Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MISSÄ OLETTE YMPÄRILEIKANNEET POIKANNE?

04.11.2005 |

hei !

Asun pääkaupunkiseudella ja halusin tietää jonkun korkeatasoisen paikan missä tehdään ympärileikkauksia. Mehiläisessä ja Diacorissa leikkauksia ei tehdä kuin lääketieteellisistä syistä. Tietääkö joku siis jotain sairaalaa, jossa leikkaus voitaisiin tehdä uskonnollisistakin syistä. Vielä Pari vuotta sitten leikkauksia tehtiin ainakin Diacorissa, mutta ei enää periaatteesta?

Mikä tuo periaate lieneekään?! Monethan joutuvat ehkä näiden periaatteiden vuoksi menemään jollekin puoskarille. Joka tapauksessa jos joku tietää jonkun paikan, jossa olisi vastikään hyviä kokemuksia, olisin kiitollinen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni_äiti:

Raamattu ei kiellä ympärileikata, se vaan sanoo että sitä ei tarvi tehä, joten älkää tuomitseko niitä jotka ympärileikkauksen suorittaa, sillä se ei ole kiellettyä.

Niin ja miksi se on sitten hyväksyttyä että uros eläimiltä leikataa munat kokonaa pois? Onhan neki eläviä olentoja.

Mun poika on y-leikattu Tukholmassa Viktoria Klinikalla.

Tällä kertaa olen samaa mieltä, että ympärileikkausta ei ole kiellettykään. Tai ei ainakaan uskonnon nimissä tehtynä sillä ei kristinuskossa ole mitään merkitystä.

Tämän olen kirjoittanut ennenkin, mutta kirjoitan nytkin. Eräs kristitty lastenlääkäri oli sitä mieltä, että ympärileikkaus on turhaa. Huolimatta hänen kanssaan keskustelusta olen sitä mieltä, että ympärileikkaus on toimenpide siinä missä muutkin toimenpiteet. Joskus voitaisiin keskustella viisaudenhampaiden poiston tarpeellisuudesta. Sekin on leikkaus ja siinäkin on omat riskinsä. Silti niitä poistetaan suhteellisen helpoistakin syistä. Niin no...Tässä tietoni saattaa olla vanhentunutta. Ennen vanhaan ainakin viisaudenhampaat, nielurisat ja kitarisat kuuluivat samaan sarjaan: poistettiin melkein kaikilta, joilta tuli mieleen poistaa. Samalla tavalla ympärileikkauskin on toimenpide, jossa on omat riskinsä.

Vierailija
22/42 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilla on vaavilla ymparileikkaus edessa juuri tasta syysta, koska se edesauttaa laakarin mukaan puhtauden yllapidossa. Lapsella oli paha virtsatulehdus, jolle ei onneksi loytynyt mitaan elimellista syyta. Ymparileikkaus on laakarin mukaan suositeltavaa tassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä olla luopumassa? Niissä maissa siis jossa se on (ollut?) tapana?

Tyttöjen ympärileikkaukselle ei taida olla mitään terveydellistä perustetta. Käsittääkseni nainen kärsii siitä loppuikänsä ja se tekee yhdynnöistä hyvin kivuliaita.

Poikien ympärileikkaukseen en sinänsä ota kantaa.

Vierailija
24/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime helmikuussa selvittelin tuota ympärileikkaus asiaa,oma poikani on 1,5v.Eli Espoossa lastenlääkäriasema PikkuJätissä on naiskirurgi joka tekee uskonnollisista syistä tehtävää ympärileikkausta.Hinta noin 982 ¿. Poikaa siis ei ole vielä ympärileikattu,eli käytännön kokemusta ei ole. Eli ota sinne yhteyttä!!

Vierailija
25/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Eikö tästä olla luopumassa? Niissä maissa siis jossa se on (ollut?) tapana?

Naisten ympärileikkaukselle ei ole minkäänlaisia perusteita missään; ei uskonnossa, ei terveyssyissä, ei sitten missään. Se on brutaali rikos naista vastaan.

Maailman terveysjärjestön (WHO) tietojen mukaan 130 miljoonaa naista maailmassa on joutunut, ja joka vuosi kaksi miljoonaa naista joutuu sukupuolielinten silpomisen kohteeksi.

Perinne on yleisintä Afrikassa. Painotan sanaa perinne, sillä koraanilla tai uskonnolla ei ole mitään tekemistä silpomisen kanssa.

Tämä on asia, joka saa minut näkemään punaista ja toivon totisesti, että silpominen saadaan kriminalisoitua joka puolella maailmaa.

http://www.amnesty.org/ailib/intcam/femgen/fgm1.htm

Vierailija
26/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mielenkiintoinen keskustelu sinänsä. Olen kyllä varma, että haluan,että poikani ympärileikataan. Yritän saada kiinni, sitä Pikkujättiläisen lääkäriä, joten kiitoksia niille, jotka antoivat tämän vihjeen.

Vierailija
27/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskin ympäri leikattiin 7 päivän ikäisenä, kuten kaikki muutkin profeetat. Siis kristittyjen uskomuksen mukaan itse Jumalakin on ympärileikattu. Ei Jeesus koskaan käskenyt tapaa hävittämään, se oli Peitari Paavali. Ketä te oikain seuraatte Jeesusta jumaalaanne vai Pietari Paavalia kristitttyä, joka halusi tehdä eron juutalaisiin?

Vierailija
28/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaa noin kallista??!!

Me maksettii lähes yhtä paljon mutta loppuun ei tullut ¿ vaan kr! Maksettii 1000kr joka on 102,42¿. Se tuntu silloin tosi suurelta summalta mut nyt ku kuulin mitä Suomessa joutuu maksaa niin se tuntuu pikku summalta.

Vierailija
29/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli Juutalainen kun hän kuoli. Eikö niin muut Kristityt?

Vierailija
30/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noin kallista,tekevät nukutuksessa ja siitä ei saa ollenkaan Kelakorvausta.Tehsään vain yli 1-vuotiaille. 0-4 kuisille ympärileikkausta tekee juutalainen mieslääkäri Helsingissä, puudutuksessa, maksaa vissiin 200¿. Itse olen ollut paikalle tuollaisessa puudutuksessa tehtävässä ympärileikkauksessa ja itse valitsisin sen sillä se oli todella nopea ja helppo toimenpide ja ja vauva ei leukkauksen jälkeen edes kitissyt yhtään,mistään ei olisi voinut tietää että hänet on leikattu kys päivänä. Edes yhtä suppoa ei tarvittu:) Salaamia vain UH:lle!!:)

Vierailija
31/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasen_Äiti:

On noin kallista,tekevät nukutuksessa ja siitä ei saa ollenkaan Kelakorvausta.

Itse asiassa me saatiin 150 euroa korvausta Kelalta tuosta melkein 1000 euroa maksaneesta leikkauksesta.

Vierailija
32/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

klö-2010:

Jeesuskin ympäri leikattiin 7 päivän ikäisenä, kuten kaikki muutkin profeetat. Siis kristittyjen uskomuksen mukaan itse Jumalakin on ympärileikattu. Ei Jeesus koskaan käskenyt tapaa hävittämään, se oli Peitari Paavali. Ketä te oikain seuraatte Jeesusta jumaalaanne vai Pietari Paavalia kristitttyä, joka halusi tehdä eron juutalaisiin?

Hän itse kuitenkin antaa opetuksen siitä, miten Häntä tulee seurata. Missään Hän ei käske ympärileikata, mutta Hän kertoo, miten seurataan Hänen oppejaan. Tässä on lähetyskäsky:

Matt. 28:

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: " Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Vierailija
33/42 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt sitten sanasen minäkin, kaksi nuorimmaista on ympärileikattu Helsingissä jonka teki varmaan sama aijemmin mainittu juutalainen mies ja hinta oli jotakin 200e, leikkaus oli puudutus toimenpide johon meni aikaa ainakin 15min. muistelisin. ei mitenkään kivaa katsottavaa oli aika raaka juttu mutta lopputulos on hyvä, ja paraneminen oli nopeaa. vauva pitää olla alle 6kk, mieluiten viikkoja, meidän tais olla pari kk.

Vierailija
34/42 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen leikkauksista tehtiin kotona ja toinen siellä klinikalla, kontrollitarkastuksia oli ainakin yksi.

joten kaikin puolin meni hyvin.

Vierailija
35/42 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamadza:

Annatko esimerkkejä niistä typeristä ja haitallisista kiitos kun sellaisia kerran olet löytänyt.

-Tarjoilija, keitossani on kärpänen

-Oi, ei se mitään, kasta se vain sinne toisenkin kerran

Bukhari Volume 7, Book 71, Number 673:

Narrated Abu Huraira:

Allah' s Apostle said, " If a fly falls in the vessel of any of you, let him dip all of it (into the vessel) and then throw it away, for in one of its wings there is a disease and in the other there is healing (antidote for it) i e. the treatment for that disease."

Vierailija
37/42 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä taas yksi syy lisää miksi minä olen muslimi....

Vierailija
38/42 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin aikuisiällä (yli 40) leikkauttamaan terveydellisistä syistä ahtaan esinahkan pois. Ja kyllä se tosiaan helpotti tuota sairautta, mutta en kyllä muussa tapauksessa ikinä suosittele kenellekään. Sääliksi käy miehiä, jotka eivät ole koskaan saaneet tuntea normaalia seksiä.

On myös paljon riskejä, jota voi mennä pieleen esim että leikataan liikaa tai liian vähän ja näistä aiheutuu jos jonkinlaista vaivaa mm. virtsan suihkuamista minne sattuu.

Vierailija
39/42 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tehdään terveydellisistä syistä niin ehkä joo, mutta Kelakaan ei toki tue uskonnollisista syistä tehtyä lasten pahoinpitelyä tai silpomista. 

Vierailija
40/42 |
22.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muhametti oli pedofiili!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän