Muita joiden mielestä äitiysloma oli kauheaa aikaa?
Enkä nyt tarkoita (pelkästään) kotonaoloa, vaan ylipäänsä pienen vauvan hoitoa, väsymystä, epävarmuutta, riittämättömyyttä, eristäytymistä?
Kommentit (3)
Suosittelen lämpimästi 5-6 vuoden ikäeroa lasten väliin. Kukaan ei syyllistä, kun esikoinen menee eskariin ja kouluun...
Olen tajunnut kuinka lyhyt vauva-aika on.Olen onnekas että pikkumies on nukkunut aina hyvin,eli väsymys ei paina.Vauvan hoito sujuu jo rutiinilla enkä stressaa pienistä asioista.6v ja 5v leikkivät keskenään ja vauva seuraa heidän leikkejään.Äidillä on aikaa tehdä kotihommia ja surffata netissä :).Esikoisen aikana olin tosi yksinäinen kun ei ollut perheellisiä ystäviä ja elämäntilanne oli muutenkin uusi,enkä osannut nauttia vauvasta.Olin supertylsistynyt,vauvasta kun ei ole juttukaveriksi.Pitää itse olla aktiivinen ja keksiä tekemistä ä-lomalla!
Mulle kylläkin diagnosoitiin myöhemmin paha kilpirauhasen toimintahäiriö ja keskivaikea masennus, jotka selittänevät tuota kamalaa aikaa.
Esikoinen nyt 2,5v ja vauvakuume alkaa ensimmäistä kertaa taas nostaa päätään. Pelkään kuitenkin tulevani taas pöpiksi.