aikaan, on jopa isot ruokamarketit täysin tukossa.

Mahdollisuuksien mukaan, meillä mies käy kaupassa ja minä olen kotona. Mutta aina se ei ole mahdollista. En tietenkään tieten tahtoen lähde sinne pällistelemään ale-tankoja mutta sama se on käynkö minä yksin tai mieheni yksin, jos tartunnan voi saada kuka vain. Siinä vaiheessa ei paljon käsipesut auta, jos virus on pisaratartuntana tarttunut esim. mieheeni ja hän tuo sen kotiin.

Tai jopa lähimarketissa saattaa olla näitä ketkä juuri alerynnäköistä ovat tulleet ostamaan kahvileipää naapurin Irmalle. Ja rykäsee kerran pienokaiseni päälle, siinähän sitä sitten ollaan.

En tietenkään tuomitse teitä, kenellä on mahdollisuus suojella vauvaanne viimeiseen saakka, minusta se on ihailtavaa ja kunnioitan sitä. Toisilla vain on eri lähtökohdat ja sille ei vain voi mitään.

Suositushan on, että näitä rysiä TULISI VÄLTTÄÄ mutta pakonsanelemana en sille mitään voi, jos on pakko.

Minusta on kovin outoa syyllistää terveitä ihmisiä elämisestä, eikö tulisi kehoittaa sairaita ihmisiä jäämään kotiin? Mutta sekään ei toimisi.

Enkä kyllä pahalla tahdollakaan voi kuvitella, että jokainen tartunnan saanut lapsi olisi kierrellyt ostoskeskuksissa.

Mutta turvatkaamme lastemme hyvinvointi kaikilla mahdollisilla keinoilla =)

Vierailija
25/84 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienokaistaan muille. Olen huomannut tämän ystäväpiirissäni. Halutaan, että kaikki tietää uudesta vauvasta.

Kuvitellaan, että muut ovat kiinnostuneita vauvasta kanssa.

Vastaa mielestäni täysin kysymykseen.

Vierailija
26/84 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kyllä joutunut käymään kaupoissa ihan pienen vauvankin kanssa, ruokaakin on ollut ekan puolen vuoden aikana pakko hakea muille lapsille ja monta muutakin asiaa on ollut hoidettavana. Silloin kun toinen lapsi syntyi kauan sitten, ei vielä ollut pakko liikkua juuri minnekään, saatoin pysya kotona. Isosiskonsa kävi kuitenkin erään kaverinsa synttäreillä ja toi tuliaisiksi kotiin vesirokon, mkä tarttui myös parin viikon ikäiseen vauvaan. Joten ihan varmuuden vuoksi- lopettakaa kaikki kodin ulkopuolinen elämä puoleksi vuodeksi, myös muilta perheenjäseniltä, isäkin lomalle töistä vaan!!

Vierailija
27/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella helposti ja on syytä välttää viemästä pieniä lapsia ostoskeskuksiin yms paikkoihin!!!! Ja nyt sitä on liikkeellä todella paljon!

Vierailija
28/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti siellä ruuhkissa näkee koko perheitä " nauttimassa" ostoshetkistä!

Vierailija
29/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäinen vauva markettiin. Tälläkin palstalla oikein kysellään tuosta asiasta.Luulis jo järki sanovan että tähän aikaan vuodesta on kaikenlaisia viruksia liikkeellä. Miksi vaarantaa vauvan terveys?

Vierailija
30/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä sinne pärskimään muita päin!

Vierailija
31/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppa on asia erikseen.

Vierailija
32/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älkää te yksinhuoltajat vaivautuko tähän vastaamaan! Kritiikki koskee vain näitä ilman-pakottavaa-syytä vauvansa ihmisvilinään viejiä.

Uskomatonta, että omat shoppailuhalut menee vauvan hyvinvoinnin edelle.

Vierailija
33/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne välttämättömät elintarvikkeet saa ihan varmasti siitä lähikaupasta/pienemmästä marketista.

Vierailija
34/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. yksinhuoltaja joka osasi välttää ensimmäiset 6kk ryysiksiä ja ihmisvilinää

Vierailija
35/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kaupassa käy, joskus kauppareissu on yhdistettävä johonkin muuhun menoon...tietysti voi käydä pienemmissäkin kaupoissa, mutta jos pitää ostaa enemmän ruokaa tai vaikka vaippoja, niin pikkukaupoissa käyminen voi tulla kalliiksi.

Vierailija
36/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vois vähän ajatella välillä muitakin kuin itseään.

Vierailija
37/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa ei VOI säästää!

Vierailija
38/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy noita tekosyitä mitkä suorastaan pakottavat raahaamaan muutaman viikon ikäisen vauvan ostoskeskuksiin. Onhan se pari euroa halvempi vaippapaketti tärkeämpi kuin vauvan terveys. Varmaan lämmittää mieltä se säästynyt pari euronen kun vauva makaa sairaalassa limaa oksentaen.

Vierailija
39/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin vain neuvolaankin tuovat aivan räkäisiä lapsia, leikkivät sitten leluilla ja yskivät niin että pöpöt lentelee. Ja samassa tilassa on pieniä vauvoja... että onko tosiaankin niin että sinne neuvolaankin on pakko mennä niin sairaana??

Vierailija
40/84 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntitolkullla kuljetettiin turvakaukaloissa ja rattaissa ihmisjoukossa :(

-kaupan täti-