Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka olisi tullut imetyksen aikana raskaaksi?

Vierailija
28.12.2005 |

Kuinka kauan oli synnytyksestä ja mistä huomasit olevasi raskaana...?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vauva" oli kyllä jo 9,5kk ja haluttiin jo uutta vauvaa. ensimmäisestä tai toisesta yhdynnästä nappas;) kuukautiset oli kyllä tullu meko säännöllisesti jo 2kk synnytyksestä.

Vierailija
2/8 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset alkoivat jälkivuodon ollessa ihan lopuillaan. Vasta myöhemmin tajusin, että ne olivat tosiaan kuukautiset, eikä jälkivuotoa 1kk synnytyksestä. Ja heti säännölliset vaikka imetin, joten tiesin, että jippi, munasolu irtoaa säännöllisesti, ja sain 2 lasta pienellä ikäerolla, vaikka ei ihan heti onnistanutkaan.

Laitoksella synnytyksen jälkeen vieressä nainen jonka lapsilla ikäeroa 11kk ja täysimetyksellä kans oli vahinko...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...testasin hullunlailla jo 3kk esikoisen synnytyksestä koska halusimme toisen heti. Oireita ei heti ollut, vaikka viiva näkyi. Ultrassakin kävin ja gynekologi sanoi, että tule parin viikon päästä uudelleen, sydänääniä ei näkyny. Väsymys ja kuvotus tulivat paljon myöhemmin ku ekan kanssa, mutta eka onkin tosi voimakas persoona ja tosi lady ja hoivavietti sillä jo 1-vuotiaana eli " naishormoonit oksettavat" ? PikkuKakkonen on poikamaisempi ja tasapainoinen luonne ei niin voimakas ailahteleva persoona. Ei tuntunut kohdussa, paitsi että potki enemmän, mutta sen " läsnäolo" ei tuntunut, ei oireita, ei oksetusta. Kyllä oireet tulivat kuitenkin, myöhemmin ja lievempinä, mutta uskon sen liittyvän persoonaan enemmän kuin siihen että imetin.

Vierailija
4/8 |
30.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin esikoista hieman reilun vuoden. Imettämisen jälkeen ei menkkoja ilmaantunut vielä kolmeen kuukauteen, eikä sitten koskaan menkkoja tullutkaan. Olin tullut raskaaksi esikoisen ollessa 9 kk, tosin huomasin itse asian kuukausia myöhemmin... Raskausviikkoja oli 26 ultran mukaan, kun neuvolaan ekan kerran menin. Oli ihanan lyhyt raskausaika, jossa ei mitään alku- (ja puoliväli-)raskauteen liittyviä oireita =)

Lapsi ei siis ollut suunniteltu, mutta nyt ajatellen ei toinen lapsi olisi voinut parempaan aikaan syntyä. Taloudellinen tilanne oli aikanaan sellainen, ettemme lasta uskalteneet tehdä. Olin työttömänä ja äitiyspäiväraha olisi ollut minimi. Ja mikä tuuri kävikään, kun pari viikkoa ennen äitiyslomani alkua tuli lakimuutos, jonka ansiosta sain äitiysrahaa yhtä paljon kuin ansiosidonnaista päivärahaa. Ja tämä tarkoitti 4kertaista summaa verrattuna minimi äitiyspäivärahaan. Eli joskus voi onnikin potkaista.

Lapsilla ikäeroa 1v 7kk ja nyt kuopuksen kohta täyttäessä 3 ovat kuin paita ja peppu. Esikoinen on aina rakastanut pikkuveljeään, eikä koskaan ole ollut mustasukkaisuutta. Normaalia leluista tappelua tietenkin on, mutta kaiket päivät he leikkivät keskenään ja ovat toistensa parhaita kavereita.

Vierailija
5/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin, kun menkkoja ei alkanut kuulua ja hillitön väsymys iski....

Ihana ylläri yllättävän äkkiä, luulin, et kauan pitää toista odottaa, mutta eipä tarvinnutkaan..

Vierailija
6/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiinlähtöinfossakin muistutan aina että jos ei halua raskaaksi pitää käyttää ehkäisyä.Imetys ei ole luotettava ehkäisykeino.

Vierailija
7/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut odottamaan seuraavaa, kun vauva ollut n.7-8kk vaikka olen täysimettänyt ja yölläkin. Ja 4 lasta on.

Vierailija
8/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joku tuommosta väittänyt? Me ainakin toivotaan raskautta. ap