Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkiikö teillä aikuiset?

Vierailija
28.12.2005 |

Vaikka olen ollut kotiäitinä yhteensä 4 vuotta (nykyisin työssä), mutta koskaan en varsinaisesti ole leikkinyt lasten kanssa. Mielestäni leikki on lasten työtä ja leikin itse nukeilla yms 12-vuotiaaksi, sen jälkeen se oli mielestäni tylsää enkä enää halua leikkiä.

En myöskään jaksa olla uupumiseen asti pulkanvetäjä ylämäessä, kun lapset ovat itse oppineet kävelemään ovat saaneet itse myös pulkkaa vetää mäen laskussa.

Minulle on kyllä aina löytynyt aikuisten töitä sisällä ja pihalla.

Joskus tietysti voin esittää sohvalla nukkuvaa koiraa kotileikissä:) ja ohjailen leikkejä alkuun tai otan lapset mukaan aikuisten hommiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin. rakentelen duploista taloja ja robotteja ja leikin krokotiiliä tai koiraa. ulkona rakennan lumihepan tai -ukon. isi onneksi on innokkaampi leikkijä. jaksaa juosta ja remuta ja mennä piiloon.

Vierailija
2/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona tulee riehuttua enemmänkin. Varsinkin talvella tulee muuten kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kotona n. 4 v ja alusta asti olen viettänyt aikaa lattialla lasten kanssa leikkien. Otan mukaan kotitöihin, laitamme ruokaa, pesemme pyykkiä, siivoamme yms. yhdessä. Aamukahvin haluan juoda rauhassa, muun aikaa olen lasten käytettävissä.

Vierailija
4/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennan majoja, keksin mielikuvitusleikkejä, ompelen/nikkaroin tarvikkeita nukeille, askarreltu on kerran nukketeatterivälineet, laulatan, loruttelen, leikitän. Tai ainakin yritän ohjata sopivan askareen pariin. Pari iltaa sitten tein itse 1000 palan palapeliä ja muksut vieressä omiaan.

Vierailija
5/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan leikin kyllä lapsille alkuun (kokoan apuna autoradan tms.) ja saatan istua seurana lastenhuoneessa esim. päivän postia lukien. Jos leikin, pelaan lautapelejä tai luen satukirjoja. Ulkollaan myös säännöllisesti; käydään leikkikentällä, luistelemassa, pulkkamäessä. Leikkikentällä olen turvana ja kiikutan - ei muuta, luistelemassa ja pulkkamäessä taas yleensä otan itsekin ilon irti ulkoilusta ja menen mukaan touhuun. Mikään pulkanvetoautomaatti en kuitenkaan ole - saavatpahan lapsetkin kunnolla liikuntaa. :o)

Vierailija
6/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni kyllä niitä tulee leikittyä eli siis pelattua 6-v. tyttären kanssa jos hänellä ei ole esim. kaveria kylässä ja hän pyytää pelaan.

Vierailija
7/8 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silloin kun on ollut maksavia hoitolapsia. Silloinkin kyllä mieluummin tein jotain " pedagogista" , eli liikuntaleikkejä, askartelua, opettavaisia pelejä...

Vierailija
8/8 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja leikin ' helppoja' leikkejä, joissa ei tarvitse käyttää kauheasti mielikuvitusta. Viimeisillä tarkoitan sellaisia, joissa esimerkiksi pöydän laitaan kiinnitetystä autokourusta/-radasta lasketetaan autoja ja katsotaan kuinka pitkälle ne menevät, tai tyttöjen kanssa puen nukkeja.

Aikaa käytän näihin leikkeihin noin 2 tuntia päivässä, ulkoilemme päivästä 2 tuntia ja yöllä nukun 7 tuntia. Kotitöille jää siis aikaa 13 tuntia vuorokaudessa, nyt kun en ole töissä.

Töissä ollessani tilanne oli erilainen, silloin tein huomattavasti vähemmän kotitöitä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä