Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen (vauvan) kanssa taksiin?

Vierailija
28.12.2005 |

Olisin 7 kk vanhan lapseni kanssa huomenna kyytiä vailla ja tuli mieleeni, että olisikohan pääkaupunkiseudulla mahdollisuutta tilata " erikoistaksia" , jossa lastenistuin? Kaukaloon ei enää mahdu, joten se ei auta.. Ei ole koskaan ollut tarvetta tällaiselle palvelulle, joten en ihan oikeasti tiedä miten asia on.

Tuli vaan mieleeni, että joku muukin olisi joskus samaa miettinyt, esim. jos pitää saada sairas lapsi lääkäriin, eikä omaa autoa ole (niin, ja kaikkialla Suomessa kun ei julkisia kulje..)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin takseilla on myös turvaistuimia, kysy taksikeskuksesta.

Vierailija
2/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kulkeneet pari kertaa taksilla niin että vauva (reilun puolen vuoden ikäinen) takapenkille reunapaikalle istumaan ja auton vyö normaalisti kiinni. Vyö antaa turvan ja äiti (keskipaikalla) kainalon jossa pysyy pystyssä.

Ei varmasti oppikirjoista, mutta sanoisin että olosuhteisiin nähden varsin turvallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen mennyt lapsi sylissä. ole missää keskellä yötä sairauskohtauksessa lähtenyt metsästämään mitään istuimia

Vierailija
4/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi turvallisempaa yrittää laittaa lapsi turvavöihin ja pitää itse lasta vieressä pystyssä yms.

Vierailija
5/5 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttavaisia ja reiluja.. ;)

<Jospa helsingissäkin saa siis turvaistuimen sellaista tarvitessaan, kai taksiasemalla pitäisi olla sellaisia.

Tuohan kuuluu asiakaspalveluun!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan