*Keskiviikkopinoon, JOULUMUORIT!*
Kommentit (16)
Valvoin klo5 asti kun supistukset vaivasivat.Aina kun menin pitkälleen alkoi supistelemaan tai vauva liikkumaan.Se niistä unista sitten.No viiden jälkeen olen unen päästä saanut kiinni että taas vain harjoitteli.Nyt kyllä väsyttää ihan älyttömästi mutta lähdetään tytön kanssa mummolaan niin saa ainakin apua lapsen hoitoon.
Taas tuli muuten viestiä heti aamusta että vieläkö olen yhtenä kappaleena=)Alkaa muutkin olla kärsimättömiä kuin tämä äiti.
Pää tuntuu nyt niin raskaalta että ei ajatus kulje.Hyviä vointeja kaikille.Yllättävän itsepäisiä taitaa olla nämä loppu vuoden lapset....
rvko40+3
Täällä ollaan, ei mua mitään eilen käynnistelty!!!!
Lääkäri katseli että paikat on yhtä epäkypsät kun silloin kun kokeiltiin keskimmäistä käynnistellä ja mitään ei tapahtunut. Rouva kyseli sitten multa että haluatko että kuitenkin käynnistellään vai odotetaanko tammikuulle. Mie päätin sitten että odotetaan vaan, kun ei niitä suppareitakaan ole ollut.
Sisätutkimus sattui hillittömästi, ja illalla olikin vähän supisteluja, mutta tosi heikkoja.
Kaverit tietty ihmeissään kyselivät että mitäs sinä täällä kun piti olla synnyttämässä..
Verenpaine oli 140/80, joka mulle aika korkea, käyn perjantaina neuvolassa mittauttamassa jälleen. Turvotus jota oli jouluna (kinkkua??) on jokseenkin hävinnyt:) Josko se perjantai olis jo viimeinen neuvolakäynti!!!! Siispä nyt käynnistellään 2.1. Saan kai vielä jouluisissa tonttuilla, ettei tarvitse ryhmää vaihtaa:)
Onnittelut kaikille vauvansa lunastaneille, ja tsemppiä meille joilla vielä la:kin tulossa:)
rockari 39+4
Tänään olisi laskettuaika ja mitään merkkejä ei ole,ehkä jotain pientä menkkamaista jomotusta sillointällöin.
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli ihan hyvin, sf mitta 38, verenpaine 112/78, pissa +/- joka on ollut koko ajan sama ja syke 150. Jos ei vielä viikonloppuna synny niin varataan aika synnärille tarkastukseen.
Esikoinen syntyi 41+3 ja taitaa tämäkin mennä tammikuun puolelle mikä olisi ihan hyvä juttu.
Välillä kauhistuttaa tämä mahan järjetön koko, olin tuossa joku aika sitten ultrassa ja sanoivat että tulee tästäkin yli 4 kiloinen ja vettä on kanssa kuulemma aika paljon joten sen vuoksi maha näin iso.
Onnea kaikille jotka ovat jo saaneet vauvansa.
Äiskä rv 40
Olen kirjotellut tänne laiskan puoleisesti, mutta välillä kuitenkin. Täällä mennään jo viikoilla 41+6 ja huomenna ois toinen yliaikaiskontrolli. Maanantaina ed käynnillä lääkäri sanoi että voi ottaa sairaalakassin mukaan torstaina niin voidaan alkaa kypsyttelemään, joten jos oikein ymmärsin niin käynnistys ois tiedossa huomenna kun viikkojakin kasassa tasan 42. Ollaan kyllä Haikaran pesän listoilla joten sinne ei taideta sit päästä, vai olenko väärässä, tekeekö ne käynnistyksiä Haikarassa?
Mitenköhän synnytyksen jälkeen, jos käynnistyksen kautta synnytys tapahtuu ns.tavallisella osastolla niin pääseeköhän synnytyksen jälkeen sit perhehuoneeseen Haikaraan?
No eipä tuo maailman loppu ole mikäli Haikaraan ei päästä mut oishan se kiva kun valmennuksetkin on käyty siellä.
Ihmeellinen tämä minun raskaus kun ei mitään merkkejä et lähtis synnytys käynnistymään. Pari päivää on nyt limatulppa irronnut ihan selvästi mut silti mitään supistuksia ei ole.
Oon jo asennoitunut et käynnistys tarvitaan jotta meidän vauva saadaan ulos, harmi, odotin niin että pääsen kokemaan sen jännityksen kun vedet menee tai supistukset alkaa ja sitten mietitään että koska pitäis lähtee. Olin myös ajatellut et yritän olla kotona mahd. pitkään ettei tarvi sairaalassa supistuksia odotella että koska tihenee. No, aina ei käy niin kuin haluaisi, ehkä ens raskaudessa sitten, mikäli sellanen joskus tulee.
Ensimmäistä tässä odotellaan joten kaikki on niin kovin uutta ja jännää.
On muuten käynyt meidän jouluisten pino pieneksi, kohta meillä kaikilla lopuillakin on omat vauvat kainalossa!
Uuden vuoden toivotukset jo näin hyvissä ajoin kaikille varmuuden vuoksi...
Palailen sitten ilmoittamaan kuinka meidän kävi, käynnistettiinkö vai lähetettiinkö vielä kotiin(toivottavasti ei!)
Mielummin tulisin nyytin kanssa seuraavan kerran kuulumisia kirjoittamaan.
-Jade- 41+6
Huomenna aika Kättärille yliaikaiskontrolliin, luulen että ei vielä tehdä mittään. Tosiaan edellinen synnytys käynnistyi itsestään rv 41+6, joten jos samoihin mennään, voisi tähdätä tulokkaan vuoden ensimmäiseksi vauvaksi :)
Turvotusta tuli jouluna 3 kg, eli aika paljon, mutta verenpaine ym. arvot ollut ihan ok ainakin toistaiseksi vielä.
Ei tässä enää hotkyilytä hirveästi, kun tietää että viimeistään viikon päästä nyytti on jo sylissä :) Yrittää vaan kotona saada pyykkikorit ym. pysymään tyhjinä että ei tarttis ukon alkaa sellaisia murehtia sillä aikaa kun oon laitoksella. Jännittää miten esikoinen suhtautuu vauvaan, on nyt jo kysellyt miksei vauva jo tule !?
mutta kotihommiin taasen, tsemppiä odottajille ja onnittelut taas uusille vauvansa jo saaneille (en vielä käynyt katsomassa kuinka monta heitä on...)!
c@t 41+2
Kylläpäs on meikäläisellä väsymystä ilmassa. Viime yönä tuli nukuttua 12 tuntia ja taas tekisi mieli mennä torkuille. Olen siis onneksi säästynyt loppuajan valvomisilta. Supparitkin vaivaa vain päiväsaikaan.
Huomenna mun äiti ja sisko tulee auttamaan mua verhojen ripustamisessa ja lopuissa vauvavalmisteluissa. Ihan kiva puuhastella yhdessä. Ikeasta ois pitänyt hakea vielä yhdet verhot, mutten enää oikein tykkää lähteä ajelemaan. Hoidan verhojen oston sitten, kun vauveli on jo maailmassa.
Kantoliinan osto tuli mieleen eilen. Olin suunnitellut ostavani sen, mutta unohdin sen muuttohässäköissä. Onko teillä muilla kokemuksia kantoliinoista? Mitä liinan ostossa kannattaa huomioida?
Mukavaa keskiviikkoa jouluisille! Mäkin ajattelin tähdätä meidän vauvan vuoden ensimmäiseksi vauvaksi :)
t.,Kanika ja Tilly rv 39+4
Neuvolasta soitettiin, että pääsen perjantaina yliaikakontrolliin. Katsotaan nyt, menenkö aiemmin, jos olo ei tästä virkisty. On aika tunkkainen olo ja turvotus ei laskenut unienkaan jälkeen. Aamulla nukuinkin kymmeneen, eikä lisäunikaan olisi haitannut. Ja supistuksista on turha puhuakaan.
Siirryn nyt tekemään liikeseurantaa, kun laiskalta tuntuu lapsonen vatsassa. Minä myös pesen pyykkikoria tyhjäksi, ettei tule mukavia ylläreitä. Mies kun on puna-vihersokea... Kummasti ne mustatkin silti menevät sekaisin...
*Kitta75 ja masuvauva rv 40+5*
ps. edelliset käynnistetty ja syntyneet rv 41 (3220) ja 41+6 (4160).
Tulin pikaisesti kysymään että missä SnowApple?! En ole mielestäni nähnyt hänen kuulumisia pitkään aikaan... Olisiko päässyt tositoimiin?
Kaaka, pyydän anteeksi etten olekaan sun seurana mahakkaana tammikuulle... :/ Mutta lupaan pitää silti seuraa parhaani mukaan. Tyttöjen kanssa kun vaan aika menee niin nopeasti etten aina ehdi koneelle. Mutta olet mielessäni ja lähettelen sulle supistusaaltoja!
Nyt täytyy mennä pesemään tytön niskapaskat, muuten on koko sänky taas likainen...
Mukavaa vuoden viimeistä keskiviikkoa kaikille!
Tansku & tyttö 5vrk
Haikarassa ei hoideta käynnistyksiä ja mielestäni sinne ei pääse myöskään perhehuoneeseen ellei ole synnyttänyt siellä. Joitain poikkeuksiakin kai on (esim. jos kaikki muut perhehuoneet ovat täynnä ja Haikarassa tilaa...). Mutta onhan tosiaan Kättärillä yhteensä melkein 30 perhehuonetta, peukut pystyyn että pääsisitte kuitenkin sellaiseen vaikkette just Haikaraan!
tiedän, että SnowApple sai tytön sektiolla, ks. 30+ ESIKOT -ketju!
Onnea siis kovasti, saitpa vihdoin nyyttisi!
Ja Tansku, turha potea huonoa omaatuntoa, enhän mäkään ole vielä ihan satavarma siitä tammikuun kahdennestatoista. Tänään neuvolantäti sanoi, että se on kyllä niin alhaalla, ja veikkaili, että syntyy jo viikonloppuna. Mutta niin oli kyllä tuo esikoinenkin jo ihan asemissa eikä silti syntynyt itsekseen. 39+0 neuvolalääkäri veikkaili, että " vauva tulee jouluna tai sitten ei" . Nappiin meni se veikkaus :)
kaaka ja Tilkkis 40+1
Kuten 30+ Esikoista kiirikin tieto: meille syntyi vauva 25.12. Tässä pikaisesti:
Kotiuduimme juuri Kätilöopistolta. Ihana tyttömme syntyi joulupäivänä rv 41+4 25.12 klo 1:25 yöllä. Synnytys oli hieman pelottava, koska se alkoi alateise ja päätyi sektioon. Kerron tarkemmin lisää. Voimme kaikki hyvin - ja pääsimmekin kotiin jo tänään. Tytöllä oli syntyessään painoa 3575 grammaa ja pituutta 52 cm. Pääympärys oli 36 cm.
Sekavan onnellinen SnowApple eli Katja ja tyttövauva :)
En malta odottaa sitä hetkeä, kun päästään kahvittelemaan vauvojen kanssa. Ne on kaikki niin hassun näköisiäkin :) Tosi hienoa, että se teidän pikkuinenkin tosiaan vihdoin saapui, kauan saitkin aarrettasi odottaa!
Tulihan se sieltä, vaikka varmaankin vähän vaikeamman kautta! Onnitteluni teille söpökän tytön syntymästä! Saapa nähdä, miten tämä omani joskus hamassa tulevaisuudessa alkaa ja mihin lysti päättyy... Noh, kaikki vaikeudet unhottuvat, kun tuo ihana pikku käärylä on vihdoin sylissä... Teitä onni on jo kohdannut. Kaikkea hyvää, perästä tullaan!
Vitanova rv 39+6
paljon jaksamista aivan viime metreillä oleville!
ja onnea SnowApple(varmaan kirjotin väärin)!!!
meillä oli eka neuvola tänään,poika painaa jo 5240g,huih=)
nyt poju on vailla syliä joten moikka!
äitiliini ja poitsu pullea 1kk
Tänään olin neuvolassa ja vauva on ihan syvällä jo lantiossa sekä kiinnittynyt mutta hyvä tuolla tuntuu olevan. Ensi viikolla sitten yliaikaiskontrolliin, voivat sitten käynnistellä.
Aika vaikeaa on jo kävellä, hirvee painontunne on alhaalla. Ja voimat on aikas lopussa myöskin.. :(
Noh, katsotaan ketkä meistä saavat vuoden viimeiset vauvelit ja keille tulee sitten 2006 vauvat :)) JÄNNÄÄÄÄÄÄ
t. beal rv 40+4
Täällä valmistaudutaan neuvolaan lähtöön. Eilinen olikin oikea surkeuspäivä, tuli nukuttua edellisyönä ihan liian vähän ja sitten päälle vielä jotkut hormonihyrskyt. No, onneksi sellaisia päiviä on harvoin kahta peräkkäin.
Nyt kun tsemppaa neljä päivää ja neljä yötä, onkin jo tammikuu. Ehkä Tilkku odottelee alkuvuotta ja syntyy sitten sunnuntaina :)
Tsemppiä kaikille mahakkaille ja jaksuja pikku nyyttejään jo hoiteleville!
Ai niin, taidan olla ainoa jouluinen, joka on vielä ihan koukussa Rennieen...
kaaka ja Tilkkis 40+1