Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
mitä tehdä kun lapsi (2,5v) lyö minua (siis äitiään)?
28.12.2005 |
kun poikani suuttuu niin hän alkaa lyödä minua. nurkka rangaistuksena ja tietenkin kiellot mutta eipä näytä juuri tepsivän. mitä teen?
Kommentit (3)
Ja ikää on jo nyt 4v.!!! Saa edelleen rangaistuksen (lelu jemmaan, lastenohjelmia ei saa katsoa yms.)
Nyt uutena olen pakottanut häntä hakkaamaan ja potkimaan tyynyä. Ja sanonut,että jos kiukuttaa hakkaa tyynyä, älä äitiä.
Tämä näyttäisi nyt auttavan, ehkä.....
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
sylihoito vei aikaa tolkuttomasti ja lopetettiin älyttömänä. Ihan pienelle kielto ja estäminen. Sanotaan, että silittää saa, ei lyödä.
Alue: Aihe vapaa
Meillä vanhempi poika teki jossain vaiheessa samaa. Kielsin ensin ja kun sana ei tehonnut otin pojan syliin rauhoittumaan. Yleensä siitä seurasi kamala raivonpuuska (olin siis jo kokeillut nurkassa seisomiset). Ei muuta kuin poika tiukempaan syleilyyn. Jalat omien jalkojen väliin ja käsistä lujaa kiinni ja juttelin rauhallisesti. Pois pääsi vasta sitten kun oli rauhoituttu. Missään vaiheessa omaa ääntä en korottanut vaan annoin pojan huutaa pahan mielensä ja raivonsa. Samalla kuitenkin pidin lähellä ja puhuin kauniisti. Rankkaa, mutta hitsi kun toimi kuin unelma! Kaksi kertaa tarvitsi tehdä eikä sen jälkeen ole nyrkki lentänyt =).