vauva perätilassa, rv 33...vauvan kääntyminen???
Odotan toista ja olen huolissani siitä et vauva on edelleen perätilassa... nyt sillä olis noin 3 viikkoa aikaa kääntyä itekseen tai sitten joudun käymään polilla, jossa vauva käännetään.. onko kenelläkään kokemuksia siitä kääntämisestä... onko hankalaa..?
voiko vauva vielä itse kääntyä...? ennemmin menen siihen kääntämiseen kuin siihen, että joutuu synnyttämään sektiolla... eka kun syntyi sujuvasti alateitse...
Epätietoiselle jännittäjälle tukea please....
terv. marjoL rv 33+1
Kommentit (3)
Uusi yritys, eli vauvallahan on vielä aikaa kääntyä. Tiedän tapauksia, joissa vauva on päivää ennen syntymäänsä kääntynyt, tosin perätilaan, mutta se ei ole estänyt synnytystä alakautta. Pikkusiskoni syntyi perätilassa, eikä äidilläni ollut ongelmia synnyttää, tosin jo kolmas tuli...
Oma esikoiseni syntyi sektiolla perätilan takia. Pt huomattiin äitipolilla vasta n. viikolla 37, eikä käännösyritys enää silloin onnistunut, tyttö kääntyi poikittain, mutta pinnisti siitä takaisin perätilaan. Kääntäminen tuntui vähän epämiellyttävältä, mutta ei sattunut.
Olin valmistautunut synnyttämään esikoiseni perätilassa alakautta, mutta koska synnytys ei käynnistynyt itsestään rv 41 mennessä, niin päädyttiin sektioon. Minusta se ollut ollenkaan huono vaihtoehto, leikkauksesta toipuminen kesti viikon verran.
Sektiota ei siis kannata pelätä, ja saattaahan olla että vauvasi vielä ehtii kääntyä oikein päin.
Itsekin olin varma sektioon menosta, vaavi kun oli koko ajan köllötellyt perätilassa, mutta rv 35 rupesin sitten mielestäni tuntemaan potkuja lonkaaluun sijaan kylkiluissa ja lääkärissä rv 36 oli tosiaan kääntynyt oikein päin ja laskeutunut kuulemma ihan lähtökuoppiin.. Oli kyllä lähtökuopissa sitten ihan laskettuun päivään asti.
terttiina ja lapset -04 ja -05
mä olen " kääntänyt" kaksi nuorinta lastamme homeopaattisella valmisteella. Otin rakeen neuvolan jälkeen kun vauva oli rv 32 vielä istumassa ja samaisena päivänä vauva muljahti tuntuvasti ja kääntyi. Sattumaa sanoo joku, mut mulle oli aivan sama, kunhan ei tarvinut pakkokäännöstä yrittää tai mitään muutakaan.
Nyt odotan neljättä ja valmistetta on vielä edellisiltä kerroilta jäljellä. Suosittelen kokeilua!
T: Helmiurho rv 25 sekä lapset -99, -01 ja -04