Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisperhe matkii meitä

Vierailija
28.12.2005 |

Sukulaisperheemme matkii meitä monessa asiassa koko ajan. Matkinta ei ärsytä, mutta huvittaa, enkä aina tiedä, mitä sanoisin. Tähän asti olen ollut kun en tajuaisi monen idean olevan meiltä peräisin.

Esim. Muutimme kaksi kerroksiseen taloon. He ihastelivat aikansa ja vaihtoivat yksitasoisensa saman tyyppiseen kuin me.

Muutimme 70-luvun punatiiliiseen omakotitaloon. Nyt he juoksevat kieli pitkällä katsomasa samanlaisia taloja.

Kiertelimme toissa kesänä asuntoautolla Euroopassa. He kiersivät viime kesänä saman reitin! (siis täsmälleen saman!). Lomailimme viime kesänä Portugalissa, he suunnittelevat sinne matkaa, mutta rahat eivät tahdo riittää samantyyliseen lomaan.

Viime jouluna koristelimme joulukuusemme vain kahdella värillä. He koristelevat tänä vuonna täsmälleen samalla kahdella värillä kuin me viime vuonna.

Puratimme takan ja rakennutimme sen uudelleen, erilaisen systeemin. Heillä on kaunis, uudehko takka (asuvan melko uudessa talossa), mutta suunittelevat nyt purkauttavansa sen ja rakentavansa uuden.

Meidän poika soitti ensi pianoa, nykyisin kosketinsoittimia. Samoin heidän (ei-niin kovin musikaalinen) poikansa. Meidän tytär lopetti erään urheiluharrastuksensa, kun se alkoi tuntua enemmän työltä kuin huvilta harjoituskertojen lisääntyessä. Nyt heidän tyttärensä lopettaa oman harrastuksensa samasta syystä. Tosin eri laji.

Meidän lapset (2 kpl) vaihtoivat juuri ennen joulua keskenään huoneita. Nyt heidän lapset vaihtavat huoneita...Kun me hankimme koiran, hekin hankkivat koiran, vaikka ovat allergisia...

Onko muilla näin uskomattomia sukulaisia/tuttavia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Muutimme 70-luvun punatiiliiseen omakotitaloon. Nyt he juoksevat kieli pitkällä katsomasa samanlaisia taloja.

Vierailija
2/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile syöttää joku täysin utopistinen asia heille, kerro, että näin te ajattelitte tehdä. Katso sitten, tekevätkö he sillä lailla myöskin. Tämä voi olla hauskaakin, kun oikein mietitte!! Suku on aina hauskin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kokeile syöttää joku täysin utopistinen asia heille, kerro, että näin te ajattelitte tehdä. Katso sitten, tekevätkö he sillä lailla myöskin. Tämä voi olla hauskaakin, kun oikein mietitte!! Suku on aina hauskin!!

Vierailija
4/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut isekään aikonani mikään 70-luvun talojen fani, mutta meidän talo on ihanalla tontilla ja saatiin se sikahalvalla. Ts. vaihdettiin rivarikolmio omakotitaloon, jonka mies remppasi, eikä tarvinnut ottaa lisälainaa. Onneksi oli puulattiat (tosin mäntyä) ja saatiin edullisesti uudet vaaleapieliset ikkunat. Alkuperäiessä oli ne kamalat tummat puu, samoin keittiössä oli tummanruskeat kaapit. Onneksi ei tarvinnut vaihtaa kun ovet.

Hassua onkin se, että sukulaisperheen kaksikerroksinen paritalo oli uusi, kun siihen muuttivat ja pääsivät itse vaikuttamaan materiaaleihin ja huonejärjetyksiin ym. Oikea unelmien talo heille, mutta, ei kun nyt pitää saada se punatiilinen talo, jossa olisi enemmän tilaa ja etenkin samanaliset loistavat säilytystilat kuin meillä.

Ap.

Vierailija
5/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo on verhoja myöden kopio meidän talosta. Jopa autot ja lastenvaunut on samanlaiset kuin meillä!

Vierailija
6/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuttavaperhe kummasti yrittää saada kaikki kuten meillä lapsia/lasten ulkonäköä myöten. (ei ole onnistunut, yllättäen, kun aivan erinäköisiä ollaan) Tämä on mennyt niinkin pitkälle, että vaimo on vaihtanut ammattia, he ovat muuttaneet samantapaiseen taloon, ostaneet uuden auton... aina kyselevät, että mistä ollaan ostettu huonekalut, lelut, vaatteet. sanon aina, että kirppikseltä tms (totta on aika usein) Olen monesti ajatellut, että onko heillä kaikki " kotona" , kun en ole ikinä noin kummallista kokenut, että jollain ei ole ollenkaan omaa makua tai mielipidettä. Olen tuntenut kyseisen perheen naisen jo vuosia ja mielestäni hän ei silloin käyttäytynyt näin, mutten usko, että miehenkään aloitteestä he olisivat alkaneet meitä matkimaan. Siis en tajua...

Vierailija
7/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko todella tollaisia ihmisiä, joilla ei ole omaa elämää, vaan pitää kopioida KAIKKI toisilta!!!!????

Ja minua jo vähän ärsytti, kun miehen sisko osti samanlaisen lampun ja verhot ja kuinka pientä se olikaan...

Vierailija
8/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heidän kaikkien perheillä on lähes identtiset ikea kodit. Aika hassua oli ekaa kertaa mennä ystävän mukana tämän yhdellä näistä ystävistä käymään kun tapetitkin olivat samalaiset =) Me olemme tutustuneet opiskeluaikoina vasta mutta huomaan että ystäväni omii monia vaikutteita meidän perheiltä ja ja niitä sitten näkee välillä näillä heidän toisillakin ystäväperheillä. Hassun hauskaa se vain on... =)

Vierailija
9/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä sinällään mitään, mutta kun nähdään, niin hänen miehensä päivittelee suureen ääneen, että kato, kun _minulla_ on samanlainen koru, kun hänen vaimollaan!

No niin on! Ollut vaan jo paljon ennen vaimoasi!!! :P

Vierailija
10/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muo ei luultavasti haittais niin paljon esim. korut tai vaatteet (kunhan ei ole samaanaikaan päällä). Mutta muo häiritsee kodin kopioiminen. Kaveri on nyt hankkinut samanlaisen keittiönpöydän, maton, päiväpeitteen ja lipaston. Mitäköhän seuraavaksi?

Vierailija
11/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti myös " oikeista" kodeista, jos jotain kivaa on. Mutta kopioimaan en kyllä pystyis. Aika hurjaa. Miltähän siitä " kopioijasta" tuntuu?

Vierailija
12/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveripiirissäni kaikki käyttävät melko tavanomaisia vaatteita,sellaisia joita " kaikki" käyttää. Voiko sanoa että kaverini matkii minua,jos hän ostaa samanlaisen huivin kuin minulla,jos joka toisella vastaantulijalla on samanlainen huivi kaulassa.Onko kyseessä vain trendi?

Vierailija
13/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mautonta edullista mitä nyt on lehdet (ja ne ikeat) täynnä.

Vierailija
14/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kedeshti hulluna mersua kun mä ostin sellaisen. Omituista asiassa on, että hänellä uusi japanilainen auto. Toi mun mese kun on jo reipas teini-ikäinen.

Vierailija
15/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana - heidän täytyi saada muksu alulle

Mentiin naimisin marraskuussa - he seuraavana kesänä ja oikein megahäät

Sain uuden puhelimen - ystäväni hankki samanlaisen seuraavalla viikolla ja muistakin tavaroista sama juttu

Käytiin luxusristeilyllä - he lähtivät kuukauden kuluttua

Aika hauskaa :D:D

Vierailija
16/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut pitkät hiukset, joten tää kilpailuhenkinen tapaus venytti tukkaansa viiieelä pitemmäksi ;-)

Lisäksi alkoi pukeutua samantyylisesti kuten minäkin.... mua ja miestäni naurattaa - eipä se silti minuksi muutu, ihan erinäköisiä ollaan!

Toinen kaveri sisustaa samoilla ideoilla asuntoaan.. huvittaa käydä niillä, kun täysin samanlaisia kamoja on etsitty ympäri maailmaa ja laitettu JUURI samoin esille. Jopa samoihin huoneisiin. Sitten tää kehtaa vielä kehuskella, että " Mä sit inhoon matkimista!" Just joo.

Vierailija
17/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi oudolle.

Vierailija
18/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tuttavan kaveri muutti ruotsiin kun mekin muutimme, hankki lkapsen kun minäkin sain, vaihtoi sen tosin poikaan, kun meidänkin lapsemme on poika! Luulin että olen ainoa jota matkitaan!

Vierailija
19/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun mietin pitkään, voinko ostaa samanlaisen pyykkikorin kuin eräs ystäväni, kun se oli ainoa hyvä minkä olin löytänyt... :D

Vierailija
20/23 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos käy meillä, ja näkee jonkun ostamani uuden jutun, niin ostaa kaikessa hiljaisuudessa samanlaisen ja sitten muiden kuullen myöhemmin käydessään ohimennen toteaa :" ai sullakin on tollanen..."

Viimeisin oli hauska: tuli kylään, ja hihkaisi: " JUMAL..! Te ootte ostanu samanlaisen sohvan kuin mulla on!" Johon ystävän mies (hetken hiljaisuuden jälkeen): " Ei sulla ole tollasta sohvaa." Siihen ystäväni : " Niin mutku, siis oon ajatellut jo pidempään että ostan mutta en vaan oo ehtiny!" hih...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän